Ojeté Stadlery z Německa začnou od konce září jezdit až do České Lípy, nahradí regionovy
Motorový vůz Stadler RS1 v Postoloprtech. Foto: České dráhy
České dráhy jednají o nasazení z Německa dovezených vlaků také v Pardubickém kraji.
Ty sedačky mi moc nepadají..jinak motoráky super..takže další 810 do šrotu.. hurá.jeste jsou ve výrobě saryky.. hura
Taháme si sem šrot z Německa….a tam si vozí zednice v nových…. jsme odpadiště Evropy a otroci západu a hlavně d-bilové bez zábran….a to vedení ČD.to je kapitola sama pro sebe !!!
prvni vyskyt ruskeho trolla na zdopravy.cz?
Neobvyklá interpunkce a hromady vykřičníků, to ani není potřeba číst a je jasné o čem to je.
D-bil… to je hustý.
ČD mají objednané nové saryky
Tyto Stadlery jsou v provozu max 25 let, jelikož se od roku 1996 vyráběly. Takže u nás jezdí větší šroty…pokud se bavíme o regionálním provozu.
Je to zákon padajícího. Nahrazené regionovy se tak snad objeví na tratích, kde je pravidelně nasazována 810+010 a zbylé 810 budou poslány do šrotu.
A v budoucnu bude totéž provedeno s béčky a Bmz…
Tj. že Bmz budou jezdit tam kde nyní B…
Vlastně až díky těmto vozům bude možné plně využít zvýšené traťové rychlosti na revitalizovaném úseku Libochovice – Radonice nad Ohří. 🙂
Ty vozy se na celou trať jen tak nepodívají, protože jen co skončí výluka kvůli mostům, začne se z rekonstrukcí trati z Litoměřic do Úštěku.
Že bude revitalizace u Litoměřic do Liběšic+z Litoměřic do Žalhostic čtu minimálně od roku 2012. od té doby se neustále odkládá.
Ví někdo, kam se nasadí Regionovy, které budou těmito vozy vytlačeny?
Do pece
Kéžby😁😁
Ne, do pece určitě ne….Na Moravu s nimi….Určitě to zvedne, rapidně kvalitu…
A náhradní díly jsou k mání? Kdyžtak jeden stojí odstavený v kopřivách v Třebové
To vás zajímá jako cestujícího?
To starost dopravce,popř.šotouše,ne?
Ale no tak, správně se ptá. Pokud by nebyly dodávky dílů, musely by se vrátit zase ty kulhající hopsající Regiohnáty a krok zpět fakt nikdo soudný nechce.
Myslíte že na tento web chodí cestující, nebo lidé co se zajímá o železnici?
No stadlery jsou teď mimo 2 jeden ten co shořel, čeká na opravu
A druhý má už přes rok porouchaný motor a čeká se pořád na něj
hm… a proč se nedá do toho druhého motor z toho shořelého? Pokud vím, motory, ani bezprostředně kolem nich nehořelo.
Ten z Třebové jezdí.
Nejezdí
Jsou těch motoráky jezdí 500 ks ..většina v Německu
Párkrát jsem se s tím svezl a musím uznat, že oproti těm regionovám (a mnohdy i nasazenými 810 – naprosto nepohodlná rovná lavice potažená plyšem) je to opravdu výrazné zlepšení komfortu jízdy, dobře se mi tam sedí a hlavně to není hlučné vevnitř, můžu si i zatelefonovat, to v regínách jsem nic neslyšel, trošku jsem byl zmatený nutností 2x stisknout tlačítko pro otevření dveří, ale nevím jestli to je standard, nebo byla nějaká porucha. Jel jsem i švestkovkou, a tohle mě přišlo nejméně hlučné. Děkuji za ně.
Souhlas.
Asi nejlepší zážitek mám z Bodenseebahn, na úseku do Radolfzell to svištělo 120 naprosto v pohodě
Tlačítko stačí stisknout pouze 1x jen vyjíždí schůdek, který trvá cca 8 sekund a lidé si myslí, že je porucha tak stisknou znovu 🙂 schválně někdy stiskněte jednou a jen počkejte
Tak jestli je to takhle, slušelo by se dávat nějaký potvrzení. Třeba dveře se otevírají = tlačítko bliká.
Na U6 to budou ideální vozy (pokud teda SŽ opraví tu trať).
Klín se vytlačí klínem, ale buďme rádi, ze se to děje aspoň takto a v relativně rychlem čase, protože 810 a její deriváty už patří jen do muzea a na srotiste.
Poznámka: Byl jsem se podívat na nádraží v Lounech – budova se opravuje a ačkoliv výsledná barva fasády bude šedá s bílými prvky – vypadá to překvapivě hezky. No v kolejišti je stále namísto nástupišť jen udusaná hlína jak v 19. století… Zrovna když jsem tam byl – sjelo se tam celé „muzeum“ naší železnice – „810“ RegioMouse, opěvovaná ojetina Stadler v původních německých barvách i ojetina v barvách GWTR – a byl to opravdu velmi smutný pohled.. prostě vrakoviště… DOTAZ: může mi někdo vysvětlit proč ten Stadler při odstavení má puštěný motor když je na přestávce??? stál jsem tam… Číst vice »
Protože u většiny strojů je strojvůdce rád, že se povedlo vůbec nastartovat.
Že polyká naftu je fuk. Co přitom vypouští není fuk.
S nastartovaným motorem u peronu nestojí jenom ojeté stroje z Německa. S nastarovaným motorem stávají u peronu i staré dobré české 843/843. Přitom ten samý motor LIAZ v náklaďáku řidiči běžně zhasínali.
Když řidič náklaďáku stopl motor, neměl žádnou další spotřebu. Motorák u perónu musí svítit, topit, chladit (pokud má čím) a hlavně doplňovat vzduch. A vězte, čím modernější vozidlo, tím větší spotřeba vzduchem počínaje a elektrikou konče. Komfort něco stojí.
Prosím o vysvětlení po lopatě – na co přesně je potřeba vzduch? Prosím na konkrétních příkladech, např. čeká RegioNova či City Elefant či RegioPanter?
Je to potřeba, aby fungovaly brzdy? Nebo existuje ještě nějaký jiný spotřebič tlakovaného vzduchu v těchto 3 typech vagonů RN/CE/RP?
A pokud se nepletu, hydra má narozdíl od nákladního auta dva motory, stačí chytnout jeden a za chvilku je dost elektřiny na pohodlné nastartování druhého.
843 mají v háji baterky, stačí stoupnout na 1/2 hodiny a už se nemusí podařit nastartovat.
Zase tak černě bych to neviděl. Běžně stopuju na 2hod a ještě nikdy se mi nestalo, že bych nenastartoval.
Jsme popelnice evropy, když okoly vyhazují vlaky a busy, tak Češi po tom jdou jak slepice po flusu a nahradí tim ty stolety vraky co tu mnhody jsou. Kolik dopravců tady není poprlnice, ale pořídí nový stroje, tak jako v civilizované eu?
A kolik dopravců v ČR může jezdit za jízdné, jako ti z „civilizované Evropy?“ Za indické ceny švýcarskou kvalitu prostě nepořídíte!
pokud budem mít platy jak ve Švajcu nebo Dojčlandu tak s tím nemám problém !
Ale nemáme.
A kdo by je měl, toho socialisti protáhnou žumpou, protože bere nemorálně vysoké peníze. 125 % německé minimálky je podle socanů příliš, všechno nad by mělo padnout do 100% sazby daně..
Nedejbože, aby někdo jezdil za prací přes hranici. To by mu národní socani sebrali dům, ať táhne nebo ještě dostane provaz. A děcka do lágru.
Zajímavé, že někdy máte celkem rozumný komentář a někdy napíšete ale takovou fácinu,……
Brečíte dobře, ale na špatném hrobě. Když vznikly Regionohy, tak to byla ostuda. Tuto ostudu tehdejší ministr dopravy Šimonovský obhajoval v TV jako výborný počin. Pokud by došlo k nákupu nových Stadlerů tehdy, bylo by o starost míň. Teď už se nevyrábějí, tzn. ojetina je jediná možnost.
Protože legislativa a EU a cz. Ony se do jiných států určitě vyrábějí.
Ne, nevyrábějí. Leda že by v Bolívii nevěděli co s penězi.
Když ty nový stroje někdo zaplatí, proč ne. Z jízdného ale těžko.
Jaké bude jízdné v JmK, který koupil desítky nových elektrických jednotek? A že na ně značnou měrou přispěla EU? Na které nové vlaky ne? Tak v čem je problém?
EU nepřispěla např. na dosavadní Regiopantery v JMK.
Stejně tak nepřispěla na čtveřici Regiospiderů jezdících již cca 9 let v Pardubickém kraji.
Děkuji za opravu! 😉 No tím spíš! Tak jak se tedy projeví tyto nové vlaky v ceně jízdného? 😉 Což není otázka na vás, ale obecně do fóra.
Nové Pantery v JMK se projeví tak,že kraj ušetří za doplatek na km objednaného výkonu.
Odpověď je v článku, obdobně velké, vlastně malé, vozy už v podstatě nikdo nevyrábí.
Český problém je teď hlavně v tom, že v Evropě (západní, kterou adorujete) se motoráky teď zrovna nevyrábí, protože tam české lokálky jaksi nemají., takže je není možno koupit. A experimentální vozidla na baterky, vodík a kdoví co dalšího jsou zatím jenom experimentální a hlavně velmi kapacitní, protože nahrazují Desira a podobná vozidla. A ano, někdo by mohl říct,. pojďme touhle experimentální cestou a buďme průkopníky Evropy – který kraj to zaplatí ? Možná některý za evropské dotace, ale za „vlastní“ žádný.
v Německu nemají lokálky?
Mají, ale mnohdy s vyšší traťovou rychlostí než mají české lokálky (resp. ty pomalejší lokálky už v Německu dávno zanikly či přinejmenším jsou bez osobní dopravy).
Nicméně právě na takových německých „lokálkách“ jezdí Regioshuttly už nějakých 15 – 20 či i více let.
co brání jezdit i u nás rychleji? asi snaha že
No u železniční dopravy je předpokladem přítomnost drážního vozidla na kolejích. U solidní části lokálek by tohle při vyšší rychlosti nehrozilo.
To je právě to, že tam, kde Stadler jede 50, tak 810 může 30. Ale Bezpečnost proti vykolejení je pomalu dvojnásobek toho, co je na rychlostnících pro normální rychlostní profil. Jde spíš o to, aby nebyla jízda extrémně nepříjemná. A u nás je větší problém, než oblouky naprosto příšerný stav svršku, absence převýšení, gotické oblouky a další věci, které v německu neznají.
Už jste někdy v práci dostal místo peněz na výplatu „snahu“? Jestli jo,a byl jste spokojen,tak asi opravdu ta snaha 😂
Obvykle poloměry oblouků, případně technický stav svršku/mostů.
(Ostatně, Německo je v převážné části nížinaté, takže i tratě tam mohly být budovány s velkorysejšími parametry.)
Podlešín-Kralupy předměstí je rovinka podél potoka, a přesto se tam ještě nedávno jezdilo 50, nyní po obnově svršku to milostivě zvedli na 60 km/h. A to je jedna z těch lepších, těším se, jak to Štedler rozdivočí třicítkou podél silnice na Velvary…..
Jenom něco, co asi každý neví, ale dokonce od Kralup (po postavení přeložky) až cca ke Zvoleněvsi byla zavedena jeden čas rychlost 60 – 80km/h. Bohužel to bylo jen na krátkou dobu a zrušení bylo zdůvodněno tím, že by byla potřeba častější údržba, takže se to vrátilo k té padesátce a tak je tomu stále.
Nejsou to jen poloměry, přejedete za Krušné hory a tam se na malých poloměrech jezdí i 80 – 100 km/h, Jen tam je poněkud jiná kvalita svršku, hlavně kolej s převýšením v oblouku, o takovém anarchistickém vynálezu naše lokálky a vedlejší tratě neslyšely.
Vždyť píšu „případně stav svršku/mostů“.
Plus že kromě takto opravených tratí tam je i řada tratí bez osobní dopravy či již zcela zrušených.
Přitom by to některým pomohlo přímo k neuvěření…
Třeba dodat, že často tam jezdí ve dvojicích nebo trojicích. A pokud nějakou lokálku obnovují, tak podmínka je, aby se tam uživila jednotka aspoň velikosti Lint41.
To není případ tratě Gotteszell – Viechtach (osobní doprava obnovena v roce 2015 po 23 letech), kde jezdí (vyjma posílených školních spojů) sólo Regioshuttle (mimochodem odkoupený od ODEGu).
A stejně tak není případem těch tratí, kde osobní doprava nikdy nebyla zastavena, aby byl požadován určitý počet cestujících; z některých německých lokálek si vybavuji velmi nízký počet cestujících i v pracovní dny, namátkou např. Helmberchts (co se českého relativního příhraničí týče).
Mají, ale nezastavují na každé mezi. Tam je běžné, že vlak (i osobní) zastavuje po cca 10 – 15 km (pokud to není ve městě).
To platí pro mnoho hlavních tratí (mimo aglomerace). Ne pro ty „lokálky“ obsluhované mj. právě motorovými vozy typu RegioShuttle.
Vyrábí. Říká se jim vlakotramvaje a na běžnou síť smí všude, jen ne u nás. Viz alstom RegioCitadis nebo Stadler Citylink. Oboje hybridní vozidla vhodná do prudkých oblouků atd.
A s jakou cenou a kapacitou ? Minimálně nákup techto vozidel by většinu lokálek nákladově pohřbil ..
S kapacitou od sedmdesáti míst nahoru. Každý nový kvalitní vozidlo je drahý, to je vlastnost budování funkční vhd a neměla by se vůbec uvažovat. Zkrácení jízdní doby například z 35 minut na 20 moderním nízkopodlažním vozidlem v častým taktu má šanci k tomu, dostat lidi z aut do vhd. To je něco co autobus nikdy nedokáže. Jsou trati k takovýmu provozu vhodný (kouřim, 074 až do prahy, zásmuky-kolín s trianglem v bečvárech, milovice-praha, asi i pacifik minimálně do davle nebo jinak jeho nejvytíženější kus, uměl bych si představit i třeba velvarku pokud by jela 70 a ne 30 atd.) A… Číst vice »
Proč by to bus nedokázal ?
Protože 99% lidí pojede radši dvacet minut autem až do cíle, než 55 větším autem a pak pěšky. Lokálka s tramvají to zvládne za 30-35 i s nějakou návaznou dopravou nebo s využitím mikromobility, nebo i tak, že si těch pět minut k nádraží dojedete, pokud tam bude parkování, a tam už je šance, že tím pojede někdo kdo chce, a nejen ti, co musí. Budovat vhd jen pro školáky a pro důchodce je skutečně devadesátkový myšlení. Opakuju, že jsou tu trati, kde tohle fakt nemá smysl (viz. Dobříš, kde jsme spočítali, že by se stejně do Prahy jelo hodinu… Číst vice »
Aby vlakotramvaje mohly jezdit po velké dráze, musí tam být (opravdový) vlakový zabezpečovač. Nemáme. Také je to asi nejdražší koncepce vozidel co se hodí jen do vybraných míst s poměrně velkou poptávkou a hlavně tam kde mohou zajet i do města. Určitě to není univerzální odpověď na problémy místních tratí (což ostatně ukazuje dost minoritní zastoupení ve světě).
-Etcs dřív, nebo později mít musíme, na koncepty jako je železnice 4.0 taky přijdeme brzo.
-Ano je to drahý, ale když se započítají náklady na provoz, tak rozhodně levnější, než LINT27, nebo RS1. Stejně jako vy říkám, že to nemůže bejt všude a ani by bejt nemělo, ale rozhodně jsou tu místa, kde by to ze skomírající lokálky udělalo lokální sběrnici jak pro ostatní vhd, tak i pro iad.
Přesně tak, přitom ty naše tradiční storoje můžou jezdit ještě další desítky let.
můžou no, třeba i 100. Akorát nebudou, protože s nimi už nikdo jezdit nebude chtít.
Leda nadšenci, kterým to bude přenecháno…
az bude stát jízdné tolik jako v té vyspělé evropě, tak budete zase řvát…ze máme platy jake odpovídající kolonii…a co to je za pořádky, že nemáte na jizdne
ty jsi jinej Jarda… budu nove Jarda 2
Vzhledem k tomu, že tohle nikdo nevyrábí, tak místo brečení a hraní si na národně sociaální strunu (zlí němci nám ubližují prodejem ojetin!!) asi nezbyde nic jiného, než se vydat na dráhu konstruktéra.
A podobně kapacitní vlaky vyrábět, aby vůbec byly na trhu. Doby, kdy Strana přišla a zaúkolovala výrobce za jásotu kádrováků jsou naštěstí pryč.
Co ten zahořelý RS z Harrachova. Půjde opravit nebo je na odpis?
bude opraven