Odgumování hlavní ranveje na pražském letišti proběhne začátkem listopadu

Odstraňování gumy na hlavní ranveji Letiště Praha. Pramen: Letiště PrahaOdstraňování gumy na hlavní ranveji Letiště Praha. Pramen: Letiště Praha

Přesouvání provozu má skončit s vybudováním nové paralelní ranveje, stavba se ale řadu let odkládá a je v nedohlednu.

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jano

Samozrejme druha dráha nie je nutnà-jednà sa o biznis.(politicke zaujmy- pozemky atd.) Dlhodobá prevádzka z oboch drah -vzlet z jednej a pristatie na druhu dráhu je zatial plne dostačujúce pri maximalnej prevadzke. Dráha 30/12 je počas roka väčšinou uzavreta aby sa vytváral dojem,že drahovy system nestačí.

Air Traveller

nerad to rikam, ale tahle blbost trumfne vse… vcetne 99% komentaru v diskusich na novinky.cz 😀

Jiří Kocurek

Vlastně se mu podařilo vymyslet Tenerife II.

Jano

Air Traveller to je odborník. Čo ťa chlapče živí, že s takou arogantnou suverenitou posudzuješ prakticky všetko.Priamo insider.Bože čo je tu ľudí čo sa vyjadrujú aniž by o veci mali základný anung.

Jiří Kocurek

Že by se přistávalo na obou zároveň? Jako v křižovatce, kde se nastaví zelená všem směrům pro zvýšení propustnosti?

Nehlědě na to, že asi 3/4 nutných pozemků letišti už patří a v ceně ranveje je i 500 kč za m2 nic.

Jano

Prečo sa vyjadrujete k veciam, ktorým
nerozumiete.Ja sa tiež nevyjadrujem k železnici. Krížujúce sa dráhy výrazne zvyšuju kapacitu letiska. Príklad je Hamburg. Letisko vcelku zrovnatelné s Prahou. Keby neexistovali v určitých špičkách pristatie na jednu dráhu a vzlet z tej druhej tak by sa daná kapacita pohybov určite nedala udržať.. Tupé prirovnanie o semaforich zo všetkých stràn znamenà len tolko , že problematike naprosto nerozumiete. O to suverénnejšie (podobne ako AIr Teaveller) sa k veci vyjadrujete.

František Hučava

Všiml jste si někdy, že ty dvě dráhy v Praze nikdy nejsou používaný najednou? 🙂

Y.K.

Ono taky používat křížící se dráhy najednou, to je poněkud šílené. Možné to sice je, ale ne tak jak si to představuje. 🙂

Brk

Tak ono to samozřejmě lze, řídící to trosku i cvičí, ale vzhledem k tomu že se pak na jednotlivých drahách protáhnou rozestupy tak to množství odbavených letu to příliš nezvýší. Prostor pro fuck up to ale zvýší dost.

Jano

Nie je šíleneeee. Je to bežná záležitost.
Viz. Letisko Hamburg. U neho je to naprostým zakladom pre udržanie kapacity letiska. Vy ste tu ďalší odborník od ajzenboňákov.

Y.K.

Řekl vám někdo, že ta hausnumera u označení drah znamenají zaokrouhlený kurz bez jedné nuly na konci? Z toho pak docela zřejmě vychází, že 24/06 a 30/12 mají vzájemný úhel 60°, tedy se kříží a tedy jdou dost těžko použít najednou.

30/12 není po většinu roku zavřená, ale po většinu roku se nepoužívá (i když jde), kvůli tomu, že směřuje přímo na město. Paralelní dráha 24/06 nebude (vyjma Suchdola).

Jinak drtivá většina délky nové dráhy je v perimetru současného letiště, toliko k pozemkům.

Jeffer

Tie „polročné uzávierky“ majú obvykle 2–3 mesiace a robia sa preto, že sa pracuje buď priamo na dráhe 12/30, ale častejšie na TWY v okolí (inštalácia osových svetiel, stop priečok, …). A v momente keď je zavretá TWY L, tak sa k južnej časti 12/30 vôbec nedá dostať. A aj keď je otvorená, môže sa pre hlukové dôvody dráha 12/30 používať len: a) pre vrtuľové lietadlá, b) keď je 06/24 zavretá c) keď meteorologické podmienky nedovoľujú použiť 06/24 (búrka za dráhou, príliš silný bočný vietor a podobne). Na prevádzku za zníženej viditeľnosti je vybavená len dráha 24, takže keď príde… Číst vice »

Erik

Stale me nikdo nepresvedcil o nutnosti paralerni drahy.

Ondřej

Máte snad rozhodovací pravomoc? 🙂

Jano

Prečo by sa Erik natomto fóre nemohol vyjadriť. To že tu nemà nikto pravomoc o tom rozhodovať, neznamená , že nie je o tom možné akademicky diskutovať.
O tom toto forum je. Naopak nepatrí sem okrikovanie ostatných.

Ondřej

Tak mě neokřikujte 🙂

VíKo

No Eriku, ještě že to je všem úplně jedno a zajímají je lidi, kteří o tom rozhodují. Ty je třeba přesvědčit. 🙂

Air Traveller

tak ono vy jste asi ten posledni, co by toho mel mluvit 🙂

MaDo

To máš blbý.

František Hučava

Mne ano. Jedná dráha pro vzlety a druhá pro přistání je mj. výrazně bezpečnější.

marcela

Fajn:) Bude mi to lítat okolo okna v práci, a kdyby se povedl nějaký pěkný divert, nebude důvod ke stížnostem:)

Ondřej

A já je taky budu mít z terasy jako na plakátu…těším se!

VíKo

Už nebude úplně teplo ale z terasy to v létě sleduj taky. 😉

Ondřej

To já si vezmu svetr a sleduju i na podzim 🙂