Od zpoždění po nižší fluktuaci. České dráhy odhalily, na jaké úkoly jsou vázány bonusy pro vedení
Vlak v čele s lokomotivou 362 v Olomouci po příjezdu od Uničova. Pramen: České dráhy
Kritéria řeší ekonomiku firmy i kvalitu poskytovaných služeb.
Já zvažoval se po letech vrátit, ale při pravidelném prozatímním dlouhém dojíždění za rodinou – co vidím za materiál z řad cestujících a i možných kolegů, tak mě na ho chuť rychle přešla. Možná tak občas letmo, ale znovu kvůli tomu absolvovat kurz a zkoušky 🙄……
Zrovna v neděli jsem jel s bývalým kolegou a ten nadával že mu opětovně nechali celý rychlík skoro přes půl republiky bez průvodčího…..
Reálně se proti snížení fluktuace nedělá nic. Vidíme to v provozu dnes a denně. Čety nejsou, pokladní nejsou. Staří odchází, nových je ale nedostatek. Když už přijdou, půlka z nich není schopna projít zácvikem. A že by se zvedla motivace pro nově příchozí? Ne…
Stačilo by dodržet řazení vlaku. Na R12 z neznámého důvodu často jezdí AB, místo ABpee. Dokonce to ani nejsou schopní změnit v aplikaci, takže můj lístek do první třídy je loterie. Dokonce se mi už dvakrát stalo, že tam nebyl vůbec žádný oddíl první třídy a ČD se nějak pořád nemá k mé reklamaci.
To je snad veřejně známé tajemství. Problém je s revizemi vozů, které od léta dodavatelé totálně nestíhají, a s již nasmlouvanou přepravou.
S tou mírou zpoždění přes 60 minut, nepovede to k dispečerskému čarování?
Jede vlak se zpožděním skoro jako interval, tak mu prostě přehodí číslo na ten následující vlak. Místo zpoždění 55 a pokusů o zkracování prostě bude odřeknut.
A jakou má dispečer motivaci, aby čaroval kvůli nejvyšší vrchnosti? Navíc, za odřeknutý vlak je také postih na prémii.
Vrchnost jistě bude na dispečera tlačit.
Treba situace, kdy mají všechny vlaky nějaké linky S zpoždění. Je jasné že bude něco odřeknuto(nebude se v noci vozit vzuch) ale co se odřekne a co pojede se zpožděním?
Už někoho z managementu napadlo proč je taková velká fluktuace řadových zaměstnanců? Odpovím si sám – nenapadlo. Ani se neobtěžují zajít mezi prostý lid. Asi se bojí. Raději budou vyplňovat nesmyslné tabulky, vytvářet grafy a zavádějící statistiku.
Mohu poprosit o ty důvody. Děkuji.
Prosit můžete, ale já Vám je nesdělím. Na tomto místě opravdu ne.
Škoda, prostý lid se tu mohl svěřit s tím co ho trápí. Možná by si to management aspoň přečetl.
Takhle to ale nefunguje a fungovat nebude. Jestli jste z managementu, nebo vedoucí některého odboru, tak zajděte mezi lidi a ptejte se co je trápí. Uvidíte sám.
Pokud je vedoucí… Vždyť právě udělal, co po něm chcete!
Kocurku, takto se mezi lidi nechodí. Z pohodlí gauče a neosobně?! Hm, zajímavé.
No, když „mezi lidi“ dorazí vedoucí/manažer, tak všichni mlčí. Znám to z jiných firem. Furt mraky keců všude ale jakmile manažer dorazí, tak všichni mlčí jak zařezaní. Tedy kromě mne. Taky jsem to párkrát odnesl (a stejně se nic nezměnilo), tak se ani nedivím, že mlčí.
Já Vám sdělím ten svůj. Už mne přestalo bavit ze sebe nechat dělat vola. A dá se říci i syndrom vyhoření. Vedoucí moc nadšený nebyl. Ostatní zatím nenašli odvahu. Jejich postoj je ve stylu: „Kam bych šel a co bych dělal.“ A na to dráha jako instituce bohužel hřeší.
Tak kupříkladu naprosto debilní prodloužení odpočinku na 7 hodin, což má paradoxně za následek, že jsou lidé unavenější a padají jako švestky. Výkon je buď šíleně dlouhý, nebo krátký, málokdy se povede vyrobit normální šichtu.
Radku, to ale bohužel není věc vedení ČD ani SŽ, ale geniální myšlenky dvojministra Havlíčka, který se chtěl jako akční zalíbit svému premiérovi po nehodách v Perninku a Českém Brodě a bohužel si z požadavků odborových předáků vybral to nejjednodušší a to pak necha s Venezuelou zpracovat do novelizace Nařízení vlády, závazné pro všechny dopravce.
To je sice pravda, ale pokud chce někdo vědět, proč za poslední rok došlo k tak obrovské fluktuaci, tak netřeba hledat dál. Kdo je viníkem, je vedlejší. Pokud se to nevrátí zpět nebo se nezmění jízdní řády, vidím jen velký špatný.
Vhodné by byly odměny navýšit na desítky milionů ročně, ale z větší části splatné až za 5 let.
Aby management preferoval dlouhodobé přežití ČD.
Neboť ČD v polovině letoška
– dlužila cca 70 miliard a měla platit dodavatelům dalších cca 50 miliard za objednané investice, čili cca 120 miliard celkem (údaj za skupinu ČD)
– měla v plánu investovat 100 miliard během 10 let.
Mě nenapadá, jak by se ČD mohla vyhnout insolvenci, pokud se nic radikálního nezmění.
Nevím odkud máte tu informaci o výšce dluhu,ale v říjnovém rozhovoru nejvyššího šéfa CD je uveden dluh 46 miliard, tak vaše číslo je zavádějící???
Čerpám z nejnovější ( pololetní) zprávy Skupiny ČD k 30.6.2022 veřejné dostupné na webu ceskedrahy cz.
Údaje pouze za samotnou firmu ČD a. s. nebyly zverejneny a vzhledem k cash-pool a patrně kvůli derivátům a externímu financovaní to asi nedává příliš smysl zkoumat
Cituji: závazky (bez účetních rezerv) Skupiny ČD 71,33 miliardy Kč (str. 12)
…má Skupina (ČD) uzavřeny smlouvy na nákup pozemků, budov a zařízení ve výší 51,72 miliard (str. 28)
Těch zajímavých údajů v pololetní zpravě je mnohem víc, tož zájemci můžou těch 22 stránek prostudovat. Celoroční výroční zpráva mívá přes 200 stran.
Nutno přiznat, že tohle je velmi zajímavá myšlenka – ne třeba 5 let, ale třeba v okamžiku vypršení kontraktu nebo odvolání. Nějak to rozdělit po čátsech, kdy menší část odměn by byla roční a ta největší část by byla při ukončení kontraktu.
Mám dotaz k těm KPI – hlavně teda Míra zpoždění vlaků způsobená ze strany dopravce. Píšete tam: „Referenční údaje o zpoždění odpovídají roku 2022 (01-09)…– Snižování počtu odřeknutých vlaků a vlaků zpožděných o více než 60 minut z…“
Mám to chápat tak, že vlaky zpožděné o méně než 60 minut se do KPI nezapočítávají? Protože to mi přijde v tuto chvíli jako „vlk se nažral, a koza zůstala celá“.
Doporučuji dvakrát číst a jednou komentovat. Limit 60 minut se týká jiného cíle KPI než snížení míry zpoždění.
Zlepšit dodržování řazení bych opravdu bral. Na trati, kde dojíždím, se alespoň jednou týdně nevejdu do vlaku, protože v ranní špičce přijede poloviční vlak.
To má ovšem jeden základní předpoklad – ČD by si nějak musely „načarovat“ nějaká další vozidla. Ty vlaky se nezkracují fakt jen proto, že by chtěl někdo cestujícím „zatopit“…
Průvodčí to často vysvětluje tím, že se nepovedlo spřažení dvou jednotek. Tedy technický stav?
Kvalita dopravy je zřejmě nějak nasmlouvaná a zkrácená jednotka je zřejmě z důvodů vážných – prostě někde chybí, tak jela tam. Ale to opět znamená technický stav?
A nebo je nasmlouván oběh více vozidel, než kolik jich dopravce skutečně má?
A co bonusy pro cestující za to, že je musí přetrpět?
souhlasím, současné kompenzace jsou směšně nízké, navíc dělají vše proto aby je dávat nemuseli
Přijde doba, kdy se za zpoždění kaštanů nebude dávat nic. Naopak, budou rádi když si odstojí ten svůj pátek tam a neděli zpět.
náš zákazník náš pán! už to na dráze konečně pochopte
Musím říct, že celý letošní rok je strašný co se týče nedodrženého řazení. O zpoždění nemluvím, to má máslo na hlavně SŽDC. Dnes je zvykem radši vybrat o jeden spoj dříve, aby člověk dojel někam v čas.
Nedodržené řazení. Ale zas to retro v podobě A nebo AB je dobrý k tomu, koukat z okna:-)
Mohu doufat, ze do toho zpoždění se nebude započítávat čekání na přípoje? Jinak se lze obávat příkazu “nikdy na nic nečekejte” přinejmenším u komerce v řádu týdnů…
Myslím si, že řešit se bude zpoždění typ K(důvody na straně dopravce ) a V(problémy soupravy), přípoje jsou O stejně jako
(omylem jsem klikl poslat dříve než jsem měl celou zprávu)… vyšší moc a jiné vlivy mimo železnici takže O v hodnocení asi nebude. Hlavně ale O3 (přípoje) obvykle diktuje kraj nebo MD takže to nemělo jít k tíží dopravce.
Tak ono v hodně případech se čeká na vzduch, takže by se zas tolik nestalo.
Kromě principu „zpoždění menší než čekačka = musí se čekat“ by to chtělo mít informace o přestupujících.
Kdo má přestupní jízdenku nebo rovnou místenku na druhý vlak, to by snad mohlo jít vyjet ze systému. Samozřejmě, většina lidí má něco jiného (ids, jízdenku bez uvedeného cíle), těch se může zeptat pruvodčí.
Pokud nikdo nepřestupuje, může druhý odjet. Mimochodem apky jako PIDLítačka sice formálně prodají jízdenku na x minut/x pásem, ale vesměs po výběru spojení.
Omlouvám se za OT, ale budou knižní jízdní řády i letos? Zdá se mi, že se o tom mlčí. Děkuju.
Budou:-)vydržte pár dní.
Děkuju. 🙂
Zpozdeni je tolik ze by ceske drahy zadne bonusy davat nemusely. Desna firma kde je to gurt jako vse je statni me nic nezajima. Hnus
Píše někdo, kdo nedokáže sesmolit ani jednu normální větu. 🤦🏼♂️
Většina zpoždění je způsobená SŽ.
Ale i cestujícími, když jede na skupinový výlet cca 30 dorostenců s hůlkama ( důchodci) a najdou na vlaku jen jedny dveře z deseti, tak máte hned tři minutky během nastupování. Pak nějaký ten kočárek v létě kola a hurá 15 minut zpoždění je na světě. Ale fuj zlé ČD a ještě horší SŽ.
Jestli si hrajete na nechutného právníka ČD, tak Vám to jde skvěle.
Nízkopodlažnost a široké dveře usnadní hodně nástup. Shukafon to nedá ani s tou polo nízkou parodii u 914
Kdyby se umělo zastavit. V Japonsku dokážou trefit dveřmi značku na nástupišti +-pár cm i bez ATO/CB, takže nastupující můžou čekat u dveří.
Kdyby Spržel netajila nástupiště, tak by parta důchodců mohla být rozmístěná po nástupišti, ne v čase příjezdu začít sprintovat od odjezdové tabule.
Kdyby dveře fungovaly normálně (ne jako na prvních elefantech, díky chybějící předvolbě pár sekund než člověk přesvedčený že mačkal zmáčkne znovu, a následně se otevře maximálně jedno křídlo aby to bylo pomalejší), tak by dveře nezdržovaly.
Kdyby se dávaly reálné pobyty, nebyl by důvod zpoždění fakt, že vlak veze lidi.
Jenže kluci a holky si kupuji zlevněné jízdné a k tomu mistenky do Bdpee zásadně vedle sebe aby si mohla Madla s Jindrou povídat a pomluvit Anežku . Takže i tak nastupují do jednoho vozu jedněmi dveřmi . Copak o to v některých stanicích je vata na dlouhý nástup a výstup , ale ne všude .
Píšete nesmysly. Do jedněch dveří chodí školní výlety, i jakékoliv skupiny.
Ovládání dveří s tím nemá nic společného.
pro názornost:
Před asi 3 lety do elefantu nastoupilo jedněmi dveřmi hejno skautů. Po zjištění, že je plno a nesednou si, zase vystoupili a po nástupišti se vydali hledat volné místo v jiném voze. Když se jakž takž uvelebili a vlak se rozjel, po chvíli jeden z nich prohlásil: “ Doufám, že bude ten přípoj čekat, zase jako obvykle to mají nádražáci zpožděné.“
Nedávno na Zahradním také skupina skautíků do rychlíku od Budějovic a v chodbičce vedoucí zavelí – vlezli jsme do špatného vlaku, takže se zase soukali ven…..
To nepochopite taky …..
Skupiny cestujících, které jste vyjmenoval, jsou podle vás „závadové elementy“, které mají na triku část zpoždění vlaků ČD? Jinde okolo nás tento „problém“ stihli elegantně ošetřit nízkopodlažností vozidel, šířkou dveří a polštářem mezi maximální traťovou rychlostí a plánovanou rychlostí vlaku dle GVD.
Specifický regionální folklór. kdy SŽ oznámí nástupiště na poslední chvíli a pak je ten největší dav cestujících právě u dvěří, které jsou nejblíže vstupu na peron, to si můžou osobní dopravci (přes SVOD Bohemia) řešit se SŽ.
To je zcela pochopitelné. Ale ve výsledku, koho to zajímá? ČD zajišťují dopravu ne SŽ. A když opakovaně nejsou schopni dodržet jízdní řád, tak mě všemožné výmluvy, kdo za to vlastně může, jsou naprosto ukradené.
přesně tak…
Takže na silnici taky při zpoždění z důvodu nějakých oprav, apod…, taky viníte autobusového dopravce?
pro vás jako cestujícího …. je to opravdu ukradené.
nicméně z pohledu odpvoědnosti .. je to celkem zásadní .)
odpovědnost si má řešit dopravce, nikoli zákazník
A o tom, jak si to bude řešit dopravce je i tento článek.
no vzdyt o tom je clanek 🙂
Tak šel by udělat JŘ jako kdysi… U rychlíku v každé stanici 3-4 minuty pobyt + taková vata, že do následující stanice dorazíte o další 3-4 minuty před pravidelným příjezdem. Jenže to by pak zase každý nadával na šílenou dobu jízdy. Jinak prostě není šance jak by to mohl dopravce zařídit, když mu správce infrastruktury hází klacky pod nohy
Šak ty JŘ taky takové jsou. Z vlastní zkušenosti taková Svitava zvládne 20 minut cestou do Prahy bez problému stáhnout.
Jenže problém je většinou na infrastruktuře a pak například u osobních vlaků, kdy se převádí zpoždění, když čekají na zpožděný rychlík.
tak urcite …
Já nerozumět jazyku tvého kmene…
Pláčete na špatném hrobě. Zpoždění vlaků vinou dopravce ČD je z celkového počtu cca 10%.
Vážený asi jste ortodoxní vyznavač neoliberální ekonomické mantry že všechno státnî je fuj.
A v dnešní době jsou zpožděni zpusobena zejména tím že probíhaji na mnoha místech výstavby nových úseku,rekonstrukce svršku,a další práce.
A jako další aspekty zpoždění je možno uvést mimořádné události.
Prosim pridejte Jirimu Jesetovi. Ja uz se nemohu divat jak na kazdou akci si bere stejne zelene sako. On chodi porad v jednom saku do televize, na tiskove konference. Clovek, ktery je v managmentu a evidetne nema na to si koupit 20 obleku. Smutne.
Vám vadí, že nehýří, nebo to měla být ironie?
Mít více obleků není hýření – protože člověk jak pak střídá a déle mu vydrží (pokud se jedná o nějaký nadčasový model), než když nosí denně ten samý.
A jak víte, že těch stejných sak nemá třeba deset?
Proč by měl někdo 10 stejných sak?
A proč by je neměl?
Já mám obleky různé, zdá se mi to pestřejší. Ale soudě dle mínusové smršti, asi je normou mít 10 stejných šatů 🙂
Předtím jste myslel, že norma jste vy?
Ano. Společně Karlem Gottem. Ten měl taky na každé vystoupení nový oblek.
Einstein prý měl skříň plnou stejných obleků, aby se nemusel zdržovat přemýšlením, co si dnes vezme. ;-)
Doposud jsem znal jenom jméno ve spojení s ČD, tak jsem si dotyčného pána vygůglil.
https://www.google.com/search?q=Jiri+Jeseta&client=firefox-b-d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjG-N2N9NL7AhVi_rsIHTIQDxAQ_AUoAXoECAIQAw&biw=1099&bih=625
Z několika desítek obrázků byl v zeleném kostičkovaném saku, které může zanechat nezapomenutelný dojem, zachycen celkem 3x, ostatní saka byla v neutrálních barvách modrá – šedá.
Chápu,, že vás nápadný vzor zmiňovaného saka může iritovat, ale třeba se mu zdá pohodlnější na nošení, než zbytek šatníku, nebo mu v kontaktu s médii dodává více jistoty při svém projevu.
Vaše starosti bych chtěl mít. Manekýn stačí snad na české železnici jeden😀
Image šéfa ČD je IMHO příhodné tomu, že ČD žije z daňových poplatníků. B2C.
Zatímco pro velkou B2B firmu jako je
ČD Cargo se hodí vystupování pana Tótha. I když je vidět, že to není suchar viz přeřeknutí Vašeho kolegy který pana Tomáše Tótha přejmenoval na Tomáše Kargo… vzal to naprosto v pohodě se sebejistotou se tomu srdečně zasmál.
Jeho mediální výstupy jsou opravdu strašné. Bohužel (bohudík) je to jeden z mála v managementu, který ví, o čem vlastně železnice je. Proto ho všude někam posílají, proto ho všude někde citují. Ten kdyby trochu zapracoval na své image, tak strčí do kapsy celé tiskové oddělení.
Není důležitější obsah informace, než to, co má dotyčný na sobě?
v dnesni povrchnimdobe … bohuzel
ne.