Olomoucká východní tangenta je znovu v procesu EIA, stavět se má od roku 2026

Obchvat bude měřit 7,4 kilometru, jeho součástí budou tři mimoúrovňové křižovatky.

Zpět na článek
28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
zdenek

Otázka, proč to tak lepí na to město.

Ottis

Tipuji, že je to natrasované takto už i více jak 10-15 let. Za tu dobu se město nalepilo na „budoucí obchvat“. Přesto se většinou na tom východě jedná o průmyslové nebo komerční zóny.

Jan Sova

Zkuste přidat, je to natrasované už více jak 25 let.
Tenkrát byla revolta osadních částí, že původní plánovaná trase je moc blízko jejich obydlí. ŘSD to následně dalo hooodně k ledu….

Krysa350

Prapůvodní trasa byla plánovaná více městem (křížení s Lipenskou v úrovni dnešní benzinky MOL), i v aktuální mapě je koridor severně od Lipenské ještě dost patrný. Pak bylo přetrasováno dál od města do aktuálně platné plánované stopy. Dál od města by znamenalo blíž k obcím a na jejich katastry, takže to by nebylo řešení. Avšak ani v jednom případě by se nebylo možné vyhnout křížení s alejí.

Krysa350

Torzo, to je to správné slovo. Poutní alej, kterou nechodí žádní poutníci, když už, tak jdou po cyklostezce vedle aleje. Přetnutí aleje silnicí je to poslední, co by jí narušilo, zatím ji narušují jen debilni řidiči, kteří pravidelně vysekávají stromy v zatáčkách, kde se už ani nic nevysazuje. Alej je tím daleko postiženější, než uvažovaným obchvatem. Ten obchvat je tam neskutečně třeba a vypadá to, že lidé v postižených ulicích jsou to poslední, co úředníky zajímá.

Jan Sova

Ekoaktivisté jsou k nezastavení, tentokráte jim posloužila alej….

Michael

Klíčová silnice, před deseti lety bylo pozdě..Snad se to pohne..podobně jako průpich kolem Globusu na druhé straně města..

Ottis

Obyvatelé zejména Pavloviček, Chválkovic a Hodolan se už těší. Dojde ke snižení imisí hluku a splodin. Kvalita života v Olomouci (a zejména ve jmenovaných městských částech) se jednoznačně zvýší. Je ale také dobře, že dojde k zachování poutní aleje směrem na Sv. Kopeček.

Jaroslav Toman

zplodin

Ottis

Stane se ¯\_(ツ)_/¯

Jan Sova

Dopady bezesporu plusové, ale neviděl jsem žádnou studii, kolik dopravy směrem na Šternberk je původem zevnitř města. Aby to nebylo snížení nárůstu jen třeba o 40 %.

Ottis

Je to možné, ale při té inzenzitě, která tam dnes je, se hodí každé procento.

Jirka

Na jednu stranu je jasné, že ta silnice tu potřeba je, jakožto Olomoučák taky ale vím, že tady estetika hodně zapláče, o volnočasovém využití krásné krajiny pod Kopečkem, nebo možnosti další výstavby obytných zón ani nemluvě. V zemích na západ od nás by se tohle asi řešilo zahloubením komunikace.

Ottis

Tak kdybyste stavěl zmiňované obytné zóny na východ od Olomouce směrem k Samotiškám, Droždínu a Bystrovanům, tak by estetika zaplakala taky a stejně tak by se omezilo i volnočasové využití krajiny. Ten obchvat je potřeba. Bytovky a domy se budou dát stavět i na jeho druhé straně. Myslím si, že by zahloubení nepomohlo.

Jirka

Nemyslím bytovky, ale spíš domky. Město se rozšiřovat bude, o tom absolutně žádná. Už při pohledu na mapu je naprosto jasný, že tenhle obchvat bude do budoucna opravdu velký limit rozvoje města. A ti památkáři to v roce 2019 taky nezastavili jen tak pro nic za nic. Na druhou stranu ten určitě potřeba je. Je to střet zájmu, který se v Rakousku, Německu a dalších zemích běžně řeší hloubeným tunelem a to v podstatně menších vesnicích, než Olomouc. 🙂

Jirka

Chci říct ten obchvat potřeba je….

Jan

jako další urban sprawl? Bohužel dnes vidíme, jak měšťáci ničí klasickou zástavbu dědin nevkusnými bungalovy a totálním nerespektováním původní zástavby, uliční čáry apd. Lidé z měst svým chováním utváří z dědin malé města. Měli by tak zůstat v bytových komplexech, kde už nic moc nezničí.

Karel Mio

Rozsirovani mesta do krajiny neni zadouci. Pokud zde bude mit mesto vymezenou hranici zastavby, jedine dobre.

Zbyněk

Podpora silnicni dopravy – dobrá zpráva pro Putina.

otos

Možná jsem ještě trochu rozespalý, ale ať se snažím, jak se snažím, vůbec Vašemu příspěvku nerozumím. Co má Putin a pravděpodobně myslíte ruskou ropu společného s odvedením velmi silné tranzitní dopravy mimo hustě obydlenou část krajského města?

JiP

Treba to, ze zatimco stavime a otvirmame stale nove dalnice a silnicni dopravu delame cim dal efektivnejsi a atraktivnejsi, tak alternativni zeleznice casto i na tech nejdulezitejsich tratich zustava ve stope a rychlostech poplatnych C.K. mocnarstvi. Tim nerikam nestavet dalnice, ale stavejme i zeleznice tak, aby byly konkurenci i vuci te dalnici. Pro predstavu vlak Praha-Brno jede 3:20 cas nadrazi nadrazi, autem podle mista odjezdu a prijezdu jste klidne i za 1:40 dvere-dvere…..

Otakar

To si ale nesmíte stěžovat na ŘSD, ale na SŽ. Ta je neschopná a vládne tam ještě těžký pravěk. Všechny ty tetky a stréce vyházet a dát tam mladou krev, která vrátí organizaci k tomu, k čemu má sloužit. Skanzen na železnici si z toho dělají ti lidi sami.

JiP

To samozrejme nerozporuji ze na vine je sama SZ a sam jsem velkym kritikem teto organizace.

Jiří Kocurek

„zatimco stavime a otvirmame“

Ale to vám nebrání vinit z toho všechny obyvatele ČR, že nepodporují železnici.

BND30

Jakože soudruhovo srdce zaplesá z toho, když kratší úsek projedu plynuleji a s menší spotřebou…

Zbynek

Jestli myslíte autem, tak tam bude vždycky vysoká spotřeba. Jak paliva, tak zábor půdy apod.

Zatímco VHD a cyklo jsou ve stádiu hibernace, infra pro IAD se zlepšuje zprava zleva.

Jiří Kocurek

Občas mám pocit, že velcí putinobijci chtějí co nejvíce omezit a ztížit život lidem v ČR. Jako by snad byli na opačné straně?
Pokud vám opravdu vadí obchvat města, který má místním pomoci, tak co si o tom mám myslet.

Zbyněk

Nastudujte si pojem dopravní indukce.