Odpůrci metra D neuspěli, ministerstvo zamítlo většinu jejich stížností
Stavba metra D. Foto: Daniel Šabík / DPP
Spor se týkal hlavně zařízení staveniště u budoucí stanice Olbrachtova.
Spor se týkal hlavně zařízení staveniště u budoucí stanice Olbrachtova.
Ještě očekávám stížnost od Vody z Tetčic, Greenpiss, Dětí Země a Jihočeských matek.
A posázavských chatařů, ať je to komplet.
Metro, to jsou jen další dotace z rozpočtu MHMP. Myslím, že už ti co MHD nepoužívají dotují ty ostatní dost.
MHD používá v Praze drtivá většina obyvatel. Na rozdíl od osobních aut.
To my přispíváme vám.
Podle průzkumu firmy GfK ve spolupráci s TSK z roku 2018: MHD 36 %, pěšky 27%, automobil 33%, kolo 1,7%. Třicet šest procent není drtivá většina.
Většina lidí to kombinuje.
MHD, pěšky, někdy autem.
A 1,7% jezdí na kole, to je jiná kategorie.
Ano, protože těch 27% co chodí pěšky, se na MHD ani nepodívá. Zkrátka ve městě kde se za den otočí 2 mil lidí je fungující MHD klíčová záležitost, co je na tom k nepochopení? Navíc metro je pod zemí, tzn pomůže 100% z tohoto průzkumu.
K nepochopeni je ta cast “ Na rozdíl od osobních aut.“. Respektive k nepochopeni.. vetsina lidi asi chape celkem jasne, ze jde o lez.
Sleduji, že bych se měl něco přiučit…před barákem mi už asi po osmé za 10 let něco kutaji, teď tuším plyn.
A taky dělají velké díry a hromady hlíny atp. Navíc opět zařvaly slunečnice zasazený před vedlejsim domem na městském pozemku…
(Ironie)
Fakt nevím, čeho tím tihle myslitele chtějí dosáhnout…zda jsou tak pitomi…nebo účelem je naštvat všechny tak, až bude možnost bránit se čemukoliv pořádně omezena
Mohli mít na Olbrachtově menší díru a víc zachovaných stromů, kdyby jim právník nenakukal, že to je léčka a nemají na to přistupovat.
To nebyl právník, ty osoby zastupující tenhle trolící spolek jsou psychicky nemocné…
Čistě hypoteticky, kdyby město nabídlo stěžovatelům výměnu bytu za ekvivalentní (nebo větší) v lokalitě, kde metro není a ani dlouho nebude, kolik z nich by se dobrovolně přestěhovalo?
Je to trochu jako protesty proti tramvajové trati na Dědině. Sice tím ubude autobusů, zlepší se dopravní dostupnost a místním to zhodnotí nemovitosti, ale stejně bude někdo sepisovat petice.
Bude-li v budoucnu obnoven dostatek zeleně kolem stanice a nevyroste-li tam několik dalších předimenzovaných věžáků, pak není důvod protestovat, byť pro cesty do centra autobusy k C dostačují (z D se tím směrem stejně přestoupí do C nebo na tramvaj). Ovšem, tady ten protest je patrně namířen hlavně proti negativům stavby samotné, která omezují hlavně místní automobilisty. I u nás v domě jich na schůzi několik lkalo. 🙂
Největší humbuk byl o stromy, které tam pravděpodobně bez povolení a na pozemcích města (MČ) bez nápadu a myšlenky, jak to tam bude vypadat za 30 let, vysázeli místní hned po stavbě těch paneláků. Vypadá to tam hrozně, stromy stíní okna, dřeviny se nehodí do města, nemá to žádný řád, ale protože to jsou už 30 a více let vzrostlé stromy, můžou se všichni po.. , když se mají pokácet.
Sice nevím kdo prostestuje, proč protestuje, ale zakompouju do toho automobilisty.
Posedlost?
Protestovalo se hlavně kvůli tomu parčíku Na strži x Jeremenkova, který šel ale k zemi už před dvěma měsíci. Byly tam kvůli tomu docela manévry.
Frantisek.. Co víc je potřeba dodávat ?
Kdyby mel zustat pocet obyvatel v Praze jak je, nejen, ze by tohle byla posledni budovana trasa metra, ale nemuseli bychom resit ani ty vyskove budovy. Problem je, ze uz prakticky vsichni demografove udavaji nemilosrdny rust a bavime se pouze o tom, zda to bude v roce 2050 2.3 milionu nebo 3.3 milionu s tim, ze Praha doslova jednolite sroste s celym regionem Strednich Cech. Ono navic nejde jen o vyvoj v CR, coz nam ted jasne ukazala krize na Ukrajine a ac se tomu muzeme podivovat, jsme jednim z nejatraktivnejsich regionu (a ne, opravdu nejde ani tak o chude… Číst vice »
Kupodivu mi zde jeste nikdo nerozporoval ta cisla, ale asi bych to mel vyjasnit. Bavim se o celkem poctu lidi, co tu i prechodne ziji, ne co tu maji trvale bydliste. On je v tom opravdu velky rozdil, aktualne ma Praha pres 300 tisic takovych obyvatel „navic“ proti oficialne udavanym statistikam CSU.
Pokud berete nejen lidi co tu fyzicky žijí, ale i ty kteří sem dojíždějí a tráví většinu dne, tedy pracující, tak se už dnes blížíme ke dvěma milionům. Uprchlící jen přidávají nějakých sto tisíc. Problém je nárůst intenzity dojíždějících, těch je za posledních 20 let dvojnásobek, ale komunikace nejsou nafukovací. Za mě taky není dobrý nápad zastavět každý volný metr brownfieldu novodobými paneláky, kde developer maximalizuje počet obyvatel na metr. Ve srovnání s tím vypadá takové sídliště Jížní město jako luxusní čtvrť se spoustou zeleně. Rád bych, aby si město zachovalo úměrný počet volného prostoru pro rekreaci na obyvatele a… Číst vice »
To ne, dojizdejici v tom nejsou. Jsou v tom lide, co tu vetsinu tydne spi, vcetne ubytoven. Priklad budovy, ktere bych kolem stanic metra v Praze videl rad a davalo mi to smysl z pohledu dopravy: https://www.ehl.at/wohnen/wohnprojekte/the-metropolitan-1100-wien
Přímo kolem stanic metra D tohle proč ne, většinou jsou kolem sídliště, takže by to měřítko nijak extrémně neměnilo. Na druhou stranu je třeba dodat, že Praha má obrovské rezervy pro zahušťování i bez výškovejch staveb. Hustota obydlení Prahy je myslím poloviční oproti Vídni. Skvělou ukázkou, jak dosáhnout velmi slušný hustoty města bez výškovejch budov (až na naprostý výjimky a La Defence do 6 pater) je třeba Paříž. Ono je dobrý nepodceňovat klasickou blokovou zástavbu, jako jsou v Praze třeba Vinohrady, Letná, Holešovice, starej Karlín. atd. Průšvih je, že tyhle dnes nejžádanější pražský čtvrtě by podle dnešních předpisů nešly postavit.… Číst vice »
Pekny to je. 370 bytu a jenom 114 parkovacich mist, snad to nekdy pujde i u nas.
S tím srůstem nestrašte, já nechci žít v městské části Praha-Brandýs nad Labem. 😀
Ještě v Čapkových povídkách z první republiky se na jednom místě píše o tom, jak zemědělci při sklizni našli mrtvolu v pšenici mezi Roztyly a Krčí….
O administrativním srůstu není řeč, toho se „bát“ asi nemusíte. Já bydlím kilometr za hranicí Prahy a spousta lidí pořád tvrdí že „za pár let budete už taky Praha“. Sice se ta hranice od roku 1974 nezměnila a ani teď se nic takového neplánuje, navíc nevím co by se vlastně pro mě až tak změnilo, ale říkají to pořád.
V letech 1968 a 1974 se Praha hodně rozrostla, prakticky o spoustu vesnic a polí, takže teoreticky je místa dost na rozvoj těch okrajových částí. Prakticky to asi bude rozvoj aglomerace jako v Polsku nebo Německu, kde jedno město plynule přechází v další, jen se mění cedule a pásma MHD.
Stejně budeš…
Vy už ty drogy fakt neberte. Zamíchat automobilisty i do stížnosti na výstavbu metra, to je na léčení.
Moment, on muze mit mistne pravdu. Jde o to, ze staveniste zabrali parkoviste vedle UAMK a omezilo parkovani v ulicich pobliz. Nejaka mista se misto toho podarilo vyznacit jinde, ale chapu, ze par lidi musi asi ted parkovat dal.
Problém tedy je ve vztahu k obyvatelům dané lokality, nikoli s automobilisty, že? Koneckonců, i připomínky popsané v článku více souvisí se zatížením lokality jako takové, tedy ve vztahu ke všem obyvatelům. Jenže ne, šotoušek František do všeho musí zabudovat svou nenávist k automobilům. Teoreticky tedy v drobnosti může mít pravdu, jako celek napsal opět nesmysl.
Ehm, jak přesně zlepší tramvaj dopravní dostupnost Dědiny?
Nebudeš muset na Divoký Šárce přistupovat z 225 na 119 na metro A Nádraží Veleslavín- ale doveze tě tam tramvaj… Pravdou ale je ze se ta tramvaj nestaví ani tak vůli obyvatelům sídliště Na Dědině (Activision je v plánech odsamotne jeho výstavby 40 lety), ale kvůli nové výstavbě sousedního bytového komplexu (sídliště) z druhé strany ulice Drnovská hned podél šestiproudého dálničního okruhu kolem Prahy a kousek od plotu letiště V.H.Praha (=Ruzyně) Takže bez té tramvaje by byly ty byty absolutně neprodejné!!!
Nevím proč by byly neprodejné, dnes stejně nové byty kupují spíš spekulanti a investoří, kteří tam neplánují bydlet a pokud se už někdo ubytuje v bytě za dvacet mega, tak přece nebude chodit pěšky na tramvaj a pak někam dál přestupovat do nacpaného metra.
Docela dobrý vlastní gól s tou 225, protože ta právě dneska na Nádraží Veleslavín jede a potom už nepojede. Samozřejmě tam pojede bez přestupu ta tramvaj, ale jen z Dědiny, ne ze staré Ruzyně a Řep.
Nijak. Rychlejší než autobus nebude, jen zbytečně zkrátí linku 225 a stará Ruzyně tak ztratí přímé a časté spojení na metro.
Možná bude spojení mezi metrem a Dědinou nabízet větší přepravní kapacitu, ale to je jediné, co se reálně zlepší.
Akurát že tá električka na Dědinu tú dopravu prinajlepšom nezhorší, ale to bude závisieť na konečnom linkovom vedení. V návrhu, ktorý som videl, 191 zostáva, 225 sa od Velké Ohrady ukončí na Sídlišti Na Dědině, nočné električky aj naďalej končia na Divoké Šárce a 910 zostáva bez zmeny. Takže v noci žiadne zlepšenie (iba že by nočné električky prešli cez hlukové limity a pokračovali na Dědinu, čo sa v návrhu nepredpokladá). Cez deň namiesto 225 na Veleslavín to znamená električku, ktorá je pomalšia, lebo oproti bus zastavuje ešte na Vozovně Vokovice a cez kríženia sa vlečie, a naviac sa na… Číst vice »
Páni to bude jízda!