Olomoucká východní tangenta je znovu v procesu EIA, stavět se má od roku 2026
Silnice I/46. Pramen: dokumentace EIA/ŘSD
Obchvat bude měřit 7,4 kilometru, jeho součástí budou tři mimoúrovňové křižovatky.
Obchvat bude měřit 7,4 kilometru, jeho součástí budou tři mimoúrovňové křižovatky.
Otázka, proč to tak lepí na to město.
Tipuji, že je to natrasované takto už i více jak 10-15 let. Za tu dobu se město nalepilo na „budoucí obchvat“. Přesto se většinou na tom východě jedná o průmyslové nebo komerční zóny.
Zkuste přidat, je to natrasované už více jak 25 let.
Tenkrát byla revolta osadních částí, že původní plánovaná trase je moc blízko jejich obydlí. ŘSD to následně dalo hooodně k ledu….
Prapůvodní trasa byla plánovaná více městem (křížení s Lipenskou v úrovni dnešní benzinky MOL), i v aktuální mapě je koridor severně od Lipenské ještě dost patrný. Pak bylo přetrasováno dál od města do aktuálně platné plánované stopy. Dál od města by znamenalo blíž k obcím a na jejich katastry, takže to by nebylo řešení. Avšak ani v jednom případě by se nebylo možné vyhnout křížení s alejí.
Torzo, to je to správné slovo. Poutní alej, kterou nechodí žádní poutníci, když už, tak jdou po cyklostezce vedle aleje. Přetnutí aleje silnicí je to poslední, co by jí narušilo, zatím ji narušují jen debilni řidiči, kteří pravidelně vysekávají stromy v zatáčkách, kde se už ani nic nevysazuje. Alej je tím daleko postiženější, než uvažovaným obchvatem. Ten obchvat je tam neskutečně třeba a vypadá to, že lidé v postižených ulicích jsou to poslední, co úředníky zajímá.
Ekoaktivisté jsou k nezastavení, tentokráte jim posloužila alej….
Klíčová silnice, před deseti lety bylo pozdě..Snad se to pohne..podobně jako průpich kolem Globusu na druhé straně města..
Obyvatelé zejména Pavloviček, Chválkovic a Hodolan se už těší. Dojde ke snižení imisí hluku a splodin. Kvalita života v Olomouci (a zejména ve jmenovaných městských částech) se jednoznačně zvýší. Je ale také dobře, že dojde k zachování poutní aleje směrem na Sv. Kopeček.
zplodin
Stane se ¯\_(ツ)_/¯
Dopady bezesporu plusové, ale neviděl jsem žádnou studii, kolik dopravy směrem na Šternberk je původem zevnitř města. Aby to nebylo snížení nárůstu jen třeba o 40 %.
Je to možné, ale při té inzenzitě, která tam dnes je, se hodí každé procento.
Na jednu stranu je jasné, že ta silnice tu potřeba je, jakožto Olomoučák taky ale vím, že tady estetika hodně zapláče, o volnočasovém využití krásné krajiny pod Kopečkem, nebo možnosti další výstavby obytných zón ani nemluvě. V zemích na západ od nás by se tohle asi řešilo zahloubením komunikace.
Tak kdybyste stavěl zmiňované obytné zóny na východ od Olomouce směrem k Samotiškám, Droždínu a Bystrovanům, tak by estetika zaplakala taky a stejně tak by se omezilo i volnočasové využití krajiny. Ten obchvat je potřeba. Bytovky a domy se budou dát stavět i na jeho druhé straně. Myslím si, že by zahloubení nepomohlo.
Nemyslím bytovky, ale spíš domky. Město se rozšiřovat bude, o tom absolutně žádná. Už při pohledu na mapu je naprosto jasný, že tenhle obchvat bude do budoucna opravdu velký limit rozvoje města. A ti památkáři to v roce 2019 taky nezastavili jen tak pro nic za nic. Na druhou stranu ten určitě potřeba je. Je to střet zájmu, který se v Rakousku, Německu a dalších zemích běžně řeší hloubeným tunelem a to v podstatně menších vesnicích, než Olomouc. 🙂
Chci říct ten obchvat potřeba je….
jako další urban sprawl? Bohužel dnes vidíme, jak měšťáci ničí klasickou zástavbu dědin nevkusnými bungalovy a totálním nerespektováním původní zástavby, uliční čáry apd. Lidé z měst svým chováním utváří z dědin malé města. Měli by tak zůstat v bytových komplexech, kde už nic moc nezničí.
Rozsirovani mesta do krajiny neni zadouci. Pokud zde bude mit mesto vymezenou hranici zastavby, jedine dobre.
Podpora silnicni dopravy – dobrá zpráva pro Putina.
Možná jsem ještě trochu rozespalý, ale ať se snažím, jak se snažím, vůbec Vašemu příspěvku nerozumím. Co má Putin a pravděpodobně myslíte ruskou ropu společného s odvedením velmi silné tranzitní dopravy mimo hustě obydlenou část krajského města?
Treba to, ze zatimco stavime a otvirmame stale nove dalnice a silnicni dopravu delame cim dal efektivnejsi a atraktivnejsi, tak alternativni zeleznice casto i na tech nejdulezitejsich tratich zustava ve stope a rychlostech poplatnych C.K. mocnarstvi. Tim nerikam nestavet dalnice, ale stavejme i zeleznice tak, aby byly konkurenci i vuci te dalnici. Pro predstavu vlak Praha-Brno jede 3:20 cas nadrazi nadrazi, autem podle mista odjezdu a prijezdu jste klidne i za 1:40 dvere-dvere…..
To si ale nesmíte stěžovat na ŘSD, ale na SŽ. Ta je neschopná a vládne tam ještě těžký pravěk. Všechny ty tetky a stréce vyházet a dát tam mladou krev, která vrátí organizaci k tomu, k čemu má sloužit. Skanzen na železnici si z toho dělají ti lidi sami.
To samozrejme nerozporuji ze na vine je sama SZ a sam jsem velkym kritikem teto organizace.
„zatimco stavime a otvirmame“
Ale to vám nebrání vinit z toho všechny obyvatele ČR, že nepodporují železnici.
Jakože soudruhovo srdce zaplesá z toho, když kratší úsek projedu plynuleji a s menší spotřebou…
Jestli myslíte autem, tak tam bude vždycky vysoká spotřeba. Jak paliva, tak zábor půdy apod.
Zatímco VHD a cyklo jsou ve stádiu hibernace, infra pro IAD se zlepšuje zprava zleva.
Občas mám pocit, že velcí putinobijci chtějí co nejvíce omezit a ztížit život lidem v ČR. Jako by snad byli na opačné straně?
Pokud vám opravdu vadí obchvat města, který má místním pomoci, tak co si o tom mám myslet.
Nastudujte si pojem dopravní indukce.