Odpůrci nové brněnské lanovky neuspěli, ministerstvo potvrdilo stavební povolení
Lanovka Pisárky - Kampus, vizualizace. Pramen: DPMB, dokumentace EIA
Proti stavbě vystupují i ornitologové.
Proti stavbě vystupují i ornitologové.
Brno není město ale životní styl.
Tady se pořád řeší cena na stavby, ale to je jen jedna část, kterou navíc budou chtít (jak je zvykem) umořit z velké části dotací. Je jedno kolik to bude stát, svoje si zainteresovaní škrábnou vždy. Podstatnější pro DPMB (město) je cena každodenního provozu a údržby. Navíc to má mít dvě mezistanice, jednu dokonce v lese u pěšiny kde za den projde pár pejskarů a běžců… provozně to bude černá díra, stejně jako ta bláznivá hala za 8 miliard kterou nikdo nechce provozovat.
některé projekty jsou více fetyšem než logikou. Protože ego.
Na kraviny, to magistrát užije. Dělat něco smysluplného, třeba SJKD, to ne.
Magistrát je široký pojem a zdaleka ne všichni řadoví úředníci a další zaměstnanci, jsou pro. Vedení města a zastupitelé – tam je nutno námitky nasměrovat.
Tomu rozumím. Když se tady pravidelně opírám do SŽ, taky obvykle nemyslím sebe.
To je zase fakt, diametr je daleko přínosnější než lanovka.
Njn, a už se aspoň dohodlo odkud kam a jestli v něm má jet šalina nebo vlak? Jinak za miliardu z něj postaví tak možná jeden portál…
Dohodlo se to desetkrát. Šalina nedává smysl, je málo kapacitní a nepropojuje cokoli mimo Brno.
Pisárky a Kampus pojí kromě trolejbusové linky (jízdní doba 8 minut) přes Čtvrtě ještě taky rychlá 4-proudová „rychlostní silnice“, po které jezdí expresní linka E56 (jedoucí po obchvatu až z Kr.Pole) – jízdní doba 3 minuty. Co třeba místo drahé lanovky objednat pár autobusových spojů linky E56 (nebo jiné kratší expresní linky‘ navíc? Za mnohem méně peněz (provozních i investičních) může být mnohem víc mnohem rychlejší veřejné dopravy.
Lanovka je v tomhle místě obravdu extrémně neefektivní vyhazování peněz.
Čekal jsem, že se bude stavět dřív, ale aspoň že to povolení existuje. 🙂 Na lanovku se těším, rozšíří to možnosti dopravy do kampusu, sice ne o moc, ale rozšíří. Pro některé to bude atrakce, pro další zase zpříjemnění cesty do této lokality. V Praze na Petřín taky je možné dojít pěšky nebo lanovkou. Z Brna do Prahy lze taky jet autem, vlakem nebo autobusem. Každému, co mu vyhovuje. Asi by se mi taky nelíbilo, kdybych byl o nějakou možnost dopravy ochuzen.
Touto vaší logikou byste tedy byl i pro zřízení helioportu mezi oběma místy, jen aby se nabídka ještě více rozšířila?
Stejnou logikou byste asi i obhájil kanál DOL, ten taky rozšíří možnost dopravy z Hodonína do Mělníka, po vodě. Sice brutálně pomaleji (lanovka bude taky pomalejší než trolejbus), za šílené peníze (výstavba kanálu i lanovky je drahá), ale bylo by to rozšíření, žejo?
Zkuste to znovu. 🙂
Že lanovka bude pomalejší než trolejbus to jste odvodil z čeho? Tvořivě dosadil na lanovku frontu, kdežto trolejbus se magicky objeví vždy když příjdu na zastávku?
Frekvence linky 25 je okolo 8minut v dopolední špičce, už od 14:00 je to 10minut, o víkendu 20min…
Pak ale s tím rozšiřováním možností důsledně, prosím.
Lodní linku Bystrc- Pisárky-Oltec-Komárov (a po Svitavě až do Bílovic)!
Do centra síť drožek, na Kravák fiakrem!
Skluzavku z Kraví Hory na veveří!
Katapult ze Špilberka, místo přistání podle vlastní aerodynamiky!
Lodí můžete z Bystrce do Veverské Bítýšky.
Jojo vyhozený peníze jen proto, aby si šotoušci mohli udělat fotku, nebo se povozit..
Nejsem šotoušek jako vy. 🙂
Nevypadá to tak.
Nechápu, proč lanovka. Na obou koncích je tramvajová trať, která si v minulosti vyvíjela zjevně tak, aby její konce šly potenciálně propojit.
Propojení těchto dvou konců tramvajové tratě tramvajovou tratí je technicky i ekonomicky zcela z říše snů.
Ekonomicky možná, ale technicky rozhodně nikoli. A i ekonomicky je to „zcela z říše snů“ jen proto, že to není nijak zvlášť potřebné: jedinou lanovkou nelze obsloužit zdaleka tolik míst, kolik jich v té oblasti může obsloužit pozemní doprava.
Jistě, tolik míst v lese může obsloužit… anebo jo, může obsloužit kdeco včetně Kohoutovic, akorát to už bude „trošku“ oklika a z vestibulu podzemní zastávky bude potřebovat rychlovýtah…
Technicky ta trať řešitelná je, ale ekonomicky rozhodně ne.
Pak ještě narážíme na podobu konečné Nemocnice Bohunice která je bez jakékoliv možnosti dalšího prodloužení.
Tento projekt byl zpracován v tomto článku:
https://www.onemanbrnoblog.cz/salina-pisarky-bohunice/
Když se odstěhují lidi z Rybnické, může vést šalina tama.
Ale musí to být zubačka…
Bylo ekonomicky a technicky možné tato místa spojit silnicí s půlkilometrovým dvoutubusovým tunelem a estakádou.
Bylo ekonomicky a technicky možné tato dvě místa spojit trolejbusovou tratí.
A kontextem je lanovka za miliardu.
Takže o čem mluvíte?
Dival jste se na mapu, kama vede silnicni tunel a estakada, kama vede silnice, po ktere jezdi trolejbus, a kama by teoreticky mohla vest tramvaj? Tech prekazek je tam vice nez dost. Ty dve – ekonomicka a technicka narocnost – jsou jen jedny z mnoha, ktere by se museli resit.
Zubačkovou tramvaj v republice tuším ještě nemáme.
Nestrašte, nebo se toho brněnští šotoušci chytí – je přece třeba „cajzlům“ ukázat, že jsou lepší než ti „v Prazeae“
Jistě, na těch 5 % stoupání je třeba zubačka. Lepší postavit absolutně nesmyslnou lanovku za miliardu. To je skutečně možné jen v Brně.
Tak určitě vyvíjena nebyla, mimo to, že výškový rozdíl je tak šílený, že je to technicky řekněme náročné. Mimo to, že by nám trochu rozbila rekreační prostor. Lanovka vám přeci jenom projede nad hlavou relativně tiše
Výškový rozdíl je „tak šílený“, že tam vedou hned dvě různé silnice, a po jedné z nich jezdí trolejbus. Ten jezdí jak, výtahem?
„Normy předepisují pro tramvajové tratě standardně sklon maximálně 70 ‰“ „Provozovat dráhu trolejbusovou lze jen na pozemní komunikaci, která musí odpovídat zatížení trolejbusovým vozidlem a dynamickým účinkům vyvolaným jízdou, brzděním a rozjezdem tohoto vozidla a jejíž podélný sklon nesmí přesahovat 12 %“ Když už se teda nebavíme o tom že lidi v úzké ulico snesou troleje ale zkuste jim vykopak vozovku a nahradit koleje… a nezapomeňte si vzít přílbu a chrániče… Anebo zkuste třetí tubus vedle silničního tunelu, ale to zase půjdou do čerta zastávky. Jinak cena 900m prodloužení do Kampusu z druhé strany stálo 2 miliardy, tady to máte… Číst vice »
Trolejbus se zde potýká s nějakými 5-6 %.
Lanovka je levnější ale taky mnohem méně užitečná. Ale hlavně, je explicitně PŘEbytečná, protože tudy jeydí autobusy a trolejbusy, a to rychleji, než by jezdila lanovka. Toto není diskuze o tom, kolik stojí funkční řešení, protože ani lanovka není funkční řešení ale atrakce.
Rychleji opravdu ne. A zbytek jsou jen vaše názory.
Btw, po dementni hale, ktera mesto privede na kraj bankrotu, si tu jeste zasolime timhle nesmyslem. Fakt asi modre straky chteji vytvorit financni distress aby oduvodnily rozprodej mestskeho majetku kamaradum…
Zajimave je, ze v Brne lanovka krajinny raz nenarusuje
Taky nekazi vyhled na cisticku …
Jak nekazí, zbytky nádrží tam stále ještě můžete obdivovat!
https://mapy.cz/s/mavomesala jen je to teda úpravna vody
přesně tak. úpravna a „nádhernou“ křižovatkou znehodnocená cenná správní budova vodáren
Lanovka, která by významným způsobem pomohla dopravě v oblasti (Bohnice-Podbaba): nechcem
Lanovka, která je úplně k ničemu (Pisárky-Bohunice): chcem
To je teda paráda…
na druhé straně – kolikrát za rok se svezete v lanovce ? mám čas tak nepůjdu na trolejbus ale pěkně lanovkou, výhled , ticho, akorát aby tam bylo zařízení na selekci spoluobčanů kteří tam nepatří…
Budou vlastne na lanovce nejaky haky na kolo/kolobezku?
To je nápad ! Skateboard na sjezd z kopce se vleze do kabinky a kolo zavěsíš zvenku ! 🙂
Podle vizualizace to vypadá, že kabiny budou dostatečně velké na to, aby se dovnitř mohlo i s koly.
A další fáze by mohla býti sjezdovka, vody je kolem na sníh dost, pořeší se výstup a nástup a náhrada za zrušený svah ve Wils. lese je zde !
sjezdovka je naprd. My chcem vodní tobogán 😉 😀 ( rozhodně menší kravina , než ta lanovka)
a proč ne ? vzhledem k počasí by mohl býti využíván celoročně na rozdíl od sjezdovky
Ale ve své podstatě to vůbec není hloupé, že? Kdyby se udělala skluzavka trubicového typu a dolů by se dalo za 10 kaček svézt na takovém tom koberci (viz Lipno a Stezka v korunách stromů) tak je to atrakce a zároveň přepravní možnost od Kampusu k Rivecu. Ono vlastně cokoliv je lepší, než lanovka. Možná i eskalátor se stříškou vedoucí od Riviéry nahoru je menší kravina , než lanovka.
což o to – jen za odpoledne jsme tady nasypali několik skvělých nápadů jen ta realizace … 🙁
V tom případě ještě klesne kapacita pro cestující.
Jako, přeprava kol v MHD smysl má, o tom žádná. Jen investovat 1-2 miliardy do něčeho s amlou kapacitou a tu ještě pomenšit.. (zkrátka: je to blbý nápad celkově)
A háky na kočárek??
Pardon, ale na takové rozmary Brno FAKT nemá peníze..
Buď na ní bude platit tarif MHD (takže žádná selekce nebude). Nebo bude mít extra jízdné, pak bude ještě více izolována a separována od zbytku MHD v Brně – a ještě více k ničemu.
Kdyby tam spojení nebylo, kdyby nebyl nejen pisárecký tunel, ale ani Pisárecká ulice, kdyby trolejbus 25 nejezdil a ne že po 10 minutách…
…kdyby bylo v Hodoníně mořské pobřeží, tak bych i ten přístav uznal.
Potenciál té lanovky je ale trochu jinde. Postavte se někdy v dopravní špičce do Pisárek a pochopíte (a ani nemusí být veletrh, který dokáže generovat jízdní dobu Kampus – Pisárky o cca 40 min delší, než obvykle – naposledy vit třeba motosalon). A linka 25 je svojí provozní délkou a zvolenou trasou, kdy jede prakticky celou dobu v dopravní zácpě (a pokud z ní vyjede, hned vjede do další) prakticky nepoužitelná, co do časové dotace, kterou je běžný cestující ochoten strávit na zastávce. Pokud by lanovka byla navržena tak, že výrazně zrychlí dopravu „přes kopec“ a odveze za určitou dobu… Číst vice »
Asi tak nějak. Za mně bude dost klíčové za kolik bude vysoutěžený kontrakt na stavbu. Pokud to bude do miliardy tak to vcelku cenu má, dráž už ne. Tak je to jednoduché…
To už je několikátý pološílený návrh lanovky v ČR. To snad někdo koupil nějakou licenci (?) a snaží se to nacpat kamkoliv? Zajímavé je, jak tomu leckdo jde na ruku.
Co takhle podzemní lanovku místo metra?
Kontextem je možná rozmach městských lanovek v určitých částech světa (např. v jižní americe kvůli terénu). Výrobci zřejmě investovali aby tento rozmach uspokoliji, a když už to udělali, budou své řešení samozřejmě tlačit kam to půjde, i jako konkurenci konvenční MHD.
No jo, ale v Brně jsou favely v údolí Svitavy, a ne na kopci…
Mno, ona je to vlastne dobra zprava, protoze takto uz zadne ODSunute nadrazi nebude tuplem LOL
Ale pro sichr by to chtelo jeste neco dalsiho, podobne uzitecneho, treba jako.. plavebni kanal?
Nebo muzeum judaismu „nekonečné stuhy“ na rohu ulice Benešova, naproti hotelu Grnad od japonského architekta.
Ano, teď je konflikt v Izraeli a toto téma je choulostivé, ale z čistě finančního hlediska a potenciálu návštěvnosti, že si český občan, nebo zahraniční řekne v Brně : „dalším mým cílem bude muzeum judaismu“ je velmi nepravděpodobné.
Vy toho o Brnu a jeho historii moc nevite, že…
Nikdo tady nepopírá historii Brna, ale to muzeum v té lokalitě a tak jak má vypadat je naprostá pěst na oko a nonsens.. kdyby to bylo někde v brownfieldech kde to reálně má k průmyslové historii Brna vztah, nebo kolem Malé Ameriky, tak tam klidně.. zajímavých autentických objektů které by stály za oživení je v Brně pořád dost si myslím..
A na to jste přišel tak, že si něco myslíte… Tak to jo… 😉
Na to že si něco myslím, jsem přišel tak, že jsem si to uvědomil 🙂 můžeme mít jiný názor, okej, ale jen na základě toho naznačovat že někdo něco o něčem neví, to prostě z toho nevyplývá.. teď myslím spíš vaši polemiku s uživatelem Tomáš, ne se mnou.. to že má někdo nějaký názor ja jeden konkrétní projekt (muzeum), i když se váže k danému tématu (holocaust etc.), tak je to pořád jen jeho názor na ten konkrétní projekt, ne na celé dané téma.. nepřisuzujte lidem něco co se v hlavě děje vám, ne jim.. Jinak sorry za off-topic v… Číst vice »
Tak nevydávejte domněnky za fakta. A jinak nesnažte se tvářit, že netušíte kdo tady používá argumentační fauly.
Já názory a fakta odlišil, kromě jasných věcí, které ani nemůžou být faktem protože jsou z principu názorem, to předpokládám každý poznal..
A argumentační fauly používáte vy, tedy jestli je to vůbec argumentace a ne jen bohapustý trolling.. obviňování někoho z něčeho (kolegu uživatele Tomáše z neznalosti historie Brna) naprosto vytržené z kontextu u příspěvku, který o historii Brna vůbec nepojednává..
Nikdy jsem nepopíral, nebo zlehčoval holokaust, genocidu. Pouze poukazuji na to, že v dnešní době stavět nové muzeum za více než miliardu a podotýkám, že pozemek byl poskytnut od města zdarma a v této lokalitě není nejlepší nápad. Finance mají být zajištěny přes dotace. Bylo by při nejmenším vhodné aby velkou část financí poskytla židovská obec. Muzeum židovství v Brně již je.
Právě jste předvedl ukázku toho, jak ve skutečnosti popíráte význam holokaustu a zlehčujete odpovědnost mlčící většiny.
Že by se od soutoku Svratky a Svitavy až na hladinu Prýglu nastavěly zdymadla pro kánoisty?
Mnohde by i kanoe mohla drit o dno…
Yes, to chce jez! Více kamenomlýnských jezů!
… a splavnit také Ponávku, od Svitavy až na Královopolské nádraží – na vlak to bude blíž!
a největší atrakce bude průjezd tou zatrubněnou / zakrytou částí ponávky
Navrhuju hyperloop.
Stejná pitomost jako lanovka.
ODSunuté nádraží bude, to zaplatí SŽ, ale žádná městská doprava k němu nepovede, protože město vykrvácí na nepotřebné hale a ještě nepotřebnější lanovce.
Těšíme se na nádraží v polích.
Už mě štve, když někdo píše o novém brněnském nádraží „v polích“. Pokud si nepletete Brno-Dolní nádraží a Brno-Starý Lískovec. To nové nádraží bude v lokalitě Brno-Dolní nádraží a je vzdáleno 800m od aktuálního brněnského hlaváku, hned vedle hlavního autobusového nádraží Zvonařka. Nové brněnské nádraží není jen nádraží, je to výstavba celé nové části, včetně dopravy. Centrální vlakové a autobusové nádraží bude vedle sebe, sorry, to jedno nástupiště na Benešově nelze nazývat autobusovým nádražím. Nové nádraží by mohlo být skutečně moderním nádražím, za které bych nemusel stydět: https://www.onemanbrnoblog.cz/nove-hlavni-nadrazi/
Helé, už máté v tom Brňé metró?
Ne, ale můžeš se u nás povozit na lanovce, cajzle.
Cajzli mají mertro ale nebudoumít lanovku (kazila by výhled na čističku).
Br-no bude mít lanovku (na houby), ale nebude mít metro.
To mi přijde fér..
Metro mít nebude a není důvod. Severojižní diametr není metro. Ostatně Brno je tak malé, že metro nedává smysl
Možná je význam stavby sporný, ale já jsem pro. Hala v Pisárkách bude generovat spousty cestujících, stejně jako teď kampus a okolí. Třeba to přitáhne i turisty, takové stavby nejsou v českých městech moc časté.
Jo, akorát to, co lamovka převeze za hodinu, poberou dva trajfy. A kdyby náhodou ne, tak mnohem větší smysl dává koupit ty 24 m dlouhý jako v Blavě, než stavět lanovku za ceny jak na Matterhornu….
Ale… Fakta, ne výmysly…
Mno inzerují kapacitu 1000 osob za hodinu a jízdy po 28,8 s, ve finální verzi 2000 osob a 14,4 s.
https://zdopravy.cz/brnenska-lanovka-z-pisarek-k-bohunickemu-kampusu-zamirila-k-posouzeni-vlivu-na-okoli-71579/
Kolik to ve skutečnosti bude neví přesně nikdo, ale je jasné, že trolejbus z Mendláku pojede tak jako tak pro ty, kteří jedou dál než na konečnou lanovky. Z trajlfu na Kamenný vrch (26) to sotva někoho přebere.
A to je kapacita dvou trolejbusů? Nebo zase jen odvádíte pozornost a používáte argumentační fauly. 😉
Chtěl jste informace, tak je máte. A mějte na paměti, že návrhová kapacita nerovná se skutečné využití. Návrhovou kapacitu mohu rozporovat, to nejsou fakta.
Pěkný pokus. Vy jste Nick Nose Peak? Ostatně prokázal jste jeho lež. 😉
Taky jsem pro. Ale určitě to nebude tak, že tu spoustu cestujících, kterou bude generovat hala, spolkne lanovka. Ta nebude mít na dopravní obslužnost tak významný vliv, jestliže půjde v konečné etapě o 2000 osob za hodinu.
Hala v Pisárkách nebude generovat vůbec nic kromě obřích dluhů města Brna. Stačí se podívat na O2 Arenu, i ta je během roku způlky nevyužitá.
Jako Brňák říkám, že tohle je taková ho**dina, až z toho bolí. Ta lanovka nemá z dopravního hlediska absolutně žádný význam. Dopravní proud z Pisárek na Kampus bez problému pojmou trolejbusy (vyprázdněné po postavení šaliny ke Kampusu), dopravní proud do centra pokrývá šalina stojící cca 200 metrů od budoucí dolní zastávky lanovky.
Postaví se to a za pár let bude město kňučet, že tím nikdo nejezdí, protože kromě výletové turistiky nemá nikdo absolutně žádný důvod tuhle lanovku pro pohyb po městě používat.
A bude to platit i po dostavbě haly?
Takhle pohledem na mapu mi to přijde jako logické spojení dvou částí a zrychlení cesty, ale samozřejmě místní přepravní proudy neznám.
Bude, protože ta lanovka nedává smysl ani pro kapacitní proudy do haly při nějakých velkých eventech. Jednak její kapacita není nijak závratná, druhak pro brněnské proudy by připadala v úvahu jen pro lidi z Bohunic a Lískovců, ale ti raději sednou na trolejbus a dojedou k hale přímo, než sednout na trolejbus a pak přesedat na lanovku (časové ušetření, pokud by vůbec nějaké bylo, je v řádu nižších minut). A přespolní si raději dojedou rovnou k hale. Parkovací kapacita kolem Kampusu sice není úplně nejmenší, cca 1000 míst (venkovní plochy + parkoviště pod obchodním centrem), ale známe našince a jejich… Číst vice »
Kdo by proč jel do haly lanovkou, prosím?
Odkud by jel? A proč by nejel trolejbusem, který má větší kapacitu a je rychlejší (a v obou směrech pokračuje dále, takže netřeba přestupu)?
Jako vážně, kdo by pro návštěvu haly použil lanovku?
Jak jsem psal předtím, tak přepravní proudy neznám.
Na to je nějaký zákaz použít lanovku cestou do haly nebo proč tolik otázek?
Dokážu si představit, že během vyprodání haly tam nebude stíhat městská, tak máte další možnost, která ještě k tomu nezatíží přiléhající ulice.
Proč by někdo jel do haly lanovkou? Protože prostě chce. To se musíte zeptat konkrétního člověka. Za sebe můžu říct, že se lanovkou rád svezu, protože to pro mě bude zážitek.
A zaplatíte si za ten zážitek? Protože z výnosu pro DPmB se to při běžném jízdném nezaplatí nikdy.
Proč vám tolik leží na srdci ta návratnost? Metro v Praze se taky nikdy nezaplatí.
Kdyby v Praze nebylo metro, musela by úplně jinak (a s úplně jinými investicemi) vypadat síť povrchové dopravy, nebo by pražská MHD prostě zkolabovala.
Když v Brně nebude lanovka, pojede se prostě tím trajfem, který tam už jezdí.
To máte pravdu. Ale pokud bychom se měli řídit jen tím, co skutečně potřebujeme a bez čeho se nevyhnutelně nutně neobejdeme, bylo by to tady žalostné. Pořád tedy nevidím důvod, proč by lanovka neměla vzniknout.
Protože s veřejnými penězi by se mělo zacházet hospodárně. A dokud nemáme to, co je nutně, není hospodárné vyhazovat za zbytečnosti. A ta lanovka je dokonale zbytečná.
Stačí?
Takže veškeré umělecké předměty, které se v ulicích povalují, prostě zařízneme. Další nebudou, protože to podle vás není hospodárné. Tak jo. 😀
Jestli je pro vás dokonale zbytečná, tak se s ní vozit nemusíte. A já jako daňový poplatník na to rád přispěju. 😉
Naprostý souhlas, nějakou dobu jsem v Brně žil, pár měsíců i v Novém Lískovci. A tento manýrismus v podobně lanovky, se snahou se přiblížit „někomu“ je neospravedlnitelná investice. Lanové dráhy se staví tam, kde je větší výškový rozdíl, terén je těžko přístupný, případně velká časová úspora, oproti původní trase. V tomto případě si nejsem jistý ani jednou z variant. Nehledě na to, že lanová dráha potažmo BVV je v údolí. Často je zde větrno, jaké limity bude mít lanovka. Poslední týdny je vítr dost silný, předpokládám že lanovka nepojede. Nepojede i ve večerních hodinách. Opravdu v tom není záměr odlehčit… Číst vice »
správný odkaz zde:
https://mapy.cz/s/ramefazuco
K tomu je nutno dodat, že jde o čistý čas jízdy. Je nutno přičíst i průměrnou čekací dobu na zastávce. Ta je u lanovky prakticky nulová, kabinky mají velký obrat, zatímco dočkat se trolejbusu, zejména v dopravní špičce, je někdy na dlouho… Jednou z výhod lanovky je právě nezávislost na stavu jiných dopravních systémů…
Plus ještě to jede ve špičkách vícekrát za hodinu expresní bus tunelem, který to jede cca 3 minuty.
A nemocnice je taky v údolí? Lanovky vedou obvykle z údolí na vrchol…
Určitě lanovku nebudu přiřazovat nějakému zastupiteli jako výsledek jeho nápadů. Prostě tady bude. Ani nevím, za koho se stavěla tramvaj na kampus, za koho se stavěla kolejová propojka z Technologického parku do vozovny Medlánky. Prostě mě to nezajímá.
Jako Brňák říkám, že tohle je velice dobrý nápad. A že nemá z dopravního hlediska žádný význam, tvrdíte vy. Ano, konečná nabízená kapacita 2000 os/h není sice moc a na dopravní obslužnost lokality to nebude mít tak velký významný vliv. Ale bude ten vliv mít.
Že by pro jednou vyhrál zdravý rozum nad estetickou lobby?
Škoda, že nevyhrál v Praze. Tam asi umřel při pohledu na krajině plnohodnotnou čističku.
Porad to jeste muze zastavit nejaky Brnensky urad, i kdyz zkazit raz mesta zrovna v Brne neni uplne jednoduchy.
Zdravý rozum by ten nesmysl ani nezačal kreslit.
Estetiku v Brně nikdo neřeší; je to šeredný město. Tady se řeší, že v daném místě je to v lepším případě zbytečnost, v horším kravina. A k tomu drahá….
Prozradte z jake architektonicke perly jste vy?
V Brne jsou odpudive ctvrti ci zakouti, ale rict ze je Brno seredne mesto, bych si netroufal. Protoze pak je seredne v CR prakticky vse…
Su z Brna. Šeredný je to tu všude. I to panorama z desetikačky je posprejovaný, obechc*ný, a zaházený odpadkama…
Kdo vás přinutil tady být? Máte možnost se odstěhovat pryč. A v dnešní době i za hranice tohoto státu.
Prostě jsem se tu narodil, vyrostl, a mám tu nějaké závazky. To už tak v životě bývá…
To ale není důvod, proč byste tady měl trpět. Tak buď máte nějaký zvláštní druh sadomasochismu nebo to tady není tak hrozné a stěhovat se kvůli prkotinám nechcete. Jinak byste byl dávno pryč.
projděte se v parku pod Špilberkem, pellicovou, za žluťáku a masarykově čtvrti. to jsou přímo krásné části města.
ano, máme i bronx. ale i ten se zvedá.
a sídliště typu bástr…jsou bohužel všude. V Brně naštěstí ty paneláky nemáme na hlavním náměstí. jakkoliv to, co se udělalo se Starým Brnem, to je opravdu k pláči…
Až se zas budete procházet Pellicovou, vemte to po schodech od kostelíka na Pekařskou. Krása, co? A ta vůně….
Bohužel jako Brňák souhlasím. Úroveň, kterou mělo Brno před válkou, se dohání dost špatně…
Zbytečnost? Kravina? Jen proto, že to píšete vy, neznamená že to tak je. 😀
Estetiku v Brně nikdo neřeší? Takže vy jste ten nikdo? Dobře. Na to, že vás estetika Brna nezajímá o tom víte až podezřele moc. Jinak krása města je dost individuální a záleží na vkusu každého člověka, těžko vám uvěřit takovou prázdnou floskuli a brát vás vážně. Za mě máte šeredné názory vy, ale to je zase můj a zcela subjektivní pohled.
Někdo nevidí na blízko, někdo na dálku, někdo za šera, někdo barvy. Vy zase nevidíte jiné věci. Tím se netrapte. Já taky spostu hrůzy kolem sebe nevidím, jak tvrdí ženská část rodiny….
Pokud tím rozumem myslíte přístup „ekonomickou návratnost nespočítáme, protože víme, že by nevyšla“, pak ano.