Odbavovací plocha ostravského letiště se rozšíří, Moravskoslezský kraj hledá zhotovitele
Nákladní letadla na ostravském letišti. Foto: Martin Bernict
Na ploše bude vyznačeno pět základních odbavovacích stání pro letadla s rozpětím křídel až do 65 metrů a jedno alternativní stání pro odbavení letadel typu Boeing 747-8F, tedy ta s rozpětím křídel až do 68,5 metru.
Pro Mošnov je Cargo hub jediná možnost ..v blízkosti Katowic a Krakowa nemá šanci uživit pravidelné linky výjimkou třeba je Praha – Varšava kterou drží lot ale jinak bych to viděl hlavně na tom cargu
*Ostrava – Varšava
Myslíte, že kdyby v Katovicích uvažovali, že se v blízkosti Krakova nemůžou uživit, tak by tamnější letiště fungovalo tak, jak funguje teď? Na jednu stranu máte v případě Ostravy nejspíš pravdu, ale na druhou stranu je taky fakt, že s tímto uvažováním se automaticky odsuzujete k neúspěchu. Jinak samozřejmě je dobře, že cargo v Ostravě jede, ale pozor ono jede i v těch Katovicích.
Tohle se dobře čte, vedení ostravského letiště se snaží držet letiště při životě a velmi dobře se jim to daří… Na úroveň osobní dopravy katowického letiště se Ostrava v dohledné době nedostane, vlastně už to nemá ani smysl, protože Katowice jsou dnes úplně někde jinde, ale právě letecká nákladní doprava by v Ostravě mohla být velmi úspěšným projektem, a věřím že bude. Už teď je slušně OSR nákladními linkami propojené… Kdyby se OSR profilovalo jako letiště primárně nákladní s doplňkem osobní dopravy, tak by to mělo přinést daleko věší zisky pro OSR, a časem na tom může být ekonomicky daleko… Číst vice »
Před vedením ostravského letiště jen smeknout klobouk. Sleduje se to krásně. Je vidět, když je schopné vedení, tak to jde dělat ziskově.
To samé by dávno mohlo platit pro Pardubice. Umístění uprostřed republiky, dvě krajská města, napojení na koridorovou trať a dálniční síť za rohem. Bohužel všichni víme, jaké tam bylo vedení.
Napadá mě jeden příměr: ŘSD a SŽ
Ono ale management letiště má na to, kdo tam bude lítat, spíš marginální vliv.
Když už máte potřebu kritizovat, tak si alespoň nastudujte problematiku. Jednak OSR má pro takový infrastrukturní rozvoj podmínky, prostor, dále je v majetku kraje. PED je naopak s výjimkou civilní části, tj. fakticky jen nový terminál a palivové hospodářství, ve vlastnictví Ministerstva obrany, takže o tom, jak se bude rozšiřovat infrastruktura skutečně nerozhoduje EBA a její vedení. Navíc, navíc parametry dráhy v OSR jsou jinde než v PED, takže je pro rozvoj nákladní dopravy (o kterou jde v tomto případě) mnohem vhodnější (ostatně, je to i kromě PRG jediné letiště v ČR, kde může přistát A380).
Vy si ten klobouk smekejte v té prázdné hale třeba dvacetkrát denně, my ostatní zatím poletíme z Katovic.
A to je ten problém… Kraj přemluví (dotacemi) LOT, aby tady zkusil, co fungovalo za ČSA (R.I.P.), ale my “ostatní” jsme řekli ne. Raděj sto km po tankodromu do Katovic!
Co fungovalo za ČSA
Po jakem tankodromu? jel jste tam vubec?
Pravda, neustále bylo slyšet jak je potřeba spojení do hubu. A teď, když spojení je a dá se říci, že za přívětivou cenu, tak ho nikdo nevyužívá. Zajímalo by mě kolik lidí z Tieta tím třeba lítá.
Nikdo z Tieta tím nelíta ptž LOT neprovozuje linku WAW – HEL, prakticky neexistuje žádný Star Alliance přípoj z WAW do HEL jedině složitě přes další přestupní HUBy. Jo a mimochodem za dob ČSA si pamatuju že odpolední linka létala do PRG plná ATR-72, je to všechno o časech a pravidelnosti, když LOT přiletí do OSR jen obden tak to stojí s prominutím za houby, nedá se to nijak dobře zkombinovat, létám cca 30x za rok, jsem z Ostravy ale ještě ani jeden let mi nevyhovoval a to jsem ochotný zaplatit i více peněz. Když do KTW létá LOT 3x… Číst vice »
Ok, to jsem si neuvedomil. Diky za objasneni. 🙂 No tak snad se kraj hecne a vyjedna navyseni rotaci, aby bylo pouzitelnejsi.
Přesně tak, musím s Majklem souhlasit. Nyní lítám služebně (v průměru jednou týdně), nicméně se mi podařila zatím jen jedna cesta z osr. Jinak drtivá porážka z Vídně. Cena pro mě taky nehraje roli, důležitý je čas.
Lítám i z Katowic, a je to přesně to, co píše Majkl. Velký počet lidí (z msk) právě kvůli časovým možnostem spoj do Waw využívá.
Věřím, pokud by se zlomilo to, že by to LOT spolu s krajem riskl a zavedl pravidelné lety ráno a pozdě odpoledne, tak by se misky vah překlopily na naší stranu…
Je vůbec ten ostravský tankodrom stavěný na takové typy, jako je B748-F ?
Ne, jen pro menší letadla typu Ruslan a Mrija.
myslíte délkou dráhy?
Ne, není .. jen si tam staví pro ně apron, aby se na ně chodili dívat.
– kde na ty otázky chodíte?
Na tom tankodromu přistává (nejen) při Dnech NATO ledacos, jako třeba B-52, C-5M Super Galaxy, An-124 a dříve i An-225. A pokud byste neměl na mysli velikost, hmotnost atd, ale snad nároky na kvalitu dráhy, tak za ty roku už opravdu široké spektrum stíhaček včetně F-35 také potvrzuje, že tak špatná není.
Ta RWY opravdu špatná je, je popraskaná, nedá se říct, že je to tankodrom, ale je ve stavu kdy opravdu potřebuje rekonstrukci a myslím, že MSK tu rekonstrukci plánuje snad již letos? Nevím přesně, ale nějaké plány tam jsou a vyjde to cca snad na 1,5mld? Dokonce si nechávali dělat studii jestli se nevyplatí postavit úplně novou rwy, což naštěstí nedopadlo.
Cena je odhadovaná na 2.2 mld., takže s inflací to bude kolem 2.5 mld. Ale pokud se nepletu, tak stát to financovat odmítl a kraj hledá nějaké „externi“ financování, ale ať už tím myslí cokoliv, tak je kolem toho dost ticho a vzhledem k naplánovanému provozu přes léto to moc na zahájení zásadních prací na projektu nevypadá.
Opravu RWY stát financovat nakonec nejspíše bude. Alespoň částečně. Je to součást toho memoranda pro nové armádní centrum. A letos se každopádně nezačne.
OK, díky za upřesnění.