Plastový včelín z autobusu SOR, to by jistě byla krása! Zrovna červenobílý by se v zeleni krásné vyjímal!
Marek
1 rok
Autobusy SOR NB 12 jsou v Praze v provozu cca od roku 2010 nebo 2011. Já to mám spojené s tehdejší finanční krizí kdy se poprvé objevily. Začaly nahrazovat City Busy Renault/Iveco. A od té doby jezdí. Není to sice radostné a komfortní svezení no ale jezdí to. Ohledně komfortu jízdy Bylo mi kdysi řečeno že má dokonce nějaké vzduchové měchy apod. Jestli je to pravda to nevím
Má ale to neznamená že fungují a odpruží všechno co je na pražských silnicích.
Navíc ne každý řidič to má v oblibě v zastávce snižovat za jízdy zvyšovat.
Paja
1 rok
Mě tedy zaujaly ty servisní vozidla, najeto mají málo, stáří kolem 20 let, ale ten stav? Nepojízdné, zrezlé, úniky kapalin, vzduchu …
DPP si neumí dát do pucu vlastní auta?
Pat
1 rok
Já bych koupil ten traktor, ale asi cena budu několika násobně vyšší, než co jsem ochoten zaplatit.
Michal Bartoníček
1 rok
Vyřazení už po 14 letech? Dříve ty stroje vydržely víc.
Kdyby radši posílily provoz linek MHD na okrajích Prahy na nějakou normální úroveň, protože interval 30-60 minut je k ničemu a člověk stejně po Praze musí jezdit autem, protože se nedostane včas domů.
Okraj Prahy objednává Praha, nikoli kraj. A ta samá Praha prostřednictvím své organizace stanovuje ten standard na stáří autobusů, který cenu té objednávky zvyšuje.
No nevím, rámy ji praskaly, občas se chtěly ohřát od ohníčku a taky stály víc, nebo stejně, jako stojí autobus dnes, což se na kvalitě projeví. Už jenom ty malá kola u SORek a tak je vůbec obdivuhodné, že se ten autobus po 5 letech nerozpad v půlce, když jezdí po kvalitních silnicích 🙂
Tak jedna věc jsou standardy kvality PID, kde věk hraje, někdy bohužel svou roli. A asi to taky bylo zavedeno, aby pořád všude nejezdily morálně zastaralé B 731, B 732 a pod. Jako někdejší Štěpánkovy vozy byly legendární, ale pro potřeby přepravy už nevyhovovali, ono v době, kdy už je snad skoro všude na západě běžné jezdit v MHD v nízkopodlažním, používat vozy vysokopodlažní a konstrukcí někdy z 80. let, to přece jenom není dobré. A samozřejmě, ty vozy sice vydrželi déle, ale s tím, že se dělaly velké opravy. A ani tak nevydržely věčně. Ostatně, v pražské dopravě potom… Číst vice »
Tak 40 let je opravdu extrém, ale tipoval bych něco mezi 15 a 20 lety. To přece není tak moc a i přes rozvoj v této oblasti se po 20 letech nemůže jednat o morálně zastaralé vozidlo. Designéři právě myslí i na budoucnost a navrhují vozidla na mnoho let dopředu. Vezměte si železniční hnací vozidla, ty se taky nemůžou vyřazovat po pár letech jen proto, že se nám nelíbí. Není tedy možné k designu a návrhu součástí přistupovat stejně?
Hodně letmo výkon 140 km denně bez jakékoliv vyjímky. To není zas tak málo. Sem tam nějaká údržba, závada, den bez výkonu. Navíc jsou už nějakou dobu odstaveny, takže spíš 13 let provozu.
O lokálkách není řeč.
Autobusy jsou sice levnější, ale to neznamená, že je musíme každých pár let vyřazovat. Taky nikdo nechce, aby se vozy vyřazovaly každých 50 let. Obnova po 20 letech je podle mě tak akorát.
To nevadí.
Nebo je snad levnější a ekonomičtější koupit nový autobus místo opravy starého? Nejde mi o nekonečné repase typu libereckých nebo pražských T3, tohle se nelíbí ani mně, jak to nebere konce.
Ano je ekonomičtější koupit nový autobus v nějakém výběrku kdy je dobrá cena než ty krámy repasovat. Stojí to prachy, další lidi na tom makají, lepší prostě jednou za čas koupit várku nových.
A kdy dříve prosím? Před rokem 89 kdy vozidla šla na vrakáč po po 6 -9 letech provozu? Nebo v devadesátkách a začátku tisíciletí kdy sice jezdila mnohdy 15+ let, ale po totální GO včetně nového rámu?
A co se asi na Ukrajinu posila? Stačí aby to aspon nastartovalo. Ikdyby tomu neco bylo tak Ukrajinci jsou šikovní a poradí si se spoustou věcí. Mají tam vozy i v horším stavu, staci se podívat třeba na youtube.
A co si ten článek přečíst ? Asi moc námahy, tak to sem vykopíruju.
„V seznamu na prodej je celkem dvanáct autobusů SOR NB 12 s nájezdem v průměru kolem 700 tisíc kilometrů. Všechny jsou již nepojízdné a částečně vytěžené. „Odvoz doporučený na podvalníku,““
jo to se m ivybaví ta fotka s tramvají „do šrotu“ a k tomu článek o odvozu na ukrajinu 😀 Ty busy mohli naložit na vlak a sklopit to na ukrajině, oni jsou schopný do toho dostat i motor z moskviče aby to nějak jezdilo 😀 Oni si umí poradit, oni by to rozjezdily a oproti tomu co tam u nich jezdí teď by to pro ně bylo hypermoderna.
Plastový včelín z autobusu SOR, to by jistě byla krása! Zrovna červenobílý by se v zeleni krásné vyjímal!
Autobusy SOR NB 12 jsou v Praze v provozu cca od roku 2010 nebo 2011. Já to mám spojené s tehdejší finanční krizí kdy se poprvé objevily. Začaly nahrazovat City Busy Renault/Iveco. A od té doby jezdí. Není to sice radostné a komfortní svezení no ale jezdí to. Ohledně komfortu jízdy Bylo mi kdysi řečeno že má dokonce nějaké vzduchové měchy apod. Jestli je to pravda to nevím
Má ale to neznamená že fungují a odpruží všechno co je na pražských silnicích.
Navíc ne každý řidič to má v oblibě v zastávce snižovat za jízdy zvyšovat.
Mě tedy zaujaly ty servisní vozidla, najeto mají málo, stáří kolem 20 let, ale ten stav? Nepojízdné, zrezlé, úniky kapalin, vzduchu …
DPP si neumí dát do pucu vlastní auta?
Já bych koupil ten traktor, ale asi cena budu několika násobně vyšší, než co jsem ochoten zaplatit.
Vyřazení už po 14 letech? Dříve ty stroje vydržely víc.
PID svatý a jeho standard u autobusů….. 🙁
Kdyby radši posílily provoz linek MHD na okrajích Prahy na nějakou normální úroveň, protože interval 30-60 minut je k ničemu a člověk stejně po Praze musí jezdit autem, protože se nedostane včas domů.
Linky jsou objednávané krajem na základě toho, co si obce zaplatí.
Okraj Prahy objednává Praha, nikoli kraj. A ta samá Praha prostřednictvím své organizace stanovuje ten standard na stáří autobusů, který cenu té objednávky zvyšuje.
V Praze žádné obce nejsou, mluvím o pražské MHD, kde do spousty částí Prahy je takto otřesný JŘ a po Praze se kvůli tomu musí jezdit autem.
s generalkou v pulce.
Citybusy vydržely i milion bez generálky.
No jo ale toto jsou SORky z prasečáku, se divím, že vůbec tolik vydrželi.
No nevím, rámy ji praskaly, občas se chtěly ohřát od ohníčku a taky stály víc, nebo stejně, jako stojí autobus dnes, což se na kvalitě projeví. Už jenom ty malá kola u SORek a tak je vůbec obdivuhodné, že se ten autobus po 5 letech nerozpad v půlce, když jezdí po kvalitních silnicích 🙂
Jo kvůli těm kolům mu říkali traktor :))))
No to vynecháváte praskající rámy a s tím spojené generální opravy „sesedlé třetí dveře“. Ale jo, vydržely fakt hodně.
Tak jedna věc jsou standardy kvality PID, kde věk hraje, někdy bohužel svou roli. A asi to taky bylo zavedeno, aby pořád všude nejezdily morálně zastaralé B 731, B 732 a pod. Jako někdejší Štěpánkovy vozy byly legendární, ale pro potřeby přepravy už nevyhovovali, ono v době, kdy už je snad skoro všude na západě běžné jezdit v MHD v nízkopodlažním, používat vozy vysokopodlažní a konstrukcí někdy z 80. let, to přece jenom není dobré. A samozřejmě, ty vozy sice vydrželi déle, ale s tím, že se dělaly velké opravy. A ani tak nevydržely věčně. Ostatně, v pražské dopravě potom… Číst vice »
Tak 40 let je opravdu extrém, ale tipoval bych něco mezi 15 a 20 lety. To přece není tak moc a i přes rozvoj v této oblasti se po 20 letech nemůže jednat o morálně zastaralé vozidlo. Designéři právě myslí i na budoucnost a navrhují vozidla na mnoho let dopředu. Vezměte si železniční hnací vozidla, ty se taky nemůžou vyřazovat po pár letech jen proto, že se nám nelíbí. Není tedy možné k designu a návrhu součástí přistupovat stejně?
Autobus není kolejové vozidlo, navíc design u těchto SORek byl mimo když už to vyrobili.
Mě spíš trochu překvapuje ten nájezd – plus mínus 700 tisíc mi přijde na 14 let staré auto docela málo, čekal bych víc 🙂
Hodně letmo výkon 140 km denně bez jakékoliv vyjímky. To není zas tak málo. Sem tam nějaká údržba, závada, den bez výkonu. Navíc jsou už nějakou dobu odstaveny, takže spíš 13 let provozu.
Jj, lokálka by byla jako nová, vlastně jen zajeta.
Ty autobusy nestojí 100mio+ jako vlak, ten nový je na tom líp s bezpečností, emisemi, má třeba klimu. Není nutný půl života jezdit na té samé kožence.
S lokálkou se toho po většině ulic moc nenajezdí. A na ostatních je tramvaj.
O lokálkách není řeč.
Autobusy jsou sice levnější, ale to neznamená, že je musíme každých pár let vyřazovat. Taky nikdo nechce, aby se vozy vyřazovaly každých 50 let. Obnova po 20 letech je podle mě tak akorát.
Kolejové ano. 14 let na autobus není rozhodně málo. Pochybuju že Karosy držely běžně 20 let.
Ale z původních vozů už tam toho moc nebylo. Většinou tak značky.
To nevadí.
Nebo je snad levnější a ekonomičtější koupit nový autobus místo opravy starého? Nejde mi o nekonečné repase typu libereckých nebo pražských T3, tohle se nelíbí ani mně, jak to nebere konce.
Mno jestli 2x recyklovanou 7xx s Liazem, kterek funguje jako metač sazí, nebo Citybus, tak je jasná volba.
Ano je ekonomičtější koupit nový autobus v nějakém výběrku kdy je dobrá cena než ty krámy repasovat. Stojí to prachy, další lidi na tom makají, lepší prostě jednou za čas koupit várku nových.
Třeba ony „legendární” ŠM 11 daly i šest let. Tedy jen ty obzvláště povedené. Většina se rozpadla už po pěti.
A kdy dříve prosím? Před rokem 89 kdy vozidla šla na vrakáč po po 6 -9 letech provozu? Nebo v devadesátkách a začátku tisíciletí kdy sice jezdila mnohdy 15+ let, ale po totální GO včetně nového rámu?
Přesně! Třeba v Ústí vydržely trolejbusy běžně 20 – 25 let. A 14 Tr tam jezdil dokonce rovných 30 let!
tohle měli taky poslat na ukrajinu.
A jak by jim to pomohlo ?
Nebo jste taky jenom frustrovaný dezolát ? Pokud ano, Ukrajina nemůže za váš nezdařený život.
on to treba nemyslel zle, jen mu nedoslo, ze to jsou vsechno vraky.
A co se asi na Ukrajinu posila? Stačí aby to aspon nastartovalo. Ikdyby tomu neco bylo tak Ukrajinci jsou šikovní a poradí si se spoustou věcí. Mají tam vozy i v horším stavu, staci se podívat třeba na youtube.
A co si ten článek přečíst ? Asi moc námahy, tak to sem vykopíruju.
„V seznamu na prodej je celkem dvanáct autobusů SOR NB 12 s nájezdem v průměru kolem 700 tisíc kilometrů. Všechny jsou již nepojízdné a částečně vytěžené. „Odvoz doporučený na podvalníku,““
jo to se m ivybaví ta fotka s tramvají „do šrotu“ a k tomu článek o odvozu na ukrajinu 😀 Ty busy mohli naložit na vlak a sklopit to na ukrajině, oni jsou schopný do toho dostat i motor z moskviče aby to nějak jezdilo 😀 Oni si umí poradit, oni by to rozjezdily a oproti tomu co tam u nich jezdí teď by to pro ně bylo hypermoderna.
No dyť úkáčka jezdí se samými vraky.
asitak 😀
Jestli mají 700 tisíc korun na tachometru, tak by mě zajímalo kolik musím dál kilometrů do obálky abych vyhrál. Vtipný „řeklep“ 🙂
snad to tam neleží v pětikorunách