Olomouc řeší chaotické parkování sdílených kol a elektrokoloběžek, ve městě vznikly nové odkládací zóny

Sdílené koloběžky v Olomouci. Pramen: Město OlomoucSdílené koloběžky v Olomouci. Pramen: Město Olomouc

Náklady na vyznačení zón pro odložení elektrických koloběžek hradí sami provozovatelé.

Zpět na článek
23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Proč mají půjčovny „sdílených“ kol a koloběžek jiné podmínky než jiní podnikatelé? Kolik platí například restaurace za zábor veřejného prostranství nebo auta za parkovně? Proč půjčovny neplatí nic a ještě se jim podnikání oproti ostatním usnadňuje? Proč nejsou špatně zaparkované koloběžky odtahovány a vydávány až po zaplacení pokuty stejně jako jiná vozidla?

Leinad

Není zákon, který by zakazoval odložit si svojí koloběžku nebo kolo.
Jo, proč půjčovny neplatí modré zóny, to by mě taky zajímalo

Libcha

Já to nechápu. Přece u „sdílené“ koloběžky běžně appka poměrně přesně stanoví, kde se smí koloběžka zaparkovat a vrátit, a k tomu se ještě musí vyfotit. Takže neukázněnému uživateli to v první řadě neumožní ukončit výpůjčku (takže když ji jen tak odloží, prodělá kalhoty), a i kdyby náhodou jo, tak ho půjčovna může vyhledat a zkasírovat dodatečně. Tak nechápu, jak může vznikat problém se špatným parkováním „sdílených“ koloběžek. Je chyba v appce (a systému, na nějž je napojena), dohodě mezi městem a provozovatelem, nebo kde?

Igor M.

Kolobezky nevyuzivam (ac by mne to po meste celkem vyhovovalo, mych 135 kg bych je celkem nerad poskodil), takze nevim, jak ta aplikace funguje, nicmene vsimnul jsem si pri svych cestach automobilem ve spouste mest spousty zajimave zaparkovanych kolobezek. U jezera, na lesni ceste, v miste, kde chcipl pes, na parkovisti u rychlostni komunikace, zastrceny mezi popelnicemi… kolikrat si i rikam, jestli to aplikace fakt takhle dovoluje a nebo jestli to nejsou treba “corky”. Mysleľ jsem si vzdy, ze mam presne danr misto, kde mohu vratit, a musim prokazat, ze jsem opravdu vratil. To mi treba s lesni cestou nestimuje… Číst vice »

Martin1

Kdyby jenom Olomouc. Dost divoké odkládání sdílených koloběžek je i v Praze a Liberci.

Mysel

Tohle vsechno jemoc hezke. Presto velmi casto nachazim ty kolobezky na mistech, kde nemaji co pohledavat. Muj osobni zaver je takovy, ze na to pujcovny v praxi naprosto kaslou a je jim uplne jedno, kam zakaznik kolobezku zahodi.

Leinad

Další věc, jsou lidi kteří zaparkovanými kolobězkami pohybují.
Někdo si ji správně oddělá z cesty, někdo naopak veme málo překážející koloběžku, lekne se alarmu a schválně ji zahodí doprostred cesty, aby překážela hodně.

Jakub

Na snímku nejsou značky pro nevidomé, a jejich úrazy stále rostou, zatím snad nebyl smrťák.

Jiří Kocurek

Stojící/zaparkované koloběžky snad nezpůsobí horší věc než stojící kočárek tamtéž. Ale uznám, že by to chtělo místo bokem chodníku, když tam ta věc má stát i několik hodin.

Jiná věc je, že osoba drandící po chodníku nepředvídá nikoho, natož slepce, což opravdu může být průšvih se zraněním.

David

Někdy mi přijde, že máme na koloběžky a auta dvojí metr. Zatímco špatně zaparkované koloběžky poslední dobou plní sociální sítě i mediální prostor, špatně zaparkovaná auta nikoli. Pěší zóny i chodníky jsou plné aut, převážně dodávek přepravních společností a nesčetněkrát musí člověk s kočárkem sejít z chodníku a obejít koloběžku. Aut která pak stojí mimo parkovací místa je ještě víc, viz česká sídliště.
Nechci si tu hrát na „whataboutistu“, chci jen říct, že naučit se parkovat musí nejen koloběžkáři a cyklisté, ale hlavně i motoristé.

Roman Soudný

Auta dostávají pokuty za parkování denně a nikomu to nepřijde divné. U kol a koloběžek se to považuje za revoluční myšlenku.

David

Rozhodně je nedostávají v Praze. Procento špatně parkujícím, co dostane pokutu je tak mizivé a pokuta tak nízká že je to spíš na dobrovolnosti než na čemkoli jiném.

Roman Soudný

Jestli někdo nedostává pokuty za parkování, ačkoliv by měl, tak si stěžujte na policii, ministerstvu vnitra, magistrátu a/nebo svému volenému zástupci v parlamentu. Máte pravdu, řidiči parkující špatně, nebo vyloženě nebezpečně se trestu zpravidla vyhnou, protože je mnohem jednodušší rozesílat pokuty za parkování na modré (sám s tím mám zkušenost, souseda který pravidelně a dlouhodobě parkoval na přechodu, na chodníku nebo v křižovatce nikdy neodtáhli, zatímco ty v modré zóně ano). Já poukazuji na to, že každému přijde naprosto samozřejmé, že řidič (provozovatel) automobilu má dostat za špatné parkování pokutu, zatímco u kol a koloběžek se všichni škrábají na hlavě… Číst vice »

123

A to je dojem, nebo to máte nějak podložené? Protože zrovna špatné parkování je zdaleka nejčastější přestupek, který se na jednotlivých úřadech MČ projednává. Kolik v těch oddělení dělá lidí si může každý na příslušném webu MČ najít sám a představa, že je tam ta MČ platí jen v rámci boje s nezaměstnaností je lehce úsměvná. Aby bylo jasno, třeba v centru se na prasáka parkuje fakt fest. To ale neznamená, že to není nijak postihováno, byť to samozřejmě není ideál. Ale těch blbě zaparkovaných zejména sdílených vehiklů jsou rovněž mraky a … pointa … postih žádný. BTW … pokud… Číst vice »

Jiří Kocurek

A ta odtahovka jezdící nahoru a dolů vozí co, přesně, hologramy?

Jinak auto pokutu nezaplatí, pokutu dostává provozovatel. To byste rovnou mohl žalovat násadu z krumpáče za ublížení na zdraví a zavřít ji na Mírov…

Jiří Kocurek

Ech, patřilo Davidovi, omlouvám se za špatné zařazení.

Jiří Kocurek

„převážně dodávek přepravních společností“

A o kus vedle dokonce kontejner na stavební suť… Ta dodávka na místě většinou stojí do 10 minut a jenom proto, že tam řidič vykládá zboží – jedná se pak o zastavení, nikoliv o stání. Kdyby to vezl Bolt na kole, bude tam stát kolo…
Ony se ty věci (nejen) do obchodu nějak dostat musí, 3D tisk ještě tak daleko nedošel. Upřít majiteli nemovistosti dovoz pračky, protože by zavazel i dvoukolák?

Petr

V civilizovanych mestech maji urcene ranni hodiny, kdy muze dorazit zasobovani. Pripadne kratkodoba stani v okoli.
To caste blokovani chodniku v Cesku zasobovanim je vbetsinou zbytecne a hloupe.

Brumla

„převážně dodávek přepravních společností“

A kde přesně by měla pošta a přepravní služby zastavit, aby doručili balíky? Oni nestojí proto, že by neměli co dělat. Dělají svou práci. A zásobování jenom dopoledne? Jste se zrovna probral ze socialismu? Jak to mají udělat?

Leinad

Co třeba jezdit ve dvou a na zákazu stání opravdu jenom zastavit?
Dodavka zastavi, urychleně vyloží (na vozovku nebo chodník), pokud to zákazník chce jinde tak to závozník odveze na rudlu, řidič mezi tím objede blok a vrátí se pro závozníka.
Ne že řidič běhá do desátého patra, zatímco se mu za autem štosují tramvaje.

Otakar

Chtělo by to výuku pravidel silničního provozu už na školách. Alespoň základy.

U koloběžek mám jeden poznatek – jakmile vidím koloběžkáře na koloběžce z půjčovny (Bolt, Lime apod), tak už očekávám prasárnu a dávám si na tohoto člověka o to víc pozor než na toho, kdo má koloběžku vlastní (čti není obrandovaná jménem půjčovny). Neříkám, že to je 100%, ale ze zkušenosti s těmito uživateli se mi vyplatilo být na pozoru. Ono na tom asi i něco bude, když někdo má něco svého, tak si to opečovává a jede víc opatrně.

Majkl

Takovou zkušenost mám také s řidiči sdílených aut. Často jezdí dost divoce a občas nějaké ta prasárna proti předpisům.

Jiří Kocurek

Však taky nejlepším terénňákem je služební Fabie.