Odstavená letadla 737 MAX 9 se po třech týdnech vrátí do provozu

Boeing 737 MAX 9 v barvách Alaska Airlines. Foto: Alaska AirlinesBoeing 737 MAX 9 v barvách Alaska Airlines. Foto: Alaska Airlines

Každé letadlo musí před návratem do provozu projít ještě kontrolou.

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Y.K.

Já bych jen upřesnil, že lety byly omezené původním EAD (nouzová direktiva), dokud nedojde k prohlídce plugu, ale nebylo tam specificky deklarováno, co vše a jak se má zkontrolovat, aby se tomu bulletinu vyhovělo. Tedy fakticky uzemnění. Nyní je tedy definováno, čím tomu nařízení vyhoví.

J.D.

Člověk by řekl ,že už se po těch všech letech v Boeingu poučili a začali pracovat na své kultuře bezpečnosti. Ale ty problémy jsou asi fakt hluboké.

Gajda

Největší problém Boeingu je politická kultura USA, která je nutí zaměstnávat lidi co tam absolutně nemají co dělat. Výsledek toho už známe, na 787 je vidět ještě líp.

J.D.

V USA se to jednu dobu docela zvrtlo, ale to platí především pro vládní úřady. Pro soukromé firmy pouze minoritně. A pokud jde o dlouholeté problémy Boeingu s kulturou bezpečnosti a jak se to projevuje v různých manažerských rozhodnutích, kontrolách atd. – to ze svého profesního hlediska sleduju velmi podrobně a zatím to ani v mikroskopickém pohledu vůbec nesouvisí se zaměstnáváním menšin nebo jiných etnik. Jestli Vám to někdo tvrdí, tak chce jenom odlákat pozornost od těch skutečných příčin.

Y.K.

Lidi totiž milují jednoduchá vysvětlení. Přitom ten problém Boeingu je evidetně pěkně košatý a složitý (proto to sami přehlíží). Tohle opravit nebude nic jednoduchého.

Apex

V rámci šetření FAA bylo navíc zjištěno, že Boeing a Spirit používají jiné interní předpisy pro dokumentaci postupů kontroly kvality, vč. požadavků na záznamy o provedených zásazích a navíc Spirit nemá k předpisu Boeingu přístup. Vzhledem k tomu, že kvalita výroby ve Spiritu je velmi problematická, tak přímo v Boeingu jsou zaměstnanci Spiritu, kteří kvalitní nedostatky řeší. Konkrétně u letadla N704AS nebyly zaznamenány práce na plugu na levé straně, který pak odpadl. Problém byl v montáži gumového těsnění tohoto plugu, které se muselo opravit. To vyžadovalo vyjmutí plugu, což ale podle předpisu Boeingu nevyžaduje záznam, takže skutečnost, že byl plug… Číst vice »

Air Traveller

Mazec.

Ivo

Je jen otázkou času, co vyplave na povrch až se stane nějaká další vážná nehoda. Prostě taková ruská ruleta.

Y.K.

Neuvěřitelný.

Ivo

“Kontrola kvality, jakou jsme v Boeingu viděli, je nepřijatelná,“ uvedl šéf FAA Mike Whitaker.

To zní jako buďme rádi, že toho nespadlo/neodpadlo víc.

Mad_Majk

Me hlavne prekvapuje, ze po problemech na MAXech a Dreamlinerech tam udelali takovou hloubkovou kontrolu, ze je nemuze nic prekvapit.. ale ono asi nikoliv 🤦🏻‍♂️

Y.K.

Tenkrát se nedělala hloubková kontrola výroby Boeingu, ale recertifikace typu, hlavně co se týče MCAS a jeho implementace (kterou museli, pochopitelně, předělat).

Procesy výroby, zejména zvláštní vztahy se Spirit Aerosystems zjevně skrývají další překvápka.