Okolí Terminálu Smíchov protkají nové cyklostezky. Povedou od Dvoreckého až k železničnímu mostu

Terminál Smíchov, vizualizace. Pramen: Město PrahaTerminál Smíchov, vizualizace. Pramen: Město Praha

Zakázka na cyklistické návaznosti vyjde na téměř 222 milionů korun.

71 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dušan Janovský

Mně přijde zvláštní, že jsem na kole fakticky po téhle trase roky jezdil po perfektním asfaltu a úplně odděleně od aut, ale teď se to má nově draze budovat. Po západním okraji nádraží vedla vždy úzká asfaltka z ulice Stroupežnického k Meat factory. Od Dobříšské oddělená svahem porostlým křovím, v jiné ůrovni. Jediný drobný dopravní problém byl úrovňový přejezd přes slánskou železnici. Chápu, že tam teď ten přejezd nechtějí, ale mně se zase nebude chtít šlapat na sto metrech osm výškových metrů a pak jezdit podél frekventované Dobříšské. Doufal jsem, že tam cyklostezky povedou novou zástavbou a pak přímo před… Číst vice »

MilanSima

Otázka trochuje mimo téma, i když vlastne ne tak úplně. Ta úvrať, co funguje směrem na Semmering má fungovat jak dlouho? Děkuji znalým za odpověď.

Jirka

Docela dojemné starosti o cyklisty v situaci, kdy není možné okolo Prahy dostat dítě do školy a nemocnice na Karlově náměstí vypadá, jako kdyby Rudá armáda odešla minulý týden.

MP22

Nastěhoval jste se do satelitu a teď řešíte, že tam není občanská vybavenost a můžou ty to cyklisti? Nu, vy budete dobrej oddíl

Kebab

Jak za to můžou cyklisti? Z předchozího příspěvku nic takového nevyplývá.

Michy

Přispěvatel má očividně pocit, že cyklisté „kradou“ finance a pozornost projektům, které on považuje za důležitější.
Přitom se jedná o zásadní propojení klíčových nově budovaných staveb s obrovským dopravním významem.

Jméno

Propojeni klíčových dopravních staveb je určite dulezite- ale tam cyklostezka nepatří, jelikož cyklista může jet po silnici. Mezi klíčové dopravní stavby patří např. Vnější a vnitřní okruh kde je dost ticho po pěšině. Pravda je, že detska a ne jen detska nemocnice (např. Bulovka nebo thomayerka) vypadají že každou chvíli spadnou a tam by se měly peníze dát predevsim- a až pak na cyklostezky apod. Takže cyklisti ( a sám k nim patřím) za to nemohou, ale rozdělování peněz by mělo mít stanoveno rozumně a důležité priority…

frank

pojďme tedy zrekonstruovat nemocnice a až pak dodělejme okruh, jelikož i auta mohou jet jinudy, to je vaše logika ??

Jakub P

Sorry, ale to je nesmysl. Vnější okruh nestaví Praha, ale stát. A zrovna se rozbíhá stavba docela velkýho úseku. Vnitřní okruh je záležitost Prahy, ale je u něj daleko, daleko větší otazník nad tím, jestli je vůbec potřeba. Obecně za infrastrukturu pro IAD vydává Praha každoročně obrovské peníze. (ono nejde jen o stavbu, ale i o údržbu a rekonstrukce, aktuálně např. Barranďák asi největší, ale jedou i další. Modal split IAD v Praze je přitom pokud si dobře pamatuju asi 30 procent, u cyklodopravy (i přes obrovskej hendikep danej tím, jak je její infrastruktura nespojitá a nepříjemná ve srovnání s… Číst vice »

Michy

Můžu se zeptat, kde tam cyklista může bezpečně projet po silnici (beru uvažované spojení dvorecký most – Lihovar – Terminál Smíchov)?

Doprava nejsou jen auta, tedy se o klíčový projekt v rámci městské (= dopravní) cyklistiky rozhodně jedná.

Jakub P

Na jednu stranu fajn, ze to resej. Na druhou stranu strasna pakarna, ze nejsou schopni to vyresit ve Strakonicke a Nadrazni a mezi nimi, kde je a bude i spousta cilu a zacatku cest a misto toho se to resi superdrahou obchvatovou lavkou prilepenou k mestskymu okruhu. Jenze utratit stamiliony a rikat, ze cykloinfra je draha je zrejme jednodussi nez resit lepe stavajici ulice…

Ondra

Ano navíc v místech kde je vnitřní okruh hotový. Strakonická mohla mít směrem do centra o pruh míň a místo jednoho separovanou cyklostezku

Vít

Naprostý souhlas. Jezdím tam každý den od železničního mostu směrem na nádraží a Lihovar. Celý tenhle prostor bude za pár let plný nových bytů, obchodů, kanclů,… A pro bezpečný pohyb na kole nic, maximálně tak piktogram namalovaný na silnici. Celkem bída na to, že se celá takhle oblast staví úplně nově.
A ta Strakonická je taky vtipná. Za cykloinfra je tam považován právě opravený chodník – po kterém ale ne zcela překvapivě chodí lidi, kteří často netuší, že tam kola mohou legálně jezdit. Furt na někoho zvonit mi přijde trapný, takže stejně jezdím po silnici.

John

Dávám palec nahoru.Jen bohužel potkávám spíš opačné cyklisty a zduraznuji dospělé, když vedu po nedelenem chodniku malé dítě tak se mne snaží vyzvonit……

Jiří Kadlec

No zrovna podél Strakonické od železničního mostu až k dvoreckému se teď cyklostezka buduje (stezka pro chodce a cyklisty místo úzkého rozbitého chodníku)

Zbynek

To neni cyklostezka, ale jen oprava stavajiciho chodniku.
Nove tam bude mozna jizda na kole.

Strasna bida. Od te doby co je Dobrisska mela byt pulka Strakonicke od Lihovaru k centru jako cyklostezka. A chodci by meli chodnik. Takhle to bude zase paskvil.

Jakub P

To bude dal ten stejny uzky legalizovany chodnik s lampami a sloupky znacek uprostred. Jen opraveny…

Michy

Lepší než nic – ale ano, dost to vypovídá o přístupu Prahy k bezmotorové dopravě.

Ondra

Zatím kousek už na začátku Smíchov city stojí a žádná cyklostezka to není, je tam značka pěší zóna. Je tam červený asfalt bez pikto. Tak to vypadá že to bude jak náplavka, chodci budou chodit uprostřed po hladkém, po stranách jsou totiž kostky. Nechci být skeptický ale holt zkušenosti jak to v Praze s cyklodopravou chodí.

Marek Pecháček

Uživatel Marek Pecháček trvale zablokován pro opakované šíření nenávisti vůči lidem na kole.

frank

ne trochu ale hodně matoucí příspěvek od cyklofoba. Pro chodce tam samozřejmě infrastruktura bude a kdo tam kdy předtím jel na kole ( já ano) ten ví, že tam doposud byl jen řidičů ráj…

Marek

Smazáno pro šíření lží.

Marek

Smazáno pro nenávist.

Pražec

Zkuste prosím pochopit, že kolo není jen adrenalinový sport oněch cyklogangsterů. Konkrétně v městském prostředí okolo Smíchova jde především o dopravní prostředek, kterým se jezdí třeba do práce.

Mě zase srazilo člena rodiny auto na přechodu (s doživotními následky) a také z toho nevyvozuji závěry ohledně dostavby pražského okruhu.

Marek

Smazáno pro hloupost

Radek

To, že vy si nesete komplexy neznamená, že by se dle nich měla řídit společnost. V datech jednoznačně nejnebezpečněji vychází IAD a pravděpodobně byste byl první na barikádách, pokud by se měla byť omezit na rychlost 30 v zájmu bezpečnosti.

Marek

Smazáno pro lhaní

Radek

https://nehody.cdv.cz/statistics.php můžete si to ověřit sám

Jiří Kocurek

Tam máte jenom absolutní čísla, nejsou vztažená na počet účastníků a už vůbec ne na ujetou vzdálenost.

Z absolutních čísel totiž ještě lépe vyjdou jezdci na zvířeti.

Radek

Proto vám rikam dejte data, když to chcete rozporovat. Když vezmeme MHD vs IAD (srovnatelné dopravní výkony v rámci modal splitu), tak IAD z toho vychazi zhruba 90 % smrtelných nehod. Podobná čísla co se tyce vážných zranění. A co se tyce kol, ono není tak jednoduche někoho zabit nebo zmrzacit kolem, narozdíl od 1,5 tuny železa.

Radek

Pořád čekám na ta vaše data…

Radek

Nikoli, vy jste nepoznal realitu (což koneckonců je i dost obtížné), pouze jste byl konfrontován (poznal jste) s jejím nějakým výsekem. Právě že myslím, že blíže „objektivnímu“ popsání reality mají ta data, než vaše jednotlivá skutečnost, byť samozřejmě nepříjemná.

Petr

Běžte už někam. A nechte si ty kecy od cesty.

MaT

Někdo na kole Vám srazil dítě a od té doby jsou všichni cyklisté agresivní maniaci? To je sice smutný příběh, ale budete podobně agresivně vystupovat proti všem řidičům aut, až Vám někoho z rodiny někdo srazí autem? A na základě čeho si dovolujete tvrdit, že kolo je dobré jen jako volnočasová aktivita? Běžte něco takového vykládat lidem třeba do Kodaně. Nebo abyste to neměl tak daleko, tak třeba do Hradce nebo Pardubic. Každý cyklista si volí trasy podle toho co zvládne. Že Vám se nějaké místo nezdá neznamená, že pro někoho jiného to není v pohodě. Určitě to není důvod… Číst vice »

Jiří Kocurek

„V datech jednoznačně nejnebezpečněji vychází IAD“

Asi máte jiná data, ale na osobokilometr jsou na tom cyklisté výrazně hůř.

Radek

Sem s nimi, rád se něco přiučím. Viz odkaz výše, počet smrtelných nehod a těžkých zranění ve městech mi tam jednoznačně nejhůř vychází auta. https://nehody.cdv.cz/statistics.php

Radek

Ještě bych tedy dodal, že Vaše zkušenost mě samozřejmě mrzí a doufám že vy i Vaše rodina jste v pořádku. Jen zkrátka společnost by se (IMHO) neměla řídit na základě empirie a zkušenosti jednotlivce, ale na základě dat. A z dat prostě celkem jednoznačně vyplývá, že nejnebezpečnější (nejvíce smrtelných nehod a těžkých zranění) jsou ve městech z jednotlivých typů dopravy auta.

frank

máte pravdu, cestou na kole do práce a z práce šetřím čas, čili si vytvářím volný čas na jiné aktivity. Mám k tomu dvě vysvětlení, na některých časech v Praze jsem rychlejší než MHD a někdy i než auta. ( ověřeno vlastní zkušeností). Tím pádem si denní penzum sportu odvedu každý den místo toho abych seděl v autě nebo v MHD ( když si člověk sedne) . Ty dvě hodiny a cca 10-15 minut které každý den věnuji cestě do práce vy nazýváte “ volnočasovou aktivitou“ a já to nazývám využití času kdy nedělám nic ( 2x 23 km je… Číst vice »

frank

to je mí líto, v každé skupině účastníků provozu, včetně chodců, se najde zhruba stejné procento šílenců, ale pořád to neznamená, že je nutno pejorativně označovat skupiny podle činů minority . Žijeme v zemi, kde se každý rok vyšetřuje více než 400 000 přestupků a trestných činů ( poměr přichycených se běžne udává 1:5) . Já jsem poskytoval první pomoc na přechodu, kde šla paní na zelenou a srazil ji odbočující motorista, který ujel a taky nevykřikuji floskule o motogansterech…

Jindřich

Hlavně prosím, ať se po tom dá jezidt plynule, žádné „cyklisto sesedni“.

Zbynek

A jak by jste si pak predstavoval roli dotceneho organu pro dohled na bezpecnosti a plynulosti sil. provozu? Za nim totiz vetsina takto obskurnich opatreni jde. 🙂

Jiří Kocurek

Na peroně na schodech do podchodu ta značka doufám potřeba není.

Tomas

Jako kdyby tu značku někdy někdo dodržoval. 🙂

Jan T.

Cyklisti ji nedodržovali ani když byla svého času v úzkém průchodu Vyšehradským tunelem. Vídal jsem tam spoustu lidí, kteří to normálně projeli skrz i když se tam sotva vyhnou dva lidi. Pak ty značky radši sundali úplně.

prt

A mnohem hůř než dva chodci se tam vyhýbali dva chodci vedoucí bicykl – protože jsou ještě širší než bez kola.
A cyklisté se tam vyhýbají bez nějakých katastrof vzájemně i s chodci – tedy v rámci těch opravdu omezených možností.

MaT

No jeden z důvodů proč to sundali je, že cyklista když jede (pomalu a opatrně) zabere méně místa než cyklista, který kolo vede. Takhle se tam myslím dva můžou i minout, když oba kolo vedli, tak už to moc nešlo…

Radek

Jojo, to pak člověk dojede třeba do Vídně a kouká, že když cyklostezek vede souběžně s hlavní komunikací tak i cyklista na ní má přednost.

P_V

U mostu přes Nádražní by měli žádat i větší podjízdnou šířku, aby auta nemusela jezdit po tramvajových kolejích.

Frantisek X

Šířka je dostatečná. Že jsou pruhy pro auta dlážděné a v jednom se parkuje, zatímco koleje kryje asfalt, není problém šířky mostu.

P_V

Pod druhým novějším mostem je dost šířky i ke stání. Z nějakého důvodu tam ten zákaz zastavení být nemůže, asi kvůli dopravní obsluze. Nyní je příležitost to vyřešit systémově. Aby se to nepodělalo jako v Radlické při zbourání ČKD, kdy se také nerozšiřovalo (tam je to ovšem ještě užší, ale problém s překážením stejný).

Jan Horák

No hurá. Náhradní doprava za Výtoňský most bude zajištěna.

Frantisek X

Jako bez toho mostu, na který to navazuje? Nebo autobusy přes ten u Dvorců?

Clovek

Škoda ze se na cyklisty nemyslelo i při výstavbě Nového spojení. Úsek mezi Krejcarkem a Balabenkou je na kole velmi problematický a na cyklostezku tam tehdy bylo ideální místo. Dnes už jsou tamní možnosti zazděny

suri

Takových promarněných příležitostí, které by velmi usnadnily pohyb cyklistů a prakticky nic by nestály, kdyby na ně bylo pamatováno před výstavbou – namátkou barrandovská tramvajová estakáda je jeden z nejkřiklavějších případů

MP22

Tam byl zájem ze strany Prahy 5 o nápravu ale mistr architekt vševeliký Kotas řekl, že se do jeho díla nebude zasahovat.

Frantisek X

Nepovolena zastávka Terasy (na znamení) s přechodem/přejezdem přes tam stejně zadlážděné koleje? Pochozí pásy tam jsou…

Vašek Havelka

Ti místní z Teras stejně jezdí v naprosté většině autem a pro ten zbytek stačí bohatě 105 a 170…

MP22

Že by konečně Praha začala budovat první kilometry skutečných oddělených cyklostezek? No jsem zvědavý

Frantisek X

Včetně nákladných betonových ramp namísto přirozeného (a pro uživatele nejspíše pohodlnějšího) kopírování terénu, současně s omezováním potřeby plnit ulice auty. Ale je fajn, že už je na tu možnost alespoň pamatováno.

Ondra

Na 99% to budou smíšené stezky s chodci. Ale rád bych se mýlil

Zbyněk

Jak se dá na kole otočit o 180 stupňů na dvou metrech šířky, pokud nemám přesahovat do protisměru, jak je na prvním obrázku?
Úplně stejný paskvil nově vznikl na Tachovském nám.
Přitom už před čtyřiceti lety jsme uměli spirálové lávky s poloměrem v pohodě průjezdným na kole.
https://mapy.cz/s/lunovazeme

Frantisek X

Na Tachovském náměstí ale kopíruje terén. Měla být vložena spirála na úkor spojitého prostoru okolo, nebo jaká je představa? Leda nechat více prostoru pro to otočení. U nádraží to ovšem šlo asi i jinak než výletem po betonovém díle „nad dálnici“, nu…

Kebab

To je geniální trailový prvek pro oživení monotónní městské jízdy🙂 Prudké brzdy do zastavení, postavit se na přední kolo a zbytek kola kolem něj ve vzduchu obtočit.

Marek

Smazáno

frank

tak to přirozeně dělá každý automobilista, to je jasné m žádné najíždění do protisměru, žádné neomalené vjetí na přechod za rohem, nic takového, tak díky za radu

Marek

smazáno

frank

ne ale dávají nám dobré rady…

Marek

Smazáno pro nenávist

frank

“ “ jsem zapomněl dát kolem slov dobré rady aby panáček pochopil ironii, tak to pardon…

MaT

Hele, dá. Viděl jsem to ve videích na YouTube. 🙂 Maník zabrzdí přední brzdou, nadzvedne se mu zadní kolo, on se otočí na tom předním, klidně i o těch 180° a jede dál. Mně to tedy moc nejde, mám na nosič a skoro pořád vozím brašnu, která taky něco váží a taky mám spíš výš sedlo, což s některými těmito triky (třeba bunny hop) taky není moc kompatibilní…

Zbyněk

Pokud mám šířku stezky 3,0 metru, tj. 1,5 metru na jeden směr, tak pochybuju, že se do toho onen maník vejde bez zabrání protisměru.
Občas jezdím i s Follow me, půjde to taky? 🙂