Odstranění škody po vykolejení vlaku v Úpořinách vyjde na 68,5 milionu korun
Vykolejení nákladního vlaku v Úpořinách. Foto: Drážní inspekce
Správa železnic očekává, že náklady na opravu stanice po nehodě zaplatí její viník.
Tak to jakože má viník zaplatit i renovaci toho co tam bylo staré už předtím. Píše se o náhradě starých dřevěných pražců atd.
Jinak to bych mohl chtít náhradu za to, že SŽ neprořezává stromy na náspech a za 10 let je z náletu pěkné stromořadí a stálo mne nemalé úsilí přepojit klienty na jiné vysílače kvůli těmto stromům okolo tratě. Dle zákona jim to prořezat mohu, ale proč bych to dělal když to mají dělat oni – sž.
Jako nabourané auto 😀 buď je to totálka a dostaneš bazarovou cenu toho před nehodou.
Nebo pojišťovna má zaplatit opravu, to znamená uvedení do původního stavu (originální díly i s prací servisu) a navíc pokles bazarové ceny (nebourané X bourané auto), za to pojišťovna může dostat původní (zmackané) díly jestli ji k něčemu budou.
Prasklá náprava je provozní riziko, při VTP, NTP nezjistitelná. Podobně jako přetržení vlaku z důvodu „vytažených“ střev, za jízdy vlaku prasklá pružnice.
Tak, a nyní by se měli ozvat dopravci, kterým závada na infrastruktuře SŽ vytvořila škody a ty soudně na SŽ vymáhat. Ať je tedy spravedlivost opravdovou spravedlivostí.
Jak můžete odhalit lom nápravy? Pokud jde poznat po zvuku, tak to vozmistr snad nepustí?
Odporník – Generální inspektor drážní inspekce Jan Kučera – s nedohledatelným profesním životopisem a neznámou profesní odborností (osoba odborně způsobilá) v oblasti provozování dráhy nebo drážní dopravy (včetně údržby kolejových vozidel) to jistě rád s náležitou fundovaností vysvětlí …
podle zvuku jde poznat max.volná obruč což dneska potkat mimo HV..?? je svátek
To je problém výrobce/provozovatele. Jestli je defektoskopie dražší než nová náprava, tak pravidelně vyměňovat.
A zaplatila SŽDC cargu za škody způsobené jejich výhybkou , která byla v otřesném stavu?
Co je to vyhýbka v otřesném stavu? (v tomto případě; je to bez jakýchkoliv „špiček“ a invektiv – prostě o tom nemám vůbec „ánung“). Díky, O.
Malešice?
Údržba na té výhybce bylo sprosté slovo
Kdyby to bylo jen a pouze tady, tak by jsme měli blahobyt.
Jenže údržba na naší infrastruktuře obzvlášť silný vulgarismus.😀
A co třeba za sukafon a batoh z Kdyně. To kroutí i když ta louka je taky jejich schopnost údržby.
To taky..
Co má společné Cargo s touto nehodou?
tak dvě státní firmy se budou spolu soudit. normálka, ne?
PS: tedy dcerka polostátní se státní organizací, aby to bylo přesně.
Nepřijde mi že by SD kolejová doprava byla státní podnik..
A co škoda, která vznikla, když ty vagony rvali hasiči vyprošťovacím tankem, místo toho, aby počkali na jeřáb?
Drážní hasiči patří pod SŽDC/SŽ https://www.spravazeleznic.cz/hzs
To ať si Správa vyřeší interně.
No za opotřebení pražců asi nemůže viník nehody, ať už to byl kdokoliv. AŽ bude muset taky přitlačit. Komu někdy pojišťovna odecetla amortizaci, tak to zná.
Za opotřebení ne, nicméně tady jsou náklady vyčíslené za opravu do provozuschopného stavu. A pokud se kolej z pražce vytrhne či se v něm jinak pohne, je docela pravděpodobné, že neexistuje jiná možnost, než kompletní výměna. Aneb neumím si představit, že by tam někdo zpátky jen položil ty samé koleje a vzal si na triko případnou další nehodu.
No tak takou prasarnu sem viděl.. vytrahali kolej .. dali tam použité betonové pražce, celkem v dobrém stavu a pak na to původní kolejnice.. které už to mnely silne zasednou.
Za co mám ty mínusy.. tak já vám to vyfotím ať vidíte zkorodované kolejnice .
Asi za tu češtinu, to je něco strašnýho…
Spíš to vypadá, že SŽbezDC vidí příležitost, že mírnou modernizaci nebude platit z vlastní kapsy.