Okolí Terminálu Smíchov protkají nové cyklostezky. Povedou od Dvoreckého až k železničnímu mostu
Zakázka na cyklistické návaznosti vyjde na téměř 222 milionů korun.
Pražská Technická správa komunikací (TSK) vypsala zakázku na vybudování staveb pro cyklisty a pěší v návaznosti na projekt Terminálu Smíchov. Ten v sobě integruje nejen kompletní rekonstrukci nádraží Praha-Smíchov, ale i nový terminál MHD, regionální autobusové dopravy a rozsáhlé P+R parkoviště.
Zakázka je v režimu Design & Build, vítěz se tedy kromě stavby cyklotras postará i o jejich naprojektování. Předpokládaná hodnota zakázky je 183 300 000 korun bez DPH, tedy téměř 222 milionů včetně daně.
„Cyklistické návaznosti“, jak se v dokumentaci trasám říká, jsou rozděleny do třech sekcí. Dohromady poskytnou možnost bezpečně objet na kole celý smíchovský terminál od aktuálně budovaného Dvoreckého mostu až k železničnímu mostu přes Nádražní ulici a dále do těsné blízkosti Výtoňského mostu.
První sekce povede od tramvajového Dvoreckého mostu do ulice Ke Sklárně. Ta vede na západní straně nádraží podél městského okruhu. Konkrétní řešení v zadání není a bude ho mít na starosti dodavatel.
Cyklolávka přes trať
Druhá sekce je nejdelší a nejdražší, z celkového rozpočtu si ukousne 110 milionů. Od ulice Ke Sklárně vede až ke Smíchov City, což je rozsáhlá developerská oblast v severní zrušené části nádraží navazující na současný terminál MHD Na Knížecí.
Bude obsahovat lávku přes navrhovanou železniční trať. Konstrukce lávky začne mezi Meet Factory, drážní budovou a smyčkou pod silničním mostem Dobříšské ulice, odtud bude stoupat nad komunikací i drážním tělesem.
Následně bude cyklotrasa podle zadání vedena rovnoběžně a ve stejné výškové úrovni s Dobříšskou ulicí, od které ji oddělí stromořadí.
Nové kolejiště i perony. Začala čtyřmiliardová přestavba Smíchovského nádraží
U plánovaného odstavného autobusového nádraží bude cyklotrasa napojena na chodník, po kterém budou cyklisté dovedeni na hranici Smíchov City, budovaného developerem Sekyra Group, kde se napojí na další plánované cyklotrasy.
Třetí sekce pak dovede cyklisty ke zmíněnému železničnímu mostu. Cyklotrasa se tam plynule napojí na východní konec zvednutého a otočeného mostu přes Nádražní ulici a naváže tak na cyklotrasy v rámci areálu Smíchov City.
Poté bude pokračovat východním směrem po drážním tělese rušených kolejí v délce cca 80 metrů, kde bude dočasně ukončena.
Plány na terminál
Proměny nádražní budovy stanice Praha-Smíchov bude probíhat od roku 2026 do roku 2028 souběžně s ní se bude stavět i nový terminál, který nádraží uzavře „do krabičky“.
Hledá se stavitel Terminálu Smíchov. Zakázka za osm miliard má zabalit nádraží „do krabičky“
Přestavba naváže na už probíhající modernizaci kolejiště stanice, v rámci níž se rekonstruují také všechna nástupiště a podchody. S železnicí propojí nově budovanou čtvrť, tramvaje i metro, nad nástupišti vznikne platforma s autobusovým nádražím pro dálkové i příměstské spoje.
K dispozici bude parkoviště P+R i kapacitní stání pro kola. Zastřešení nástupišť bude zároveň sloužit jako spojnice Smíchova a Radlic.