Olomouc zdraží v MHD jednotlivé jízdné, zlevní naopak roční jízdenky

Tramvaj Vario LF v Olomouci. Foto: Autor: Radek Bartoš – Vlastní dílo, CC BY 2.5, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=2104586Tramvaj Vario LF v Olomouci. Foto: Autor: Radek Bartoš – Vlastní dílo, CC BY 2.5, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=2104586

Po devíti letech zdraží jízdné v olomoucké městské hromadné dopravě. Nový ceník počítá se zdražením jednotlivé jízdenky ze 14 na

25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Manitou

Olomouc je větší vesnice s notoricky nefungujícími automaty na jízdenky, ale pár revizory, které už člověk zná, jenž jezdí, do zblbnutí, okruh Hlavní nádraží – Tržnice – nám. Republiky – Hlavní nádraží.
A všelijaká tupá hlášení ve vozidlech MHD, to je zbytečný uvádět.
Prostě vesnice.

Jan

ja jen doufam, ze okopirujou ostravsky system a nebudou jak Praha vymyslet zas neco „noveho“, co je v konecnem dusledku horsi (viz nutnost v praze dal tisknout jizdenku)

jirka

jedu do olomouce zejtra a už teď vím že budu po městě chodt pěšky, moc veliké tak zas není aby to za den člověk nezvládnul obejít

Divočák

Zkušenost z Olomouce je taková, že pro návštěvníka, tedy i turistu je kromě linky na Svatý Kopeček MHD postradatelná, pokud netáhnete kufry z hotelu. Cena jednotlivého jízdného může způsobit odliv cestujích a snížení tržeb DPMO, jde o to odhadnout mez. SMS jízdenka mi asi dvakrát přišla pozdě, jinak spokojenost

IGCT

Hlavně ať jezdí stále T3- za chvíli tu jsou oblíbené olomoucké vánoční trhy a vánočně vyzdobená stařičká T3 opravdu lahodí oku cestujícího i kolemjdoucích 😊

Ludvík

Jeden z problémů Olomouce je nádraží mimo centrum. Sice má frekventované spojení s centrem, ale ta cena za 2 km a asi 7 minut jízdy je poněkud demotivující. Když si to spočítá občasný cestující, přestupujcí z vlaku, může mít nutkání jet autem, nebo použít MHD načerno. Podobný případ je třeba OC Šantovka, kde je dokonce možné 3-4 hodiny bezplatně parkovat. Řešením by byly levnější jízdenky na krátký cestovní čas (např. do 10 minut).

Bdtax Fan

Prosím jen to ne. Všechny ty částky tady probírané jsou tak směšné. Složitost tarifu odradí náhodného cestujícího mnohem více než těch pár korun navíc (už teď je tarif IDSOK na můj vkus překombinovaný, i když jsou v Česku horší případy).

Mirek

Ale dříve existovala jízdenka na 15 minut za tehdy 6 Kč. No a samozřejmě tu využívalo 90% cestujících. A tak se milý DPMO rozhodl, že to je pro něj málo a tak sice prodloužil platnost jízdenky na 40 minut což je jaksi těm 90% cestujících úplně k ničemu ale zato ji dvojnásobně zdražil. To se stalo někdy před těmi 10-15 lety. Od té doby chodím z 70% pěšky, z 15% autem, z 13% na kole a z 2% MHD. Platit 14, resp. 18 Kč za to, že budu z nádraží na Tržnici o 5 minut dřív než pěšky ( samozřejmě… Číst vice »

Bdtax Fan

Tak to už je extrémní případ skrblíkovství… rozhodovat se na základě takto zanedbatelných částek.

Ušatá

Zanedbatelné? Jak pro koho. Lidé s průměrnými příjmy na to při ostatních cenových relacích prostě nemají.

vydra

Jeďte se podívat kamkoliv do AT/DE a uvidíte, na kolik vás jednotlivé jízdné přijde. Cena je úměrná české kupní síle. Řešíte zde opravdové kraviny.

jirka

v AT/DE maj 3-4 násobný platy oproti CZ, v DE je navíc většina potravin a drogerie na stejné ne li nižší cenové hladině než v CZ!

vydra

A také se tam nesvezete šalinou za 14 Kč.

Jiří Kocurek

Jeden z problémů … Brna bude … nádraží mimo centrum. Sice bude mít frekventované spojení s centrem, ale ….

Mirek

No ona je sice jednorázová jízdenka asi levná, ale je potřeba si uvědomit, že dřív většina jízd s MHD po Olomouci je do 2km. Takže to zdražení je docela podstatné. Na druhou stranu je potěšující, že cena SMS jízdenky zůstane stejná a pro odmítače placení hotovostí najde jistě využití možnost platit platební kartou. Ale je pravda že více lidech to už nutí uvažovat zda jet opravdu MHD nebo jako hodně lidí autem, protože prostě je to bohužel stále autem ve více lidech levnější.

petr766

Miluju „argument“ že se dlouho nezdražovalo. No a co jako? Dost věcí nezdražilo o dost déle než MHD, některé jsou i levnější než dříve. Zdražovat jednorázové jízdenky je přesně cesta, jak vyhnat cestující, kteří nepotřebují mít průkazku a nejezdí každodenně, takže příště už sednou raději zase do auta zvláště když pojede celá rodina.

Radek Janata

„Dost věcí nezdražilo o dost déle než MHD“.

Ovšem nákladové položky dopravního podniku to nejsou. Rostou především mzdy.

Radek Janata

„Zdražovat jednorázové jízdenky je přesně cesta, jak vyhnat cestující, kteří nepotřebují mít průkazku a nejezdí každodenně“.

Je to právě naopak. Když se sníží poměr mezi časovou a jednorázovou jízdenkou, více lidí si pořídí tu časovou. A jedině časová jízdenka motivuje k pořádnému používání MHD, protože pak jezdíte „zadarmo“. V Praze to mělo stejný efekt. Taky se tím sníží počet černých pasažérů.

nelzete

Zlin neni krajske město?

A.R.

Jo, s tím problém nemám. Olomoucká MHD je ultralevná. Nicméně je to pořád lepší varianta než snižování počtu spojů.

Bdtax Fan

Cena bude pořád směšná, taková změna ani nestojí za řeč. Největším přínosem ale bude konečně možnost koupit si jízdenku v tramvaji kartou. Konečně! Koupit si jízdenku v Olomouci je teď o hodně složitější, než by se na jinak velice dobrý systém MHD slušelo. Když nemáte mince nebo českou SIM kartu, tak jste nahraní. Nemám rád hotovost ve veřejné dopravě, stejně tak nemusím ani různé proprietární kartičky s nabíjením kreditu, které jsou ve většině případů úplně neopodstatněné. Nejlepší cestou je používání celosvětově standardních platebních metod jako karet nebo Apple Pay, ať už v kombinaci s papírovými jízdenkami, nebo i klidně bez… Číst vice »

Desper

Souhlasím, ten Poseidon je výsměch. Přitom to začalo jako šotoušská sledovačka vozů MHD a mělo to nakročeno na moravské Švýcarsko. V Olomouci už jde nahrát na platební kartu i roční jízdenku, ALE nepřijímají ji ve vlacích, přitom cena je stejná.

Ušatá

Nejjednodušší a nejlevnější je vždy platit penězi než nesmysly s elektronikou. Váš koníček nevnucujte normálním lidem!

PetrD

Kdyby to tak bylo tak DPO neruší papírové jízdenky …

Jiří Kocurek

Zásadně zlatý standard a 100 % kryté mince. Tyhle papírky si strčte do kotle. Tohle je ještě navíc WERGL! https://en.wikipedia.org/wiki/W%C3%B6rgl#/media/File:Freigeld1.jpg