Ojeté rakouské vozy vylepšují českou železnici. ČD poprvé zveřejnily jejich cenu

Interiér vozu Bmz po úpravách Českými drahami. Foto: ČDInteriér vozu Bmz po úpravách Českými drahami. Foto: ČD

Flotila dálkových vozů od rakouských spolkových drah ÖBB výrazně zlepšila cestování na české železniční síti. U RegioJetu i Českých drah

Flotila dálkových vozů od rakouských spolkových drah ÖBB výrazně zlepšila cestování na české železniční síti. U RegioJetu i Českých drah už počet vozů z Rakouska přesáhl stovku u každého z nich.

České dráhy koupily další vozy letos v prvním pololetí, poprvé se jejich cena dostala i do finančních zpráv o hospodaření. O ceně nákupu píšou České dráhy v pololetní zprávě o hospodaření.

„V oblasti investic do vozidlového parku dálkové osobní dopravy představuje v 1. pololetí 2017 nejvýznamnější položku odkoupení 47 osobních železničních vozů s rychlostí 200 km/h od rakouských spolkových drah ÖBB,“ uvádí pololetní zpráva. Z Rakouska nakoupila vozy řady Bmz, Amz a WRmz v hodnotě 469 milionů korun, jak uvádí zpráva.

„Dosud jsme v Rakousku odkoupili různé typy vozů a provedení 1. třídy, 2. třídy, 1 a 2. třídy, restaurační vozy a autovozy, jak byly ze strany ÖBB nabízeny v jednotlivých balíčcích při prodeji,“ řekl mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský.

Podle něj byla do uvedena většina těchto vozů, část z nich prošla i různě rozsáhlou modernizací nebo humanizací. „Dohromady je to více než stovka vozů,“ dodal Štáhlavský.

Nově pořízené vozy nasazují České dráhy hlavně na vlaky vyšší kvality. ÖBB se jich začaly zbavovat poté, co na dálkovou dopravu začaly nasazovat railjety.

Poslední várka vozů koupená v Rakousku patří do skupiny moderních vozů typu UIC Z1 vybavených klimatizací, elektrickými zásuvkami 230 V pro napájení elektroniky cestujících a mohou jezdit v mezistátních vlacích rychlostí až 200 km/h. Mají také centrální zavírání dveří a jejich blokování za jízdy. Celkem šlo o 41 vozů Bmz, 4 Amz a dva Wrmz.

Tagy České dráhy ÖBB
7 komentářů