Olomouc uvedla do provozu novou halu odstavů. Nyní vozovnu ukáže veřejnosti

Hala odstavů DPMO Jeremenkova. Foto: Lucie Trávníčková / Zdopravy.czHala odstavů DPMO Jeremenkova. Foto: Lucie Trávníčková / Zdopravy.cz

Hala odstavů Jeremenkova bude sloužit pro vozy vypravované na linky 3 a 5.

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Nepovim

A timto provizoriem skončil boom výstavby TT v Olomouci na dlouhá léta, neboť nejsou peníze….

* Drahý provoz města typu opera apod.
* podprůmerná ekonomická aktivita v městě
* Nižši koefient určení dani dily poklesu pod 100k obyvatel
*Jiné nutné městské investice např do třídící linky na odpad.

Bohužel…

král j

Proč ta kolej není v rovině? To je kvůli údržbě?

PvvS

To je nakřivo, aby vytekla voda ze střechy.

Eso363

Když se to začalo stavět, tak jsem si myslel, že to bude nová hlavní vozovna, která by pomohla tě původní nedostačující z konce 19. století, aby se už nemuseli vozy přes noc nechávat stát na smyčkách. A ona to přitom bude jenom odstavna hala na obousměrné Varia a EVa, z linek 3 a 5 které jezdí jen na jednu konečnou a nejsou to úplně ty páteřní a nejdůležitější linky, ktere nejsou ani ve špičce obsluhovany tolika soupravami. Paráda.

Jan Tichavský

Taková malá hala bude těžko nová vozovna, vždyť tam není ani místo na objízdnou kolej.

Eso363

Je pravda, že jsem to nijak moc nezkoumal, ale na pohled mi přišla dost velká. Za pochybení se omlouvám.

jva

Klasika DPMO – naflákáme tam výhybek, aby byl odstav použitelný ze/do všech směrů, a pak tam odstavujeme oboustranky (úspora jalových km 0 0 nic, spíš naopak) a Sokolskou dál blokujeme složitými manipulacemi. I zatahování d-6 v sedle kompletně do Sokolské…

PeDazOl

Proč jste nepřispěl odbornou radou DPMO když se dělal projekt?

TnM

Ty dve vyhybky, tedy napojeni do koleji Z i DO zast. Hlavni nadrazi, maji naopak vyznam jen pro oboustranne tramvaje.
Diky tomu se nemusi oboustranne tramvaje , pri manipulaci do haly, protahovat pres tocnu Fibichova.

Jednosmerne standardni soupravy je potreba otocit tak jak tak, tedy vzdy projetim Fibichovou a pak couvackou.

panda

Jediná škoda, že stěna haly směrem k nádraží nevydržela nutkání DPMO vše zaplácat reklamou. Kvůli pár drobným zase další vizuální smog.

https://olomoucky.report.cz/wp-content/uploads/sites/2/2023/09/foto-491-64f880e41e1db-1024×768.jpg

Martin

Lepší než graffiti a jinak co je na ty stěně zajímavého a proč tam nemít reklamu co aspoň dá pár peněz.

panda

Ano, přesně kvůli tomuto přemýšlení „je to moc prázdný, tak tam něco dejme“ vypadá český veřejný prostor tak, jak vypadá. Může ta stěna být prostě jen stěnou? Zůstat fádní?

milan

značně si odporujete – prvně píšete „“Jediná škoda, že stěna haly směrem k nádraží nevydržela nutkání DPMO vše zaplácat reklamou. …“ a pak tvrdíte „“Ano, přesně kvůli tomuto přemýšlení „je to moc prázdný, tak tam něco dejme“ vypadá český veřejný prostor tak, jak vypadá. …“ při tom totiž platí Zákon č. 266/1994 Sb. o dráhách – https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1994-266, § 4a – Ochrana dráhy (1) Nikdo nesmí bez povolení provozovatele dráhy vykonávat v obvodu dráhy činnosti, které se považují za podnikání, vstupovat na dráhu a v obvodu dráhy na místa, která nejsou veřejnosti přístupná, pokud zvláštní právní předpis1d) nestanoví jinak. (2) VŠECHNA… Číst vice »

PvvS

A jak dlouho by vydržela čistá ?

MHD

To máte hodně nízká kritéria pro kvalitu prostředí.
S tou prodejností DPMO souhlasím, tolik vozů s CVR se nevidí ani na chudším východu.

jva

Až si cestující zaplatí náklady v plné výši, bavme se o estetice. Dokud 2/3 financí tečou z eráru, je blbost jakýmkoli příjmem pohrdat.

Eso363

Nejlepší je ten starý Solaris, který měl dlouhou dobu CVR s reklamou na zoo, nicméně tu nedávno sundali a tak je vůz čisté bílý, bez firemního nátěru a jen asi čeká až se z něj zase stane pojízdný billboard.

PeDazOl

Až budete někdy odpovědný za hospodaření podniku tak pochopíte co je nutnost a co je kvazi sen estétův….:-) a co je pár drobných….

Jan Tichavský

Kdyby v tom podniku byl někdo odpovědný za hospodaření, tak neobjednává tramvaje po jednotkách kusů.

PeDazOl

A po kolika kusech je s ohledem na rozpočet města a rozpočet DPMO má objednávat byste věděl?

pony

Můžou objednat společně s dalšíma dědinama co taky jinak kupují po pár kusech, ale oni samozřejmě maj všichni něco speciálního proč by to nešlo.

PeDazOl

Nechtěl byste se toho ujmout jako jejich koordinátor a domluvit jim to? Evidentně byste tomu prospěl.

smasska

Njn, nemáme prachy na tramvaje, tak jich objednáme více, ať je to levnější 🙂

PvvS

Mno, kdyby se neobjednávaly po kouscích a pouze u JSV….