Odbory ustavily stávkový výbor, budou hájit režijky „všemi prostředky“
Posunovač. Autor: Zdopravy.cz/Josef Petrák
Ústředí Odborového sdružení železničářů (OSŽ) se dnes sešlo na mimořádném zasedání kvůli režijkám. Výsledkem je založení stávkového výboru. S vyhlášením
Je zajímavé, jak vysoký počet manipulátorů se zde objevuje – podsouváním nemyslů o „rušení režijek“, „závisti“, „ležení v žaludku“ (zvláštní, že pořád ta samá slovní spojení – jak teď, tak i již před cca 10 lety), falešnými dilematy atd., přičemž celý věcný návrh zákona nikomu nic neruší. Bohužel, část rozumně argumentujících jedinců se na tyto argumentační fauly „chytne“. 🙁 P. S. Připomínám, že samy odbory tvrdily, že ČD jsou onou zákonnou povinností uznávat své zaměstnanecké výhody i jiným subjetům (SŽDC, MD, DÚ) diskriminovány. A když přijde zákonodárná iniciativa, která toto má odstranit, tak je to taky špatně. Ať se dělá… Číst vice »
Protože jsme v Česku – co je psáno, to je dáno. Zákon je alespoň nějaká jistota. V reálu by totiž k nahrazení režijek nedošlo. Ku radosti Vám podobných. Koukněte se jak dopadla ta slavná liberalizace mobilních operátorů. Ve finále je všechny nakonec „schramstly“ nadnárodní koncerny a drží „spolu basu“ a Češi mají nejdražší data v Evropě. Podobně to dopadne i s tou veleslavnou dráhou.
Proč nikoho nepopuzují výhody, odměny a benefity v jiných firmách? Každému leží v žaludku režijní, která není zadarmo a málokdo, kdo na ní nedojíždí do práce, ji stihne projezdit.
Třeba proto, že si to ty firmy stanovily dobrovolně a nevykřikují, že jsou znevýhodněny tím, že musí své vlastní režijky uznávat ve svých vlastních komerčních spojích, a že je to tudíž diskriminuje. Anebo proto, že zaměstnanci ostatních firem tak hlasitě nemlaskají a nepožadují, aby jejich výhody uznávaly i jiné, dokonce konkurenční, firmy. A taky proto, že jiné firmy a jejich zaměstnanci považují za normální ty benefity zdanit dle zákona. Nebo kvůli tomu, že když zaměstnanec benefit nechce, tak o tom nevykřikuje, že je pro něj benefit drahý a že ho „za ty peníze“ stejně nevyužije, ale kdyby mu měl být… Číst vice »
Nevěřím,že bude stávka.Je to jen komedie pro média.Lidi na dráze by nešli stávkovat za vyšší mzdy tak za režijky už tuplem ne….Režijky využívají spíše bejvalý nádražáci v důchodu….Nově příchozí většinou používají auta……
Kdo v důchodu si koupí režijku prosím pěkně když jezdí za 25% ceny?
A kdyby té slevy nebylo?
S tím lze i souhlasit. Rozdílů oproti roku 1997 je mnoho. Rozdělená železnice, méně zaměstnanců a jejich jiné profesní i věkové složení, slabé odbory – nejen drážní (což má mnoho příčin). Někteří zaměstnanci sice „brečí“, ale ve finále, když by mělo dojít na věc to dopadne stylem „však zas není tak zle“, což je vzhledem k tomu, že většina z nich ten průměrný plat má, pravda.
Stávkovat můžou , je to jejich právo.Záleží jen na tom jak dlouho vydrží ,ale hlavně na jak dlouho mají odbory peníze na podporu stávkujících.Při stávce nemají nárok na mzdu a spousta lidí žije od výplaty k výplatě a k tomu musí platit nájmy ,hypotéky a spousty jiných splátek Banky ani nikdo jiný jim splátky kvůli stávce nepromine.Exekutoři se budou mít dobře.
Nemám pocit, že by zrovna železničáři žili od výplaty k výplatě. Pokud někdo jo, tak opravdu jen díky vlastní blbosti.
Od výpravčího výše asi ne. V nižších pozicích (které jsou sice díky modernizacím na vymření) je tomu ovšem jinak.
Zajímavé. Takovou názorovou polaritu jsem neviděl, když estébák předkládal ten nesmysl o 75% slevě na jízdné pro děti a důchodce. To se najednou zvedá obrovská vlna solidarity pro důchodce, co šetří za topení a vozí se v zimě vlakem jen tak. Všimněte si, že spoustě zdejších se nelíbí, že režijkáři si jezdí gratis i mimo práci, ale takovejhle příklad socanismu už nikoho extra nebere. Není to absurdní? 😀 Tak vám děkuju, že mi připlácíte z daní na ježdění vláčkem zadara. Jsou to prožraný prachy, k ničemu to není a nikomu to nic neušetří. Není žádným tajemstvím, že mnozí studenti VŠ… Číst vice »
Zajímavé, kolik se tu sešlo podporovatelů zrušení režijek, a dalších skvělých nápadů, s odůvodněním vícenákladů atp.
A proti odborům škodovky protestovat nebudete?? Třeba by pak začali dělat levnější auta… 😀
Typická modrá logika, nikdo nechce ajzboňákům rušit benefity, pouze zrušit to, že je máte, např
narozdíl od zaměstnanců Škoda Auto, garantované zákonem. Prostě co vám odbory vyjednají, to budete mít, jako všichni ostatní.
žádné nemám, ale díky ;-), vy „modrá logiko“
Pardon, z toho, že se tu tak berete za benefity pro jistou část zaměstnanců nařízené zákonem, jsem celkem logicky odvodil Vaši příslušnost k „modré armádě“
Nicméně, na tom, že Váš příspěvek byl z ranku „modré logiky“ si trvám, nikdo režijky rušit nechce. Pouze odstranit ten paskvil, že je nějaký typ benefitu, pro jistou skupinu zaměstnanců, nařízen ze zákona. Benefity mají být z podstaty součástí interní dohody mezi zaměstnavatelem a zaměstnanci.
Takže jediný problém je kdo se jim za ten benefit zaručil?
Jedná se o zaměstnance dráhy kdy mnozí z nich mají místo výkonu práce „celá ČR“. Jelikož je to pro zaměstance více firem – je to v zákoně. Kdyby to tam nebylo, jak budou zajištěny rovné podmínky pro zaměstance napříč firmami.
Pokud jde jen o to, že je to v zákoně tak by se Vám lépe spalo, kdyby místo jednoho papíru byl jeden v každé firmě?
Auta ŘSD taky jezdí po dálnicích bez dálniční známky, to budeme řešit v zápětí nebo jaký je plán?
Tak nějak. Tihle křiklouni jsou ti samí, co tu dráhu rozbili ve jménu (především svého) blaha na tisíc kousků. Nejdřív si z ní uzmuli to nejlepší (AŽD, TSS, ŽS, opravny a strojírny a mnoho dalšího) zprivatizované „soudruhy“, kteří k tomu měli blízko, pak to rozdělili na ČD a SŽDC (s podivným rozdělením zbylého majetku v roce 2003) a vesele v tom pokračují dál. A to vše pod ochrannou rukou státu, potažmo rádoby EU. Prý, že je to levnější. Mám o tom silné pochyby. O provázanosti vztahů a v podstatě monopolních dodavatelích se psalo několikrát a vždy to vyšumělo do ztracena.… Číst vice »
No a v ČNB by mohli zaměstnanci dostávat třeba nové bankovky…
Bohužel, tohle všechno je důsledek měkkého postupu v roce 97. Klausovi už se to tehdy sypalo a tak prostě ustoupil. Kdyby už tehdy zrušili odbory, zavřeli lokálky tak jak bylo v plánu a zprivatizovali ČD, nemuseli bychom dneska číst něco o režijkách. Když už tu srovnáváme s tou Škodovkou, je krásně vidět, jak ta Auto funguje, zaměstnanci jsou dobře placení a auta konkurenceschopná.
Myslíte, že by to tu převzaly DB, jako VW Škodovku?
Kdyby se stalo to, o čem tu sníte, tak už by nebyly koleje ani do Berouna přes Rudnou a místo Semmeringu by byla v lepším případě cyklostezka, v horším stavební parcely. To všechno se v těch letech i později reálně diskutovalo, zatímco večerní couráky z Prahy ven jezdily v „taktu“ zhruba 19:50 – 21:20 – 23:20 (a byly našlapány pod střechu, takže jejich provoz byl maximálně ekonomický). Jinak, věta „měly se zrušit odbory“ pěkně ilustruje vaše poctivé starobolševické uvažování. Jak byste to jako chtěl udělat, aniž byste se dostal do příkrého rozporu nejen s několika zákony, ale přímo Ústavou? (Jen… Číst vice »
Samozřejmě nesmysl. Speciálně o tu dopravu kolem Prahy bych strach neměl. Jinak doporučuji zjistit, jak zatočil Reagan s odbory na letištích. A to fakt žádnej bolševik nebyl…
Nejdřív si zjistěte, zda smíte zrušit odbory. Pak se taky podívejte selským rozumem na vyváženost. většina zaměstnavatelů má právní oddělení. Můžesi zaměstnanec dovolit platit právníka proti zaměstnavateli? Nemůže.bproto vznikly odbory. Správné odbory slouží hlavně jako posílení zaměstnance v případě sviňáren od zaměstnavatele. zejména v minulosti a v dobách velké nezaměstnanosti někteří zaměstnavatelé vydírají. Zaměstnanec může odejít, ale další práci v takové době nenajde. No a pak slouží ke kolektivnímu vyjednávání. Osž nejsou odbory. OSŽ je banda pasáků oveček, žijící z majetku OSŽ po ROH a že zisků firem vlastněných OSŽ. Krom toho pravděpodobně stávkovat kvůli režijkám je dle legislativy ČR… Číst vice »
Pražskému Semmeringu nehrozilo zrušení osobní dopravy? Doporučuji nastudovat dějiny liberalizace ve stylu ODS. Vzhledem k tomu, že nákladka už tam tehdy skoro žádná nebyla a postupně se nechalo zchátrat a vytrhat co se dalo (a co se teď za peníze daňových poplatníků draze rekonstruovalo), proháněl by se tam tak leda vítr mezi nálety nebo taky nějaký ten developer se svými „perlami“ spotřební architektury.
A ono je to tam nějak zvlášť vytížené i po té drahé rekonstrukci? Dáme si někdy sčítání?
Možná ne, ale díky Semmeringu při zaplaveném metru to Praha nějak dopravně přežila a byla stále mobilní.
Naprostá pitomost. Jedek speciálně o tu dopravu kolem Prahy strach nemám. Naopak, vznik ROPIDu a tlak Prahy způsobil, že je kolem Prahy 30 minutový takt a ne noty na buben. A než začnete něco psát o starobolševickém uvažování, tak doporučuji ke studiu něco o stávce leteckých dispečerů v USA a jak s nimi Reagan zatočil.
A na západě režijky fungují a tady je to problém závistivců, viď vrte.
Ze zákona? To asi těžko. Znovu opakuji, vím, že je to asi zbytečné, celá diskuze není o zrušení režijek či jiných benefitů, ale pouze o zrušení zákonné povinnosti. Čímž by se železničáři dostat na roveň ostatních zaměstnanců.
Mně taky spousta zákonů nevyhovuje – navrhuji je zrušit a návrat k možnostem Divokého Západu.
Na jakým západě? Kde to mají ze zákona?
Víte, ty Vaše „noty na buben“ tehdy naprosto vyhovovaly, nehledě na to, že tu integraci nikdo 25 let nechtěl, ba naopak, byli proti ní – názory typu, kdo by to zaplatil, byly na denním pořádku.
Pak nechápu, jak je vlastně možné, že dneska jezdíme v 30 minutách plnými vlaky…
Jestli to nebude tím, že těch pracovních příležitostí v menších městech a obcích tak nějak za poslední čtvrtstoletí ubylo. A to je jen jedna z příčin.
Dobrý den , a vzpomínáte na okamžik , kdy republika živořila a do Škody teklo tzv šrotovné pod záminkou zachování prac míst? mozná i trošku z penez nas všech funguje. možná by fungovali i jini , kdyby nebyli hozeni přes palobu bez šrotovneho . autoprumysl je protěžovany obor , to neni dobré měřítko pro srovnavani služeb na urovni veřejne služby . (…by mohla škoda vratit to šrotovne když je na tom tak dobře, třeba by se to dnes nekterym živnostnikum hodilo)
Máte špatnou paměť v Česku se žádné srotovne na auta nikdy nevyplacelo.
Chlape vy plácáte takový koniny, že to snad ani není možný! Pokud by tedy nebyly ty odbory, páč by je Venca zrušil (asi se vám někam zakutálel 🧠), jak by vypadaly mzdy ve Škodě Auto, byste nám laskavě nenastínil?
Škodováci nemají bonusy garantované zákonem. Poslanec Kolovratnik chce jen režijky vypustit že zákona, tedy postavit na roveň ajznbon ostatním podnikům, a podívejte se na tu hysterii.
A využívá k tomu lži typu, že ČD za to nemají žádné peníze, když poslední roky SŽDC za režijky nějakou částku platí.
Jenže Škodováci mají jedno pracovní místo. A mají zase jiné benefity, i když ne sice v zákonně, ale to je možná tím, že nádražáci s režijkami (narozdíl od nich) jsou státními zaměstnanci.
Já jsem státní zaměstnanec a chtěl bych taky zákonem stanovený benefit. Úplně by mi stačilo, kdyby měly ČD zákonnou povinnost mě vozit zdarma do zaměstnání, cesty na Slovensko i po Evropě bych si klidně zaplatil ze svého.
s.Kolovratník se chce hlavně ještě více zviditelnit a dostat nějakou tu vyšší funkci.
Sáhnete na režijky=stávka.
GENERÁLNÍ STÁVKA!!!
To je axiom.
Jak železničáři a důchodci užívají zaměstnanecké jízdní výhody (pokud vůbec) a hlavně: Jak dlouho ještě budou? I. část České dráhy se stále více a opakovaně nechávají slyšet, že zaměstnanecký tarif jízdného pro zaměstnance a jejich některé rodinné příslušníky je jim břevnem v oku, protože jim tuto výši jízdného a podmínky pro něj (tedy zejména okruh osob oprávněných používat takové jízdné) nařizuje ministr dopravy v ustavení § 33 zákona č. 77/2002 Sb. (ve znění pozd. předpisů). V důsledku toho ČD vláčí na svých bedrech haldu režistů, kteří svým údajně směšně nízkým jízdným téměř ruinují hospodaření Českých drah, protože ty by měly… Číst vice »
Není co dodat:
http://decin.sosad.cz/wp-content/uploads/2016/07/zde….pdf
Nabídl bych zdarma kurs vkládání odkazů, ale počítám, že odpověď by byla: GENERÁLNÍ STÁVKA!!!
Bohužel VRTáku, byl dán, jak byl převzat, ale můžeš se předvést – proto byl vložen celý text výše. Už ses přihlásil do služeb Ministerstva dopravy nebo k SŽDC – tam z Tvých nápadů budou nepochybně nadšeni 😀
Chápu, že soudruzi si na dráze tykají, zvláště modré gumy, ale tady nejste mezi svými orangutany. Nebo snad v běžném styku každému tykáte? Čím je veřejný prostor a veřejný prostor na internetu jiný?
A to si představte, že české režijky platí i na Slovensku a naopak – a přitom federace už není 25 let 😀
Proč OSŽ souhlasilo v letech 2005-2006, že nové příchozí zaměstnanci Carga nebudou mít nárok na režijní jízdné? Už tehdy hodili přes palubu 14 tis.zamestnanců budoucího Carga, protože se počítalo s propouštěním a privatizací… Teď už nově příchozí zaměstnanci mají aspoň IN kartu, za nějaký peníz. No tak holt bude i SŽDC nakupovat nějak IN karty pro své zaměstnance. Jsem taky držitelem rezijky…
Dotaz na majitele režijky: jakou hodnotu pro vás vůbec režijka má, jinými slovy, kolik byste jinak za vlak utratili? 500 Kč měsíčně? 1000? Ptám se, protože stávkovat kvůli pětistovce mi přijde trochu pod důstojnost normálního člověka, ale nijak to právo nezpochybňuju. A druhý dotaz: nebylo by pro vás zajímavější dostat tu dejme tomu pětistovku nebo tisícovku do výplaty nebo jako nějaký jiný benefit?
Počítal jsem to cca před 10 lety (ve výroční zprávě byl na to dostatek informací) a vycházelo mi to v průměru na 3000 Kč za rok. Teď to bude o dost víc, ale pochybuji, že to těch zmíněných 1000 Kč měsíčně (v průměru) překročí.
Tak hodnota režijky nebo kolik projedu? To je totiž trochu něco jiného. Hodnota režijky je pro mne daleko vyšší, než projedu (za měsíc), protože nejde jen o to, kolik projedu, ale že tu možnost mám.
Jinak k otázce peněz. V součtu projedu klidně i 2000,-, ale abych se byl ochoten vzdat režijky, tak přijatelná částka pro mě je minimálně trojnásobek tedy 6000,- do výplaty. Nejde totiž toho co projedu, ale že se přijdu o takový benefit.
Měl by jste dostavat 4,1 kč za km cesty do prace a z prace a nic víc, a i to je dost velkorysé
To nám tak tu režijku závidíte? Klidně pojďte na dráhu a budete jí mít také.
Nestěžuji si na práci, kdyby mě nebavila, tak jí nedělám, ale račte si uvědomit, že má práce má mnoho aspektů (děláme ve dne i v noci, stále venku, držíme pohotovost pro případ, že se něco stane, atd…). A režijka je jistý druh kompenzace zato všechno, peníze nejsou vše, kdybyste chtěl říct, že se zruší režijka a přidají peníze do výplaty.
Ne nazávidim vám ji, ale nechci vám ji hradit z daní. Je to čistě kritika. Vadí mi že ji používáte i na jizdy, které nejsou do práce, že ji mají rodinní přislušníci. Pokud bude omezena čiste na cestu do práce a nic jiného nemám stim nejmenší problém.
Je to v souladu s podmínkami s jejím využitím? Co Vám natom konkrétně vadí, že já zaplatím na rok 1200 a mohu si jezdit a Vy ne?
Princip režijky je ten dát lidem další důvod proč jít dělat na železnici (jak jsem řekl peníze nejsou vše), tak proč omezovat něco, co působí jako další lákadlo?
To jakobych se já zlobil, že zaměstnanec dopravního podniku a většinou i rodina mají zvýhodněné jízdné v MHD a já musím platit plnou cenu.
Jenže v MHD (a kdekoli jinde kromě dráhy) je to v rámci toho že to firma nabízí sama o sobě (firemní benefit), a ne že to má nařízeno zákonem, to jste do ted nepochopil.
Dominik to nikdy nepochopí, vždyť jim ty režijky nikdo nebere, jenom to nebude v zákoně, jako u žádných dalších benefitů.
A kdo ten zákon zruší? Vy? Pánové ze ZDO? Ministerstvo dopravy samo sobě? 😀
Zákon zruší jejich povinné uznávání – tedy budou v ohrožení o tom tu mluvím.
Však to je správně
Co je správné, ohrozit existenci režijek, jen aby se mohlo vesele liberalizovat? Co je natom správného? Protože toto je dobrý způsob jak docílit zrušení režijek, protože nikdo neví zda za rok (dva) ČD neřeknou SŽDC dost, vy jste jiná společnost. A pak natom akorát budou škodní zaměstnanci SŽDC, že nějaký blbec rozhodl o oddělení společností, to je fér? Oni o to nestáli ani se jich nikdo neptal.
Takže důsledkem bude odliv lidí ze železnice a noví budou přicházet ještě méně.
A omlouvám se, že hodlám za svůj benefit bojovat.
NIkdo vám je nebere, my jen nechceme aby byyl zákonně uznány a byl placen přímo z našich daní. Pokud vám ho chce zaměstnavatel dál nabízet, proč vám nekoupí INkartu na cestu do práce? Pokud to bude firemní benefit jako všude jinde. Nejste něco víc než jiní. Nevidim důvod proč by jste měli být zvýhodněni zákonem před někým jiným. Mě zaměstnavatel proplácí cestu do prace 2,3 Kč za km ale max 60 km…. A protože chce ne proto, že mu to někdo přikazuje…. Není to zavist, jen poukázání na to že to je špatně.
Majitel režijky: těžko se vyčísluje hodnota. Do práce to mám 2×32 km. Využívám vlak+ auto. Nebo jen auto, a nebo jen vlak. Navíc od prosince mi bude jezdit do práce Arriva, myslím, že ta cena spočívá v přístupnosti k FIP a Slovensku. Ale jsou zaměstnanci ČD, ČD-C, SŽDC, kteří denně jezdí např: Vsetín-Olomouc, Ostrava- Olomouc, a pro ty je to hodně důležité.
Však se benefity nezakazují, zaměstnavatelům nic nebrání nadále proplácet do a z práce formou benefitů.
Já jezdím hodně takže mně to udělá cca 4000 měsíčně a na 50000 ročně se hravě dostanu. Pokud to SŽDC zruší tak přestoupím a budu jezdit u ČD.
Česká In100 stojí 19900. To za těch zbývajících 30000 objíždíte všechny FIPky, co máte k dispozici?
Ne, počítám to z toho co bych reálně platil za jízdenku. Pokud vemu do úvahy IN100 za 19900+ Slovensko a FTP tak jsem něco kolem 37000.
Je třeba si uvědomit, že stávkovou pohotovost vyhlašuje OSŽ, která převážně zastupuje zaměstnance SŽDC. Myslím že Federace strojvůdců se k této akci hlásit nebude. Tedy asolpon já jako strojvedoucí to nepodporuji….
Rudo to je právě strašná chyba. Týká se to všech, i strojvedoucích. V jednotnosti je síla, vzdy to tak bylo. Právě salamovou metodou o výhody nakonec přijdeme všichni. Ted SZDC, jasně, strojvedoucím to ted nikdo nebere tak co je nam do nich. Až to budou brát firum, budou tomu ostatní tleskat a nemáme šanci.
Bohužel dráha není jednotná a už nikdy nebude. Pan Rudolf to vystihl skvěle, nejedná se o můj zadek, tak to nebudu podporovat. Uvědomte si že u vyjednávání o Kolektivní smlouvě u ČD je i OSŽ a veškeré odborové organizace musí být jednotné. Teď FS nepodpoří OSŽ (ač by opravdu nemusela) tak následně OSŽ bude proti návrhům FS. Prostě bludný kruh..
Naprosty souhlas!
Podle většiny zde diskutujících je problém projezdit těch 1100 Kč za rok a prostřednictvím ceny za režijku tak vlastně dotují ČD ze svého. Stávkují tedy asi za to, aby mohli ČD dále dotovat, ale v tom jim nebude bráněno, mohou jim ty prachy poslat jako dar. 🙂
To je velmi individuální. Když jsem dojížděl před lety do zaměstnání v Olomouci (něco málo přes hodinu jedna cesta), vypočítal jsem to za rok na nějakých 15.000,- Kč co bych za vlak zaplatil (ale bral jsem to do plného jízdného, které bych samozřejmě v reálu neplatil, řešilo by se nějakou IN kartou či tak něco). Ale pak když naše oddělení v ČD Cargu zrušili a všichni jsme dostali výpověď, stál jsem před rozhodnutím – buďto pracovat v místě mimo dráhu za nějakých 17 tis. měsíčně, nebo za nějakých 25 tis. v Praze s režijkou, ale daleko od rodiny. Bez režijky… Číst vice »
ZRUŠIT REŽIJKY, JE TO VÝDOBYTEK KOMUNISMU
Prohlásil generální tajemnik Kapitalistické strany, generál major snep. Dodal, že dále bude s těmito vydobytky bojovat a vykoreni všechno komunistické zlo. V hledáčku jeho buržoazní zbraně jsou historické nesmysly jako nemocenská, důchody, veřejné školy apod. Stojí obrovské peníze a kdo chce, ten si na ně vydělá.
Nasledoval potlesk ve stoje. Kdo první přestal tleskat toho osobně zastřelil a tím dodal svým laskavým slovům váhu.
Je vidět, že by byla nutná lekce z historie od vzniku státu …. a to byly režíjky i na autobusy 50/25%.
Výdobytek komunismu i když režijní jízdné bylo zavedeno daleko dříve? Zajímavé
Právo na stávku je demokratický prvek.Pokud nemam na stávku právo, jsem otrok. (Až na jasné výjimky jako bezpečnostní složky nebo obsluha jaderné elektrárny)
Jak by někteří otrokari tady rádi… Jo ty nebudeš makat jak ja chci a ještě bys za to něco chtěl? To co ti dávám je ti malo? Smejde, 40 ran bičem na firemním dvoře!
Vy budete asi ve svém zaměstnání hodně nešťastný člověk, když vás furt zaměstnavatel bičuje.
Povšiml jste si, jaká je dneska nouze o lidi, nebo jenom plkáte floskule za stranické příručky?
Není peto. I když by sis ho moc přál. Právo na stávku je demokratický prvek ty bolseviku mizernej.
pánové a dámy, copak udělat stávku, že se odhlásíte z odborů a ti odboráři od Vás nedostanou ani korunu. Tohle by bylo lepší pro cestující a kdybyste se odhlásili ještě z ksč…… A co dáváte za členský příspěvky, byste použili na dopravu místo režijek a za zbytek něco koupili děckám(když vás skoro nevidí)
Aby nás pak mohli komunistický pohrobci jako ty vodit kam by potrebovali viď. To určitě ty agitatore.
a pán stávkokaz se ozval, tak asi tu režijku nevybojuješ. Prober se a přečti si co jsem napsal, je to jediný východisko co máš. A na ty děcka nemyslíš? Spočítej si, kolik za rok dáš tym odborům?
Petr.r jste demagog. Železniční odbory a jejich zaměstnanci mají právo na stávku. Tím to končí. Chováte se jako nějaký diktátor z Koreje. Vaše komentáře mít můžete, ale stejně mohou lidé stávkovat. Jinak režijkama jste posedlý a také psychicky nemocný. Jenže to je jen závist, že ji nemáte. Já ji také nemám, ale je mi to jedno.
Jste strašně závistí pomatený člověk.
Jste strašně proti mně zaujatý, proč posloucháte odbory a né mně. Proč jste čekal na odbory, proč jste o tym začal psát, až odbory začli? uvědomte si, že můžete stávkovat, ale v kapitalismu je ještě jiná možnost když se nelíbí něco v práci tak změnit zamestnavatele. Klidně si stávkuj, ale ne za trežijky na které ze zásady nemáš nárok.
A označit každého, kdo pohoršeně nekvičí nad vyškrtnutím režijek ze zákona (tedy nikoliv zrušení benefitu) za psychicky nemocného se píše v pokynech z ROH-OSŽ pro tyto situace?
Zazpívejme si.
Poslední bitva vzplála,dejme se na pochod…
Tak to jsem zvědavý kolik lidí se ke stávce za režijky připojí. Zaměstnanci Čd stávkovat nemají důvod a ostatní v ostatních firmách ať si stávkují. Je to jejich věc. Ale konkrétně SŽDC se potom v očích veřejnosti stane špatný správce, který si silou chce vynutit benefit na svém zákazníkovi.
Když nám veřejnost závidí režijky, tak jedna stávka nic nemění. Kdo ne, tak mu to buď bude jedno nebo nás podpoří. Ale pokud nechci jentak přihlížet, že reálně hrozí až zánik režijek, tak to holt musím risknout, že někdo souhlasit nebude.
90 % cestujících vám režijky nezávidí, protože chápe že za cestování se platí a jsou ochotni si kupovat jízdenky. Cestující spíš pobouří, když si požadavek na režijky spojí s ne úplně stoprocentním fungováním železnice. Nepište mi, že za spoustu problémů „na dráze“ nemůžou železničáři – to vím. Ale – teď to hodně zkrátím – věty „jo tak voni jezděj pozdě a eště chtěj stávkovat???“ zaznívat budou a podpora veřejnosti stávce za režijky bude mizivá. Kdyby z nějakého důvodu stávkovali třeba zaměstnanci metra, tak podpora jejich požadavků bude výrazně vyšší, protože metro funguje, z hlediska cestujících, prakticky bezchybně.
Srovnávat metro a vlak je tak nějak zcestné, když jediný společný viník mimořádnosti (cizí viník) může být jen sebevrah (auto v metru jentak nepotkáte a spadlé stromy taktéž), každá souprava metra má svůj tubus ve kterém jede, takže se i eliminuje srážka dvou souprav.
No tak budou, nejideálnější je, když veřejnost ve vlaku komentuje situaci o které ví kulové a placají úplné hovadiny. A to mě má přesvědčit, že stávku nemám podporovat? Já svůj postoj klidně objasním a pak už bude jen na veřejnosti zda ho přijmou nebo ne.
A tedy se metro tak často nekřižuje a různě nepřejíždí ve stanici z jedné koleje na druhou
Myslím, že pro naštvání dopravců a cestujících úplně stačí neustálá výluková činnost, která probíhá salámovou metodou, každý rok na trati udělat alespoň dvacet výluk s efektem nula. Špatné informování cestujících ve velkých stanicích, nebo neinformování o zpoždění.
S efektem nula? Ono i kapacity jsou omezené a tak se dělá to, nač jsou zrovna kapacity.
Jo, za MU (ať způsobenou dopravcem -nerespektování návěstí, tak cizí zavinění – auto na přejezdu, sebevrah, strom na trai) může taky správce infrastruktury, že?
To je ale problém SŽDC že jsou omezené kapacity. Některé tratě jsou v tak mizerném stavu. Halda pomalých jízd. Budování radiových systémů.. Dodnes jsou tu tratě, kde se nedovoláte. Prostě bída.
Mmch. stromy na tratích jsou z poloviny problém právě SŽDC.
michal: pozemky kolem tratí nejsou SŽDC takže moc neovlivníte kde jsou stromy. A taky sluníčkáři v tom mají prsty.
Ano, tak ale je tu nějaké pásmo dráhy. Proč SŽDC netlačí na změnu zákona, proč to neprosazuje, fakt nevidím nějakou snahu. Tyjo, hlavně že řeší režijky, ale to že zafouká a půlka sítě stojí, to nikoho neštve. Rozdáme rozkaz k opatrné jízdě a máme hotovo.
Hele nevím, ale ten pán co pokácel strom na koleje, v přesvědčení, že tím ukáže na uprchlíky, fakt sluníčkář nebyl…. 😀
Ten můj příspěvek samozřejmě nebyl o srovnání provozu železnice a metra, ale o srovnání vnímavosti veřejnost k požadavkům stávukující profesní skupiny. Jiný příklad, snad pochopitelnější: pražští řidiči sanitek a pražští řidiči taxíků. Bude mít veřejnost větší pochopení pro požadavky saniťáků nebo taxikářů? Všichni přece působí ve stejném provozu..
1) Lidé režijky nezávidí. Vadí jim nesystémové zákonem nařízené benefity jen pro určitou skupinu lidí. Ať si klidně ČD režijky poskytuje. Ale ne, že jim to zákon přikazuje.
2) Lidé by nebyli tolik popuzeni, kdyby se režijky nevztahovaly na celé famílie 🙂
1) ten zákon jaksi zajišťuje smír, když nějaký blbec rozhodl o rozdělení a zaměstnanci defacto neměli na výběr, jestliže chtěli svou práci dělat dál. Takže by to vůči nim.bylo nefér.
2) Celé rodiny? Pouze manželé a děti nejdéle do 26 let. Ještěže není deputatní uhlí už, to by bylo keců.
1) „Zajišťuje smír“ 😀 Vy jste dobrý šprýmař. Tak v tom případě chci každý měsíc dostat zákonem nové auto, jinak bude boj 😀 😀 😀
2) No vždyť to říkám 😀
Já bych byl velmi rád, když by nám veřejnost záviděla výši mzdy za náročnou a odpovědnou práci, nikoliv režijky! Na mzdy se OSŽ z vysoka vypr.lo, nechtěli porušit sociální smír, tvrdili, že nemají členskou podporu. Teď ji nemají také a hle už je stávkový výbor. Paradox doby, za mzdy a pracovní podmínky se nestávkuje, za hloupou režijku tradičně ano, asi proto, že valná část držitelů jsou senioři, kteří jí již stejně nepotřebují, ale díky ní stále cítí, že na železnici patří. Bohužel je to i největší část členů OSŽ, která mu vládne. No bude to pěkný debakl, skoro mám až… Číst vice »
Tak zrovna na SŽDC ten růst nebyl nejhorší, nato že tam gen. ředitel přišel původně s nárůstem pouze 1% a podařilo se to zvednout na 5,5% samozřejmě rád bych viděl i více, avšak i těch 5,5% není špatné.
Stávkoval bych i za mzdu, stejně tak ale nechci přijít o režijku, což zmíněná změna umožní.
Jestli chcete obhajovat 5,5%, když se dalo vydolovat klidně 15 a nebo za dva roky dobrých 20%, tak jako sorry. Výsledek je velmi špatný!
A chápete ten rozdíl? V pracovněprávním vztahu je na prvním místě mzda, pak pracovní podmínky a pak až benefity. Zde se řeší jenom benefity, brát můžeme almužnu, čůrat u stromu, v pauze střežit pracoviště a stávkovat za benefity poskytované z tradice jinou firmou. Mimo jiné firmou, kde působí také OSŽ, kde ze stanov musí dozírat nad činností zaměstnavatele jako řádného hospodáře, navíc že státního rozpočtu. Tak proč firmě nepouštět žilou, že 😀
V podstatě by měl jít PV OSŽ při ČD a.s. proti Ústředí OSŽ neboť záměr Ústředí poškozuje ČD a.s. 😂
Chlapče, chlapče. Zkus otevřít oči a nežrát tak ten Obzor. Podívej se kde byly mzdy na ČD a SŽDC v roce 2011 kdy Seru železnici dlouho a často vzniklo a kde jsou dnes. Totálně se ořezaly veškeré příplatky a když byl tlak aby se přidalo víc, tak se argumentovalo, že je to s.o. a že to nejde. A najednou to jde?
Nikdo ti nic nezávidí, jen ti to platíme z daní, to jen tak pro pořádek 🙂
Ten vlak pojede stejně, takže tomu konkrétnímu zaměstnanci neplatíte vůbec nic.
Sždc je státní organizace tudíž rozpočet jde z daní, pokud by nebyly režijky byla by potřeba státních peněz nižší.
A Vy si myslíte, že pak nevznikne nějaká „jiná režijka“ ve formě firemního benefitu? Ty peníze se tam budou muset dát tak jako tak, jinak ke kolejím nikoho nedostanou.
Tak v tom případě zrušíme jízdné, když ten vlak pojede tak, jako tak a je po problému.
Tak v tomhle státě jsou mnohem větší černé díry než režijky, které platíme. Ono se dost zapomíná, že SŽDC je státní firma a železničáři tím pádem státní zaměstnanci.
Veřejnost většinou netusi co je SZDC. Prostě jsou to dráhy a hotovo. Proc by zaměstnanci CD nemeli mít důvod se přidat?
Zrovna ČD stále brečí, jak jsou v soutěžích v nevýhodě, právě kvůli režijkám.
vazbu na ně, pracovník ve stejnokroji nesmí stávkovat a doufám, že sem přijdou i ti opravdoví železničáři, né to tvrdý jádro ksčd.
A nato jste přišel jak, že nádražácí nesmí stávkovat? Nejsme ani jedna z profesí, kterým to je zakázáno.
a tos vyčetl kde, hlavně, že režijky se zkoumají v minulosti a to stávkování bylo zrušeno?
Už se zklidni železnice může stávkovat. Ale chápu, že člověk který nemá ani základní znalosti to nepochopí
úplně si představuju, jak se troubí na válečný roh, podobně jako tomu bylo v „Bitvě pěti armád“ ve filmu Hobit.
Poslední šance něco urvat a deputátní uhlí navrch…. Na ně eeeeeee !!!!
Mě by zajímalo, jestli železniční odboroví předáci vůbec přemýšlejí o tom, jak na jejich požadavky, potažmo případnou stávku za režijky, bude reagovat cestující (i necestující, ale daně platící) veřejnost. Osobně si myslím, že by se s pochopením nesetkali.
Já navrhuji stávku cestujících – přestat jim dávat ke kontrole jízdenky. Zajímalo by mě, jak se s tím průvodčí vypořádá, když mu půlka lidí ve vagónu řekne, že mu lístek prostě neukáže, že dnes stávkují oni 🙂
To je jednoduchý – na stávkující cestující zareaguje průvodčí tak, že nevyparví vlak ze zastávky a ona je ta revolta po pár minutách přejde 🙂 Jedním ze základních kamenů, na nichž stojí naše civilazace, je to, že za odebrané zboží/služby se platí. Pokud má SŽDC zaměstance, kteří se potřebují vlakem přesouvat za služebními povinnostmi a chtějí si ušetřit papírování s cesťákama, nechť jim nakoupí síťové jízdenky. Pokud chtějí ČD motivovat své zaměstance, ať je nechají jezdit „zdarma“ svými vlaky na komerční bázi. Pokud je budou chtít nechat jezdit objednanými vlaky, nechť se s objednavateli dohodnou na nějaké kompenzaci. Nebo to… Číst vice »
Takže tisíce lidí mají o režijku přijít jen proto, že před lety nějaký blbec rozhodl o rozdělení, to je dle Vás fér? A srovnávat režijku se síťovou jízdenkou (či In100) nelze jelikož jaksi jsou rozdílné podmínky co umožňují.
Vzhledem k probíhající liberalizaci by asi bylo nejrozumnější vytvořit režijku ve vznikajícím SJT a měli by jí všichni zaměstnanci drah, ale to je asi moc jednoduché řešení.
Co je jinak na režijce a síťové jízdence (IN 100 nebo v SJT)? Děkuji.
IN 100 platí pouze v ČR. Režijka platí i na Slovensku a taktéž opravňuje k využívání FIP.
In 100 – místenka zdarma,
Režijka – fipka, Slovensko
Vždyť nikdo neříká, že o to mají přijít. Jen, že je nesmysl, aby byl zaměstnanecký benefit nařízen ze zákona. Jak píše Kubrt, pokud to budou chtít ČD, SŽDC svým zaměstnancům zachovat (a jejich rodinným příslušníkům), tak ať to dělají, ale na základě normálních obchodních vztahů. Prostě SŽDC bude platit ČD a dalším dopravcům. U ČD, pokud je vlak na jejich riziko je to jejich věc, pokud jde riziko za objednavatelem, tak ať se ČD dohodnou s objednavatelem na způsobu kompenzace.
Vyhlašovat kvůli tomu stávku, místo aby jednali s zaměstnavatelem, je spíše ukázka modro-odborářského myšlení.
Ne, ale to riziko by tu pak bylo, takže jistota s kterou někteří na dráhu jdou by byla pryč. Takže podle Vás máme riskovat, že za rok (dva) režijka nebude, protože se nedohodnou (a tisíce lidí tak doplatí na zbytečné rozdělení)?
Navíc už nyní SŽDC za režijky něco platí ČD.
Jenže stávka je proti návrhu zákona, který je nesmyslný a nebýt nesmyslné liberalizace nemuseli jsme to řešit.
Jistoty jsou v životě jen dvě, daně a smrt. Opravdu nevím v čem jsou ajzboňáci tak speciální, že by jim zaměstnanecký benefit měl zajišťovat zákon. Ve všech normálních firmách je to otázka čistě interní. Od toho máte odbory, zaměstnanecké benefity vyjednané se zaměstnavatelem (a nikoliv s parlamentem) jsou jedním z důvodů pro existenci odborů. Takže místo vyhlašování stávky, která poškodí jejich zaměstnavatele, který na legislativní proces nemá vliv, by stálo za to jednat jak tento benefit zachovat. Ale chápu, je to práce, okopávat kotníky konkurenci jde železničním odborářům o poznání lépe.
Všichni zaměstnanci drah můžou mít režijku, ale je potřeba vymyslet, kdo zaplatí její plnou cenu? A jak se tyhle doplatky i to, co platí zaměstnanec, budou přerozdělovat mezi dopravce nebo objednatele? A co s důchodci? A s rodinnými příslušníky?
No a nebo by mohli jezdit zadarmo všichni, a bude po problému.
Však už důchodci a studenti skoro zadarmo jezdí a platíme to všichni a nikdo se nás neptal.
A má být ? To budeme teď řešit všechno, kam jdou naše daně? Mě se taky nelíbí, že jdou peníze tam a tam a co můžu?
Dráha se na SŽDC s.o. a ČD a.s. rozdělila v roce 2003 z ČD s.o., takže ať počítám, jak počítám, je to více než jedna pětiletka.
Průvodčí vlak nevypravuje. To jen tak na okraj
V neobsazených stanicích samozřejmě vypravuje
Trochu si pleteš pojmy. V neobsazených stanicích vypravuje návěstidlo. V zastávkách nikdo. Průvodčí resp. vlakvedoucí provadí jen technologie před odjezdem vlaku.
ano platí ….ale takhle si jede vláček a uzná že jeden pán ze Sždc tam sedí v rámci svého benefitu za který platí…..když ovšem Sždc bude muset za to svezení více zaplatit tak zdraží cestičku vláčku a ten si to vybere hádejte na kom?:-)
A Vy si dokážete představit stávku, která nikoho nepoškodí?
Přesně jak říkáte, stávka, která nemá důsledky, je k ničemu.
Nejprve je potřeba rozlišit stávky podle potenciálního dopadu na veřejnost. Pokud budou stávkovat zaměstanci v mladoboleslavské škodovce, poškodí to akcionáře, eventuálně pověst firmy, ale veřejnosti se to nedotkne. Pokud bude stávkovat nějaká skupina poskytující služby přímo obyvatelstvu, je na řadě další dělení – na sektor ryze soukromý nebo veřejný – „dotační“ – tedy politicky řízený. Když budou stávkovat pekaři, na veřejnost to dopadne – nebude pečivo, ale majitelé pekáren, v zájmu zachování bussinessu, se se zaměstnanci dohodnou. K takovýmto stávkám u nás prakticky nedochází. Pokud stávkují zaměstnanci v politicky řízeném („dotačním“) sektoru, je pro úspěšnost stávky velmi důležité, jak se… Číst vice »
Jistěže je nepodpoří, protože dráhy mají obraz takový jaký mají. Ale to asi jiné nebude.
Ale to je přece účel stávky, upozornit a způsobit někomu újmu. Přece stávkovat a nikoho nepoškodit, to pak přece není stávka.
Myslím, že to krásně ilustruje celé tohle odborářské myšlení. Způsobit stávkou újmu. Co třeba stávkou na něco upozornit? Újma a poškození někoho nemusí být nutností.
Já tedy pro stávku nejsem, ale jak chcete stávkou na dráze jen na něco upozornit, aniž by to nikoho nepoškodilo? To jako, že by měli stávkovat jen lidi, co mají zrovna turnusové volno, nebo přerušení?
No jistě, největším aktuálním problémem dneška u ČD a SŽDC jsou režijky o_O Jinak jim všechno funguje jak na drátkách……
Docela chápu DB, že intenzivně podporují co největší automatizaci železniční dopravy…
Také se u DB stávkuje poněkud více jak tady.
Chtělo by to českou verzi Thatcher, která by našla odvahu nechat odboráře vychladnout i za cenu několika měsíční stávky. Aspoň by to věčné handrkovani o režijky přineslo nějaká pozitiva.
Jo uvidíme jak budete nadšený vy a další až se nepohne na železnici ani kolo byť by to bylo třeba jen 2 týdny či měsíc.
Dovolím si připomenout hlavní důsledek cca týdenní stávky na železnici v roce 1997 – řada lidí a firem zjistila, že železnici nepotřebuje a po stávce už jejich služeb nevyužívala. Na to pozor, nejsme v roce 1920, kdy železnice byla zcela nenahraditelná.
No vzhledem k přeplněnosti silnic by to asi takovýto výsledek nemělo v globalu (jen na jednotlivých tratích), ale stojící koridor by v dnešních časech nejspíše znamenal docela velký problém.
Takže podle Vás máme raději přijmout riziko, že režijku za rok (dva) možná nebudeme mít?
Ano pro někoho třeba význam nemá, ale pak je tu nemalá skupina zaměstnanců, která jí plně využívá
Vtipálku.Za pár týdnů by se to tady všechno zhroutilo.Hlavně přeprava nákladů. Tak nemel kraviny.
Bohužel, i většina nákladů už je na silnicích, se všemi dopady. Jejich vyhánění si vzali za své i mnozí z ČD a SŽDC, bohužel. Fakt je, že by rukojmími této podivné politiky neměli být zaměstnanci ani zákazníci, ale…
Už vidím uhlí do elektráren na silnici a třeba lidi do práce po českobrodské do centra Prahy.To by byl zážitek z jízdy autem.Šlo by to do kytek za chvíli.
Jediné elektrárny zasobovane po síti SZDC jsou Opatovice, Chvaletice a Mělník, ostatní mají své důlní tratě a vlečky nebo pásové dopravníky 30% uhlí vozí kamiony.
Jenže to uhlí na ty vlečky,atd.. musí někudy dojet a to tedy po síti SŽDC. Tedy to znamená, že 70% jde jinou cestou, především po železnici. Takže tam to znát dost bude, kamion nikdy neuveze to co jeden vlak a tak to bude neudržitelné.
Nemáš pravdu. Nastuduj si, jak jsou jednotlivé elektrárny zásobovány uhlím. Prunéřov, Tušimice, Počerady a Ledvice koleje SŽDC nepotřebují vůbec, Dětmarovice a Tisová na krátkém úseku. Zbývá – z těch nevyjmenovaných Arimatejským – ještě Trutnov – kdyby se tam nedalo dojet vlakem, tak možná jeho majitel ještě zajásá, že ho může odstavit 🙂
Nikdo tady netvrdí, že železnice v ČR se může zrušit a plně nahradit silnicí, ale její výpadek v řádu několika dní by katastrofu a zhroucení civilizace nezpůsobil.
Důlní trať nebo vlečka vede z úpravny do elektrárny tedy mimo síť SZDC holt by se po dobu stávky cca 1 GW výkonu odstavil, nevyrobena elektřina by se nevyexportovala a SZDC +ČD by to na smluvních pokutach a uslem zisku ČEZu a EPH zaplatily. Jak prosté…
my tady nemáme jiné firmy co vozí náklad poželeznici?
Pokud budou stávkovat zamestnanci správce infrastruktury, tedy SŽDC, tak je úplně jedno, kolik máte (nákladních) dopravců. Protože nepojede nikdo nikam
V zásadě ne, ještě Škoda Auto část aut a Lesy ČR část kalamitního dříví.
Tak to sice „zjistila“, jenže v drtivé většině se jednalo stejně o neudržitelné přepravy. Vsaďte se, že i kdyby tehdy stávka neproběhla, tak by stejně zanikly.
Železnice samozřejmě nahraditelná je, akorát je otázka, zda se Vám pak bude líbit tu žít.
V roce 1997 byla nákladka díky dopravní politice modrých ptáků už dávno v pr…i
Nebudu nadšený, bude mi to lhostejné železnici nevyužívám. Byl bych jen zvědav na nadšení stavkujicich, jak dlouho by vydrželi nejen žít bez výplaty ale ještě si doplácet pojistné, nebo to za ně OSZ zatáhne. .
To jsou hrozni zoufalci. Jak nekdo muze hajit zamestnanecky benefit narizeny zakonem.
A že třeba stejné benefity u dopravních podniků vám nevadí. 😉 Všichni dopravci, možná s výjimkou Radima, nabízí svým zaměstnancům režijní jízdné. V zákoně je to z toho důvodu, že když se odčleňovalo řízení a údržba provozu od ČD, tak aby to bylo jako pojistka, že jim to nikdo jen tak nezruší. Protože k SŽDC přešli automaticky a nikdo se jich neptal. Asi nemusím říkat, že se tam většině moc nechtělo. Pokud by režijky zrušily, tak má hlavně SŽDC velký problém, protože spousta lidí, hlavně na CDP, dojíždí z větší vzdálenosti. Už dnes platí SŽDC ČD za režijky nějakých 200… Číst vice »
Stokrát vsi v tom osž napište, rezijka je nařízena zákonem a její polibky jsou diskriminační pro nové zaměstnance ČD Cargo!!! A odsouhlasilo to právě OSŽ!
Ostatní dopravci mají dobrovolné benefity.
Jasný?
Normální odboráři chzejiz nahradit režijky něčím systémovym, nejlépe v rámci SJT. Jenže to by OSŽ muselo kopat za zaměstnance a ne za svoje firmy, jako ČD Travel a Ta Teplice s KOPkami!
Proč osž nechtělo stávkovat za vyšší mzdy, ale za paskvilni režijky jo? Probuďte se, vyfakujte vedení OSŽ!
Co mají režijky společného s KOPkami, hotelem Skalka v Rajeckých Teplicích, ČD Travel? Místo keců na ZDO běžte a snažte se něco změnit. Ale to ne, co, to bolí.
Jde o princip dojizdeni je reseno uz jinym zakonem, stim ze zamestnanec ma cestu do prace proplacenou. Pokud mu firma chce dat benefit ze si muze jezdit kde chce, at mu to zaplati, at to nenarizuje zakon. Myslim si ze naopak se usetri, jelikoz zmizi vicenaklady.
Ale dopravní podnik Prahy nevozí zaměstnance dopravního podniku třeba Brna, chápeme? SŽDC je jiný podnik, proč mu má ČD vozit zaměstnance?
To je ale hrůza, že se zaměstnanci nechtějí vzdát benefitu, mě spíš baví, jaký boj se proti režijkám a nádražákum zvedl. A jakou závist režijky vyvolávají.
Ale za to si můžou železničáři z větší míry sami. Dlouho říkali, že oni přece za režijku platí, ale neuvědomovali si, že cena, kterou platí, je sotva desetinová, než když si podobnou službu půjde koupit běžný cestující… To opravdu může vyvolat závist… řidič kamiónu (nákladní doprava) nebo sypače (údržba dopravní cesty) také nemají režijku na všechny autobusy v ČR. Protože oni jí nemají ani řidiči autobusů.
Protože někdejší soudruzi si s velkou pompou zrušili celostátní ČSAD a rozdělili si jí mezi sebe za směšné prodejní částky. ČSD totéž. Divoká devadesátá, Klondike hadr.
Asi lidi nějak štvete, nebude to tím?
Kdyby nebyl nařízený zákonem, byl by to jasný daňový únik, neb benefity jsou zdaněné.
Já mám k dispozici firemní auto, které mi navyšuje měsíčně základ nejen daně, ale i zdravotního a sociálního pojištění. Mám tak fakticky zdravotně pojištěné auto, jen v servisy obvykle nemají s mojí zdravotní pojišťovnou smlouvu -:(