ODS tlačí více kamionů na silnice během neděle, prý tím zlepší pracovní podmínky řidičů

Kamiony na Pražském okruhu D0. Foto: ŘSDKamiony na Pražském okruhu D0. Foto: ŘSD

Novela umožní prakticky neomezené jízdy kamionů po Česku i během současného zákazu.

213 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
martin

NEVOLIT ODS a KDU černoprdelníky !!!!!!! ….a bude líp :o)

Petr Herbrik

Nejdřív zákon o konzervaci drah, aby se mohlo co nejvíc železnic zastavit bez jakýchkoli problémů, tak logicky musí přijít něco, co ty železnice nahradí. ODS nikdy nezklame, dělá přesně to, co vždy když vládne: porušuje vše, od svých slibů až po zákony. Já se vůbec ničemu nedivím, už 30 let je to pořád stejné. A jelikož je volíme, tak s tím evidentně souhlasíme.

Michsl

Slušně se vyjádřit nemůžu, naprostá zhovadilost.

Hubert

Tohle všechno má jezdit po kolejích !!!!
Silnice jsou zničeny a peníze na opravy nejsou !!! A pak se diví !
Všechno přesunout na Dráhu tak jest !!!

Jiří Kocurek

A když se to na ty koleje v Bezpráví nevejde, tak to má jet lokálkou do Dobříše.

Petr David

A aby se to vešlo na ty koleje v Bezpráví je třeba zkapacitnit právě ty koleje. pane Kocurku, tak jako se dokola rozšiřují silnice, lze rovněž zkapacitnit dráhu.

SYN

Je fakt, že pokud o to dopravci stojí, měli bychom zvážit sjednocení ustanovení prázdniny/mimoprázdniny. A to na hodnotách které dnes platí o prázdninách…
Už teď je přece úplně bez omezení možné jet v sobotu odpoledne a v neděli dopoledne, to je podle mého názoru bohatě dost! A ještě bych zvážil po celou sobotu, neděli a svátky limity rychlosti ND v obci/mimo obec obojí snížit o 10kmh.

Jiří

V článku se uvádí, že jde o další podporu silniční nákladní dopravy v době, kdy se stát zavázal k většímu přesunu zboží na železnici. To se mi tedy vůbec nelíbí. Ukazuje to, že stát nedrží slovo a chová se nečestně.

David Peca

Z chování politiků je mi fyzicky zle. Jsou schopni jeden den deklarovat něco a ten samý den to popřít. Ať ministr Kupka řekne konkrétně co udělá pro zvýšení podílu železnice na přepravách. Ne deklarace a kecy. Co udělá a kdy. Jakou má MD strategii.

Tomáš

Je to smutné, šel na malou přišla velká.

Jan Schmidt

Strategií Kupky je šéf strategie Sosna.

David Peca

Ohání se EU, ale potřebují jen dotace na stavby. Ostatní jim jaksi uniká. Třeba, že ty peníze do infrastruktury mají umožnit infrastrukturu zkapacitnit. Oni jen utrácí peníze daňových poplatníků EU a lžou.

Jiří Kocurek

Tak zařazení tratě do TEN-T není čin, ani koncepce. Příprava VRT nemá koncepci – když jsme ji číst odmítli, tak neexistuje. A navíc je to nesmysl, nejdůležitejší je propojit lokálku z Lužce do Mělníka a z Mochova do Českého Brodu, aby tam jezdily dokonce i expresy.

Petr David

Nevím, co je to lokálka, ale pokud se jedná o nějakou místní trať, tak nefinancování takovéto trati by rozhodně nedalo prostředky na zkapacitnění koridoru.

Vojta

Zákazy by se daly zrušit a nahradit výrazně zvýšenou sazbou mýta. To by se ale konečně muselo rozšířit na všechny silnice.

Petr David

Na to nemá vláda (i předešlé) koule.

Leinad

A má na to technologie? Mýto podle toho, zda je zrovna špička

Petr David

technologie a na zvednutí mýtného?

Jiří Kocurek

Protože by to zdražilo jídlo v obchodě. Obchody obvykle nemají vlečku… ostatně ani nemocnice nemají vlečku, aby se tam zavážela kuchně vlakem.

Petr David

Tak já jsem pochopil článek tak, že se jedná o tranzit. V čase, kdy neexistovala doprava totálně přetížena kamiony a jídla bylo všude dost, k tomu měli místní producenti práci. Pokud potřebujte jablka ze Španělska a zároveň vám nevadí, že příroda dostává na frak a že umítrají lidé, podporujte kamiony!
Jestliže zdraží jogurt dovezený stovky km, já si jdu koupit místní produkt.

Jan Sova

Jo jo, ale kolik lidí takhle uvažuje. Dost jich nedohlédne dál než na slevu v letáku a původ zboží si u obchodníků nechají natelit vlaječkami (ačkoliv je to fake). Ano vzpomeňme na P-market apod. Tenhle národ jde po ceně jako skrblík a lokální výrobci/dodavatelé jsou jim u zadele. Hlavně že mají doma náhražku mléka v krabici za 8,90. Těch 30% normálně uvažujících zbylých 70% mamonářů těžko přetáhne na svůj pohled na věc.

Drak

To už můžu makat furt fuj ods

Tomas Kotek

Pane Suro, proč jsou Vaše články často tendenčně vedené proti kamionum? Z textu, a nejen tohoto, je to přímo cítit. Vašemu webu fandím, navštěvují několikrát denně, ale tento přístup je chyba. Zdaleka ne vsechno, spíš menšina zboží, lze vozit vlaky. Jak byste napr. zasoboval OC Fórum v centru Liberce vlakem? Pozvěte někdy prosím zástupce Cesmadu do podcastu

Vojtěch

Bude stačit realně zpoplatnit externality které vytváří automobilová doprava a kamionů bude desetina. Jenže statisíce zaměstnanců v dopravě jen v ČR a ropná lobby jsou opravdu silné zájmové skupiny

Tomas Kotek

Cože? Jaké externality?

Petr David

Za sebe bych napsal, že přebujelá, ve většině případů zbytečná kamionová tranzitní doprava způsobuje škody, které zaplatí nastupující generace.

Jiří Kocurek

Přece ty věci v obchodě. 25.000 obyvatel Bystrce má jezdit na nákupy na nádraží šalinou, protože ta už jezdí a žádné zvýšené přperavy tak nenastanou. Raději ať jede 200.000 tun lidí než aby se vezlo 250 tun zboží (10 kg na osobu a týden).

Petr David

Tranzit a doprava místních produktů není totéž.

Martin1

Tak netřeba přepravovat všechno zboží kamionem např. z Polska, ne? Existuje taky způsob, kterému se říká překládka zboží.

Tomas Kotek

Jenže to vyjde mnohem dráž než přímý zavoz.

Petr David

To by chtělo nějaký propočet.

Petr David

Vzhledem k tomu, co přebujelá kamionová doprava způsobuje nevidím tady žádný článek tendenční!

Tomas Kotek

A dochází Vám, že kamiony vozí zboží i pro Vas?

Petr David

Dochází mi to, že kamion vezoucí jablka že Španělska devastuje moji krajinu a ohrožuje moje spoluobčany, navíc bere práci místním producentům.

Jiří Kocurek

Kdepak, zboží v obchodě prostě je. Však na Václaváku můžou péct chleba z místních zdrojů, aby venkované nebrali práci lidem v Praze.

Hala D

Jak mi veze zboží kamion tranzitující ze Slovenska do Německa s nákladem autodílů?

Jan Schmidt

Jak obsluhovat OC Fórum v Liberci? Krátkým náklaďákem ze city logistického hubu na kraji Liberce napojeného na 2kolejnou elektrifikovanou železnici směr Praha i směr Polsko/Německo. Pardon já zapomněl, do té doby bude dálniční tunel na D10 pod Harachovem, D9 do Lípy a D35 přes Český ráj.

SYN

A ono je z nějakého důvodu nutné zásobovat OC nutně v neděli nebo ve svátek?? A když už teda jo, tak to jde dovézt IVECO 3,5t

Jiří Kocurek

Protože nemáme vševědouci inteligenci, která by znala požadavky všech nakupujících ještě před tím, než se zaseje obilí, aby ho bylo přesně.

Jiří Kocurek

A stejně tak nemáme vševědoucí inteligenci, aby věděla, přesně kolik se po osetí sklidí a komu se rozbije okno za 3 týdny a tak se mohla upravit i těžba písku.

Petr David

Naši předci tyto technologie měli?

Petr David

A proto se ve stejný čas proti sobě vozí stejné zboží?

Jan Sova

žiši, Česmad néee…. Ti leští kliky na MD ob den.

martin

jak často jezdíte po D1 ??? nebo jiných D ?? …když chce stát tranzit po D1 (rozdělený na D1 a D35 v budoucnu) tak ať k tomu urychleně uzpůsobí infrastrukturu a potom klidně ať rýžují na mýtném i o víkendech. D1 na Tranzit z PL, UKR, RUS , LT, LOV RO, HU a obráceně fakt není stavěná (všechno státy s 15-50mil obyvatel). Ty zasraný nesmyslný krámy, škrabadla pro kočky, žrádlo, chemii do Hornbachů, IKEA, Kauflandů a spol. někdo někudy dovézt musí, a to i do těch za naše hranice na východ. Dokud nebude D1 celá 3+3 , Praha 3+3 celý… Číst vice »

Oskar

Nech sa ide mladý pán pozrieť na D5 a D1, ako to tam vyzerá. Ja by som kamióny práveže obmedzil na minimum – voľakedy sa všetko vozilo vlakmi a potom rozvázalo Aviami a dodávkami do skladov a obchodov…a cesty boli poloprázdne, ovzdušie príjemnejšie. Žiadne preteky kamiónov, žiadne kolóny…

Rudolf Tuček

Třeba v Praze než byla jižní spojka tak ulice na magistrále a kolem plné Avií, š1203 a podobných samohybu nebylo nic příjemného.

Jiří Kocurek

A taky byly fronty na maso, v Praze měly fronty dokonce pomník., něž ho jeho stavitelé nechali odstřelit. V regálech kolikrát nebylo nic, schovávalo se pod pultem pro známé. Kalkulačky se pašovaly.

Petr David

To tady popisujete politické zřízení východní Evropy. Jenomže přebujelá doprava nebyla před desítkami let ani na západě a nedostatek tam neměli.

Kopr

Njn ODS= lobby, volivi jsou nepoučitelní.

coolio

Stále příliš restriktivní. Měli by si vzít příklad z Belgie, Dánska nebo Velké Británie, tam žádné zákazy jízd nejsou, a taky fungují.

Osamělý Vlk

Tak ono je to naopak příliš benevolentní, pokud bereme v potaz české prostředí. Bohužel, pokud lze něco k nám přenést, tak z totalitní Číny, nebo Severní Koreje. A to si, bohužel, nedělám srandu. Jsem sice spíš pro liberální způsob, ale ten vyžaduje jistou osobní odpovědnost. Ve chvíli, když neexistuje osobní zodpovědnost, tak jsou třeba zákony. V ČR je to, bohužel takové, že pokud nejsou striktní zákony, tak lidi a podniky hledají obcházení toho, co je. Jistě, bylo by fajn, kdyby řidiči kamionů mohli odstavovat kamiony ve firmách, případně jet do místa svého bydliště, a v normální zemi by nebyl důvod… Číst vice »

Frantík

Za to taky může to, že ti, co ty zákazy obchází (jako řidiči), jsou považováni za „standard“ pro dopravce. Minimálně u kurýrů to tak (ne)funguje.

Dachs

Není tam chyba? Nemá správně být ROZŠÍŘENÍ doby zákazu? 🙂 Zejména prázdninové špičky se dost protáhly, návratové i odjezdové, v zájmu bezpečnosti by kamiony na dálnicích a dalších typech komunikací neměly v exponované časy mít místo.
Tudy cesta nevede a jestli ODS hodlá pokračovat tímto stylem, opět se stane – i kvůli tomuto lobujícímu blbečkovi -nevolitelná a Alča s multiHavlíčkem, automatem na generování proudu náhodných slov, za tiché podpory extrémistů budou u vesla. To chceme?

Frantík

Je skutečně o víkendech na dálnicích takový provoz? Ale možná je to výjimka z logiky (srovnej město, veřejnou dopravu) a je to skutečně oblast, kde je provoz větší…

oja

V neděli odpoledne / večer každopádně ano.

Blátošlap

Tady se projevila něčí lobby. Zaměstnaci to rozhodně nebyli.

Lukáš Kníže

Upřímně. V celkovém počtu nebude víc, nebo míň kamionů. Jen se místo pěti dní v týdnu rozvrství na sedm + ulehčí to starosti, jestli někdo někam stihne dojed.

Jeňýk

Odeesák, kterýmu leží na srdci blaho řidičů, tomu neuvěří ani děcka ve školce.

Hala D

Pěkný nadpis. Pracovní podmínky řidičů zlepšíme tím, že jim přidáme den kdy budou muset jezdit. Doufám, že se toto „zlepšování“ podmínek pracujících neprojeví i jinde, např. zaváděním pracovních sobot bez příplatku.

Martin

Ohánět se zlepšením pracovních podmínek je samozřejmě blbost, ale zhoršení pro řidiče v tom teda nevidím. Dobu zákazu jízdy musejí teď trávit vynucenou pauzou v těžko předpověditelném místě, to není žádné velké plus…

Hala D

Nevím jak vy, možná rád pracujete o víkendu. Ale já když můžu mít v neděli volno a nemusím jezdit po republice na cesty k zákazníkum, tak jsem radši.

Hala D

Jako by těch řidičů nebylo málo. Teď jich bude ještě míň. To by dělal jen cvok.

coolio

A taky ten víkend trávíte na parkovišti na Rozvadově?

SYN

Proč zrovna v Rozvadově? On existuje čas kdy se v Německu jet smí a u nás už ne? Když už tak v opačném směru, to jo, ale s tím náš zákon nic nanadělá!

oja

Zhoršení pro řidiče kamionů ne, zhoršení pro všechny ostatní řidiče a lidi pobývající kolem tras kamionů ano.

coolio

Zlepšení pro řidiče to je, protože si neumíte představit jejich provozní rytmus a co je nejvíc trápí.

Jan Sova

Proto to taky ve vyspělých západních zemích nechce nikdo dělat. U nás je taky už řidičů méně. Ale zdroje jsou stále na východ od nás a taky se z těch zdrojů bere….

Frantík

To ale je problém zaměstnavatele nebo řidičů, když jezdí „na doraz“. S tou vykládkou by šlo souhlasit, pokud by se jednalo skutečně o dojezd (třeba jízda započla před zákazem).

SYN

Ne, nemusí. Prostě jízdu naplánují tak aby se době zákazu vyhnula. Jestli je to jen dojezd na místo vykládky tak to je zajisté kousek (říkají že toto nemá být žádná masová vyjímka že??) a to se dá udělat. Mimořádnost je holt mimořádnost, od toho je to mimořádnost že se to nestává často.

Leinad

Aetr zůstane, těžko budou řidiči jezdit víc než nyní.

Pavel

Podle mne by vyjímka na dojezd do sídla firmy nerbo bydliště řidiče neměl být problém.Jsem řidič a není nic horšího jak zůstat stát 2-3 hoďky od domu na dálnici abych odstál zákaz jízdy. Po odstátí zákazu mi už nezbývá pracovní výkon takže musím udělat 9 hod pauzu a to kolikrát je už potom další pracovní výkon a já mužů v týdnu jich mít jen 6. Není nic lepšího než neděle na odpočívadle par km od rodiny. Toto by se týkalo vozidel co se vrací směrem domů,ne pro ty co vyjíždí do zahraničí.Okolní státy jako Slovensko i Rakousko toto mají ve… Číst vice »

coolio

Ale to zdejším šotouškům nevysvětlíte, oni umí jen zakazovat a dělat pakárnu. Teda pokud se to netýká jich samotných.

oja

Rozumná výjimka na dojezd, řekněme ty 2 hodiny, jsem určitě pro, ale takhle vágně formulované, „do místa vykládky a pak domů“ určitě ne, protože to snadno může znamenat „dojezd“ přes celý stát tam a zpět.

coolio

Takže Češi se domů z Německa dostat mohou, ale Moraváci ne?
A vlastně proč ne, já jsem Čech, a na Moraváky kašlu, že jo.

oja

Ano, protože Češi to mají „kousek“, kdežto Moraváci ještě půl dne cesty.

coolio

No to pravidlo 2 hodin jste si právě vymyslel Vy, a vytvořill jste tím reálně opět diskriminaci jen pro někoho.
A to ještě pro ty, kteří to mají těžší už tak, vzhledem k přístupu k práci na Moravě.

Leinad

To není diskriminace. Zrovna tak by to platilo obráceně Moraváci vs Češi ze Slovenska.
Pokud je daný limit na hodiny jízdy, tak kolem každého místa je hranice, kam se to dá v limitu stihnout.

coolio

Jenže ze Slovenska a Maďarska je mnohem slabší provoz, trochu to zachraňuje Itálie. Ale zbytek jede na západ, proto to bude vadit více jim.

Jan Schmidt

co Vám brání odjet domů?

Jarda

Misto toho aby zlepšili zeleznice, zatraktivnili je, motivovali firmy pro naklady po zeleznici, motivovali nakladni dopravce atd, tak vymejsli takovehle bejkarny.

Martin

To je zase blbost, cítím za tím silný lobbistický tlak, určitě v tom nelze hledat zlepšení stavu pro občany. Snaha politiků by měla být dopravu snižovat, ale tímto způsobem se zase otevírají dvířka pro další zvyšování dopravy.

Frantisek

A její směrování na silnice, kam už jí beztak dosavadní dopravní a investiční politikou přesunuli většinu.

Martin Pechar

No bylo by to fajn, hlavně ten pátek dojezd domů, mám jen denní kabinu, tudíž bez postele… Ale co, jsem zvyklý brousit s kamionem 2. a 3. třídy, občas je to dost adrenalin, třeba když člověk potká na takové silnici autobus nebo traktor proti… A pak je taky sranda sledovat ty domorodce, jak jim padají hrábě z rukou, když se v létě v pátek navečer prodíráte jejich dědinou, kde jezdí minibus dvakrát denně a nic víc …

Kamil Novotný

Jo, to je super kokůtky s kamionem potkat na trojce ještě v zatáčce v protisměru a on je pán silnic a neuhne.

coolio

Ale zase máte volné dálnice pro odjezd na chatu, tak buďte rád.

Frantík

Tak jiní kojoti zase neumí dělat normálně 6m silnice. (Ale u nás bude ve městě od příštího roku provoz autobusů na obousměrné 5m ulici, tak kdo ví)

David

Pravidla v EU by měla být pro všechny stejná, tohleto nacionalistické ohýbání práva je opravdu mor. A není to jen výsadou Česka, viz německý nápad zpoplatnit dálnice cizincům. V Česku to třeba děláme i u vysokých škol, kde zpoplatňujeme studium v angličtině, tedy tak aby to pro Čechy bylo zadarmo a „cizáci“ platili. Přitom tyhlety nacionalistické nápady nakonec škodí hlavně nám samým. Tak snad tu integraci v EU jednou dotlačíme tak daleko, aby národní vlády nemohly tyhle diskriminace na základě národnosti / jazyka / místa bydliště dělat a zjednávat si tak konkurenční výhodu oproti ostatním.

PetrH

Jo, pravidla pro všechny stejná… takže německou silniční daň na osobní automobily i pro nás? Proto jsou pak ty dálnice bezplatné.

David

Klidně by mohla vzniknout nějaká „unijní / federální“, „národní“, „krajská“ a „obecní“ daň. Každá dle uvážení. Unijní řešící převážně mezinárodní tranzit, národní pak silnice I. třídy, krajská silnice II. třídy a obecní silnice III. třídy.
A ano zavedl bych silniční daň i u nás, ty externality přebujelé IAD jsou tak vysoké že spotřební daň to nikdy pokryje, navíc ta vůbec neřeší elektromobily, které až na spaliny mají další externality společné.

VTT

NIkdo Němce nenutí tu daň mít.

PetrH

No oni nejsou zvyklí, že všechno bude z dotací nebo na dluh, jak to mají Češi…

VTT

Tak ať si udělají systém podobný, jako jinde v Evropě – žádná daň z vozidel, ale placení za dálnice. Ale jestli chtějí nějaké extrabuřty, tak proč ne, ale musí to být v souladu s evropským právem.

oja

Jinde v Evropě? Nějaká forma daně z vlastnictví osobního auta je v západní Evropě běžná, ať už jednorázová při pořízení, nebo roční. Dnes většinou nějakým způsobem navázaná na ekologické aspekty (emise, spotřeba, výkon, objem válců…). To východ nechává milionáře kupovat a provozovat nová velká auta, aniž by si z nich nějakou daň vzal.

oja

Ne, rakouskou.

Petr

„Pomůže to jen dopravcům, takže je to k ničemu“ …Ou, opravdu tohle vypustil z pusy politik patřící pod vládní koalici ? 🙁
Jako jo, asi to myslel trochu jinak, než to vyznělo, ale říct, že novela, která pomůže dopravcům aka podnikatelům, je k ničemu, to zavání příslušnosti k úplně jiné části politického spektra :/

PetrH

Vše pro podnikatele? Zavedeme sedmidenní pracovní týden?

Petr

To rozhodně ne … Ale za mě je umožnit nákladní dopravě jezdit dle potřeby vyšší, než individuální cesty autem. Lidé mohou snadněji přejít na železnici a omezit zbytné cesty autem, s mnohými náklady je to daleko složitější

Jan Sova

Vaše slova jsou jaksi v rozporu s nastalým trendem na železnici, tj. rušení málo vytižených tratí/spojů, zdražení jízdného pro osobní vlaky u nároďáka (na úkor predátorských cenových soutěží v relacích mezi městy Plzeň-Praha-Pardubice-Olomouc-Ostrava) apod.

Harry

VYHLASKA 561 URCUJE PRACOVNI REZIM RIDICU KAMIONU.DLE TETO VYHLASKY MUSI KAZDY RIDIC CERPAT ODPOCINEK CI VOLNO URCITY CAS IO VIKENDECH.KDYZ TO JDE V BELGI VE SCANDINAVII ANGLII ATD KDE ZAKAZY NEJSOUPROC BY TO NESLO ZDE.NIC OPRACI RIDICU NEVITE A ANI VEDET NECHCETE A NEKTERI ZDE POTITE PEKNE PTAKOVINY.

PvvS

Bacha, zasekává se vám Caps lock..

David

Pracovní podmínky řidičů by zlepšilo více a lepších odpočívadel. U nás se snad i bude stát kabinou k dálnici…najít něco se sprchou je taky malý zázrak.

Hlavně by pomohlo více tlačit kontejnerovou přepravu, aby řídící nebyli tolik závislý na manipulačních slotech.

Frantisek

Jenže silnice přece, na rozdíl od železnice, nepotřebuje rozsáhlé zázemí, pročež je tak levná, že. Ona ta překládka kontejnerů také není zadarmo, čili to může vést až k tomu, že jen místo lehké plachty povezou těžkou krabici, jinak zůstanou na silnici – to vše s odpovídajícím navýšením spotřeby energie a jejích zdrojů. A pokud by tlačení znamenalo přímé dotace, to už jsme mohli zůstat i u seřadišť a vleček. Tak jako tak by to vyžadovalo zlepšení kolejové sítě – pokud jste tedy od začátku nemyslel jen to přeložení do beden a ponechání na silnicích.

oja

Přitom zdání klame, podívejte se, kolik místa potřebuje dálnice a kolik železniční trať, třeba i čtyřkolejná. A především silniční dopravě tu infrastrukturu dáváme k dispozici za zlomek nákladů na její budování a údržbu. Včetně obrovských odstavných parkovišť zdarma. Noční stání zpoplatnit a problém by byl vyřešen: začala by ho totiž nabízet obchodní centra apod., která mají obří parkoviště, která jsou v době, kdy je kamiony potřebují, prázdná. Samozřejmě by kamionům musel být umožněn legální příjezd od dálnice. Ale my místo toho asfaltujeme dvakrát, jednou na den pro osobáky, jednou na noc pro náklaďáky.

Jan Sova

Víte kolik velkých obchodních center se cpe do center měst ?? To už není jako dřív že byly ty obchoďáky na periferiích. To by znamenalo tahat kamiony do centra města za účelem parkování.

Martin Verner

Na to, aby bylo více a lepších odpočívadel, je jich… už dnes příliš moc. Tedy moc těch, která jsou „zadarmo“. Potom samozřejmě nikdo nebuduje za soukromé peníze soukromá placená odpočívadla (kdo by mu tam jezdil, když opodál může najít flek zadax, i když kolikrát s porušením hromady předpisů, kdo by to řešil), státní rozpočet, který není nafukovací a má miliardu priorit a bilion dluhů, na tohle peníze dohromady nedá, a bude se kafrat. Kdyby byla odpočívadla pro kamiony dobrý kšeft, najednou by jich bylo tolik, že byste si nestíhal vybírat. I s těmi sprchami. Jo, něco by to stálo, v… Číst vice »

coolio

Stát nařizuje povinné přestávky, tak ať se stát stará a platí.
Jinak, jeden kamion při cestě Praha – Brno nechá přes 1600 kč, takže má předplaceno.

oja

Stát nařizuje povinné přestávky prakticky všem pracovníkům, ale silniční doprava je snad jediný obor, které plochy pro ty přestávky dává sám zdarma k dispozici. Proč? To je jasná diskriminace železnice, která si ty odstavné plochy musí platit sama! Každý podnikatel se musí o prostory pro své podnikání starat sám, tak ať to dělají i silniční dopravci tím, že řádně zaplatí!
1600Kč za 200km těžkým kamionem je při pohledu na to, kolik peněz stát do dálnic dává, směšné, nic předplaceno nemá.
Neříkám, že mají náklaďáky platit za každou minutu stání, ale za ta delší než řekněme 2 hodiny ano.

coolio

Je zajímavé, že podobná částka za mýtné na tuto vzdálenost třeba v tom Německu stačí, a odpočívadel mají víc, a kapacitnějších. Skoro každých 20 minut jízdy na hlavních tazích.
Zato u nás není na D3 od Mitrovic po ČB žádné, 45 minut jízdy.
A tím mýtným, z toho co platí nákladní dopravci, to jen začíná, mohu přihodit spotřební daň v naftě (to je dalších cca 400 kč na 100 km), silniční daň, a spoustu dalších poplatků.

oja

Holt výstavba a údržba silnic je nákladná, tak je logické a správné, že si stát od jejich uživatelů bere alespoň část na daních zpět. Zejména od podnikatelů. U soukromých osob – řidičů osobních aut lze ještě argumentovat, že si to alespoň částečně platí z daní.
S tím množstvím a kvalitou odpočívadel asi dost záleží na konkrétní dálnici, jak v ČR, tak jinde. Že je D3 katastrofa Vám podepíšu i jako řidič osobního auta. Hlavně mi tam chybí takové ty „malé“ odpočívky bez benzinové stanice, jaké jsou časté v Rakousku.

Martin Verner

Kdybych vám tu začal vyjmenovávat, co všechno stát nařizuje a neplatí, budeme tu do večera příští neděle.
Tak proč by měl platit ausgerechnet tohle? Nebo, přesněji, proč by se na autodopravu měli povinně skládat všichni? Ať si to zaplatí její zákazníci.
Jinak – za jak dlouho že se kamiony složí na dálnici? Raději asi nepočítat, že? (Protože kdyby to byl tak luxusní vývar, zase bychom tu už viděli soukromé dálnice…)

PetrH

vzhledem k tomu, že dálnici nejvíc ničí právě kamiony, i nepřetížené, tzn. pak zvyšují náklady na její údržbu, nic předplaceno nemá.

coolio

Však taky dálnice jsou stavěné pro ně. Nebo si snad myslíte, že pro osobní vozy? Kdepak! Ti mají tu možnost, ale jen do doby, než jejich řidiči buď pojedou vlakem, nebo na kole.

PetrH

Když jsou stavěné pro ně, ať si je platí z mýta…

coolio

Však si je platí, z mýta, ze spotřební daně, ze spousty dalších poplatků.

PetrH

No, to by fakt nestačilo.

PetrH

A vzhledem k propadu výnosu spotřební daně (a růstu cen staveb za poslední roky) už stavíme a udržujeme silnice a dálnice na dluh.

Jan Sova

Ne dálnice jsou stavěny pro všechny, kteří absolvují po silnici dlouhé cesty.

mgr.pavel

Už vidím, jak to bude někdo kontrolovat. Resp. jak moc se to bude reálně zneužívat. V oje..vání pravidel jsou totiž Češi mistři..

Jindřich

Možná v tom je problém, to pravidlo by určitou logiku dávalo, ale každý za tím hned vidí, jak se to bude jen obcházet.

SYN

A je to samozřejmě náhoda, a nákladní dopravci jsou ti jediní čistí v celém státě… tak teď tu o Smolíčkovi, ano?

Clovek

Ad presun na zeleznici: V automotive se momentale vyrabi tak, ze se dily navazi dle aktualni potreby tak, aby co nejmene byly ve skladu. V dodavce jsou dokonce dily seskladany v poradi, ve kterem pujdou na linku. Fakt bych chtel videl, jak se toto da odvezt po zeleznici (ktera nejspis ani nevede k vyrobci dilu).

Petr

Tak zrovna dodávky JIT pro automotive ani nejsou primárním cílem přesunu nákladů na železnici, ani to tam z logiky věci nemá význam… Od toho je spousta jiných druhů nákladů. Ale souhlas s tím, že těmto dodavkam by omezení zákazu pomohlo, potažmo asi i plánování a automotive průmyslu obecně.

Frantisek

Nebo by jim pomohlo přejít na jiný systém, kde by ovšem část nákladů přešla od veřejných zdrojů (parkoviště, znečištěné prostředí – často se při nepřesném dodání posílá celý náklad zpět a pak jede znovu, se vší spotřebou) zpět na průmysl (skladiště).

PvvS

Takže v rámci „ekologie“ se zabere podstatně víc půdy na skladovací prostory ?

Josef Novák

Takže v rámci „neekologie“ máme sklady na silnici, kde zabírají místo a tím pádem se musí rozšiřovat o další pruhy a přeložky (opět ztráta půdy, nemluvě o množství spálené nafty)

SYN

Jako fakt jo?? Ten sklad (schopný kapacitně vykrýt řekněme dva dny víkendu) se nestaví kvůli záboru půdy?? To jste asi nepochopil primární účel JIT, ten má především minimalizovat náklady v materiálu ležícím „na skladě“…

Hala D

Ale jistě. Jen zboží neleží ve stacionárních skladech, ale v pohyblivých skladech nebezpečných pro své okolí.

Růža

VW Kassel Baunatal. Doprava převážně po železnici a sklady netřeba. Mají i svoji elektrárnu.

Hala D

Doplním, že ty kamiony jsou vlastně pojízdné sklady, kde jak říkáte je zboží rozděleno do jednotlivých dávek. Stejně takto by šel poskládat vlak, kdy vagony by byly seřazeny postupně. A ještě by se ušetřili lidi na manipulaci s vagony. Kdežto kamioňáci mnohde i vykládají.

SYN

Just-in-time není žádná nepřekročitelná zeď, k tomu se obor dobrovolně rozhodl. Ale je to relativně v pohodě řešitelné, prostě továrna o kousek zvětší parkoviště (které stejně normálně má pro zaměstnance, a o víkendu je stejně poloprázdné) a na něm ty 2-3 kamiony (se zásobou dílů na sobotní dopoledne a nedělní odpoledne) počkají, aby byly vyloženy přesně ve správný čas (když už tedy sklady jsou fuj drahé)…

Jan Sova

jj, just in time se vyplácí oproti skladování a to i v jiných průmyslových odvětvích. Chtělo by to pravidlo, jak to zdanit, ať z toho stát taky něco má právě na tu infrastrukturu a dohled nad ní.

Tomáš

Příklad kvalitního lobbingu u ODS.

Frantisek

Je to od počátku součástí jejich ideologie – silnice = svoboda, spotřeba = blahobyt. Nemusí tam být ani ‚tlačenka‘.

Aaabbb

Ach jo. To jsme to s tou dopravou dopracovali. Na železnici zastavujeme či posouváme stavby, a zároveň uvolňujeme pravidla pro kamiony. Prostě nádhera.

dan

Fakt hloupý nápad. To si mohou dovolit na šestiproudových dálnicích a ne u nás.Ti nemyslící, co to navrhují, lítají letadly? Doprava bude kolabovat, a přibude nehod. Už nechlastejte.

MrMarkus

Jakkoliv jsem pro kroky posilující ekonomiku, tudy cesta nevede. Jsem naopak pro sjednocení pravidel pro jízdu kamionů s Rakouskem, tj. zákaz jízdy od sobotních 15:00 až do nedělních 22:00 po celý rok.

oja

V Rakousku je navíc noční zákaz 22 – 5 každý den – to by byl v ČR řev, kdyby se to někdo jen pokusil navrhnout 😀

Harry

A to jsi cetl kde.Tento zakaz plati pouze na Brenneru.Cti a pak pis.Co pises je blabol

oja

Odkdy si tykáme?
Jinak třeba tady. Napřed si zjisti fakta, pak mluv. Takhle jen blábolíš nesmysly.
https://www.wko.at/service/verkehr-betriebsstandort/LKW_Fahrverbote_in_Oesterreich_Ueberblick.html

J.K.

Jo to je super, že kamion neprojede v noci po prázdný silnici, ale pěkně si počká na ranní špičku. 🙂

oja

V 5 je ranní špička?
Kolem dálnic je kvůli tomu v noci klid. Bratr bydlí poblíž Mirošovic přímo nad D1. Když člověk není zvyklý, nemá šanci se tam vyspat.

J.K.

A myslíte že kamion v 5:00 vyjede a v 5:15 je v cíli nebo jak jako ?

Zdeněk Fila

A to je takový problém že pojede ve dne jako člověk a né v noci jako netopýr? Navíc v neděli stejně většina řidičů dělá povinnou pauzu.

coolio

To by klidně mohl.
Daný zákaz se totiž netýká téměř žádných vozidel používaných v silniční dopravě.

oja

Hahaha, náklaďáky nad 7,5 tuny celkové hmotnosti, výjimky pro silničáře, přepravu potravin apod. samozřejmě existují. Viz odkaz výše.

coolio

Euro 2 a méně, notabene jen v Dolním Rakousku a Vídni, nemá už skoro žádný dopravce, s výjimkou nějakých starých speciálů. Takže se to dnes reálně nikoho netýká.
Stejně tak Larmarmes má téměř každé vozidlo.
Nebo nás poučte, kterých jiných se to týká?

oja

Kolik jich má „Lärmarm“ netuším, každopádně na rakouských dálnicích v noci prakticky žádné kamiony nepotkáte. Takže tam funkční regulace je. I kdyby to bylo jen omezením rychlosti na 60km/h, takže stejně raději v noci udělají pauzu, než pomalu jet a pauzírovat přes den.
Akorát ty náklaďáky pak přes noc sprostě parkují na odpočívadlech na místech explicitně vyhrazených a označených pro osobní auta.

coolio

Vy toho očividně netušíte mnohem víc. Stoupněte si na dálniční přechod na A3 u Pasova – Suben v noci z pondělí na úterý, a projede kolem půl Balkánu. A 60kou nepojedou.

noerf

A obchody budete zásobovat jak, když například je zásobují každý den.

oja

Pro potraviny obvykle platí výjimky. To je zase snaha tím, že to pro někoho nejde, argumentovat, že to nejde obecně.

EC104

Když to jde v Rakousku, jde to i jinde. Pravda že v Rakousku jsou obchody v neděli zavřeny. Proč už sakra nejdeme tou zapadní cestou taky?

Lord Pitzbudka

jako že proto, že někde mají v neděli zavřeno, tak zavřeme taky?

a když němci zavedou, že po toaletě si neočistí ruce a pozadí, tak to taky budeme kopírovat jen proto, že „němci už to taky maj“ ? .)

najmy

To už je dávno zavedeno … stačí chvíli postát na WC v nákupáku 🤮 člověk by blil, kolik lidí si nemyje ruce.

JGR

Argumentaci faul

Mendy

Postavíme dálnice a zakážeme na nich jízdu aut. Postavíme obchody a zakážeme v nich prodej. Co bude dál? Po vzoru Německa postavíme elektrárny a zakážeme výrobu elektřiny?

mgr.pavel

Hele vy asi ani neznáte důvod pro ten zákaz kamionů po (část) víkendu, že?

Mendy

Znám, a dokonce ty dálnice i používám. Zatím nejhorší situace (bez uzavírek a nehod) plynulých 100 u Prahy a Brna.

SYN

Úplně klidně si můžeme vzít za vzor ty Poláky, když se Němci zprofanovali (někomu, a ještě v jiné oblasti)…

Mendy

Z historie víme, že to jde i bez aut, nákladních i osobních. Zakážeme je?

Frantisek

Z extrému do extrému? Co takhle ode všeho nějaká rozumná míra?

najmy

Člověče, viděl jste ve státech, kde zákaz platí, obchody vez zboží? Řidičům to nepomůže, ba ty všichni kašlou. Jde o prachy pro dopravce.

mgr.pavel

Noooo třeba stejně, jak je zásobují v Rakousku?

Byl jste někdy v Rakousku? Měli tam prázdné obchody, nebo normálně plné zboží?

Pardon za kousavý sarkasmus, ale váš kolosálně hloupý příspěvek mi nedal.

Jan T.

Kdyby jen plné, oni to zboží mají ještě levnější než u nás.

Frantisek

Do obchodu jezdí velké náklaďáky přímo z výroby, nebo menší „mixy“ z tzv. logistických center?

Hala D

Všechny ty kamiony zásobují obchody?

Hafan

Přiznám se, zákaz sobotní mi nedává smysl jiný, než „chceme v sobotu klid“. V neděli to má opodstatnění po část dne i návratovými špičkami na páteřní síti, to sobota nesplňuje prakticky vůbec. Přílišná koncentrace provozu TNA/NA do určitých časů je od jistého bodu kontraproduktivní výkonově i bezpečnostně. Ze stejného důvodu není dobrý nápad zavádět zákaz nočních jízd (tam bych spíš chápal přiměřené snížení rychlostních limitů za tmy/v noci kvůli menší hlukové zátěži okolí). Ostatně jakékoli rozšíření zákazu jízdy (tj. snížení kapacity sítě v čase) zvýší tlak na odstavná parkoviště, kterých máme napříč ČR hrubý nedostatek, a bude docházet ještě k… Číst vice »

David

V sobotu toho moc nejezdí. A neděle… Ty kamiony většinou vyjíždí z logistických parku u měst ven, takže se návratem výletníků moc nepotkávají.

král j

Nevím, toto se mi zdá nebezpečné. Zvláště o prázdninách.

Zbynek

Co udělala ODS za dobu své existence pozitivního pro jinou dopravu než silniční a leteckou?

Jirka

Ono je sice hezké, že se stát zavázal víc zboží přesunout na železnici, ale řekněte to těm firmám, co tu dopravu objednávají. 90 % z nich nemá k železnici vůbec přístup. A vozit kusové zásilky do Německa a jinde v rámci Evropy železniční sběrnou službou s x překládkami, tak aby to zboží jelo místo 1 dne týden je prostě blbost.

Anonym ze severu

Plus pak některé absurdity např kvůli ETCS.
Viz např. zde: https://zdopravy.cz/glosa-kterak-jsme-dosahli-absolutni-bezpecnosti-na-zeleznici-162371/

mgr.pavel

A proč ty firmy nemají k železnici přístup?

Může za to stát, resp. jeho infrastruktura, anebo firmy co si postavily sklady daleko od železnice (anebo někdy zrušily vlečky)?

(imho máslo na hlavě mají obě strany; stát by měl dost posílit žel.infrastrukturu i pro náklad, odtsranit byrokratické cypoviny bránící provozu, třeba i mít dotace na obnovení vleček – a firmy by měly zřizovat sklady i tak, aby šly napojit na železnici)

Lord Pitzbudka

Víš, ono není tak uplne jednoduhce postavit vlečku do kazdy fabriky siroko daleko.

Frantisek

Hlavně, že to dříve šlo. Ono jich zase tolik není, podél kolejí je spousta bývalých i současných továren, jen tam nechat tu výrobu, napojit ji opět na koleje a těm dát dostatek kapacit. Zajímavé, že se silnicemi nikdo takové cavyky nedělá, lány asfaltu utěšeně přibývají.

Hala D

Stačilo by nerušit stávající, a nemusely by se pracně znovu budovat.

ZdendaP

Firmy IMO moc másla na hlavě nemají. Spíš žádné. Ty sklady zřizovali v době, kdy železniční doprava byla naprosto nekonkurenceschopná co se rychlosti týče, bez reálné vyhlídky na zlepšení. Tak proč by utrácely peníze za vlečku, kterou by stejně nepoužívali?

Joter

1. na železnici se nepřesune skoro nic, protože železnice nemá kapacitu, na D1kolem Jažlovic projede denně 20.000 nákladních vozidel, kam to jak kdo chce převádět? 2. nedělní zákaz bych zkrátil do 18:00 – spousta řidičů kvůli tomu musí na víkend, jinak by stíhali pondělní vykládku i s nedělním odjezdem, jinak dopravcům ani řidičům nedělní zákaz zásadně nevadí, protože řidič tu pauzu prostě někdy udělat musí. Ale hlavně je třeba zrušit prázdninový páteční a sobotní zákaz – resp. povolit našim řidičům dojezd domů – samozřejmě nepotřebujeme aby nám tu transitoval celej Balkán, ale pro naše řidiče na dojetí domů by to… Číst vice »

oja

Na železnici není kapacita, protože všechny české vlády se už desítky let snaží, aby nebyla. A snaží se o to i do budoucna, viz plány na modernizace tratí, kde se s nákladní dopravou očividně nepočítá.
Zkracovat zákazy je nesmysl, už tak jsou silnice kamiony skoro permanentně přeplněné. Umožnit dojezd přes limit ano, ale nějak rozumně, řekněme max. 2 hodiny, ne tak vágně definované „k místu vykládky a pak ještě domů“, což reálně může znamenat přes celý stát tam a zpět.
Jednu výhodu ty české nezákazy nicméně mají: V noci nejsou kamiony přeplněná dálniční odpočívadla jako v Rakousku.

PvvS

Jenom jsou obsazený všechny nouzový místa, sjezdy …

coolio

Dobré to bude především pro řidiče vracející se z pozdního výjezdu, v úterý například, z Anglie třeba. Moravské především. Směr jízdy bude převážně na východ, tudíž pražákům jedoucím z chaty na Vysočině to nebude vadit, a ten zbytek jezdí stejně pomalu, tak tomu to vadit nebude taky.

Slávek

V rámci snižování nákladů jsou dnes řidiči nuceni odstavovat, před víkendem, kamiony v místě poslední vykládky. Do místa bydliště pak musí dojet pomocí prostředků hromadné přepravy.

Mendy

A pak že nikdo nechce dělat řidiče.

Jan

Solidní kreativita ČESMADu. ODS se o pracovní podmínky řidičů historicky ani za mák nezajímala…

HK~

gratulujeme ČESMAD, že si to u modrého ptáka dobře vyloboval a posíláme klíčenku

aspoň bude víc lidí nadávat na stav dálnic a možná se rozhodnou místo toho jet přeplněnými vlaky /s

oja

Na zvracení. Z ČR se rychle stává jedno velké parkoviště a přitom se betonuje, aby ani v budoucnu nebylo možno nákladní dopravu na železnici přesunout. Viz plány na modernizaci Mladá Boleslav – Liberec, kde se s nákladní dopravou očividně nepočítá (většina trati jednokolejná, rušení stávající).

Lord Pitzbudka

přesunout nákladní dopravu na železnici … nepůjde nikdy, i kdyby se stát na hlavu stavěl.

zkus se podívat kolik je kamionu – kdyby jsi měl nějak znatelněji přesunout to, co je v kamionech (třeba na D1) na koleje, budeš muset mezi prahou a brnem postavit novou 6 kolejnou trat, a jezdit tam vlaky co pět minut.

bez toho jsou veškeré diskuse o „přesun kamionů na vlak“ … jen slohovým cvičením.

oja

Odkdy si tykáme? Jistěže přesunout (tranzitní, resp. dálkovou) nákladní dopravu na železnici v ČR v dohledné době nebude možné, když stát už 30 let zanedbává potřebnou infrastrukturu a chce tak činit i do budoucna a místo toho tlačí vše na silnice a ještě se všemožně snaží dopravcům usnadňovat život, viz tento návrh. Ale kdyby stát místo stavění sebe na hlavu stavěl ty železnice, tak by to šlo. Viz třeba Švýcarsko, výhledově snad Rakousko. A vůbec by nebyla potřeba šestikolejná trať, čistě pro náklady by dvě koleje stačily i mezi Prahou a Brnem (plus dvě další směrem na Polsko mimo Brno),… Číst vice »

Lord Pitzbudka

ach ti naivkové.

se někdy na tu D1 postav a spočítej, kolik kamionu tam projede za pět minut.

a dojde ti, ze nejaky znatelnější přesun na železnici je pohádka.

oja

Někdo jiný tady píše o 20 tisících kamionech denně. Pokud je to dohromady za oba směry, tak je to v průměru lehce přes 400 na směr za hodinu. To je cca. 8 vlaků. Pohoda. I těch 15 by se zvládlo, kdyby ta (dvojkolejná) trať byla čistě pro dálkovou nákladní dopravu.

Frantisek

A kdyby ještě nebylo tak výhodné vše vozit z tramtárie, možná by kromě úbytku celkové zátěže oživly i dnes umrtvené kraje, a ještě bychom leccos ušetřili.

Frantík

Na druhou stranu, železnice je lepší pro dálkovou přepravu, tedy kamiony (a dodávky) by v rámci lokální přepravy byly pořád důležité.

oja

Naprostý souhlas. O nutnosti vozit zboží z nejbližšího většího nádraží / překladiště do obchodů či k zákazníkům nákladními auty se nikterak nepřu, stejně jako od výrobců přímo k odběratelům, pokud je to max. cca. 100km. Ale vozit to přes celý stát nebo půl Evropy auty je neefektivní pitomost.
Totéž mimochodem platí pro osobní dopravu: autem na nejbližší nádraží a dál vlakem.

coolio

Nemáte vůbec představu, co by to znamenalo za práci navíc. Překládka na poslední míli je velký problém, zaměstnávající celá distribuční centra, to není jen jeden chlap s vzv.
Spousta škod vznikne u překládek, navíc jinak se nakládá spotřební zboží, jinak paletové, jinak léčiva, jinak kulatina nebo traverzy.
Je obrovským přínosem vyřazení všech těchto mezičlánků.

Hala D

V ČT byla reportáž o 10 kamionech za 1 sekundu. Není to málo?

Hala D

A co brání postavit 6kolejnou trať, kromě toho, že se nechce?

Martin

Ale kulový, nejde o to zlepšit práci řidičů, ale vymačkat více z mýta. Nic jiného v tom není.

coolio

K nárůstu výkonů nedojde, jen se posunou v čase jinam.

oja

Chcete jako tvrdit, že když ten kamion přejede ČR na výjimku v neděli, tak bude v pondělí stát? Haha. Jistěže dojde k nárůstu výkonů, když ty kamiony budou v provozu více hodin týdně.

coolio

Stát bude, ledaže by na něj byl další řidič. Ten vracející se bude vyjetý, a bude držet týdenní přestávku.
A v dnešní době pochybuju, že by byl k dispozici další řidič. Rozhodně s ním nevyrazí zase na 5 dní ven, protože by zase nebylo do čeho v úterý posadit toho prvního řidiče, a ten by tak měl velký prostoj.

Pampeliška

Na jednu stranu hrozí o vikendu ucpané silnice. Na druhou lepší průtok zboží může služby zlevnit. Je otázka, kdo bude chtít o víkendu nakládat a vykládat.

Hala D

Více kamionů znamená větší tok, silnice se zahltí a průtok se naopak zhorší. Takže jakýkoliv další krok naopak zhorší dodací časy a služby zdraží. Lepší průtok by se dal docílit jedině úbytkem kamionů (zrušením bez náhrady, převodem na železnici). Ale jestli chceme dopravní situaci na silnicích, tím i služby zákazníků zhoršovat, tak už nám není pomoci.

Martin1

Snad tenhle „nápad“ poslance neprojde. Není důvod v neděli na silnice tlačit kolony kamionů.

oja

Tím spíš, že to ani nemusí být kolony, aby to dopravu silně komplikovalo. Např. na I/3 v úsecích, kde zatím není dálnice, stačí mnohdy jeden kamion, protože je téměř nemožné ho bezpečně předjet, tedy krom Mirošovice – Votice směrem na jih, aby mě hned někdo nebral za slovo.

Lord Pitzbudka

… jinými slovy nám zbývá 12 km úsek, kde ten kamion nejde předjet? to je strašná tragedie.

navíc to není ani tech 12 km, přes kopec je tam zdvojení (v jižním směru navíc docela dlouhé), takže se nám to smrskne na ještě méně.

tragédie.

oja

Ne. Směrem na sever nejde předjet na 85km (až na drobné výjimky celé úseky Dolní Dvořiště – České Budějovice a mezi D3 a D1), směrem na jih na polovině (z ČB k hranici).

coolio

Navíc, koho chce předjíždět, kamiony zde jedou stejnou rychlostí, jako osobní auta.

Karel

Pak překračují rychlostní limit o 10 km/h

mic

No tak ony asi žádné další kamiony nevzniknou. Pouze se rozředí ta špička, kdy se po zákazu rozjedou všichni ti čekající řidiči.

flinta19

Ale ty zákazy jízd končí v době, kdy jsou silnice prázdné.

oja

Další kamiony nevzniknou, ale zlepší se jejich vytížení. Čili ujedou více kilometrů. Dopravce cestu naplánuje tak, aby ČR auto projelo v neděli na výjimku a v pondělí ráno je opět připraveno k další cestě.

mic

To by muselo být víc řidičů…

Jan Novotný

Na co ODS sáhne, to zmrší… Pro zlepšení podmínek řidičů a jejich potřebný odpočinek je neděle dobrým dnem zákazu v rámci celkového zatížení sítě v ČR.