Ojeté rakouské vozy vylepšují českou železnici. ČD poprvé zveřejnily jejich cenu
Interiér vozu Bmz po úpravách Českými drahami. Foto: ČD
Flotila dálkových vozů od rakouských spolkových drah ÖBB výrazně zlepšila cestování na české železniční síti. U RegioJetu i Českých drah
Pro a8n: Vagóny pro PKP IC, to mi nějak uniklo. Zřejmě to souvisí s trasami do Německa, kam se Impulzy nepodívají. Co se týče dotací z opd2. Samozřejmě, i já jsem zastáncem aby tyto prostředky byly použity na modernizaci a rozvoj dopravní infrastruktury. Ale vidíme jak to dopadá. Koridory bez výhyben, nebo jen s krátkou kolejí. Nákladní vlak projíždí republiku osmnáct hodin. Smíchov-Rudná, Posázavský pacifik, profláknutá možnost dopravních přestupních terminálů Dobříš, Mníšek, Bráník. Jednokolejné tratě v dieselové trakci modernizované na to samé 50-80 km/h. O nádražích ani nemluvě. To vše v příměstské dopravě milionové metropole. Ať si ti hloupí lidé… Číst vice »
Ano, to že projet republiku trvá 18h je problém, na druhou stranu co brání dopravcům jet po vedlejších tratích ve třídě Cx 20t/náprava? Kontejnerové vozy to například splňují. To s čím je problém je to že dopravci nemají vhodné lokomotivy pro náročnější tratě, vlastně nemají mnohdy vozidla vhodná ani pro hlavní tratě. Jak jinak nazvat situaci kdy mnoho výkonů v soukromé dopravě zajišťují dvojice strojů 740 či 753? a podobných? Vím že nové stroje jsou drahé, ale proč se nechávají tyto pomalé zcela běžně jezdit po koridorech? Nestálo by zato zavést spodní limit rychlosti, s výjimkou historických vozidel a dalších… Číst vice »
>ČD poprvé zveřejnily jejich cenu
Co to je za nesmysl? Vždyť všechny nákupy včetně ceny jsou ve VVZ.
Tyto vozy jsou fajn. Ale v jiných okolních státech se kupují vozy z „OPD2“ a nezatěžuje se finančně státní dopravce.
Pokud je mi známo, tak vozy klasické konstrukce poptávají snad jen na Slovensku. V Německu, Rakousku nebo Polsku jsem nic takového nezaznamenal. Na dálkové tratě jsou upřednostňovány ucelené trakční jednotky či netrakční tzv.vratné jednotky s lokomotivou. Je třeba také dodat že opd2 je primárně určen pro objednatele dopravy (stát, kraje). Tudíž je v jejich zájmu-co objednat. Ojeté vagóny ze zahraničí výrazně vylepšili kvalitu cestování v dálkové dopravě. A to jak u Českých drah, tak i Regio jetu. Dá se tedy předpokládat, že z omezených zdrojů opd2 budou chtít objednavatelé získat zejména moderní příměstské ucelené jednotky. V tomto případě je nutno… Číst vice »
Dotace pro dopravce z OPD2 může krýt maximálně 40 % uznatelných nákladů. V případě nákupu objednatelem to je víc, tuším 75 %. Hlavě by ale peníze z OPD2 měly směřovat do infrastruktury, sehnat je na vozidla z jiných zdrojů je jednodušší.
V Polsku teď PKP IC soutěží 55+26 nových vagónů klasické stavby různých typů.
>Poté zavést regionální provoz na trase Brno-Mor.Bránice ( zde v dvojité trakci s přímým vlakem do Oslavan)-Hrušovany-Hevlín-Laa/Mistelbach.
A následně platit lidem, ať tím vůbec někdo jezdí.
Re Rado. Ne já myslel úplně nové. Jako ty nové Flirty, Pendolína, Pesy a spol, co v Polsku jezdí za Europeníze na dálkových trasách. Na Slovensku se nyní taky snad kupují nové vagóny..