Olomouc bude hostit mezinárodní setkání Bobin, cestující svezou zvláštní vlaky
Elektrická lokomotiva E499.085 zvaná Bobina. Foto: České dráhy/Michal Štrublík
Jízdu s Bobinami po staré trati pod Tatrami už nebude možné v budoucnu zopakovat.
Tak v sobotu do Olomouce, těším se 🙂
Pratele, neni zde nekdo, kdo vi neco blizsiho o jizde nakladniho fotovlaku na teto akci? Hledam, ale marne..
Až v sobotu odpoledne z Olomouce, 2x bobina v čele. Fotopas za 800 Kč, pak zájemce doatane časové polohy. Více bohužel nemohu říci.
Mohli by od BLS půjčit Ae 4/4, jako pravzor Bobin.
Stojí v Českých Velenicích
Ono prepnutie stanice Žilina je v nedohľadne. Pri momentálnej rekonštrukcii z nej robia dvoj systémovú stanicu. Severná vetva na Ostrsvsko bude stále na 3kV inak by slovenské Cargo mohlo všetkých 50 ks dvojičiek predať. A južna na Bratislavu bude na 25kV. Tým vypadne nutnosť dvojsystemovych strojov na trati BA-ZA.
Kto Vám to prosím povedal? V dokumente k modernizácii (voľne dohľadateľný na stránke ŽSR) sa pojednáva o styku sústav až pri Strečne, čo podporuje výrok na stránke Carga; citujem: Kvôli zmene napájacieho systému plánujeme ďalej rozvíjať park HDV elektrickej trakcie radu Vectron. Konšpiračných teórií ako je tá Vaša som počul už mnoho, no zatiaľ nikto tú informáciu nepodložil inak, ako že sa o tom len povráva.
ŽSR a Cargo môžu mať na stránkach napísané hocičo. Realita je druhá vec. Rozhoduje ministerstvo ako vlastník. Neviem si predstaviť, že po dokončení Žiliny a jej prepnutí odstaví Cargo 50 strojov. To by musel vlastník naliať do tohto štátneho podniku veeeľmi veľa peňazí. Pri prístupe našich štátnych orgánov k železnici si nemyslím, že je to reálne.
Čo sa týka vetvy na Ostravu, tak trakčné vedenie je na prepínanie pripravené, ale kabelizácia zabezpečovacieho zariadenia nie. Takže ani tam nie som veľký optimista.
Zrovna ne tak staré dvojičky není těžké naučit žrát dvou systém nebo jen střídavinu, ČD Cargo to bude dělat u svých 163, se mohou v zakázce připojit.
131 a 163 je úplně jiná lokomotiva. 131 je v mechanické části shodná s řadou 130 jen v modernější krabici.
Proč by je prodávali? Z Vrútek do Čierné nad Tisou je snadno využijí + další odbočky jako do Moldavy nad Bodvou, Humenného a směrem na Prešov a dále na sever.
Tak snad budou běžní cestující dostatečně varováni aby si nespletli retro vlak s běžným vlakem protože ten rozdíl asi nebude velký.
To těžko. Mimochodem něco stalo a místo Tornáda jela přes Hranice 16x s Bdt. Ta pohoda a klid, ještě nízkopodlažní vstup a široké dveře, proto ty co byli mladí, když Bobiny přišly.
Celý svět pádí mílovými kroky kupředu, i státy chudého jihu Evropy (Itálie, i maňána Španělsko) provozují rychlovlaky, ale my budeme pořád RETRO. Skanzen s českou korunou.
V Anglii (nebo Walesu?) pořádají Threvithickovy dny a jezdí tam s replikou stroje z roku 1803.
Tu v ČR bychom mohli pořádat Křižíkovy a na Vsetíně Sousedíkovy dny. Jenže Sousedík s Křižíkem byli kapitalisté a tak …
Chudá Itálie, s vyšší průměrnou životní úrovní než ČR, dtto Španělsko.
Fakt se jděte léčit.
Španělsko už jen velmi těsně.
Oceňuji informovanost o jízdě pod Tatry, kdy jízdní řád musím pracně hledat odkazem přes několik dokumentů a jízdné přepočítat přes kilometry, které si musím někde dohledat. K dokonalosti chybí aby to bylo jen offline na vývěsce A4 u bočního východu nádraži. Ale i tak mi ukápla nostalgická slza 60′ forever. Mít všechny informace (JŘ, rezervace, cena mezi stanicemi…) by bylo moc moderní.
Ideálně dokument v proprietálním formátu, který ve webovém prohlížeči nelze jen tak otevřít. Že má Windows každý?
Jako jo, mohla by to být naskenovaná A4 strojopisu převedená na TIFF a to celé v PDF.
Je to celé takové nostalgické. 😀
Tisková zpráva v .doc je asi součástí té nostalgie.
Tiskové zprávy se rozesílají ve formátu doc (případně odt), aby se z nich dal jednoduše kopírovat text. Poslat novinářům tiskovou zprávu v pdf je spolehlivým způsobem, jak si zajistit, aby ji značná část oslovených vůbec neotevřela. Ono totiž kopírování textu z pdf leckdy znamená problémy s rozpadlým formátováním a rozdělenými řádky. A to je zbytečná ztráta času, kterého není v redakcích nazbyt.
Je rozdíl posílat do redakace a zveřejňovat na webu.
jen tak na okraj – kdypak ze je naplanovane prepnuti Ziliny na AC a kdypak ze to maji ZSR spustit ETCS az do Kosic?
videli jste aktualni stav? to vidim tak mozna za 30 let nejdriv
Pán je optimista… 🙂
S tým „výhradním provozem“ do KE by som bol opatrný. Podľa mňa ŽSR ani len netušia čo to je a na SK vôbec na to nie je dostatočný počet vybavených vozidiel.
Tak správce infrastruktury nemusí nedostatek vozidel zajímat. Prostě dopravci si zařídí…
Myslím si, že se nepodaří splnit termín výhradního provozu pod ETCS na českých koridorech od 1. 1. 2025. Pokud mám správné informace, tak např. ČD mají v současnosti vybavenou tímto systémem jen jednu jednotku 471, a ještě k tomu se jedná jen o prototyp instalace.
V případě, pokud bude výhradní provoz zaveden od tohoto data, je vysoce pravděpodobný úplný kolaps příměstské dopravy kolem Prahy.
Přiznávám, že se můžu mýlit a třeba to dopadne jinak.
Na 471 není zatím nic (042 to funkční už dávno nemá), zato ČD mají (v součtu) několik desítek ETCS na 162/362/Panteři a začínají sériové instalace na 842, 961, 954, 841, 844 …
847 jsou s ETCS už dodávány, totéž noví Panteři.
jen počet přepravených kaštanů v řadě 471 bude asi vyšší či alespoň stejný než ve všech ostatních vlacích v síti minimálně ve všední dny.
Zatím se ve všech 471 s ETCS přepraví přesně 0 kaštanů, zato ETCS 362 s 4 Bymee jich odveze řekněme 300. Krátký panter řekněme polovinu.
To chcem teda vidieť ako si to ZSSK zariadi :-))))
ZSSK je rovnako štátna firma ako ŽSR a to ministerstvo nedopustí.
Tak ZSSK v súčasnosti nemá dostatok rušňov s ETCS ani na pokrytie vlakov, ktoré ho potrebujú, aby medzi Bratislavou a Žilinou mohli jazdiť 160 km/h
Ahojte, není někde jízdní řád na sobotu pro trat Olomouc-Prostějov, tj. odjezdy z Prostějova?
Zkusil jste otevřít přiložený dokument nebo to máme udělat za Vás?
Asi jsem slepý, takže mě když tak opravte, ale v článku i v přiloženém souboru odjezdy z Prostějova napsané nevidím.
V dokuemntu odjezdy z Prostějova nejsou, stejně tak na webu CD… Pokud je tam najdete tak jste Sherlok Holmes
V dokumentu skutečně nejsou, na webu CD už se dohledat dají. Ano musíte se tím trochu proklikat přes Nostalgii, ale zvládne to každý. https://www.cd.cz/vlakem-na-vylet/vylet/olomouc/do-olomouce-na-mezinarodni-setkani-legendarnich-bobin/17512
Podařilo se mi dohledat: https://1url.cz/HuW6S
(odkaz vede na FB událost)
Na stránkách ČD Nostalgie se také píše, že když si pořídíte fotopas, tak dostanete informace o jízdách všech zvláštních vlaků….
Já se pokusil (na stránkách Klubu Tatran) rezervovat jízdenku do Popradu, ale je tam trochu podobný problém: nikde nevidíte cenu. Zadal jsem jméno, odkud – kam, počet lístků, zaškrtnul i „Souhlasím s obchodními a přepravními podmínkami…“ – a cena nikde. Abych se zavázal k nákupu něčeho, co nevím kolik bude stát, a pak po mě ve vlaku (platí se až ve vlaku) chtěl průvodčí třeba 50 Euro za cestu z Ostravy do Popradu (a druhých 50 nazpátek), to opravdu ne. No tak budu místo jízdy električkou okopávat na zahrádce zeleninu 🙁 Taky je vtipné, že na svých stránkách má Klub… Číst vice »
Ceny najdete zde:
https://www.cd.cz/vlakem-na-vylet/vylet/olomouc-poprad/svezte-se-mezinarodnim-bobina-expresem-z-olomouce-do-tater-a-zpet/17564
To ovšem neznamená, že máte vyhráno (následuje hledání kilometráže).
Ideálně jít na nádraží a tam otáčet bubnem.
Vysoce prozákaznický přístup.
Na jedněch stránkách si najděte kilometry, na jiných k nim dohledejte cenu a pak jděte na další stránky a tam si udělejte rezervaci…
A další „neshoda“: na rezervačních stránkách Klubu Tatran se píše, že se jízdné platí ve vlaku, zatímco na stránkách ČD jsem našel, že mi rezervace bude potvrzena až po zaplacení…
No, mají to hoši opravdu zmáknuté 🙁
Podle mého nastane veliké divení v Púchově, až „se zjistí“, že bobina jaksi nezvládá se z Púchova rozjet. V horším případě („nám to ale nikdo neřekl“) se v 8.20 u Gumáren jasně zableskne a bude vymalováno.
A víte co je zajímavé? Žádné divení v Púchove nenastalo a vlak byl vyprodaný. Což je dost divné, když podle Vás jsou organizátoři evidentně úplní dementi. Jen jestli naopak Vy nejste moc přechytralý 🙂
464.202 je kde? Odebrat muzejnikum od CD kdyz ji neumi vytezovat!!!!!!!!!!
464.202 je v Olomouci. Jen mohu dotaz jak se tato lokomotiva týká setkání elektrických Bobin?
Nejak, ale mohl se udelat parni vlak, aby kazdy milovnik zeleznice si nasel sve. Napisu dotaz na NTM proc je lokomotiva v Olomouci a proc neni radsi u nas v Cechach kde by byla vice vyuzivana.
Tak znova. Proč by proboha měli na akci, která je vysloveně pořádaná a věnovaná typu E499.0, nasazovat ještě parní vlak?
Nostalgie, vole🤘.
Prostě někteří nejspíš živí v domnění, že stará vozidla jsou jen ta parní 😁
Nj a když není pára, tak tam nepřijdu. Neplačte, sami si za to můžete!
Už jsou z toho celí na větvi…
Už aby kindermafiáno šli zas do školy..
Neurážej dámu.
Milovník páry má dost jiných možností, kde se realizovat, těch akcí je plno celé léto, proč by měl jezdit na akci pro elektrické lokomotivy?
Jo, tak kolik velkých pár je na Moravě celkem, vy jedna…. ???
Mimochodem, máte pocit, že v Čechách je málo provozních pár?
A kdo by se v NTM o 464.202 staral, kde by ji ustájili?
„…proc je lokomotiva v Olomouci…“
Protože sem historicky patří. 464.2 (po krátkém intermezzu 464.201 na Smíchově) většinu života strávily na Moravě. Jihlava, Brno, Olomouc.
Klidně NTM napište, ať ji stáhnou do Čech. Jen se potom nedivte až bude zavřená v hale a nevyjede už nikdy. Proč se sakra musí k věcem pořád vyjadřovat někdo, kdo o tom neví ani měkké fň?