Odložená oprava hlavního tahu Vídeň – Brno skončila. Mikulov je opět průjezdný
Oprava silnice I/52 v Mikulově. Pramen: ŘSD
Na stavu silnice v Mikulově se podepsala hlavně hustá doprava. Centrem denně projede téměř 12 tisíc aut.
Kdy se začne stavět souvisle celý zbytek D52 do Rakouska? Děkuji
Pozorný čtenář zdejších diskuzí má již dosti indicií, aby věděl, že doba dokončení celé D52 až k hranicím je ukryta ve hvězdách. Nicméně, zahájení výstavby dálniční obchvatu Mikulova je zahaleno pouhou mlhou bílou…
Pár faktů pro vážené diskutující. V úseku od křížení I/52 s I/40 ke státní hranici s Rakouskem jezdí dle „fousatých“ údajů z roku 2016 asi 8000 vozidel/den. V úseku samotného stávajícího obchvatu Mikulova je to však 12000 vozidel. Část vozidel jede přes Mikulov a odbočí na Valtice po I/40, část připadá na místní, kteří jezdí na nákupy do Tesca, Billy, na nádraží, do přilehlých podniků apod. Nejhorší ale je to, že z těch 12000 vozidel, která projedou po stávajícím obchvatu je značná část těžkých kamionů – zejména polských. Možná, že už jsou známy výsledky posledního sčítání dopravy v této lokalitě… Číst vice »
Minulou neděli jsem jel z Pohořelic přes Mikulov do Vídně a musím konstatovat, že je zde I/52 ve velmi dobrém stavu (konečně!) . Až na poslední úsek od křížení s I/40, který vede okolo jednoho nejmenovaného velkého kasina, ke státní hranici, byl vyměněn na většině trasy v délce několika kilometrů živičný povrch a zhotoveno nové vodorovné dopravní značení. Ještě chybí zmiňovaný úsek ke státní hranici v délce cca 2 km, který se také musí opravit – zejména ať vymění a řádně výškově osadí mostní uzávěry nad přemostěním železniční trati kousek za novou celnicí, které spolehlivě upozorní spící pasažéry při návratu… Číst vice »
Řekne jim to někdo?
Dotaz na redakci … ten údaj „Centrem Mikulova denně projede téměř 12 tisíc aut. “ jste, prosím, vzali odkud? Je to z aktuálního sčítání dopravy?
Neboť dle sčítání dopravy v roce 2016 evidovali průměrně 16 tisíc vozidel, když nebudem započítávat motorky a traktory.
Pokles dopravy o 25% mi přijde totiž dost zarážející.
Díky.
Jestli je to údaj z roku 2020, tak je takový pokles možný, vzhledem lockdownům a omezenému pohybu přes hranice s Rakouskem.
Je to možné. Osobně jsem zvědav na výsledky posledního Sčítání dopravy v tomto úseku. Neboť když jedu na jih přes Břeclav, tak je to neskutečné, ty zácpy po cestě (Hodonínsko i v samotné Břeclavi)
Má osobní naděje souvisí s dokončováním rakouské A5 (Nord Weinviertel Autobahn), kdy už jsou u Poysdortu (a je obchvat Drasenhofen)…. Když se člověk podívá na statistiky ASFINAGu, tak právě to dokončování se v tom projevuje.
https://www.asfinag.at/media/2t2lrbhw/2020.zip
Tj. fakt jsem zvědav, jestli bude rychlejší od Hodonína vzít přes Mikulov (než přes Břeclav) směrem na jih.
Díky za link na statistické údaje Asfinagu.
rádo se stalo. Mají to po letech. Link na předchozí roky si předpokádám už najdete.
Akorát bacha, neboť to jsou patrně výstupy z mýta, nikoliv echtování sčítání lidským okem, tj. tam kde se zatím neplatí, tak zatím nesčítají…
Božínku – „místem projede denně téměř 12 000 vozidel“ – kalamita, paní Milerová…
Jen pro srovnání – u nás ve městě je jedna ulice vedoucí středem města po který denně projede 130 000 vozidel přímo pod okny krásných historických domů…
Takže asi tak….
Tak to ti vedou pod okny alespoň dvě dálnice. Po dálnici D1 u Prahy projede denně cca 80 tis. aut…
Jako jo, D1 přes Chodov se tomu blíží. Ale historické domy tam nevidět. Jen kancelářské krychle s nápisem IBM, DELL, SONY, FUJISTU a další…
A to je kde, „u vás ve městě“?
Tipuji Zlatou uličku v Praze nebo okolí Chrámu Svaté Barbory v Kutné Hoře. Ten popis krásných historických domů by odpovídal. A čísla nejsou důležitá.
Je to Magistrála na Vinohradech – Praha 2 ( konkrétně od Nuseláku po „náměstí“ I.P. Pavlova – je to běžná situace přes 130 000 aut denně a stoupá to….
Tipnu si: Magistrála v Praha 2 v širším okolí u I.P. Pavlova?, plus silnice která je křížem na magistrálu – tj. oba proudy ve směru z/na Karlovo náměstí,
A kolik procent z toho jsou kamiony ? Taky 60-70% ??? Protože v Mikulově na opravené cestě I/52 vedoucí mimo centrum je to s nima i bez oprav a exkurzi přes historické centrum docela zábava – zvlášť na tamní specialitce – kruháči na silnici první třídy. Hned 3x za sebou. Ale to asi v Praze na magistrále nemáte. Jediné co tak bude mít Praha a Mikulov společné jsou tak asi aktivisté brojící proti dálničními obchvatu, který si přeje drtivá většina obyvatel a ŘSD neschopné tento obchvat jako veřejně prospěšný zájem bez problémů vypapírovat.