Okřídlený šíp bude už jen na autech. Plzeňská Škoda prodala práva k ochranné známce automobilce
Nový autobus Škoda E’CITY. Foto: Škoda Transportation
Výnos z prodeje má pomoci snížit zadlužení strojírenské firmy a přispět k dalšímu rozvoji.
Další hřebíček do rakve zvaná čr.
„93 % lidí si značku spojuje s auty“
Aha. No vidíte.A kolik procent lidí si tedy tuto značku spojuje s železničními vozidly? Pokud by někdo odpověděl, že to je zbývajících 7 procent byl by na omylu. Ona totiž škoda vyráběla i elektromotory 😉
Je konec další značky a vlastně jedné původně největší strojírenské naší původní firmy. Okřídlený šíp prodali někteří naši spoluobčané do Německa. Škoda byla Škoda i za pana Hitlera. Také se Škoda v padesátých letech jmenovala: „Závody V.I.Lenina“. Moc se to neosvědčilo. Tak zabít v zahraničí tradiční značku je tak snadné. Proč asi? Dokonce se zrušilo v Plzni i podnikové muzeum. To jim musela ta Škodovka hoooodně ležet v žaludku. Ještě v 95 roce měla 38000 zaměstnanců. Znak Škoda prý měl větší cenu než znak ČR, to je námět na zamyšlení…
Umřela tradice. Škoda.
Co na to říct… Škoda.
Mimochodem jak to mají vyřešené s ostatními firmami, které bývaly součástí plzeňské Škody? Například Škoda JS používá jak název, tak logo.
Nyní to bude ČEZ JS
Tady je o pravdu namístě mluvit o Škoda Group, když právě ochranou známku Škoda nikdy Škoda Transportation nevlastnila (resp. vlastnila jen pro velmi omezený okruh věcí). Vlastníkem ochranné je Škoda Investment, pohrobek „velké“ škodovky, kterého ještě nedávno vlastnili Plzeň/Appian Boys. Mimochodem v účetnictví tu známku má ohodnocenu na 1 mld. Kč.
To je nepodstatné. ŠKODA Transportation patří stejně jako ŠKODA Investment pod holandskou SKODA B.V. A ta zase patří pod PPF Group N.V. tamtéž. Není problém to zjistit v tuzemských a mezinárodních obchodních rejstřících. Jsou tam stejní lidé provázaní na postech členů představenstev nebo dozorčích rad.
Čili přeloženo do češtiny.
Do roku 2029 bude prodej a bude to Siemens Česko nebo Alston Česko. Vsadil bych na Siemens. Je tam relativně dost ex Alstom manažerů … kdo ví. Třeba Stadler Česko. 🙂
Uvedený krok může vést prakticky jen k jednomu ze tří scénářů: 1) PPFka plánuje akvizici jiné existující (a patrně známější) značky, jejíž „hlavičku“ česká výrobně-obchodní struktura převezme (o nějakých akvizících – např. v Německu – se na trhu šušká, ale můžou to být jenom pouhé fámy) 2) ze Škody se stane Transtech, což je značka, kterou skupina již vlastní 3) vzhledem k horizontu r. 2029 se kalkuluje, že se do té doby někdejší Škoda Transportation stane součástí větší globálně působící struktury (Siemens, Alstom), takže vlastní značka nebude třeba Za mě je zdaleka nejpravděpodobnější varianta č. 3. Zdá se, že Šmejc… Číst vice »
Ze mě také 3ka.
Otázka, jestli má značka Škoda dobrý zvuk. Zvlášť při výběru ilustrační fotky elektrobusů, které dodnes nejezdí…
A výrobou nejdražších tramvají světa to asi moc nevylepšila…
aha, tak Závody V.I. Lenina?
Možná „Závody V. Zelenského“ 😀
S posledním vývojem v kolonii a výrobků (vozidel) bude asi lepší, že si nikdo „nebude“ spojovat věhlasný okřídlený šíp s tím, co ten podnik dnes produkuje. A protože mladoboleslavská část koncernu s okřídleným šípem časem také skončí, jen další doklad amputace národní hrdosti a historické návaznosti.
Tak pokud je znakem národní hrdosti výrobek že Schadewerke Pilsen, podniku poněkud podezřelého z velmi podivného vlastnictví v minulosti a kontroverzního v současnosti, s nějakými těmi úplatky v cizině…a zjevně zvláštními tendry u nás, nese jméno německý mluvícího Čecha mrtvého přes 100 let…no…tak máme zjevně značný problém s národní identitou
Máte pravdu a jen potvrzujete, že co se dělo ve středoevropském prostoru nikdy nezáleželo na té skupině (národnostnímu mixu), který zde zrovna byl.
To skončí.
Ale můžeme si být jisti, že žádná hospodářská katastrofa to nebude…jen pro pár pijavic při ČD…
Teď, když se povedlo od rusáků zpět získat Škoda Energo.
Řízení PPF se ujal pan Šmejc. Dostal nabídku, která se neodmítá. Pokud do tří let zvýší ziskovost skupiny, získá na trvalo významný podíl. Projevem je okamžitý posun investičního a cílového horizontu na 3 roky. Už zařízl sloučení Airbank s Monetou, zjevně to v krátkém horizontu nebylo ono.
Škoda přímo říká, že to pomůže snížit zadlužení a vylepšit hospodaření. Dlouhodobá budoucnost je nyní nezajímá.
Všechny společnosti vlastněné PPF teď pojedou na 3 roky.
To zní pravděpodobně. A když se mi to nepodaří, Dan čeká opodal
Uf… Ulétlo mi sprosté slovo na k, ale stihl jsem ho smazat. To co píšete dává smysl. S budoucím prodejem firmy se to nevylučuje.
Chudák starej Emil točí v hrobě nejmín 30000/min.
Svět zná víc auta.. to proto že přestali dělat kanony a tanky..
Myslíte, že Emil nenáviděl auta? … a proto si koupil automobilku.
To už byl dávno v Pánu 🙂
A nejen to, v době koupi automobilky L&K už ve škodovce nefiguroval nikdo z rodu Škodů
To netvrdím ani vzdáleně.
Ale že by nechtěl rebranding plzeňských továren, na to bych si klidně vsadil..
To by asi nechtěl; ovšem on když tu Valdštejnskou strojírnu koupil, tak „provedl rebranding“ podle svého.
Já z té změny značky taky nejsem kdovíjak nadšený, ale takhle to chodí, už od počátků podnikání. Firmy vznikají, zanikají, fúzují, pohlcují se…
To i pod značkou SAAB si většina lidí představí auto, přestože firma už auta vůbec nevyrábí a jejím hlavním výrobním programem jsou stíhačky Gripen.
Nebo NOKIA. Každý zná jen telefony, že NOKIA stále vyrábí „ty věci na vysílači“, aby byl v internet mobilu a nezůstal jen na serveru, to už běžného občana nenapadne.
Původní Nokia už telefony dávno nevyrábí. Značku telefonů používá licenčně výrobce HMD Global.
Z finské Nokie zůstala infrastrukturní část, která před pár lety pohltila Alcatel-Lucent a jejich technologie a patenty.
Nokia začínala toaletním papírem, holínkami a pneumatikami 🙂
Takže bych se nedivil, kdyby ve Finsku byla známější něčím, co se přikládá k opačnému konci těla než mobil 🙂
Zoufalci.
Hmm…jak moc zoufalá je situace Scheißewerke v oblasti těch dluhů?
Pouze spekuluji, ale pokud jim nezalezi na sve znacce, dost mozna uz maji plan do 2029 podnik prodat nekomu, kdo svou znacku ma (Alstom, Siemens, Cinani), protoze stavet novou znacku mi logiku nedava.
Doufejme, že ne.
Doufejme, že jo 😛 Třeba se pak se konečně naučí, že dobré jméno něco stojí a Škoda, díky svým podrazům na zákazníky a pochybným zakázkám to jméno prostě nemá. Spíš bych ale předpokládal, že začnou používat značku Transtech, když je koupili, protože ta, na rozdíl od Škody, to dobré jméno ještě má.
Co by na tom mělo být pozitivního? Pak pravděpodobně skončí vývoj v Česku, všechen zisk půjde do zahraničí (uznávám, už teď jde většina do Nizozemska za PPF, ale ne vše) a bude z toho jen další montovna zahraniční značky, kterých tu máme stovky a můžou kdykoliv odejít viz slavný Siemens ČKD.
Už takhle máme vlastních značek málo a ekonomicky je to problém (opravdu mi nejde o nějaký primitivní nacionalismus, prostě když je vývoj i celé vedení a akcionáři v zahraničí, získává z toho Česko minimum.)
Opravdu si myslíte, že máme být hrdí na značku, která posledních cca. 25-30 let jen rejžovala ze státních peněz, tedy našich daní, často hodně pofidérním způsobem (380, tramvaje pro Prahu a pod.), navíc měla neprůhledné vlastnictví se sídlem oficiálně na Kypru (díky čemuž mohli dělat mezinárodní arbitráže)? O kvalitě jejich výrobků nemluvě (viz problémy s hlukem Panterů při aktivním odstavení, což je problém, který má jen a pouze Škoda). Já vám nevím, ale já jako Čech se za takovou firmu spíš upřímně stydím. To jsem už spíš hrdý na SOR, než na Škodu, byť k němu a jeho výrobkům mám… Číst vice »
No…být to Siemens nebo Alstom, tak by to byla výtečná zpráva…(a pak i správa)…hlavně finančně…
Neopakovaly by se excesy typu 15T…
Akorát nevím, jestli by v česku bylo pak tolik výroby a vývoje jako teď. Nicméně prodej konkurenci úplně nečekám
Sice asi máte s prodejem pravdu, ale s tím stavěním nové značky bych to tak těžce neviděl. Tím, že prodávají vozidla odborným podnikům a ne široké veřejnosti, navíc primárně formou VŘ, tak by rebranding šel zvládnout celkem snadno, zejména za 7 let.
V opačném případě kdy by značku měnila Mladoboleslavská Škoda, která potřebuje oslovit jednotlivce, by to bylo mnohem složitější a bolestivější.
přesně, když se do výběrka přihlásí jako Plzeňské vehikly, nijak je to samo o sobě nediskvalifikuje. Ba přímo naopak, na západních trzích možná bude fajn zkusit jiné jméno.
Soukromá firma prodala jedno ze svých aktiv, které vzhledem k povaze svých obchodních aktivit naprosto nepotřebuje. A opět se najde nekonečné množství uctívačů mršin (všeho starého a překonaného), kteří budou brečet jako fanynky k smrti se ufetovavší popstai. V ČR je to ještě navíc okořeněno sprostotami vymletých starců, kteří si v mládí nechali vymýt mozky lží o tom, že to, co rudí fašisté ukradli je jejich a nedokážou pochopit, že nic z toho nikdy jejich ani trochu nebylo.
Naprosto souhlasím. Dělám v dopravě a dnes Škoda = auto. Škoda Tranpotation mé ve světě zvuk, právě (částečně) díky Škodě auto, ale hlavně díky to „Transpotation“, tomu rozumí celý svět. Že značku prodali? Pokud je zájemce a já to nepotřebuji a e dobrá cena (což určite je a v řádu min stovek milionů), tak proč ne. Škoda je jen, že bývalá Plzeňská Škoda už nemá JS, to mělo zůstat třeba pod MP a osud zbytku těžkého strojírenství, což pro mě byla plnohodnotná Škoda, bohužel neznám neznám…
Ale oběma držím palce. Jsem strojař.
Škoda JS vtechto dnech koupil ČEZ
Fakt? To není vůbec špatná zpráva…
Ještě pak platí
Škoda = peněz
Jen dodám, že komunisti to přejmenovali na ZVIL, aby Škodu vymazali z historie.
Motáme se v kruzích.
A pak to zase navrátili, právě kvůli jménu….
No co no…x6x se holt stejně budou chystat do výslužby nebo přeložení do „Carga“, 263 do trestanecké kolonie „Slovensko“…
Rychlíky převezmou „Traxxy“, expresy „Vectroni“…
Když píšete o Škodovce, lokomotivy jsou už mimo téma. Jde hlavně o trakční jednotky.
Na x6x mi Google vrátil 2-amino-2-deoxy-alpha-D-galactopyranose. Proč urážíte sousední zemi rasistickými žvásty o trestanecké kolonii? Na mnoha rychlících a expresech budou klasické soupravy nahrazeny jednotkami. A je úplně jedno, čím budou vyžilé šroty nahrazeny v klasických soupravách. Důležité je, aby to bylo bezpečné a rychlé. Jestli si potřebujete masturbovat svoje nemocné egíčko, tak fandujte fotbalu, hokeji nebo něčemu takovému a netahejte nacistické hrdosti do byznysu. Jak vidíme z USA, je ochranářství a podpora domácích výrobců cesta do pekel. Na rozdíál od lidí v 19. století to ve století 21 už velmi dobře víme.
x6x = 163, 162, 363, 362 a právě 263.
A 263 jsou u ČD pouze 2, kdežto ZSSK jich má 8.
A Slovensko je z pohledu železničního „trestaneckou kolonií“. Už celkem uspokojivá rychlost 160 km/h je tam dle OpenRailwayMap jen ze Žiliny do Bratislavy.
Bratislava – Štúrovo max. 120, ze Žiliny do Košic zrovna tak, skrz Košice se jezdí max. 100 km/h…
No…a ochranářství domácích výrobců je hezká věc, ale v některých případech jako tenhle…je lepší udělat výjimku…
Vrátí se k předchozí značce, pod kterou to nikdo nechtěl kupovat? Pro mladší jedná se ZVIL.
Mladší netuší co to ZVIL bylo.
Takže Závody Vladimíra Iljiče Lenina i když popravdě máme tu ještě jednu možnost…… Hermann by měl radost.
Hermann Goering Werke se jmenovalo kde co. Třeba i Zetor
Přesně tak; byl to obrovský konglomerát všech možných strojírenských a hutních podniků po celém území okupované Evropy.
Mladší možná ani netuší, kdo byl V. I. Lenin 🙂
že by agent Ausvertiges Amt? 😀
za války se Škoda jmenovala Waffen Union Skoda-Brünn, pod tímto názvem ji pohltil „Göring“
Podle Wikipedie to byla původně strojírna hraběte Valdštejna 🙂 Přesného názvu hraběcího podniku jsem si ale v příspěvku nevšiml.
Za mě je to více než smutné. A ještě si to dovolí podpořit zadaným průzkumem s výsledkem, že značku Škoda… tu jedinou správnou, z Plzně, zná jen čtvrtina obyvatel ČR. Cha cha. Dobrovolně se zbavit svého jména a přenechat ho své kdysi podřízené firmě, v případě tak zásadní fabriky jakou Škoda je, to je na soud. Hluboko klesáme… Ve strojírenském světě má ta značka skvělý zvuk, jak by řekl pan Lustig. Jedinou malou náplastí bude, že ta jedna z tisíců automobilek, co bydlí v Boleslavi, si snad konečně bude moci vylepšit název a výhledově opustí trapné slovíčko „auto“. Nepomíjím, že… Číst vice »
To jste řekl nádherně.
Zas to nepřehánějme, Škoda Transportation je provinční hráč, tím víc v celosvětovém měřítku dnešního konsolidovaného trhu.
Ono je hezké rochnit se v nostalgii, ale v době po RVHP je Škoda regionálním výrobcem tramvají a regionálních elektrických jednotek pro střední/východní Evropu.
Globálně je Škoda Auto daleko významnější hráč i mnohonásobně silnější značka. Tak bych to nedramatizoval, pod jinou značkou budou výsledky úplně stejné.
Zní to sice krásně, ale „ta jediná správná Škoda“ jakožto průmyslový konglomerát vyrábějící všechno možné, už léta neexistuje. Škoda Transportation je sice formální nástupce původní Škody, ale je pouhým stínem toho, co kdy „Škoda“ byla.
Naopak Škoda Auto, byť historicky není „skutečnou Škodou“ je se svými desítkami tisíc zaměstnanců a obratem ve výši desetiny českého HDP více než důstojným nositelem tohoto jména. A je to Škoda Auto, díky které je jméno Škoda a okřídlený šíp známá celosvětově.
Že by produkovali pod značkou Schadewerke?
Nebo rovnou upřímně Scheißeautos(auta) a Scheißewerke(to ostatní)
Koukám, že jste tím slovem Scheisse přímo posedlý. Děláte s tím něco?
Na jednu stranu je to škoda, ale na druhou stranu většina lidí to opravdu má že Škoda = auta z MB. Zrovna nedávno se jeden člověk dost divil, když jsem mu řekl že CityElefanty jsou od Škodovky.
Jinak nevím co v uzavřené smlouvě je, ale třeba název společnosti „Škodovy Strojírny Plzeň“ a nějaké nové logo by mohl projít.
Dlouhé, mimo české prostředí nepoužitelné.
Tak staré „rakouske“ nazvy byly vůbec vtipné…ve stylu Spojené strojírny, akciová společnost dříve Škoda, Ruston, Bromovský a Ringhofer“.
A což teprve takový
Alstom, dříve Bombardier, dříve Daimler-Chrysler Rail systeme, dříve ADtranz, dříve ABB Daimler-Benz Transportation, dříve ABB, dříve ASEA
Většina? To těžko.
Jako že když se řekne Škoda, většina lidí si představí lokomotivu/trolejbus/cukrovar a menšina auto? Kde?
Ne, většina není natolik nevzdělaná, aby nevěděla, že jsou v Česku dvě různé firmy s názvem Škoda. Lidé by neměli soudit svět podle své sociální bubliny.
Říkáte jako bývalý zaměstnanec Škody. Věřte, že lidem mimo obor, ať už to jsou lékaři nebo prodavačky v Lidlu, jsou struktury českého, potažmo světového, strojírenství naprosto neznámé.
Plzeňák. Myslíte už v Praze nebo Brně to opravdu znají? Na jakém základě?
Zrovna v Brně snad nikdy nic jiného, než trolejbusy Škoda nejezdilo (nepočítaje ten jeden pokus od SORu, který stejně moc dobře nedopadl), opravte mě, pokud se mýlím, takže tam by to znát mohli. A taky by to znát mohli i skrze problémy se 13T, kdy Škoda Brnu vnutila další tyto tramvaje, byť tam o ně nebyl už zájem po špatných zkušenostech s předchozí sérií. Jo, Škoda v Brně jméno má, troufnu si říct. Zda dobré nebo špatné ponechám na zhodnocení jiných.
A jste si jist, že Brňané vědí, že ty trolejbusy Škoda nemají nic společného se Škodou Mladá Boleslav?
Starší generace si troufnu říct, že to ještě vědí. Ty mladší… toť otázka, no.
Škoda 1Tr, 2Tr i první dvě série 3Tr se vyráběly v Mladé Boleslavi. 🙂
zeptejte se v číně, kolik lidí tam zná loko od škody a kolik auto od škody
a to se tam loko škoda kdysi dávno vyváželi (jednalo se o nějaké odklizové lokomotivy)
kdo by nevěřil hledejte zde (jsou tam 3 typy): https://cs.wikipedia.org/wiki/Elektrick%C3%A9_lokomotivy_%C5%A0koda
A kolik by dali za 380?
Právě,že svět je plnej blbců. Odhaduje se to 70/30 ve prospěch blbců!
To chápu. Asi se divil, jak může být něco od Scheißewerke takto spolehlivého a povedeného…
Ještě větší zmatení by nastalo, kdyby začala mladoboleslavská Škodovka také vyrábět busy. To bychom se mohli opět dočkat busů s indiánem. 😀
Chudák Emil Škoda. Ten bude rotovat v hrobě, jak turbína.
Tomu je to úplně jedno
Smutné je, že je to jedno i žijícím. Značka přežila i zahraniční vlastníky a Češi ji zaříznou. Jako Plzeňák se odteď stydím za to, že jsem v té firmě, pro tyto vlastníky pracoval.
Já jdu dnes podat výpověď.
Protože se jeho tělesné pozůstatky jistě roztříštily r. 1948…
Jinak navrhuji zaniklý název Vagonka.
Ke cti faktu, že snad jediné co se tam nikdy nevyrábělo, byly vagóny.
Mohli by se prejmenovat treba na Pilsner…
S tím se dá pracovat! Pilsner Transportation, Pilsner Electric, Pilsner Electroshock, Pilsner Electrochock, Pilsner Fast Run (to by slušelo spíš jiným nejmenovaným než Pilsner), Pilsner Roaring Panther, Pilsner Moby Elephant…
To už tady bylo a týkalo se to také kusu Škodovky. Pilsen Steel. Dnes odtamtud vyváží stroje do šrotu.
Něco mě říká, že Škodu Transportation čeká podobný osud.
Tak se tomu něcu pořádně vysmějte. Mají zakázek na mnoho let dopředu, že neví co s nimi.
To „mnoho“ zase tolik není. Zhruba na těch 7 let, co budou ještě značku používat. Spíš ještě míň.
A ona nějaká podobná firma má práci na 20 let? Vždyť to je nesmysl, po všech stránkách. Nebo máte dojem, že pod jinou značkou už si jejich výrobky nikdo nekoupí?
Myslíte, že nějaký CAT má zakázky až do roku 2050? Nebo že skončí výroba lokomotiv, protože EMD je teďka Progress Rail a pak už v USA nebudou jezdit vlaky?
Pilsen Steel si mezi sebou přeprodávali Rusové a zavedli tam turecké hospodářství, proto to tak dopadlo.
Bude nová značka a nebo použiji nějakou stávají? Temsa, Transtech, Ganz, Pars Nova, výběr mají široký.
Tak nejznámější je asi ten Ganz. Ale tuším, že tam se také značka dělí mezi vícero firem. Údajně jedna část je s majoritnim vlastníkem maďarským státem a ti vyrábí generátory.
osobně bych Ganz nebral ani náhodou
No, a přitom Maďaři si myslí, že značka Ganz je světoznámá, tak jako my si myslíme o Škodě (ne-auto). Vždyť motorové vlaky Ganz se vyvážely až do Jižní Ameriky, stejně jako (parní) lokomotivy Škoda. A v exCCCP dodnes jezdí soupravy Ganz D1 (pár posledních). Fanoušky historické dopravní techniky to dojímá, ale to je tak všechno.
Ještě by mohli použít jejich značku Ekova (aktuálně se tedy používá Škoda Ekova)
Tím „Zpras to znova“ by si fakt pomohli 🙂
Čekala jsem, kdy se ozve IQ tykve.
Takže firma, kterou založil Emil Škoda a která byla jeden z největších průmyslových koncernů v Evropě si jméno svého zakladatele nechat nemůže, ale automobilka Laurin Klement z Mladé Boleslavi, která kdysi před více než 70 lety patřila pod firmu Emila Škody může? Z pohledu historie to nedává žádný smysl, ale automobilka Škoda je opravdu známější, takže to asi jinak nejde. Jsem zvědaví, jakou novou identitu si bezejmenná lokomotivka z Plzně vybere, u automobilky Škoda by to bylo určitě jednodušší, například L&K Automobiles.
Z pohledu historie, kde je konec značky Panhard? 1887 založena jako automobilka.
Ta situace nestojí může-nemůže, ale kdo dá víc, pro koho je značka cennější apod.
Oni to neudělali zadarmo. A rp jejich byznys, kdy se prakticky všechno řeší bez výběrka je to relativně nepodstaté
Chtěl jsem napsat přes výběrka, ale asi má autocorrect nějaké zkušenosti se soutěžemi 😀
Může, ale nechce. Rozhodli se že je pro ně výhodnější značku prodat. Nelíbí se mi to:(
Jeste by bylo zajimave vedet ja dlouho se toto projednavalo? Zda to jiz zapocalo pred umrtim Kellnera?
Prodej práv na značku se začal řešit cca půl roku zpátky. Před pár dny, nám bylo oznámeno, že konečně došlo k dohodě za dost velké peníze. Ale kolik to bylo, to netuším.
PS: Jeden z důvodů, proč Škoda Auto chtěla koupit práva na značku Škoda, je uvažovaná změna loga, se kterou by musela souhlasit i Škoda Transportation. To ale nyní odpadlo
Vzhledem k rozlicnosti znacek, kde Skoda kdysi pusobila, tak by mne zajimalo co jeste znacku Skoda pouziva. Je zrejme ze Skoda Transportation ji vlastnila, ale nepouzivalo se to i pro jine divize primo nesouvisejici s dopravni technikou?
Logo Škoda najdete na všem podstatnému, pokud navštívíte třeba jadernou elektrárnu Dukovany. Reaktor, turbíny, generátory, trafa, záložní generátory atd..
A na parkovišti před elektrárnou tvoří jasnou většinu auta Škoda. Myslím, že pohled na parkoviště (nejen před JE) je pro drtivou většinu běžné populace dostupnější než prohlídka reaktorového sálu JE.
A wo tom to všecko je. (Bohužel)
vtip je v tom, že spoustu z toho se už dnes pod značkou Škoda nevyrábí 🙁
Škoda JS.
Pilsen Steel.
Možná škoda že ani Škoda Auto nebude logo používat…
Proč by Škoda Auto indiána měla přestat používat?
Protože je to tak čtvrt roku zpátky, co unikl návrh nového loga. Ačkoliv vychází z původního, můj názor je, že je to rádoby moderní humus (a to jsem mladý moderní člověk).
Druhak, vzadu na auta se už ani nedává, nově je tam místo loga velký nápis ŠKODA.
Právě proto nechtějí, aby někde obíhalo i původní logo Škoda. Vypadalo by to, že opustili auta. Proto ho beztak zabíjí úplně.
Čili mají sedm let na to, aby přišli s novým názvem a novým logem; to není zas tak málo. Jsem zvědavý. On je také do té doby může koupit a začlenit nějaký ten Siemens nebo podobná korporace.
S novým názvem a logem by měli přijít dříve, aby se nějakou dobu používaly obě identity, jakési přechodové období. Ostatně výrobky zasmluvněné v roce x jdou do výroby cca v roce x+3, takže nová značka se musí začít objevovat dříve než s koncem značky Škoda. Taky jsem zvědavý.
Vidím to jinak. Teď musí vymyslet nový název a logo, používat ho se stávajícím, aby vešel do povědomí tento přechod a kontinuita i u velmi vzdálených zákazníků, co mají o věci jen mlhavý pojem, u nového názvu a loga vybudovat silnou pozici, aby pak potencionální zákazníky přesvědčili, že opuštění šípu a názvu Škoda je jen kosmetická záležitost, ale že je to stále ta do určité míry známá fabrika na tramvaje a na železniční elektrovýzbroj.
Sedm let mi na to nepřipadá nijak moc.
Ani bych se nedivil kdyby to byla opravdu předzvěst prodeje celé firmy.
Další prodej v řadě? Proč?
Těch důvodů může být spoustu.
Třeba pro „nenaplnění očekávání“ investora – Škoda Transportation sice má spoustu práce, což je fajn, ale nevydělává.
Na druhou stranu hromadná doprava má v EU do budoucna velký potenciál, je a bude podporovaná, takže to není nějaký neperspektivní obor. A oni nevydělávají, protože dělají docela velké investice.
To ano, ale i tak to zkrátka současnému vedení a majitelům PPF může nevyhovovat a můžou hledat někoho s delším investičním horizontem – ostatně už to tu zaznívá od více lidí a zní to docela realisticky.
By mohli třeba koupit práva na značku ČKD…
To by byl comeback 😀
A co zbytek plzeňské Škody? (ne-dopravní)
Buď funguje pod jinými značkami už teď, nebo je mrtvý.
Tedy kromě JS, jak už zaznělo výše.
Zbývá Skoda JS, a Doosan Skoda power, (tady to bude asi jednoduche), před rokem se přejmenovala Skoda machine toolo(bráběcí) stroje na SMT. Jinak asi před rokem se přejmenovala Ekova na Škodu Ekova, tady je vidět, že prodej značky asi není dlouhodobě plánovaný krok. Jinak existuje další rada firem vzeslich že Škody, které působí pod jiným názvem, ale většinou jsou vlastnici z ciziny, ETD transformátory, brush sem.
Taky Pars Nova se vloni přejmenovala na Škoda Pars.
Zajímalo by mě, s jakým názvem a logem poté plzeňští přijdou. Všichni si na značku Škoda zvykli, od trolejbusů po lokomotivy. Současný název to už asi nepřestřelí. No uvidíme, třeba to nebude tak špatný krok; těžko odsuzovat budoucnost, když ani nevíme, jaká bude.
Kolik lidí v ČR zná značku ALSTOM?
Značky Živnobanka je škoda. Značky Škoda u tramvají či vagonů škoda není.
Třeba „Pars Transtech MSV“ 🙂
Nebo budou následovat technologické firmy a pojmenují se podle nejúspěšnější produktové řady: ForCity
Tak zrovna u lokomotiv už bohužel není nic k chlubení. Vstup do nové doby skončil zjevným neúspěchem.
Můžou opět používat zániku ZVIL
Jen to ne!
😂
To by si zámořští zákaznící mysleli, že je fabrika pod sankcemi proti Rusku a že ve volných chvílích dodává Putinovi tanky. 😀
doted jsem myslel, že jsou to vše dceřine firmy škoda auto, tedy že je to pořad jedna a ta sama firma.
Tak přesně kvůli takovým omylům je dobře, že se k tomuto kroku odhodlali. Je to matoucí, když stejný název i logo používají dvě různé firmy.
Na idnesu by mě to nepřekvapilo a mám pro to pochopení, ale musím říct, že na tomhle webu mě to překvapuje.
No vidíte, Škoda auto byla naopak dceřiná firma Škody Plzeň.
Teda spíš adoptovaná.
smuntý…
Přirozené, racionální a očekávané
To se navzájem nijak nevylučuje. IMO to je přirozené, racionální a asi i očekávané, zároveň to je i trochu smutné.
Smutný je max. stav řad 380 a ZSSK 381, a 660…
A 13T v Brně, 14T a 15T v Praze…