cargo

Odbory chystají kampaň za záchranu vlakového personálu, pomůže kreslíř Urban

Ukázka z chystané podzimní kampaně OSŽ. Pramen: OSŽ/kresba: Petr UrbanUkázka z chystané podzimní kampaně OSŽ. Pramen: OSŽ/kresba: Petr Urban

Evropští železniční odboráři sdružení v ETF (European Transport Workers‘ Federation) hodlají na podzim spustit kampaň, která má mimo jiné varovat

Evropští železniční odboráři sdružení v ETF (European Transport Workers‘ Federation) hodlají na podzim spustit kampaň, která má mimo jiné varovat před „nebezpečnou tendencí rušení vlakového personálu.“ Svou část kampaně v říjnu spustí i Odborové sdružení železničářů, které je členem ETF. Na pomoc si vzalo kreslíře Petra Urbana, jehož obrázky mají humornou formou vyobrazovat nepříjemné situace, do kterých se mohou cestující v případě chybějícího vlakového personálu dostat.

„Doufáme, že zhlédnutí těchto obrázků by mohlo u veřejnosti napomoci pozitivnímu vnímání snah nejen železničních odborářů, ale také celé řady dopravních odborníků o nastavení podmínek veřejných soutěží na provozování dotovaných linek osobní železniční dopravy takovým způsobem, aby se předem účinně zamezilo nerozumnému snižování zaměstnanců důležitých pro bezpečné fungování železnice,“ sdělil deníku Zdopravy.cz předseda OSŽ Martin Malý. Obrázky by se měly dostat k cestujícím formou brožurky, která bude rozdávána ve vlacích.

Železniční část kampaně bude součástí větší akce, kterou chce ETF bojovat proti takzvanému sociálnímu dumpingu. Odboráři jsou přesvědčeni, že jednání dopravců (především v soutěžích) často vede snaha o úspory za každou cenu, a výsledkem je snižování počtu zaměstnanců, případně snižování požadavků na jejich kvalifikaci a vzdělání.

Tagy kampaň odbory OSŽ Petr Urban vlakový personál
72 komentářů