Odměny i podle zpoždění či kvality vozidel. Vedení Českých drah čekají nová pravidla pro bonusy

Vlak EC Berliner. Foto České dráhyVlak EC Berliner. Foto České dráhy

Nová pravidla mají být hotová do konce roku.

121 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš

To je správné.Berou statisíce a nic se nemění,ještě k horšímu.

vtvt

Ale prd. Vedení ČD (tohle i minulé) je vcelku OK. Zdá se.

Petr

Nedělejme si iluze, systém nastaví tak, že budou brát zhruba stejně a nebo víc ale budou to mít podložené čísly.

Vtvt

Vedení ČD by si zasloužilo i desítky milionů, pokud bude prosperovat.

Jenže ČD nyní spíše řeší, jak se vyhnout insolvenci.

Skupina ČD má platit cca 70+50 miliard

None

Tak to přeju zaměstnancům mnoho štěstí v plnění plánu. Hlavně v tom řazení.

vtvt

Nejlepší by bylo hodnotit podle péče o cestující. Uznávám, že ono se to hodně zlepšilo, viz zažité chování z doby nedávno minulé: „Zákazník byl i tehdy na prvním místě, což obecně na železnici nebylo běžné. Průvodčí nosil státní znak na čepici a z pozice státu přistupoval k cestujícím tak, že ho musejí poslouchat. Tohle u JLV nebylo, vždy jsme se snažili, aby cestující byl spokojen. I proto, že ten to pak ocenil nějakým trinkgeltem.“ https://zdopravy.cz/rozhovor-svickova-je-slagr-dominantni-polozka-v-prodejich-rika-sef-jidelnich-vozu-36293/ Tož teď, aby firmy v rámci úspor se stali zákazníkem ČD. IN Business (přenosná a do 1. třídy) se dá koupit za 25 tisíc, při… Číst vice »

vtvt

Kritéria pro hodnocení vedení Skupiny Deutsche Bahn (krom pasažerských nádražáků zahrnuje i autobusáky, kolejové nádražáky, nákladní nádražáky a kurýry/kamioňáky/speditéry z DB Schenker)
https://ir.deutschebahn.com/de/db-konzern/oekonomische-steuerungskennzahlen/

Karl vB.

Tak koukám, že názvosloví „Axel-vz. 2021“ se znovu klube na svět a ještě se rozvíjí. To jste se teda při svém návratu do těchto vod docela dlouho držel u zdi, ale vašima „kolejovýma nádražákama“ jste to alespoň trochu napravil.
Naprosto neefektivně mrháte Vaším talentem ve zdejších vodách. Díky vašim osobním disposicím byste se mohl ucházet o uvolněné pracovní místo v Názvoslovné komisi Tatice České po Jakubu Hronovi Metánovském.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Jakub_Hron_Met%C3%A1novsk%C3%BD.

vtvt

Pro management konglomerátu ČD
– pasažérské vlaky
– servis vlaků
– busy
– nákladní vlaky
– zkušebna
– nemovitosti
je asi nejlepší možností měřit dle ziskovosti/zadluženosti Skupiny ČD.

Podobně jako hodnotí management konglomerátu Deutsche Bahn

vtvt

Klíčovým parametrem vedení ČD bude, aby firma ČD přežila.

V půlce letoška Skupina ČD:
– měla závazky 70 miliard (a 10 miliard je splatných příští jaro)
– měla objednáno investic (vlaků atp.) za 50 miliard
– byla ztrátová
– u pasažérských vlaků měla vytíženost pouze 28%

Mezitím k dluhům přibylo 12 miliard. A trvá předpoklad vedení ČD, že chce investovat až 100 miliard. A prý hrozí až třetinový pokles zakázek ČD Cargo (z kolejí na levnější silnice)

Uvidíme.

Aby brzy v ČD nerozhodoval insolvenční správce.

https://www.e15.cz/rozhovory/hrozi-exodus-nakladu-z-drahych-vlaku-do-kamionu-varuje-sef-cd-cargo-tomas-toth-1393365

Ketchup1970

Vlaky jsou osobní a nákladní .

vtvt

Jak se pozná, co znamená co, když se mluví o vlacích, které zahrnují Os, Sp, R, Ex, EN, rj, nj, IC, EC, SC … to jsou osobní vlaky, dle Vašeho názoru?

A jak říkáte osobním vlakům Os = typicky vagon 810 nebo lokomotiva s pěti vagony Bdmtee (Honecker)?

BDT

Nekrmte trola, nemá to cenu.

vtvt

Popisuji stav.

Ono nebýt toho, že ČD si v letos létě půjčovalo na měsíční směnky, tak by k 30.6.2022 neměli v kase/bance téměř nic. Bylo by na výplaty za červen?

Čili není mi jasné kde vezmou na splátky úvěrů a kde vezmou na zaplacení objednaných investic za desítky miliard. To hodlají prodat Rail/Inter/ComfortJety?

https://zdopravy.cz/ceske-drahy-upsaly-dluhopisy-v-hodnote-pres-dvanact-miliard-korun-urok-dosahne-5625-128272/

Hihi

Pokud je pravda co píšete tak očekávám, že ČD brzo půjdou do privatizace .. insolvenci stát nikdy nedovolí.

vtvt

viz str. 12, str. 24, str. 28, str. 30
http://www.ceskedrahy.cz/assets/pro-investory/financni-zpravy/pololetni-zpravy/pololetni_zprava_skupiny_cd_2022.pdf

Doufám že privatizace nebude. V dnešní době by výnos nebyl nic moc. Omezit investice, pečovat (=sloužit) o cestující, propagovat dálkové vlaky, nabízet IN100 na splátky. A ono to půjde. Eventuelně prodat některé nové vlaky.

Ono totiž v pasažerské dopravě je toho na prodej víc. Třeba Italo.

FP1

Samozřejmě, nejlepší krok jak přilákat nové cestující prodat nová vozidla a vozit je ve starých šrotech.

vtvt

Když peníze nejsou, tak nelze utrácet. Naprostá většina vagonů v RGJ jsou staré. RGJ začínal z nuly a nyní má cca 30 lokomotiv a 300 vagonů. A jak dopadnul LEO se zbrusu novými vlaky Flirt? Podobné Flirty, akorát trochu delší, používá PKP IC na svých expresech. Čili co brání se dívat po podobných dálkových vagonech, které jako nové pořídil ŽSSK o cca 20% levněji než ČD? Proč přehlížet těch cca 900 dálkových vagonů, vesměs modernizovaných, které vyřadí DB? Už dnes jsou vyřazené dálkové vagony DB k dispozici. http://www.db-gebrauchtzug.de Proč kupovat RegioSharky za 90 milionů jako náhradu za RegioNovy, když 12… Číst vice »

FP1

Tak prodat ty staré šroty, co už nepotřebují.

Jistě prodáme nová vozidla a budeme je vozit v ojetinách z Německa.
Ano RGJ má staré vozy, ale nedělá to, co navrhujete, neprodává nové vozy a místo nich nenakupuje ojetiny.

vtvt

Tak navrhněte Vy sám kde vzít na:
– splacení dluhů 70 miliard
– zaplacení objednaných investic 50 miliard

Vedení ČD to chce řešit extra miliardami od daňových poplatníků. Většina z těch asi 8 navrhovaných způsobů jak na peníze od daňových poplatníků je popsána v https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/rozhovor/lukas-svoboda–musime-zmenit-system-financovani-zeleznicni-doprav/-31818/

P.S. O zájmu o vagony jako je např. B249 lze usuzovat z množství neprodaných/šrotovaných SIlberlignů nebo z osudu I5/I6 od SNCB.

medical examiner

Opačně – prodat vyřazené šroty…

Tomáš Záruba

Očekávám brutální zjednodušení pomůcky „čekací doby“ (všude nula).

Tomáš Záruba

Aneb rozdíl mezi „zpožděním vlaků“ a „zpožděním cestujících“.

Aaabbb

Přesně tak… plnění řazení proč ne, ale zpoždění povede přesně k tomuhle.

Granja

Což povede k odlivu cestujících.

vtvt

Ne nutně.

Haha

Tohle určuje objednavatel, ne dopravce. Toto není z viny dopravce.

Pomeranč

Každé zpoždění se v systému zdůvodňuje, takže do „míry zpoždění“ pro výpočet odměn se budou počítat jen určité důvody. Čekání na přípoje, sled a křižování vlaků, zásah IZS atd. se tam určitě počítat nebude.

zdydy

Tak za zpoždění budou bez odměn stále.

Vtvt

Osobně si myslím, že z pohledu věřitelů rozhodujícím kritériem bude růst celkových tržeb z jízdného díky využití plonkové kapacity vlaků. Dle šéfa ČD letos vlaky ČD jezdí vytíženy z 28%.

Například u regionálních vlaků Regionova/RegioSpider RS1 s 40 cestujícími bude patrně brzy nahrazena autobusem.

Honza

O náhradě autobusem nerozhodují ČD, ale objednavatelé. A ta vaše plošná náhrada autobusy má podstatnou trhlinu: v současné době je řidičů tak málo, že se musí odříkávat i běžné autobusové spoje.

Vtvt

I šéf ČD tvrdí, že málo využité vlaky budou nahrazeny autobusy. Viz jeho zářijový rozhovor.

Ne/dostatek řidičů busů je patrně regionální. Arriva v jednom regionu nemá dost řidičů. V jiném regionu přidává spojů
https://zdopravy.cz/regiojet-se-uz-do-teplic-nevrati-arriva-pridava-spoje-127354/

Pajoš

A nebojíte se že Vám pak SŽ zruší Vaše pracovní místo na stavědle v Koryčanech?

vtvt

S SŽDC mám společné to, že jako cestující chodím po nástupišti ČD a jezdím vlakem po kolejích SŽDC.

Čili SŽDC mi nemůže odebrat zdroj obživy, neboť se živím jinak než prací u SŽDC

Granja

Takže jste byl odejit z koryčanského stavědla a proto teď tak urputně bojujete proti železnici jako celku?

vtvt

Ani v minulosti jsem se SŽDC neměl nic společného.

Je pozoruhodné, že Vy jako zastánce lokálek, nemáte žádný argument proti náhradě málo využitých nízkokapacitních vlaků.

Jak říká pan Borecký, tak nejmenší velikost vlaku, kterou se vyplatí provozovat je asi 120 až 140 sedaček. Podobně i např. v Jihomoravském kraji, kde téměř rezignovali na nákup dvouvagonových MoraviaPanterů ve prospěch čtyřvagonových.

Přitom je v nabídce např. 70ti sedačkový jednovagonový Lint 27 nebo taktéž jednovagonový LinkI. Akorát je nikdo nekupuje.

Granja

Jsem nejen zastáncem rušení lokálek (bezhlavého), ale i každého rozumného řešení v dopravě jako celku, kam patří i ostatní drážní, silniční, vodní a letecká doprava.
A pokud jde o ty argumenty, tak ty jsem již dávno popsal. Bohužel to, že vy zde málo čtete, jen tapetujete a roztáčíte pořád stejný flašinet, za to já fakt nemůžu.

vtvt

Něco podobného tvrdí šéf ČD: „Budeme některé pro nás ztrátové linky řízeně opouštět tak, abychom si zbylé mohli dovolit hrdě obsloužit.“

Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/zeleznice-ceske-drahy-inflace-energie-krapinec.A220907_112545_eko-doprava_cfr

Pajoš

Ovšem ta odpověď šéfa ČD má jiný kontext 😀

Pajoš

Tak můžete slovickarit. SŽDC totiž už neexistuje a máme SŽ – Vašeho zaměstnavatele 🙂
Ale slušný pokus.

vtvt

Konstatně označuji Správu železnic jako SŽDC, neboť SŽ se plete s politickou partají.

Karl vB.

S kterou proboha?
Snad nemáte na mysli Stranu želených ?

vtvt

jj, na mobilu se háček lehce přehlédne.

BDT

Nekrmte trolla, je jak zasekla deska v diskuzi o čemkoliv.

medical examiner

To nevadí, třeba za nějaký ten rok poputují do propadliště dějin…
Co taky se stranou, která byla ve sněmovně jen 1 před nemálo lety…

medical examiner

No…ono těch zrušených pracovních míst bude asi mnohem víc.
U SŽ asi tak 16 000 😀 😀 😀

medical examiner

Ovšem. Jenže názor šéfa ČD neznamená, že tak cokoliv bude…
A s tím nedostatkem řidičů to bude přes víc krajů. Před časem byla reportáž z Koněpůlek…

Leinad

Věřiteli je uprdele, jak jede vlak obsazený, když to někdo zaplatí. A zatím se takových najde dost, kraje i ministerstvo které to zadaly bez výběrka.
Mimochodem znáš mód dopravy, kde pravidelně dochází k velké obsazenosti? Vyprodat na oba směry nebo neletět, to umí akorát aerolinky. Osobní auta taky často jsou čtyř(pěti)místná jen s řidičem.

vtvt

Trenitalia udává load factor 82% (každodenně) na lince Paříž-Milán. A pokud jde o tu naději na bezednou „kapsu daňových poplatníků“…. V 2011 ČD dostalo od státu/krajů cca 12 miliard za přepravu pax. Tehdy ČD mělo prakticky 99% přepravy pax V 2021 ČD dostalo od státu/krajů cca 18 miliard. A to ČD mělo zhruba 85% podílu na přepravě pax na železnici v ČR. Přesto nestačí navýšení pro ČD o 50% od daňových poplatníků, jak vyplývá z letošního volání o pomoc o spousty státních miliard od finančního ředitele ČD. https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/rozhovor/lukas-svoboda–musime-zmenit-system-financovani-zeleznicni-doprav/-31818/ To volání ČD o státní pomoc bylo v létě. Tj. předtím než… Číst vice »

Granja

….bezednou „kapsu daňových poplatníků“…. – a co takhle vymyslet si svůj vlastní slovní obrat?

vtvt

Máte něco věcného?

Granja

Zdá se vám to málo? Jste snad papoušek?

vtvt

Takže nemáte.

Karl vB.

Radši ne, nebo se zase dočkáme, až se dostane do varu, jeho bývalého názvosloví „Axel – vzor 2021“.

Peeetr

Osobní auta jezdí vytížena úplně stejně na podobných 28%.

vtvt

Zdroj?

A jakou vidíte souvislost s málo využitými dotovanými nízkokapacitními vlaky?

Vašek

S tím malým rozdílem, že provoz auta si ve většině případů hradí každý sám.

vtvt

Uvidíme, kdo si bude moci dovolit jezdit sám autem. Pokud budou zavedeny nové daně, aby bylo na dotace. Viz jako v Rakousku
– silniční daň pro všechny auta
– daň při nákupu auta
https://europa.eu/youreurope/search-results/index_cs.htm?countryCode=at&categories=C1;V2

Uvidíme, kde všude zavedou mýto pro vjezd do (krajských) měst, aby bylo na dotování hromadné dopravy.

medical examiner

Jojo…poplatek za pořízení auta, daň z najetých kilometrů a mýto i pro osobní auta na všech dálnicích a silnicích 1.třídy…do Prahy jen IZS a zásobování…
Přičemž poplatek za pořízení by se platil z ceny, z najetých kilometrů a mýto podle hmotnosti (t²/km)
To se rozumí, že na opravy silnic by putoval výnos jen z daně z najetých kilometrů. Výnos poplatků za pořízení auta a mýta by směřoval na investice do železničních tratí.

XP3

A teď si představte, že část tržeb vůbec ČD (a ani jinému dopravci) nejde do kapsy… Říká se tomu brutto smlouvy.
Srovnávat obsazenost obsazenost u vysokorychlostního vlaku s kombinací dálkové a regionální dopravy je také dost vypovídající (viz váš příspěvek níže).
V roce 2011 byly všechny smlouvy netto, v roce 2021 je část smluv brutto a navíc s daleko větším počtem nových vozidel. Plus nějaká inflace. Proto je příspěvek od objednatelů logicky vyšší.

vtvt

To jsou nekonkrétní slova. Až budete čísla odhadovat, tak nezapomeňte na 2 faktory k Vašemu zdůvodnění proč by byly potřeba vyšší dotace od státu:

– ČD postupně obdrželo od státu také platby za živou dopravní cestu a za nádraží

– ČD modernizaci techniky nezvládá financovat průběžně z každoročních tržeb, ale na dluh. V 2011 závazky Skupiny ČD byly 40 miliard, v letošním pololetí 70 miliard Kč.

P.S. Brutto smlouvy a jejich dopad na výši dotací je nevelký, neboť tržby tvoří pouze 20 až 25% tržeb ČD. Zbytek jsou dotace.

medical examiner

Nádraží taky dotuje kraj?
To by se některé postradatelné výdaje daly snížit…

Lukáš Chytil

Nádraží jsou v majetku SŽ.

Aaabbb

No, jenže je jasné k čemu tohle odměňování manažerů ČD i SŽ podle zpoždění povede…budou se konstruovat zbytečně navatované jízdní doby a jízdní doba se úmyslně prodlužovat, aby vlaky dojely včas.

M152

Jasně. A proto někdo u ČD vymyslel, že stačí na oživení motorového vozu a přípojného vozu asi 30 minut před odjezdem. Novinka je již zapracována a bude platit od prosince.

Granja

A nebude strojmistr při nástupu předávat strojvedoucímu vrtuli, která se bude instalovat do zadnice?

Pája

Strojmistrů je mi docela líto. Zase odes….něco co nezpůsobili a zachraňují zadky vedení bez podílu na jejich platech.

medical examiner

To ano…ale za to budou ty jízdní doby odpovídat realitě…

Marek

V některých případech by to bylo i docela na místě. Když je v docela významné a vytížené přestupní stanici pobyt rychlíku pohou minutu tak je to málo, když vezmu v potaz, že se při výstupu/nástupu mihne klidně i 200 lidí dohromady.

None

TO by bylo super. Konečně by se vlakem dalo cestovat tak, že by si člověk naplánoval cestu s přestupem a skutečně přestoupil. Tedy na ten plánovaný vlak.

Stráťa

Jenom by plánování cesty vlakem pro většinu lidí skončilo ve chvíli kdy by viděli jízdní doby.

Otázka nesmí být jestli vlak má jet pomalu a na čas nebo rychle a se zpožděním. Pokud má vlak být konkurenceschopný tak to musí být rychle a na čas.

Petrof

žádné bonusy si nezaslouží

Martin

To vypadá na pěkné srážky každý měsíc.

medical examiner

Hmm, že budou někteří rádi, když vůbec něco dostanou…

MTl

Však se nebojte hodí se to na počasí, problém při nástupu cestujících, cd to hodí na sž, sž na čd a prémie zase budou.

Granja

Začne úřadovat „viz major“ ve velkém.

medical examiner

Tak tak…třeba na nástup většího počtu vozíčkářů nebo cyklistů…

Leinad

Co je to „problém při nástupu?“
Špatný jízdní řád (krátký pobyt ve stanici), porucha vozidla (nejdou dveře)? Nebo zranění cestujícího?

Míra

Hlavně je třeba posílit dílny ..málo lidí a mizerné platy.

noerf

Tak pokud ČD posílají vagóny k revizim na Slovensko, tak to znamená, že nemají dostatek vlastních kapacit a je to také otázka vybavení jednotlivých dep. Myslím, že zrovna investice a rozvoj této části by ČD významně prospěl.

Karl vB.

V tom, že ČD budou muset nasypat prostředky k posílení vlastního opravárenství (investice do techniky i kvalifikovaných zaměstnanců), máte naprostou pravdu. Externí opravci ČD několikrát pořádně vypekli – viz pokusy o rekonstrukci Honeckerů, nebo problémy s vozidly „zamrzlými“ ve slovenských ŽOSkách. ECM, které bylo zavedené v polovině roku, také poněkud zamíchalo se zaběhnutou praxi v „péči“ o vozidla. V poslední době se tyto problémy zviditelnily např. ve špatné dostupnosti vozů pro vlak Berliner, nebo v Královehradeckém kraji. To pak sebou nese finanční ztráty do hospodaření ČD. Snad tedy alespoň ta nová kritéria vedení ČD rozhoupou k přemýšlení, jak to udělat… Číst vice »

Míra

Jasné se ukazuje že ty zosky a depa jako Valmez nebo veselí co měli výborné lidí a vybavení se zrušily jen k zlosti. Stává se že depo nemá náhradní soupravy… A pomalu to nikoho nezajímá a platí kraji penále.. vedoucí oprav k ničemu.. o Ecm se ví dlouho..další chyba vedení. Honeckry můžou modernizovat dpov ale mají vyčerpané kapacity. Vozit něco na Slovensko a splátky sorry ale to je prestrel. Jen se ukazuje že sme se po 89 nikam neposunuji ale vracíme se do doby kamenné.

Pája

Ono se v opravárenství nejdřív škrtalo – pardon zefektivňovalo, transformovalo, optimalizovalo – no a teď už je to tak „optimální“ , že se toho spousta posílá na Slovensko. Problémy byly už před válkou, akorát pokud člověk řekl, že do opravárenství jsou potřeba nalézt masivní investice na moderní kulturní pracoviště a lidi si držet i platy, byl za škarohlída, zpátečníka, pitomce a nevím co ještě. Jasně, vozy jdou opravovat i pod širákem…
Vytáhnout obor z toho srabu tohle vedení nedokáže ani omylem. Mínusy mi nevadí

noerf

Protože najmutí opravárenských kapacit bylo levnější. Navíc byli relativně na hodně místech, jenže dnes ČD musí dělat soutěže, opravny mají práci od jiných dopravců a nikdo neřešil náklady na dopravu, při přesunu z dep do vzdálenějších destinací od domovských stanic.

Vtvt

U odbornejsich zakázek je část kapacity vytížen kvůli ETCS.

Dalším faktorem je zestarnutí techniky používané např. na regionálních tratích. Tj. tato technika vyžaduje vyšší péči. Ale situace v tomto směru se zlepší až zavládne zdravý rozum = až budou vypnutý málo vytížené regionální tratě, tj. až je nahradí busy

medical examiner

A až zavládne zdravý rozum v autobusové dopravě, tak autobusy z celého kraje opraví jen 1-2 mechanici…

Pajoš

Jak se Vám daří v Koryčanech na stavědle?

vtvt

V Koryčanech jsem byl naposled před desítkami let.

Doporučuji zkontrolovat to co konzumujete, abyste poznal kdy střízlivý jste a kdy nikoliv.

Pajoš

Opilost nemá nic společného s vaším pracovištěm 🙂

medical examiner

Třeba tam má nějakou černou palírnu kořalky…a jak otevřel okno aby otevřel, tak se mu ty výpary dostaly do organismu…

medical examiner

Pardon – otevřel okno aby vyvětral…

Pája

Jasně, ale pokud tehdy člověk našel odvahu říct, k čemu to povede, tak…. Kurňa já bych se tak rád mýlil. Poslední cestu z Brna jsem musel přestoupit v Hodoníně. Jezdí rychlé ESO, Honeckery a Sysel. Teď bylo kupátkové B a běhala průvodčí zavírat dveře po celém vlaku. Na dotaz mi prozradila, že Sysly najezdily km a čekají, až přijdou na řadu na prohlídku.

Pája

Tím chci říct, že provoz a údržba jsou spolu provázané mnohem víc, než některým z vedení v teple kanceláře dochází.

Palavan

To trvá už asi měsíc a půl.Navíc díky ostrým obratům v Přerově a Břeclavi se většinou vozí 10 minut zpoždění.A na můj dotaz dokdy bude tento stav trvat mě od ČD po 30-ti dnech došla odpověď že to stále zjišťují a mám dál čekat.

Pája

U osobních vlaků na koridoru, které jezdily jako pushpulky a mělo to aspoň centrální zavírání je taková služba už fakt o zdraví. Lidi jsou naučení, že se TO samo zavře, takže průvodčí běhá každou zastávku.Jako jo, lepší staré kupé než odřeknutý vlak, je v tom teplo, cestující to nějak dá. Ale ostré obraty naplánované pro vratné soupravy se nedají s objížděním stihnout ani poklusem. Tudíž chybějící opravárenstké kapacity odnášejí cestující, fírové, průvodčí a to i na navazujících tratích.

Granja

Včera opakovali Cirkus Humberto. Po posouzení kolik stojí „outsorcingovaní“ kováři navrhli řediteli cirkusu, že je vyjde daleko levněji mít pro cirkusové koně vlastního kováře. Je vidět, že tahle věc se řeší už hodně dlouho, a to směrem šup sem, šup tam.

medical examiner

A v případě tak velkého podniku by bylo potřeba, aby těch vlastních pracovišť bylo v ČR nejméně 8-13…

Hihi

České Dráhy chystají ČDservis lépe řečeno ČDtechnik kde mají vizi pronajímat svoje opravárenské zázemí třetím stranám. Když jsem toto slyšel tak jsem málem spadl pod stůl a vyprskl vodu. Proč si to myslím? Zázemí až na vyjímky je více méně z konce provozu parních lokomotiv, špína, bordel, hnus nevyhovující kapacity a kvalita pro 21 století. Nicméně to nejhlavnější nejsou lidé ! Většina lidí je před důchodovým věkem a mladým se do dílen Českých Drah nechce a proč? protože za stejnou práci mají u soukromého podnikatele minimálně o 1/2 větší peníze. Takže České Dráhy jsou spíše zralé na to, že jim… Číst vice »

Míra

Nesmysly..a vize

Apollo17

No Váš smích trochu kazí realita.V Liberci ČD udržují soupravy Ariwy, v Lounech udržují motoráky Larderbánu a v Děčíně se jedná o údržbě el. souprav Regio Jetu.

Ares

To je sice hezké, ale údržbu svých vozidel nezvládají.

Hihi

Pane já narážím na to v jakých podmínkách. Ano až na pár nových dílen, kterých je v ČR jako šafránu jsou podmínky příšerné. A to se nebavím o tom, že ČD neumí dobře zaplatit svoje zaměstnance..
Doporučuji Vám zajet do dílen OBB a nebo DB !

Vtvt

Jaké navrhujete řešení? Zvýšit jízdné ve vlacích ČD na trojnásobek?

Z mého pohledu jedním z míst kde utíkají peníze z veřejné dopravy je přespříliš hustá železniční síť a s tím související provoz poloprázdných vlaků na některých linkách.

= „méně je více“

Pajoš

Ještě že ostatní zaměstnanci SŽ nejsou takoví jelimani jako Vy 😀

Co říká Váš zaměstnavatel SŽ na to že celou pracovní dobu travite na internetu a píšete tyhle moudra?

vtvt

SŽDC nebyl, není a předpokládám nebude můj zaměstnavatel.

Hanlivé označení je asi maximum toho, na co vzmůžete.

Škoda, měl bych zájem o věcnou diskuzi?

Pajoš

„zaměstnanec SŽ“ není hanlivé označení.

vtvt

„jeliman“ jste napsal

Pajoš

Ale ne o ostatních zaměstnancích SŽ 🙂

blue

Jste zlý, pořád jim tu říkat pravdu.

vtvt

Mám zájem o věcnou diskuzi.

Zajímavé je, že o věcnou diskuzi vesměs nemá zájem většina propagátorů názoru o perspektivnosti nízkokapacitních regionálních vlaků

Karl vB.

Co se týká lokálních tratí, tak máte v mnohém pravdu, i když je to pro oči některých účastníků zdejší diskuse surové čtení. 🙂
Váš problém vidím v tom, že to, co lze napsat dvěma příspěvky, se vám povede roztahat do šesti, ještě si sám odpovědět a případně to 2x zopakovat.
To má pak stejný účinek, jako televizní reklama na dámské spodní prádlo „Triola“ v 70. letech minulého století, tedy alergie a pupínky už při zaslechnutí prvních tónů.

vtvt

Myslím, že je třeba opakovat, fakt jak moc je předdimenzovaná česká pasažérská železniční doprava.

Přežívá jen kvůli obrovským dotacím.

Příklad:
Jízdenka za kterou cestující zaplatí 20 Kč + 2 Kč jako DPH znamená dalších cca 70 Kč ze státního/krajského rozpočtu pro ČD.

A dalších velmi zhruba 100 až 200 Kč, které utratí SŽDC v souvislosti s touto jízdenkou ČD za 20+2 Kč.

Přesto tyto obrovské dotace nestačí ani na obnovu vagonů ČD, natož na obnovu zázemí ČD

Karl vB.

Ok, a co navrhujete? Pan Borecký chce dosáhnout podílu jízdného na úrovni 50 % celkových nákladů. Proč ne, pokud se bude jednat o klientsky vstřícný, tedy spolehlivý a předvídatelný systém. Mnoho lidí jezdí autem jen proto, aby bylo ušetřeno nepravidelností a z toho vyplývajícího nepohodlí, které jsou bohužel na denním pořádku.

vtvt

V první řadě vypnout nepříliš využívané linky.

V druhé řadě přestat dotovat 1/3 nejprodělečnějších tratí. A ušetřené peníze používat na nákup vlaků do státní půjčovny vlaků, tj. třívagonové RegioPantery.

V třetí řadě vyčlenit životaschopné venkovské linky z molocha ČD do podobné firmy jako DBRegioNetze (k částečnému vyčlenění již došlo, když šumavské lokálky převzalo GWTR).

Frantisek Vokurka

Pardon, ze vstupuji do diskuze. Pane stacila by jen efektivita. Doporucuji Vam projit vydaje CD..

vtvt

Máte na mysli konkrétní příklady?

Sem s nimi, prosím.

Např. pozoruhodné výdaje na reklamu, které „určitě“ nemají nic společného s bývalým premiérem, když 8 let na Ministerstvu dopravy vládlo ANO
https://zdopravy.cz/irozhlas-cz-nejvice-penez-na-reklamu-utratily-ceske-drahy-v-mafre-49260/

Lukáš Chytil

A co má společného hustá síť s údržbou vlaků ČD?

Už vám to tu psali jiní. Kde pojede vlak a kde autobus u ZDO rozhoduje OBJEDNAVATEL.

U komerce je to na dopravci.

Jestliže si ČD podstřelili náklady, aby vyhráli zakázku, je to jejich boj.

Granja

No ještě to! A všichni tam utečou…

M152

ČD běžně udržují už dnes vozidla jiným subjektům. Na tom není nic divného nebo neobvyklého.

Karl vB.

ČD trpí tím, že skoro každé dva roky je tam instalován nový generál. V takovém prostředí se těžko drží nějaká kontinuita postupných smysluplných kroků naplňujících nějakou střednědobou, nedejbože dlouhodobou koncepci. Nicméně jsem zaznamenal, že v Plzni se něco nového zprovoznilo, a stejně tak se cosi plánuje, nebo buduje v Č.Budějovicích.Ještě pořádně zaplatit ty lidi. Původní ŽOS byly ještě dědictví od císaře pána (např. Č.Velenice založeny roku 1869) a pokud tady bylo něco nového, tak v Česku snad Šumperk, nyní Pars Skoda. Jinak byly nové investice ŽPO dislokkovány především na Slovensku, protože v Česku mělo být v případě válečného konfliktu válčiště,… Číst vice »

medical examiner

To rozhodopádně…jejich pracovníci kolikrát neví kam dřív…