Olomouc uvedla do provozu novou halu odstavů. Nyní vozovnu ukáže veřejnosti
Hala odstavů DPMO Jeremenkova. Foto: Lucie Trávníčková / Zdopravy.cz
Hala odstavů Jeremenkova bude sloužit pro vozy vypravované na linky 3 a 5.
Hala odstavů Jeremenkova bude sloužit pro vozy vypravované na linky 3 a 5.
A timto provizoriem skončil boom výstavby TT v Olomouci na dlouhá léta, neboť nejsou peníze….
* Drahý provoz města typu opera apod.
* podprůmerná ekonomická aktivita v městě
* Nižši koefient určení dani dily poklesu pod 100k obyvatel
*Jiné nutné městské investice např do třídící linky na odpad.
Bohužel…
Proč ta kolej není v rovině? To je kvůli údržbě?
To je nakřivo, aby vytekla voda ze střechy.
Když se to začalo stavět, tak jsem si myslel, že to bude nová hlavní vozovna, která by pomohla tě původní nedostačující z konce 19. století, aby se už nemuseli vozy přes noc nechávat stát na smyčkách. A ona to přitom bude jenom odstavna hala na obousměrné Varia a EVa, z linek 3 a 5 které jezdí jen na jednu konečnou a nejsou to úplně ty páteřní a nejdůležitější linky, ktere nejsou ani ve špičce obsluhovany tolika soupravami. Paráda.
Taková malá hala bude těžko nová vozovna, vždyť tam není ani místo na objízdnou kolej.
Je pravda, že jsem to nijak moc nezkoumal, ale na pohled mi přišla dost velká. Za pochybení se omlouvám.
Klasika DPMO – naflákáme tam výhybek, aby byl odstav použitelný ze/do všech směrů, a pak tam odstavujeme oboustranky (úspora jalových km 0 0 nic, spíš naopak) a Sokolskou dál blokujeme složitými manipulacemi. I zatahování d-6 v sedle kompletně do Sokolské…
Proč jste nepřispěl odbornou radou DPMO když se dělal projekt?
Ty dve vyhybky, tedy napojeni do koleji Z i DO zast. Hlavni nadrazi, maji naopak vyznam jen pro oboustranne tramvaje.
Diky tomu se nemusi oboustranne tramvaje , pri manipulaci do haly, protahovat pres tocnu Fibichova.
Jednosmerne standardni soupravy je potreba otocit tak jak tak, tedy vzdy projetim Fibichovou a pak couvackou.
Jediná škoda, že stěna haly směrem k nádraží nevydržela nutkání DPMO vše zaplácat reklamou. Kvůli pár drobným zase další vizuální smog.
https://olomoucky.report.cz/wp-content/uploads/sites/2/2023/09/foto-491-64f880e41e1db-1024×768.jpg
Lepší než graffiti a jinak co je na ty stěně zajímavého a proč tam nemít reklamu co aspoň dá pár peněz.
Ano, přesně kvůli tomuto přemýšlení „je to moc prázdný, tak tam něco dejme“ vypadá český veřejný prostor tak, jak vypadá. Může ta stěna být prostě jen stěnou? Zůstat fádní?
značně si odporujete – prvně píšete „“Jediná škoda, že stěna haly směrem k nádraží nevydržela nutkání DPMO vše zaplácat reklamou. …“ a pak tvrdíte „“Ano, přesně kvůli tomuto přemýšlení „je to moc prázdný, tak tam něco dejme“ vypadá český veřejný prostor tak, jak vypadá. …“ při tom totiž platí Zákon č. 266/1994 Sb. o dráhách – https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1994-266, § 4a – Ochrana dráhy (1) Nikdo nesmí bez povolení provozovatele dráhy vykonávat v obvodu dráhy činnosti, které se považují za podnikání, vstupovat na dráhu a v obvodu dráhy na místa, která nejsou veřejnosti přístupná, pokud zvláštní právní předpis1d) nestanoví jinak. (2) VŠECHNA… Číst vice »
A jak dlouho by vydržela čistá ?
To máte hodně nízká kritéria pro kvalitu prostředí.
S tou prodejností DPMO souhlasím, tolik vozů s CVR se nevidí ani na chudším východu.
Až si cestující zaplatí náklady v plné výši, bavme se o estetice. Dokud 2/3 financí tečou z eráru, je blbost jakýmkoli příjmem pohrdat.
Nejlepší je ten starý Solaris, který měl dlouhou dobu CVR s reklamou na zoo, nicméně tu nedávno sundali a tak je vůz čisté bílý, bez firemního nátěru a jen asi čeká až se z něj zase stane pojízdný billboard.
Až budete někdy odpovědný za hospodaření podniku tak pochopíte co je nutnost a co je kvazi sen estétův….:-) a co je pár drobných….
Kdyby v tom podniku byl někdo odpovědný za hospodaření, tak neobjednává tramvaje po jednotkách kusů.
A po kolika kusech je s ohledem na rozpočet města a rozpočet DPMO má objednávat byste věděl?
Můžou objednat společně s dalšíma dědinama co taky jinak kupují po pár kusech, ale oni samozřejmě maj všichni něco speciálního proč by to nešlo.
Nechtěl byste se toho ujmout jako jejich koordinátor a domluvit jim to? Evidentně byste tomu prospěl.
Njn, nemáme prachy na tramvaje, tak jich objednáme více, ať je to levnější 🙂
Mno, kdyby se neobjednávaly po kouscích a pouze u JSV….