Olma má výhrady ke stavbě obchvatu Olomouce, ohrozil by podle ní zdroj pitné vody

Silnice I/46. Pramen: dokumentace EIA/ŘSDSilnice I/46. Pramen: dokumentace EIA/ŘSD

Ředitelství silnic a dálnic se snaží získat souhlasné stanovisko EIA pro východní tangentu Olomouce v posledních letech už podruhé.

38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jann

OLMA ve vlastnictví Agrofertu, jehož šéf nám tak zásadně dokázal zrychlit výstavbu silnic a dálnic..

Zbyněk

paní Švestková asi nebydlí ve Chválkovicích ani v Týnečku….

Hádej

Jistě, tak si raději necháme zničit zdroje pitné vody. Vy jste prostě nepoučitelní.

Leinad

O tom, že v danem místě je vodní zdroj, byl investor informován dávno. A pravděpodobně existuje řešení jak stavbou a provozem neznečistit vodu.

Pedro72

Ta příprava byla ovšem dost zmatečná. I proto, že do definitivního zrušení šíleného D-P-L se tahle cesta vlastně řádně připravovat nedala.

Hans

Ona je to stavba celkově dost problematická. Na jedné straně je pochopitelná snaha zkrátit čas průjezdu kamionové dopravy v daném směru a sekundárně také ulehčit obyvatelům postižených částí, ale na druhou stranu tato stavba dost necitlivě zasáhne historicky významnou oblast mezi Svatým Kopečkem a centrem města, která měla spíš potenciál k rozvoji bydlení a přidružených služeb. Namísto toho tu hrozí podobný scénář k jakému bohužel dochází v řadě jiných případů.

Jiří Kocurek

Takže je to vlastně neřešitelný problém. Když neuděláte nic, povede silnice I. třídy zrkz zástavbu. A když uděláte něco, tak je to zase špatně, protože v trase silnice má být obytná zástavba.

Takže řešení je jaké? Vozit vlakem i rohlíky?

Frantisek

Ovšem, většina tranzitu jsou totiž rohlíky. Rohlíků je tolik, že jim dvoupruhová silnice nedostačuje a množství aut s nimi je pro obce nesnesitelné. Pryč s rohlíky! 🙂

Jirka

Tak zrovna tenhle problém by vyřešil hloubený tunel.

Zbyněk

správně. Všechny cesty zahloubit. A chodníky taky, každý chodec dostane čelovku 🙂

Hádej

Jistě, chidci totiž devastují životní prostředí úplně stejně jako automobilová doprava, vy hlavičko!

Hans

Netvrdil bych, že jiné řešení neexistuje. Něco můžeme získat a něco ztratit. Bude nám to stát za to? Je to na důkladnou analýzu a vybrat to, které můžem považovat za nejméně špatné. Jaký druh osobní dopravy bude v budoucnu preferován? Svět se mění a nezdá se mi úplně rozumné obehnat město dálničními obchvaty a velkosklady. Za nedlouho bude v provozu rychlostní železniční koridor ve směru na Uničov. Věřím, že pokud budou nabízeny kvalitní přepravní služby včetně přidružené dopravy, přiláká to spoustu lidí kteří by jinak cestovali za prací autem.

Pavel

I/46 neslouží jen Šternberákům, ale představuje jedinou přístupovou komunikaci do Olomouce a k dálnicím směr Brno a Zlín také z Bruntálska, Krnovska, potažmo z opolského vojvodství. A tuhle dopravní potřebu v dohledné době žádná moderní železnice nezajistí (resp. nikdo takovou zatím neplánuje).

Hans

No to je právě o těch číslech. O kolik aut ubude na silnicích pokud ti lidé budou dojíždět vlakem, nebo třeba autobusy. Ale je to o tom zda jsou přepravci schopní nabídnout dostatečně komfortní služby po celý den a v krátkých intervalech.

Pavel

Ne, není to jen o nabídce přepravců. Kvalitní železniční cesta použitelná jak pro rychlou osobní dopravu, tak pro nákladní dopravu, tam prostě není. Projeďte se někdy vlakem z Krnova do Olomouce.

bipe

Musím s Vámi souhlasit, protože těch problémů je celá řada. 1. Ten problém s vodním zdrojem je tam od té doby, co se tato stavba plánuje a i když nejsem fanouškem Agrofertu, tak OLMA na tento problém dlouhodobě upozorňuje. A v dnešní době, kdy je problém se suchem je každý dobrý (a tento je mimořádně kvalitní a vydatný) zdroj velmi cenný. 2. Naplánovaný obchvat je tak těsně „přilepen“ k nynější hranici města, že v podstatě znemožní jeho další rozvoj. 3. Problém s oblastí pod Svatým Kopečkem, který je významnou historickou částí a nedílnou součástí této části krajiny. Bohužel v tomto… Číst vice »

Zbyněk

s tímto přístupem by jste nemohl stavět nikdy nic. Vše tedy zbourat a vrátit přírodě do původního stavu….

Hádej

Ale kdepak, stačilo by nestavět nesmyslné dálnice. 😛

Vodník Česílko

Taková stavba se připravuje celá desetiletí!
A když se pak má začít stavět, tak si najednou někdo vzpomene a vymyslí něco proti té stavbě. Jsme opravdu otřesný národ, za který se nejeden z nás hluboce stydí!

Jiří

Problém je ten, že celá ta desetiletí někdo investora upozorňuje na daný problém a ten na to zvysoka dlabe.

Jiřik

Za vás zelené se Čech někdy opravdu stydí.
V tomto případě ovšem stojím za protestujícími a vy si jděte kapat jedovaté sliny ze šosu někam jinam. 😉

johny

Tady se bude muset vybírat mezi špatným a horším řešením, a rozhodně to nebude záviděníhodná volba. Každopádně je skvělá zpráva, že ANOfert si uvědomuje důležitost zdrojů pitné vody. Od doby, kdy pan bývalý předseda Poslanecké sněmovny Vondráček jako obecní zastupitel aktivně vystupoval proti uzavření akcionářské dohody mezi majiteli-obcemi nedalekých okresních vodáren, čímž by se otevřela cesta k jejich privatizaci a následnému zvedání cen pitné vody, je to veliký posun kupředu. Bohužel, o tomhle se v tisku pana agenta-nemajitele moc nepsalo…

Gwann

Vondráček je dle svých kontaktu s lichvari a podvodníky (kteří jsou už i odsouzeni) pěkný grazl

Jiří

Myslím si, že kdyby Olma tu vodu nepotřebovala, tak by se do toho nepletla.

johny

Nejsme v tomto ve při

Karel 1

Vondráček aktivně vystupoval PROTI uzavření dohody a provatizavi vodovodu a zabránil tím zdražení vody a proto je lump ? To nechápu. Neměl by za to být naopak pochválen ?

johny

Vondráček vystupoval aktivně PROTI uzavření dohody mezi akcionáři-obcemi, která by znemožnila převést výkon práv kteréhokoliv akcionáře na třetí osobu, aniž by to schválili všechny ostatní obce-akcionáři. Jejím přijetím se různým bukanýrům podařilo zabránit domlouvat se pokoutně s jednotlivými obcemi, a salámovou metodou privatizovat veřejné statky, což se právě v minulosti dělo do té míry, že obce časem téměř ztratily majoritní podíl. Ale chápu že zastáncům svědků Babišových to asi nevadí, protože on přece dělá pro lidi 😀

VS

Dobrý den,

přijde mi, že naplánovat stavbu skrze ochranné pásmo vodního zdroje a říci, že když se zdroji něco stane, tak ať si uživatel najde jiný, to je i jako vtip jen špatným vtipem. Nakreslil jsem si čáru mapou a tamtudy to povede a povede a povede, i kdyby trakaře padaly…

Hezký den.

Hádej

Někdo má zájem zhodnotit si pozemky.

Nebo proč si jako myslíte, že se tyhle stavby budují? Pro blaho občanů?

Nebuďte naivní.

Mech

Na fotce rozhodně není I/46, nýbrž právě cesta na Svatý Kopeček, ulice Kopecká, směr Olomouc.

Gwann

doplnit pohled na svatý kopeček dálnicí křížící starou alej, toť je krása nesmírná….

jakkoliv přiznávám, že s tím, vyjma dlouhého hloubeného tunelu, netuším co udělat

Pavel

Stačil by krátký, ale i ten by zasáhl do zdrojů vody.

Frantisek

Méně dopravní rozežranosti a větší podíl nezbytné dopravy na koleje. Nelze donekonečna zvyšovat spotřebu na úkor trpících.

Harry Style

OMG

blue

Jen hezky trp.

Hádej

Ono se to to vrátí, neboj, až nebudeš mít kromě své plechovky nic.

Hádej

Varianta je jasná – přetrasování celého dopravního proudu.

TST

Jasně, přetrasovat – ideálně přes Ostravu. Tam se dá přece taky do Krnova a dál do Polska dojet… 🙂 Ne, nemyslím to jako urážku, ale jednak jsem chtěl tématu ulehčit a jednak také vidím celý problém trochu komplexněji a pokud by to mělo narušit vodní zdroj, potom ano, souhlasím, jako laik, s variantou alternativního řešení. Jenže to opět posune projekt o pár let dozadu. Kdo jel Chválkovickou ráno mezi půl šestou a půl osmou a odpoledne mezi půl třetí a půl patou (byť hromadnou) (ano, kritici, je to ve vlnách), tak ví, jak je tangenta i cesta na Šternberk důležitá.… Číst vice »