Odstavený Boeing 767 odletěl z Prahy s vyměněným motorem, zítra se vrátí s pravidelnou linkou
Výměna motoru Boeingu 767-300ER společnosti Delta Air Lines v Praze. Foto: Zdopravy.cz
Technici museli v Praze vyměnit pravý motor.
Cestující DL79 z reportáže Novy teď děkují bohu, že se nevraceli do Prahy kvůli “biohazardu”. 🫠
Co cestující, co byli v tom letadle ? Jak se dostali do USA ?
No, letadlem. jinak se tam nedostanete.
byli prebookovani na jine lety.
je někde statistika vysazení motorů vztažená k celkovému let. provozu , nebo alespoň částečně podle výrobce ?
Pokud vím, tak se nejčastěji uvádí data FAA, průměr 1 selhání na 375000 – 670000 letových hodin. Ale u motorů typu GE90 je to dokonce 1 selhání na 1000000 letových hodin.
Dva dny, nic moc, Delto.
My v Česku to zvládnem za dvě hoďky během pauzy na kafe a ještě s tím nemusíme ani přistát.
No no, to je zpráv kvůli jednomu divertu a výměně jednoho motoru. Nestává se to často, ale v celkovém objemu letecké dopravy se něco obdobného stává denně.
První článek jsem si rád přečetl, další byly trochu zbytečné. U když, alespoň ukázaly rychlost Delty v řešení poruchy.
Já jsem za články rád a bylo zajímavé dění takto sledovat.
Pokud pro vás ne, stačilo je nečíst, nadpis vždy uvádí, o co v článku půjde, takže v případě nezájmu lze vynechat. 😉
2 dny zpět se Boeing 767 od United z Frankfurtu do Newarku vrátil po asi 2h letu zpět do FRA (overheating warning)
Ne moc povedené léto z pohledu spolehlivosti stárnoucích 767 pro Deltu a United.
Ale ty motory nejsou původní z výroby. Ony se mění jak jde čas.
Já jsem nemluvil nikde o DL79 z 1.9….
Ale třeba o DL78 z 10.6. – divert zpět na JFK a mohl bych pokračovat
Nevim jestli si vzpominam dobre, ale DL78 10.6. byl myslim birdstrike…
ty letadla maj za sebou plus minus 3-4 d-checky.
v prubehu d-checku se cele letadlo defakto rozebere a zase slozi. s tim, ze pulka letadla se vymeni.
motor je pak uplne jina zalezitost – v te delte mohly byt klidne pet a deset let stare motory.
Já nikde nepsal o motorech ale, United předevčírem nebo DL78 z 10.6. nic společného s motory neměli…
to je uplne jedno, o cem jste psal.
Letadla maji poruchy a vracivaji se. vybjste to doted nevedel?
to je uplne jedno, o cem jste psal.
Letadla maji poruchy a vracivaji se. vybjste to doted nevedel?
Chápu, že to nevrhá dobrý stín na DA , ale berte v potaz objem letadel ve fleetu. Bylo by až v úžasu, kdyby se neprojevila žádná závada na ani jednom jejich letadle.
Tak na deltu vrhají špatný stín i jiné věci, třeba používání všeho, jen ne “mayday-mayday-mayday”, kdyby použili “emergency aicraft”, tak jak v Praze, někde v Číně třeba, tak bych se vůbec nedivil, kdyby na to ATC nereagovalo.
asi se vas nezeptali, jak se spravne zvlada vysazeni motoru.
treba priste.
Tak bude se tím zabývat/už se zabývá FAA, mně to říkat nemusí, jím už ano.
Proc nepisete normalne, ale pokazde pisete agresivni/pasivne agresivni prispevek? Nemusite svou frustraci ze zivota prenaset na toto forum.
proč neodklonili let z Dubaje na LKCS? mohli to tam pořádně otestovat, kolik Budějice dokážou
Není tam takový ten zvláštní režim, že přílet letadla se musí nahlásit předem, aby letiště zajistilo personál?
snazite se byt vtipny, ale vysledek je spise trapny.
Tak k cemu to letiste je? Naopak se to mohlo otestovat a od priste uz tam mohli přistávat Emiráty standardně. Kvůli tomu to kraj stavěl.
No ano – k cemu to letiste vlastne je? To je velmi dobra otazka.
Emirates mají předem daná záložní letiště po světě.
nejenom emirates. to ma kazda aerolinka.
Pravda, v ČR je to jen OSR, ale tam je schválená i 380. Jenže nejčastěji je to na rozhodnutí kapitána a z PRG je to navic blíže do DRS nebo MUC.
Když už jsme u těch zpráviček založených čistě na pozorování Flightradaru, dovolím si také jednu.
Prakticky ve stejnou dobu, kdy v Praze probíhala avantýra se 767 Delty, přihodilo se cosi i Dreamlineru konkurenčních American Airlines nad Atlantským oceánem. Piloti se rozhodli přistát na v tu chvíli nejbližším letišti, což znamenalo otočit se a doletět do Ganderu v kanadském Newfoundlandu. Ve dvanactitisicovém městečku doslova na konci světa prostál Boeing prakticky celý den a pak se vrátil do výchozí Filadelfie. O den později se vtipné vypravil na stejnou linku do Londýna, tentokrát už doletěl v pohodě.
Informaci o 787 AA jsem nenašel, ale třeba včera měla problém s motorem LH na letu z TLV do FRA a divertovala do ZAG, kde dosud stojí. A pro všechny „komentátory“ toho, že letadlo DL je více než 33 let v provozu. A321N LH (D-AIEO) absolvovala první let 24/05/2022…
Jednalo se o reg N825AA na letu AA728 v noci z 31. 8.
a s deltou v praze to prosim souvisi jak?
K tomu divertu do Ganderu v pripade AA nedoslo vinou zavady na letadle, ale slo o medical.
A ví se co bylo tedy za problém? 🙂
to se za par tydnu a mesicu dozvime ze zaverecene zpravy z vysetrovani.
to je fofr – time is money
V 11 v noci hraje poslední kapela, půl hodiny nato několik techniků sudnává techniku z příhradoviny a balí věci do kufrů, zvenitř na víku seznam toho, co do kufru patří. Ve 3 ráno je pódium naložené a v 11 dopoledne se staví na dalším místě.
Těžko pochopit, proč máte mínusy. Jakoby neviděly žádný fesťák nebo koncertní šňůru ze zákulisí.
Ale určitě znají, jak to chodí u nich na vsi. To Franta v sobotu dopo přitáhne za traktorem vlečku na hřiště. Ve dvě tam starosta s náčelníkem hasičů naražením prvního sudu piva odstartují obecní slavnosti. A pak už to jede: školkové a školní děti, dechovka, harmonikář a večer nějaký ten revival, aby to žilo. 😀
Užasná logistika, úžasní mechanici … klobouk dolů! Druhý dne po události je motor na cestě a další den je opraveno … a to je svěšení a zavěšení motoru už celkem velký servisní zásah. Opravdu to celé dělali venku?
Opravdu, bylo hezky…
Takhle rychlé opravy bych chtěl vidět i u pozemní dopravy.
Jiný kraj, jiný mrav. V leteckém segmentu to ale platí (doufám) pro většinu světa stejně. V případě pádu letadla zanedbáním něčeho by letecká společnost také mohla zkrachovat, až by se na ní hojily pojišťovny a byla popotahovaná po soudech.
Mechanici závodního týmu to zvládají za kratší čas i s generálkou motoru. Jde pouze o lidi a díly k dispozici na místě. Je to drahé. Autobus je proti tomu nic, ten se vyšle náhradní.
Co říci: Jedině mnoho úspěšných letů s novým motorem.
On nemusí být nový resp. bych řekl, že určitě není nový, ale spíše repasovaný.