Olomoucká MHD zdražuje. Růst cen měl být výraznější, magistrát plány zmírnil
Olomouc hlavní nádraží. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý
Základní jízdné zdraží o dvě koruny. Dopravní podnik však požadoval více.
Základní jízdné zdraží o dvě koruny. Dopravní podnik však požadoval více.
Myslím si, že MHD v Olomouci patří k těm kvalitnějším. Třeba ve srovnání s C
Nepřestává mě fascinovat to radikální zhoršení podmínek pro 24hodinovou jízdenku. V době, kdy většina měst jde opačným směrem.
Jste z Olomouce? Nebo olomouckou MHD jezdíte?
přesně tak, nová cena neodpovídá rozsahu poskytnuté služby
Z extrémně levných/podhodnocených 43Kč/24h, což nebylo ani 3x18kč za jízdenku na 40/60min (prac dny/víkendy se svátky a všemi večery) zdražují na pouhých 80Kč/24h
Ostrava 24h/100Kč – https://www.dpo.cz/pro-cestujici/jizdne-dp/ceny-jizdenek/24hodinove-3denni-jizdenky.html
Brno 24h/90Kč – https://www.dpmb.cz/papirove-jizdenkym
Liberec 24h/80Kč – https://www.dpmlj.cz/mhd-liberec-2/tarif-mhd-liberec-2
Plzeň 24h/papírová 72kč a SMS 84Kč – https://www.pmdp.cz/jizdne/jednotlive-jizdne/
Most s litvínovem jízdenku na 24h nenabízí – https://dpmost.cz/mhd-tarif
( sice pro srovnání velká a s metrem ) Praha 24h/120Kč – https://www.dpp.cz/jizdne/cenik-jizdneho#prague-adult
další města v ČR neprovozují TRAMvaje, ale maximálně jen trolejbusy.
KDE JE VE SROVNATELNÝCH MĚSTECH ČR VÝRAZNĚ VÝHODNĚJŠÍ JÍZDENKA NA 24H MHD, A KDE PREJ ŠLI OPAČNÝM SMĚREM – MĚLI JI ZLEVNIT?
DLE MĚ NIKDE!
Ten přehled je naprosto zavádějící, protože porovnává jen ceny jednodenních jízdenek, ale ne jejich poměry k cenám jednotlivého jízdného a ani rozsah poskytovaných služeb v jednotlivých lokalitách (délka sítě, apod.). Ne každý, kdo chce využívat jednodenní jízdenky, je šotouš-projížděč, který si ji kupuje kvůli proježdění celé sítě MHD: „normální“ lidé ji kupují pro cestu „T+Z“ a cca 1 – 3 krátké přesuny během dne, které by jinak museli realizovat pěšky nebo černou jízdou – proto také jednodenní jízdenky vlastně vznikly, protože dopravcům se nevyplatily dohady s černými pasažéry a občasným klientům to naopak významně usnadnilo používání MHD a lákalo je… Číst vice »
Myslim ze jste to velmi dobre odhadl. DP dalo mesto nejaky navrh ceniku, mesto to kvuli volicum zregulovalo u nejvice viditelneho jizdneho, ale ta jednodenni jizdenka se proste minula pozornosti. Anebo je vysledkem nejakeho kompromisu mezi mestem a DP.
Akorat vas opravim, schvalovala to rada, ne zastupitelstvo.
Jezdit čímkoli 24 hodin za 80 korun vám přijde drahý? Za ty peníze dojetete autobusem třeba z Olomouce do Prostějova a zpět. Za mě je to pořád lidovka.
Jak se dá dojet na Olomouckou denní do Prostějova, když jízdenka platí jen v zóně 71?
Protože najste schopný si to najít a dohromady motáte MHD provozovanou a hrazenou městem Olomouc a regionální dopravu Krajskou. Tady si to najděte. https://www.idsok.cz/ S jízdenkou IDSOK můžete využít MHD obou statutárních měst. (Ceník B Olomouc + zóny…) Tak nemelte blbosti.
Klídek, to si jen nějaký uhrovatý chlapec odskočil od playstationa, aby tady trochu rozproudil diskusi … 😉
Prostě jsem se přehlédnul. A děkuji za kompliment.
Úsměvné a hloupé srovnání.
Když vezmu MHD v Ostravě nebo Brně, tak poměr cena/kvalita je v těchto dvou městech oproti Olomouci opravdu nesrovnatelná…
Taky oproti Olomouci přepravuje nesrovnatelné množství lidí jedná se o 3x a 4x větší města a to nepočítám aglomerace. A to nemluvím o 2,5 násobném koeficientu RUD co berou tyto města na jednoho obyvatele od státu oproti Olomouci. V Olomouci opravdu mimo špičky a akademický rok jezdí poloprázdné tramvaje, lidé chodí pěšky nebo na kole.
Srovnavejte srovnatelne. Treba Usti nad Labem (o mnoho drazsi), Pardubice (zadne kloubaky natoz soupravy tramvaji) apod.
Mimochodem dle logiky „ma to mene linek tak proc to neni levnejsi?“ by v malych okresnich městech mela byt MHD vzdy zdarma.
Nejde mi vůbec o cenu, zdražení je vzhledem k inflaci nevyhnutelné. Co je ale v Olomouci nepopíratelně katastrofální jsou intervaly, návaznost spojů a vůbec obecná logika celého systému. Navíc abych v roce 2023 mohl zaplatit kartou všehovšudy v jednom automatu na jízdenky, to je prostě katastrofa. Naplánovat efektivně síť MHD a poskytnou kvalitní služby dokáže i Olomouc a nepotřebuje na to čtvrt milionu obyvatel.
Kartou se da platit co vim v peti automatech, ale to je jedno. Ted je v mode platit mobilem a DPMO ma svoji vlastni funkcni platebni appku. Tam samozrejme zaplatite kartou.
Intervaly – 5 paternich tramvajovych linek ma 15minutovy interval. Kolik takovych linek ma treba Hradec Kralove?
A na lítačku musíte mít fyzickou kartu (platební nebo jejich s fotkou). V dnešní době mám vše v mobilu i roční kupon.Ale v Olomouci řekli NE…
„Radní rozhodli o postupném navyšování“, chybí však informace o dalších stupních tohoto postupného navyšování.
Podívejte se na záznam ze zastupitelstva a tam se dozvíte, že aktuálně se bude zvyšovat jen o 2 kč a hledá se vzorec nebo mechanismus k pravidelnější aktualizaci cen s ohledem na inflaci a náklady.
doufejme, že poroste i kvalita služeb…
Ona neroste? Obměna vozidel, prodlužování tramvajových linek, tím logicky zvyšováni kapacity přepravy.