Odklony nákladních vlaků oživí Buštěhradskou dráhu, výluka Branického mostu se blíží

Nákladní vlak ve stanici Noutonice. Foto: Ondřej KubalaNákladní vlak ve stanici Noutonice. Foto: Ondřej Kubala

Během hluboké noci by mohly lehčí nákladní vlaky jet přes Výtoň.

49 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jirka

V Rudné by byl provoz takto dlouhých nákladních vlaků docela problém i pro silniční dopravu. Z vlastní praxe vím, jaké kolony tam dokáže udělat jen malá regionova, na dvou po sobě následujících přejezdech, natož pak 250 m dlouhý vlak.

Jan Malý

Sam jsem se ucastnil nekolika setkani k vuli modernizaci trati do Kladna.Jsem rad,ze se po tolika letech k tomuto konecne doslo.Prestoze jse uz senior,tak vitam novoty,kdyz jsou ku prospech lidi.Pri tech diskuzich jsem tez navrhoval,aby se elektrizovala trat z Kralup do zel. stanice Dubi,jelikos kdyz tahnou kaloun do Dubi a pak si ho prebira vlecka,jako pristavbu k elektrarne ve stanici Dubi,Tak ho musi nasunout k elektrarne.Kdyz ten kaloun tahnou z Kralup,tak ho musi od Vltavy tahnout Slovy Ctyri a nekdy pet dieslovych lokomotiv.Kdyz je vymenime za elektriku jsem presvedcen,ze dojde k znacne uspore nafty.Vzdyt takova lokomotiva ma nadrze tusim az… Číst vice »

jva

Tak hlavně že se zachová kdejaká lokálka pro několik kolejových autobusů týdně. Ale odpovídající náhrada za most v Praze městě se horko těžko hledá v rámci republiky…

Tomáš Záruba

Vida, to je nápad! Zrušit Kolešovice a odpůrci výměny mostu v Praze hned zmizí…

Petr

Jasně ta 810 z Rožmitálky, může jezdit místo obracáku do Řevnic.

krteček

No odklony po Podkrušnohorské magistrále budou dokud svah ve K. Varech neřekne dost. Pak budou jen čtyři varianty mezi Prahou a Berounem, přičemž pod dráty jen jedna a nezávisle jakžtakž taky jedna. Bohužel to vyjde Praha – Nemanice – Protivín – Plzeň/ Písek, Březnice – Zdice – Beroun.

Petr

Zase uvidíme na Protivínce Maximu?

František Plášek

NE

Chleba Nakup

Nejhlubší noc bude teď někdy jak je slunovrat, to to pěkně vyšlo s načasováním.

Granja

Právě dnes.

ondra

tak je li buštěhradkou myšlena pouze trat Smíchov-Jinonice-Hostivice,tak zde jsou už náklady delší jak asi 150 metrů naprosto nemyslitelné,z toho ,co zbylo ze Smíchov-sever,se delší vlak zkrátka nedostane/a to už se nezminuji o úvrati/

Kubrt

Úsek Smíchov – Hostivice v tomto kontextu nic neřeší. Jedná se o úsek Hostivice – Chomutov.

Jan Horák

Bude SŽ nějak kompenzovat nákladním dopravcům zvýšené finanční náklady? Minimálně sleva za dopravní cestu, za najeté km objížďkou.

Leštění

ŘSD něco takového dělá?

Chleba Nakup

„A když Pepíček skočí z okna, ty skočíš taky?“

Kubrt

Jistě, Dobrá správa by měla nejsnazší život, pokud by po těch kolejích nikdo nejezdil. Je ale otázka, jestli zrovna to je ten důvod a cíl, proč stát do kolejí sype desítky miliard ročně.

MilanSima

Na trati 171 jezdí i náklady o váze 2000 tun. Zvládnou to svými parametry i lokálky? Nebo se to bude vozit i po částech? Popř přípřež, postrk?

Michal M

U trati záleží na nápravových tlacích, ne na hmostmosti celého vlaku.
U vlaku (a schopnosti projet při dané hmotnosti) záleží na sklonových poměrech trati spíš než na její kategorii.
A toto téma se v článku diskutuje, proč si ho nepřečteš?

Leinad

A taky záleží na délce vlaku, zda se vejde do stanic (pokud ne, dá se jednokolejka projet docela složitě)

Tomáš Záruba

To se furt dá řešit posunem “sem-tam” apod., pokud není nutné vyhnout ty náklady dva. Horší je počet koleji v těch stanicích.

asdf

Na posun „sem-tam“ musí být buď v četě dva (takže další vícenáklady dopravce, bude platit posunovače), nebo s ním musí souhlasit strojvedoucí, je-li na vlaku sám. A moc fírů naslepo nechce sunout s něčím, co má 200+ metrů délky, vyšší stovky až tisíce tun hmotnosti a na konec soupravy nevidí.

MilanSima

Přečetl. Ale protože jsem laik, tak mě zajímalo,jestli i celková váha má vliv. I ve vztahu se sklonovými poměry.

praktik

Váha (hmotnost) soupravy (vlaku) je samozřejmě tím asi nejpodstatnějším – kvůli tomu se přece zajišťovaly třeba „státní postrky“ pro odklony nákladních vlaků přes Havůíčkův Brod při výlukách u Brandýsa nad Orlicí.

Jan

Dočasnost uzavírky na půl roku mi evokuje pobyt sovětských vojsk, ale fotošotouši si užijou…

Miloslav

Poměrně optimistické je i tvrzení vozby nákladních vlaků přes Cheb – Chomutov. Trať u Karlových Varů je v zoufalém stavu, rychlost 30 a 10 km jen v jedné koleji a je otázkou, co s tím pohyblivým náspem udělá zvýšený provoz nákladních vlaků

Petr Šimral

Říjnové i listopadové odklony tento úsek naštěstí přežil, tak snad přežije i toto. Zprávy ale rozhodně nejsou optimistické, v článku pro Idnes geolog přirovnal posun o 1 – 2 mm týdně k rychlíku na železnici jedoucímu maximální rychlostí…

Tomáš Záruba

A už to aspoň směřuje k přeložce…?

Granja

I s ohledem na tento úsek snad už konečně každý pochopí, jak jsme na tom z hlediska ještě doposud nedávného odstrčení železnice jakožto zastaralého, nepotřebného systému, paralyzováni jen díky tomu, že nemáme adekvátní odklonové trasy.

Jiří Kocurek

A před tím odstrčením ty odklonové trasy… taky nebyly.

Granja

Ony koleje v těch různých trasách jsou sto a více let položené, např. VnL – Jihlava – Brno (když tedy jste Brňák) a na ty další možnosti revitalizace (2. kolej a drát) dalších tratí se můžete podívat i do mapy.

Marek Kubík

By mě zajímalo jaké úseky jsou na mysli když se v článku mluví o sklonových poměrech nebo o omezené přechodnosti. Po Buštěhradce v úseku Hostivice – Lužná u Rakovníka – Rakovník jezdí těžké nákladní vlaky, pravidelně vápenec SD-KD a další vlaky dle potřeby.
Na trati Beroun – Rakovník též jezdí nákladní vlaky, neznám jejich parametry, u této trati se moc nevyskytuji a tak se více rozepisovat nebudu.

Kubrt

O sklonových poměrech se mluví zejména v úseku Beroun – Rudná. To to v tom článku nevidíte? Ale obecně to v této oblasti není žádná hitparáda – Rudná je zkrátka na kopci, Podlešín taky. Ne že by se tam nedalo jezdit, ale v kombinaci s propustností jednokolejek a motorovou vozbou je to zkrátka nepříznivé.

Jirka P

Podlešín je spíš v údolí (za třemi kopci, pokud to beru od Berouna). Ale problém je i s úvratí v Rudné, jsou tam fakt krátké koleje. Navíc mezistaniční úsek Noutonice – Podlešín.

Jak by na tom, pokud jde o diesly, byla trasa Rakovník – Louny?

Olin

Tak snad díky tomu ta rezavá odpornost na Výtoni skončí na dně Vltavy. Klidně bych tam pustil něco těžšího.

XB-1

Jasně, co tě nezabije, to tě posílí…

Granja

Ale jako strojvedoucí byste s takovým vlakem jet nechtěl, že?

asdf

Pojedou jako sunutý vlak, rychlostní omezení takového vlaku je kvůli stavu mostu stejně neomezí. 😀

Adam

Kdyby se nerušily spojky v Rudné a na Jenečku, tak by byla přímá trasa bez úvratě.

Kuba2

Na Jenečku to nebyla spojka, ale hlavní trať a úvrať by stejně byla v Podlešíně, pokud neuvažujeme tahání přes další kopce přes Peruc (což by i v kontextu zrušení výpravčích ve Zlonicích a Klobukách taky nebyla žádná hitparáda).

Frantisek

To by pak bylo málo komplikované a někdo by to ještě mohl chtít využívat. Lepší je tvrdit, že ty trasy jsou (kromě dieselových tramvají) k ničemu, a operovat s bizarními objížďkami pro posílení všelikého hněvu. Ty sklony jsou horší, ale že by extrémní… Spíše to přepravu prodražuje proti autům.

Jiří Kocurek

určitě je za tím celosvětové řidičské spiknutí a nikoliv stavba ruzyňského letiště.

Jirka P

Tohle s Ruzyní nijak nesouvisí.

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

Po modernizaci Ruzyně – Kladno zase bude možnost jet kolem Jenečku všemi směry. I když to budem čekat ještě minimálně 5 let…

Vladki

Tak ty spojky v Rudne a Jenecku/hostivicich by snad nemusel byt tak velky problem obnovit. A kdyby se udelala spojka v Jenci, tak by se dalo jet bez uvrate pres Kladno (kralupy – kladno – rudna – beroun). Na druhou stranu, kolik je nakladu primo z/do Berouna? (hmm asi vapenec a spol?)

Z Plzne se da jet na sever (na Zatec).

A z jihu by to mohlo jit az bude hotovy most pres Pisek a Tabor… ale ne, zase uvrat… 🙁

No nic… tak sem se zasnil…

Plech

Zrovna v Táboře úvrať vůbec nevadí. Pokud chcete jet do Prahy elektricky, je na přepřah úvrať vhodnější a s elektrikou je na Prahu snad dvojnásobný normativ než z Písku do Tábora třeba s 742.

František

Minulý týden proběhlo dvěma dopravci asi testování trasy Beroun – Rakovník – Kladno – Hostivice – Podlešín – Kralupy.

král j

A jak to dopadlo?

František

Výsledek se asi pozná časem, jestli budou jezdit, nebo ne. Ale ty dopravce už si nepamatuju, žádný mě známý to nebyl.

Cargo

A co to bylo za dopravce, prosím ?