Od prosince nebudou v Ústí nad Orlicí zastavovat expresy ČD mezi Prahou a Ostravou
Zastávka Ústí nad Orlicí město. Foto: Petr1888 / Wikimedia Commons
Jde o komerční spoje mimo objednávku státu.
Jde o komerční spoje mimo objednávku státu.
Starosta nemusí čekat na nový jízdní řád. Spoje jsou komerční, stačí tedy ČD za zastavení vlaků zaplatit…..
Obecně to problém je pro danou oblast.
Nejen že EX ČD v Ústí ale i RJ v Třebové nově nezastaví.
RegioJet je stejný případ jako Ex1 ČD. Z prodaných jízdenek si spočítali, že tam klientelu nemají.
Komerční svět. Neviditelná ruka trhu.
Jistě ale tyto vlaky budou zastavovat v MuNu.
V MuNu ztratí 2 minuty, v Ústí nad Orlicí spíš 4, navíc tam by asi taky měli nastupovat lidé z Ústí a Chocně do Ostravy.
Kde se bere ten rozdíl při stejně dlouhém pobytu? Vyšší rychlost přes UnO?
Kde je bourač, aby vysvětlil, že se přes UnO stejně jezdí krokem kolem historické budovy?
Průjezd Ústí nad Orlicí je asi dvojnásobně rychlí, navíc od Třebové mírně do kopce. Když by chtěli tunel Ústí-Choceň, tak ale ta místní 130 stejně udělá propad na docela dlouhém úseku na 160.
Vydělat peníze. Jako v kdekoliv jinde. Máte s tím nějaký problém?!?
Přitom by bohatě stačilo aby na UnO město zastavili jenom třeba dva páry ty v 8:00 a v 14:00. Ta chvilinka zastavení stejně na čase nic nezmění. A svoji klientelu to mělo ne že né. Ale je to jejich vlak, tak hold třeba to respektovat.
ta chvilinka je veskutečnosti docela dlouhá. Začíná v okamžiku kdy začíná vlak snižovat rychlost a podobně zrychlování z nuly na traťovou rychlost. Všechno to jsou „chvilinky“, které se po sečtení nasbírají na minuty.
Vlaky Praha – Ostrava by měly zastavovat pouze v Pardubicích a Olomouci. Jo a měly by jet alespoň 200 km/hod. Současná situace je otřesná.
Jak teď bude Jirka jezdit do práce?
Ten jezdí jiným vlakem z hlavního.
Okresní město druhé kategorie.
To, že je sídlo „okresní“ neznamená, že tam nutně musí být velká frekvence. I „neokresní“ město (pozdravení např. do Havířova) může vygenerovat daleko větší počty cestujících.
a Liberec?
Přijde mi to jako rozumné. Vlaky, kterými se z Prahy jezdí především do Ostravy a Žiliny a jsou mnohdy dost narvané, nebudou více zatěžovány cestujícími do ÚnO, kteří mohou využít rychlíků.
…. a také zkrátit jízdní dobu o nějakou tu minutu.
Narvané? Většinou sedím sám kupé. Pokud není vyloženě nějaká špička, tak to většinou vozí vzduch.
Nevím jak ostatní vlaky, ale EC 141/140 vzduch rozhodně nevozí. V každém kupé minimálně 4-5 lidí, velkoprostor (který velmi často chybí a je nahrazen kupéčky) je obsazen z valné většiny.
Akorát rychlíky jezdí na hlavní nádraží , které obsluhuje akorát tak periferii.
Na druhou stranu, na něm by mělo zastavovat všechno – a na zastávce město, jenom pokud se to vyplatí, nikdy hlavní nevynechávat.
Mně třeba štve že takový IC 548 Ostravan jede jako obyčejný R a stojí u každé vrby. Proto jsem nucen přestupovat ve Svinově na rychlejší IC 514 Opavan který jede jako Pendolíno a stojí jen v krajských městech. Podle mne by u tohoto vlaku IC548 a IC549 se měly zrušit zastávky Studénka, Suchdol nad Odrou, Ústí nad Orlicí město a Kolín. Zpátky ve směru do Návsí úplně vyřadit nástupní stanici Praha Libeň.
IC hlavně nemá stavět/začínat/končit v díře jménem Náves.
Souhlas, když už to má jet až taky tak není důvod neprotáhnout ho až do Žiliny.
Většina vlaků na severní Moravu končí v Bohumíně, ale pro obsluhu Karviné, Těšína, Třince je nutné jet dál, proto Návsí. A prodloužení do Žiliny – zeptejte se dopravců co to by znamenalo – jednak zahraničí a jednak v současné době je žilinský uzel v přestavbě.
Díra s obyvatelstvem v blízkosti nádraží kolem 20 000.
Končí tam jen večerní vlaky i od RJ.
Je to takové ONJ, ve stanicích níž není moc místa z důvodu silné nakl. dopravy.
A z jaképak díry pocházíte či v jaképak aktuálně přebýváte Vy ?
David, Návsí / Nawsie 🙂
Ic548 je parádní ranní spoj z Ostravy která je jinak tragická na spojení. Kolem jede spousta vlaku stavici jen Olmu a Praze. A je to vidět jak je 548 slušně obsazená
V Návsí má přípoj od Čadce, v určité dny bývá docela obsazen už z této stanice.
Je to první ranní vlak pro celý kraj, proto zastaví všude. Další už ne.
Pro spěchající je tam právě ten Opava.
Ideální řešení.
Liben je mnohem důležitější než Usti ( z hlediska frekvence)
Cílem není stavět v každé díře. Pak vlak ztrácí na atraktivitě jak časově, tak subjektivně, a vyhání cestující do konkurenčních druhů dopravy.
A konkurencí železnice přitom nejsou soukromí dopravci, ale především individuální doprava (automobily), případně autobusy, kam se cestující přesunou, pokud jim železniční doprava přestane z nějakého důvodu vyhovovat (třeba že je příliš pomalá, protože „všude stojí“ a „zastavuje pro zajíce“).
Ano, je třeba důkladně zvážit zda raději odradit 8 cestujících (kteří nota bene můžou použít také rychlík) nezastavením v ÚnO nebo 10 cestujících zpomalením vlaku Pha-Ova…
Ano, dokud se většinou nádraží muselo projíždět 40-60 tak to bylo skoro jedno, ale to už tady neplatí že?
Navíc ten poměr určitě nebude 8:10, ale spíš 8:100 a víc
Chcete snad naznačit, že kuli tomu, že v U/O vystoupi 8 lidi, tak 100 lidi nepojede do Ostravy?
Ne. Zastavením pro 8 lidí zdržíte 100 dalších, kteří si pro příště takovou jízdu dvakrát rozmyslí a pojedou třeba autobusem.
Co si budem, Ústí n. Orlicí není většinovou klientelou těchto vlaků a jeho klientela naopak ocení o jedno zastavení méně, protože proto přeci jedou expresním spojem a ne „obyčejným rychlíkem“.
Z Ústí do Ostravy žádný rychlík nejede.
To z takových Kyjic nebo Sedlíšťky taky ne. A přesto se tam lidi dostanou.
Kdyby byly zavedeny zpět nějaké expresní příplatky, tak by bylo hned zřejmé kdo co ocení.
Dnes nemáte expresní příplatky, ale dynamické ceny jízdného a vázané jízdenky.
A kupodivu s těmi expresy za tu nabízenou cenu lidé jezdí.
Existuje povinně místenkové Pendolino.
A i bez připlatků si můžou odpovědní nechat udělat sestavu, kolik jízdenek byl z A do B.
Jediným rozumným řešením by bylo vybudování kolejové spojky od Ústí nad Orlicí město do Dolních Libchav a zrušení osobní stanice za městem. Tato možnost byla ovšem rekonstrukcí stávající stanice za městem na dlouhá desetiletí zabita, takže to dokážou opravit až nastupující generace.
Ale nezapomnte, ze vlaky od Kralik/Letohradu musite nekde otacet a to na stavajici zastavce mesto je velice tezce predstavitelne
Osobní vlaky netřeba otáčet, mají dvě stanoviště. Ale zavazely by tam, když tam není dost kolejí. Leda by zajížděly pokaždé do České Třebové.
Technicky to lze řešit poměrně snadno: pro osobní vlaky od/do Letohradu by na zastávce stačilo jen přistavět poměrně krátkou kusou kolej k nástupišti nad prostorem souběžným s dráhou končící ještě před budovou zastávky (asi tady: 49.9688450N, 16.3950200E). A výhoda by to byla i pro nákladní dopravu, protože u většiny vlaků by odpadla úvrať.
Ale už je to pryč, tak nemá smysl plakat nad rozlitým mlékem – možná tak někdy za několik desetiletí se tím bude mít smysl zase začít zabývat, ale ani tím bych si už příliš jistý nebyl.
Není reálné nemít čas na obrat, v zastávce na koridoru nemají co končit vlaky. A směrem do MuN by vyziraly kapacitu
Pokud by tam dotáhli dvě koleje navíc (a ovšem asi i trochu přestavěli příjezd do Třebové), nemusel by to být problém. Nebo začít používat jednotky s automatickými spřáhly.
Tuto variantu, která se nabízela v při přípravě modernizace koridoru také projednávala, totálně zabilo svým striktním odmítnutím právě město Ústí nad Orlicí. Přitom mohla být ušetřena komplikovaná a drahá rekonstrukce stanice, které mohla zůstat jen jako provozní + pro nákladní přepravu a umožňovala by i vyšší rychlost průjezdu, a náhradou mohla vzniknout ještě i užitečná nová zastávka v Kerharticích. Škoda …
Takto nám to předvádí již léta (mimo času objízdné trasy) pan Jančura v Kolíně, bojí se, že by ty své bauzugy měl přeplněné do Kolína a dost by na nich nevydělal….. A to přesto, že je tam navazující linka R23. (také v jeho úžasném podání) a návazná trať na KH (UNESCO) a na města na Vysočině. To však není záměrem tohoto dopravce, jeho záměr je vozit študáky s dotací od státu do Ostravy a Brna. Sem a tam. Ano, komerční vlaky jsou „fajn“…jen se díky nim nevejdou na „koridor“ Ty, jež by třev’ba obyvatele Kolína v klidu, bez návalů atd….dovezly… Číst vice »
Koridor zapleveluje příměstská a regionální doprava, která má mít vlastní koleje a nikoliv odebírat kapacitu nákladní dopravě na koridorech.
Ještě že mezi Kolínem a Ostravou jezdí tolik osobáků, Kolín-západ bude zachvíli 5 kolejí, to snad ty náklady na tom dokážou přežít.
Když mu to ti studentíci naplní, proč by je nevozil?
Naopak jeho záměrem není suplovat příměstskou dopravu a regionální rychlíky.
Mimochodem jeho nové rychlíky přes Vysočinu, na které letos vyhrál výběrko, tam zastavovat budou. Jednak to chce objednavatel a jednak to u této linky (meziregionální rychlík) má smysl.
Ha-ha, zastávková politika Elefantů vám nevoní? A proč se teda vedou po koridoru, když jsou to couráky? A Proč se na takové vlaky ještě navíc nasadily soupravy které mají tak těžkopádné zrychlení??
Dopravní obslužnost Kolína je více než slušná, ale holt nemůže mít každé sídlo v Čechách přímý expres vlak do Prahy…
Toto není úkol nevyšší vrstvy (expresy), dohodněte si občas nějaký Spěšňák nebo Rychlík… ale i takové spoje nejspíš na cestě jednou či dvakrát zastaví.
Však jsou tam přímé rychlíky a EuroCity 2-5x za hodinu. Co víc na okresní město chtít?
Popravdě a kdo stojí o to cestovat Expresy, IC, EC atd…? Já jistě nestojím o to, abych musel cestovat s lidmi, co migrují z Moravy do Prahy a zpět…. Je to jen povzdech právě nad absencí nečeho, co cestou dvakrát, třikrát zastaví (Sp)….bohužel, díky Regio Jetu se to nevejde na koleje…..ten ovšem nestaví, takže masu lidí (dost velkou část netvoří kolíňáci, ale Ti, jež toto nádraží využívají právě proto, že je na koridoru) musejí pobírat dálkové vlaky. Osobně bych vlak nevyužíval vůbec, ale autobusy nejsou souběžně vedené….
Dobře, ty Sp, co „cestou dvakrát, třikrát zastaví“ jsou tam taky (staví v Č. Brodě a Pečkách). V ranní špičce do Prahy, večer z Prahy, jednou za hodinu. A neříkejte, že to se nepočítá, protože jedou do Kutné Hory.
Bohužel tři páry ráno, první tuším s dojezdem do Prahy cca v půl sedmé (hezké, když dost lidí, bohužel od Marie Terezie a to i v Praze pracuje od 6:00 – podívejte se na obsazenost R 966 pobírajícího podle zde diskutujících „hlupákyů z nevýznamných tří středočeských měst ČA, KH, KO) a tři odpoledne. SO a NE nic. Navíc vedené Honneckery – ani by mi to nevadilo na cca 40 minut , být v nich normální rozteč polstrovaných leteckých sedaček (viz autobus) a klima. Vždycky jsme si myslel, že platím li si veřejnou dopravu ze svých daní, jsem rovnocenný cestující, jako… Číst vice »
Elefanti do Pardubic na Os nejezdí skoro vůbec, protože rameno je Kolín – Třebová, Kolín – Praha, namísto původního Pce – Praha, Pce – Třebová, elefant na Os do Pardubic jede možná 2x za den.
Vzhledem k tomu, ze RJ vozí delší vlaky a plné vlaky, tak ke změně asi nedojde
Máte pravdu, výhodou RegioJetu je, že se do expresu do Košic nenavalej Kolíňáci, kteří hned obsadí dětské kupé, protože z toho je vyženou nejpozději. Pak když cestujete ve čtyrech tak je celá rodina rozhazená do Kolína minimálně po celým vagónu.
Vy jste velkej inteligent….koupíte li sí jízdenku přes e-shop, máte v ní automaticky místenku (osobně bych ani bez ní necestoval), jistě, máte li režijku je 35 Kč ranec, co? To za prvé, za druhé všechny EX v Kolíně staví (nestaví jen Pendolina a RailJety)….. a za třetí, díky narvanosti v tomto úseku trati a čím dál tím větší oblibě systému bydli v Kolíně, pracuj v Praze má spousta lidí z Kolína 1.třídu (tak jako já už asi 20 let) a i tak dokupuji v exponovaných časech místenku….. Ale chápu, že by jste chtěl sedět sám v kupé v dětském oddíle….… Číst vice »
Nemyslím si, že mezinárodní expresy mají sloužit denně dojíždějícím Kolíňákům do Prahy. Nákup místenky v eshopu je sice hezká věc, ale pouze za předpokladu, že předchozí spoj neměl zpoždění. A kupovat další místenku za 35×4 pokud Vás čeká ještě jeden přestup tak celé x2, tedy celkem už za 280 Kč — pro mě to už ranec je. A jediný co bych přivítal je, aby v dětském kupé mohli sedět ti co na to mají nárok. Pokud jedu sám, nemám problém si sednout tam, kde je volno — případně i stát — navzdory koupené místence.
Máte pravdu, ani já si to nemyslím, ale politika dopravní cesty, dopravní politika této země a výška platů v Praze jsou proti. Není li jiné spojení (jak kapacitně, tak časově) nechcete snad lidem nařizovat čím jezdit a kam si sedat, že? Mně se také nelíbí, že ač bezdětný musím študákům přes které se v tom EX, EC, RJ atd ani nedostanu na WC (kolikrát ani v 1.třídě) přispívat na jízdné i o prázdninách, svátcích, sobotách a nedělích…. Co mají tyto dny společného se studiem. Něco shnilého je ve státě Dánském, že? A tipuji že něco jiného je rvát z lidí… Číst vice »
A ještě jeden dodatek….máme jedno z nejnižších jízdných v Evropě, vlak je zde vlastně „socka“ (nepočítám li různé hurá akce 49 Eur atd…. ale tam si nesednete již ani na zem), za každou službu se ve slušné společnosti platí a pro koho je ta částka vysoká, musí zvolit to, na co má….nejsem přítelem jakýchkoliv dotací. Problém tohoto národa je ten, že každý myslí, že má na vše nárok….není to tak, pane. Ani ve 21 století to tak není (a mimo doby komančů nikdy nebylo). Moje doporučení by Vás urazilo, ale z textu jasně vychází…..promiňte. Hlavně mi nevnucujte, že vyjede li… Číst vice »
Nevím jestli se mám nad vašimi příspěvky smát nebo brečet. Člověk, který chce za každou službu platit ale nevoní mu, když soukromník za svý prachy nezastavuje (btw. expresy na Budějovice nestaví v Benešově, na Plzeň nestaví v Berouně). Využívat dotovanou linku kuliva vyššímu výdělku, ale žehrat na studenty, že jedou někam v sobotu nebo v neděli (nenapadlo Vás, že se třeba přesunují z místa studijí do bydliště, nebo naopak). A že bychom měli jedno z nejnižích cen jízdného … například Londýn – Crawley (srovnatelné s Praha – Kolín), cena 6 liber, jízdní doba poloviční. U nás linka Praha – Kolín… Číst vice »
Na místě pro invalidy zaparkovat nesmíte, stanovuje to tak siniční zákon. Do kupé pro rodiče s dětmi přepravní podmínky nezakazují sedat. Je určeno přednostně!!! pro rodiče s dětmi. Poznáte li rozdíl. Jistě znáte li cenu jízdenek v Londýně víte co je dovoleno a co je zakázáno. Tak zní pravidla. Jinak 6 liber je cca to samé jako 122 Kč pokud vím. O cestovním čase, to bychom si mohli povídat….bohžel pracujeme li zde tak jak pracujeme a „koridor“ budujeme 30 let, asi nikde rychleji nebudeme….stejně tak jako po nedostavených dálnicích zaplevelených kamiony. Dále, nikoho nenutím nikde zastavovat, je mi RegioJet celkem… Číst vice »
A jen dodatek…já osobně v „dětském“ kupé nikdy neseděl, nevím, co se tam lidem tak líbí. Nemám rád ani kupátka a už vůbec né ty, kde se mi celou cestu pod nohami budou plést a vřískat děti…. Snad asi jen, že tyto vozy bývají klimatizované….nebo nevím. Já tam snad nikdy ani neseděl…ani v tomto „polovičním“ voze. Kde jinde jsou dětské oddíly opravdu nevím, jezdím již 20 let 1.třídou.
Jak často se stává zpoždění, při kterém má význam to řešit?
Při takovém bordelu platí jízdenka ČD na všechno modré, co jede daným směrem reálně 15 minut- před pravidelným odjezdem toho mého, akorát bez místenky. A v takovém případě já jedu na stojáka.
Dokonce pane. koupíte li si roční jízdenku na 1.třídu, máte i místenku zdarma…..to je „veget“, co? Ale Vy raději budete napadat lidi, co dojíždějí do práce a platí si jízdenky a platí daně za to, kam si sednou….. :-).
Je fakt, že dětské kupé by mohl RJ lépe ošetřit.
Místenku koupit jenom na dítě. Případně v jedné transakci nějaký poměr neděti:děti, rozhodně ne solo dospělý.
Nicméně Pendolino nemá dětské kupé vůbec
Já ani nevím, dokonce se mi stále častěji stává, že rodiče s dětmi sedí v 1.třídě. Sice s toho také radost nemám (nikdy se to neobejde bez křiku a běhání sema tam), ale nedovolil bych si nikoho, kdo si na jízdenku vydělá kritizovat, za to, kam si sedne, či odkud kam a jakým vlakem jede…. Pokud někdo stanoví, že já jako „lopata“ nesmím z Prahy (pracuji) jet EC do Kolína (bydlím) tak po vzoru KLDR poslechnu. Jinak si zaplatím, sednu a jedu (když vlak staví). A že chci aby stavělo co nejvíce vlaků….to je přirozené. Víc už ani psát nechci.
Jančura začal jezdit cca 7 let před zavedením slev, jejichž hlavním příjemcem jsou ČD. No ale holt se tam platí jízdné, to už je dnes trochu trapné.
Hlavním příjemcem jsou proto, že provozují nejvíce vlaků, tudíž spolknou logicky nejvíce dotací.
Nesmysl, proplácení studentských slev začalo se začátkem komerčního provozu na trati Praha-Ostrava roku 2011. Ze začátku byla dokonce nařízená poloviční sleva pro důchodce, jenže velice rychle na to došly peníze, tak byla zrušena (a Jančura řval nejvíc).
Babiš to jen roku 2018 rozšířil i na důchodce a zavedl slevu 75 %, teď máme 50 %, jestli se nepletu a už si to nikdo netroufne důchodcům zrušit.
To zastavování na zastávce byl od samého počátku nesmysl, protože bylo prakticky využitelné jen Oušťáky a pro ty, kdo jeli přímo do/z Ústí n/O. – všichni ostatní potřebovali zastavování ve stanici. Takže teď budou Oušťáci mít, co si (byť asi nechtěně) vykoledovali.
Ta střídavá zastavování jsou obecně zvrácenost: kvůli úspoře několika málo minut je kvůli tomu nutno přemýšlet, kterého vlaku lze použít, a kdo nejede přímo a musí přestupovat, ve výsledku stejně žádný čas neušetří, naopak často spíše prodělá.
Pokud je člověk zdravý a není obtěžkán zavazadly, tak zrovna v Ústí není problém přestup ani mezi zastávkami, je to cca 15 minut pěšky.
Ale souhlas, dálkové spoje by měly stavět především v uzlové stanici, kde jsou přestupní vazby.
Jako cestující, ale logicky budu volit R, které na hlavním staví, když potřebuji přestup dál, než abych se z města vracel pěšky na hlavní, přes které ten vlak jel.
Tak pokud přestupujících není „hromada“ pokud možno velká, tak potom je úspora několika málo minut větším množstvím lidí důležitější než fakt že by nemuseli cestující do ÚnO „zbytečně“ študovat kterým spojem mají jet…
Tak při taktu třeba půl hodiny se dá se střídavým zastavováním docela pracovat. Takhle třeba funguje linka IC5 ve Švýcarsku a myslím, že celkem bez problémů.
No, to je snad v pořádku. Nechápu, proč by musel expres
zastavovat v každý díře. Je to snad expres !
Zrovna Ústí má docela kvalitní autobusák a treba i navazující lokálku do Letohradu.
No ony expresy, o kterých je řeč, stavěly má městě, ne na hlavním.
Takže návaznost na autobusák, či lokálku žádný.
Doss22 nemá pravdu – v blízkosti zastávky UnO -město je zastávka autobusové linky Česká Třebvová – Ústí n.O. – Vamberk – Rychnov n.K. Značně vytížená. Pokud z UO do Rychnova vlakem,.to co?: Do Chocně, přestup – do Týniště -přestup na spoj směr Častolovice – Solnice. Od Prahy velice dobrá vazba, rychlý dojezd do Rychnova n-.L-.a- do Škody auto -Kvasiny-.
Pokud pojedu z ÚO do Rychnova, tak je jasné, že asi zvolím přímý bus, ale na to nemá žádný vliv zastavování Ex Praha – Ostrava. Od Prahy je určitě rychlejší jet buďto vlakem přes Hradec, případně Pardubice – Hradec, nebo riskovat těsný přestup a jet Pardubice a z Pardubic bus. Případně dojet Ex až do Třebové a tam z nádraží jede bus za 10 minut, všechno je lepší než půl hodiny čekat v Ústí na městě. Ústí město bude časově výhodné jen v případě zpoždění Ex. Nebo ještě busem z Prahy do Hradce a z Hradce vlak, to je časově… Číst vice »
Těsný přestup v Pce, od Ex Praha – Ostrava o kterých je článek.
Až v budoucnu bude rekonstruováma trať z Prahy do Hradce K. (druhá kolej od V. Oseka, aspoň 160 km/h, a dál elektrifikován aspoň úsek Hradec K.-Týniště n.O,.-Častolovice – Solnice (Solnice = dnes už severní předměstí Rychnova n.K.), Solnice jsou Kvasiny (Škoda auto, kvůli tomu se připravuje elektrifikace lokálky Častolovice-Solnice), tak samouzřejmě nebude spojení přes Pardubice-Choceň od Prahy třeba. Ale ze směru Ostravy, Olomouce či Brna bude třeba nadále). Jenže kdy to bude,. při dosavední české rychlosti budování nové infrastruktury? Podobně Náchod – bude někdy „vysokovská spojka“ a dostatečně rychlý dojezd před Hradec K.?.
Ono není potřeba už ani dnes, kdo pojede do ÚnO město, aby tam půl hodiny čekal na bus do Rychnova? To je snad ta nejpomalejší varianta, i za současného stavu je o pár minut rychlejší jet vlakem přes HK, případně bus do HK a vlak dál, to je ta nejrychlejší s časem kolem 2 hodin.
A z opačné strany (od Ostravy, Brna)? Stačí vystoupit v Třebové a přímo před nádražím nastoupit na ten samý bus, od vlaku od Ostravy/Olomouce jede do 10 minut. Zastávka v ÚnO město prostě nedává smysl, pro nějaké přestupy někam dál.
V Ústí n.O. ať „hlavní nádraží“ tak město potřebují dobrou koordinaci s autobusovými spoji – na „hlavním“ je dost dosud nevyužitého místa, hlavní autobusové je 2 km, od ÚO město taky přes 1 km, akorát na Rychnov je relativně blízko ÚO město zastávka na bud Č. Třebová – UO – Rychnov. Z Třebové do ÚO město nemá žádný diojezd EC112 /tím jezdíme z Varšavy), a R19 je sice dojezd na „hl.n:“, ale při zpoždění EC112 nečeká….skoro 10 let Ex1 (včerně EC112) stavěl v ÚO město, a žádné ztráty to nevynášelo, takže jak to, že tak najednou? Napsal jsem už na… Číst vice »
Podle stejné logiky by mohl zastavovat v Poříčanech, Pečkách, Přelouči/Valech u Přelouče, Moravanech, Chocni, Třebovicích v Č., Rudolticích v Č., …
Tvrdíte s prominutím nesmysl. EC zastavuje třeba v Mohelnici a Července. Ústí n. O. na rozdíl od Vámi jmenovaných měst je větší střediskové město polycentrického okresu (pro vysvětleně méně gramotným: Okres UO zahrnuje 10 měst. Je to také páté největší město v Pardubickém kraji., Než příště začnete s uštěpačnými nesmyxslnými poznámkami, prostudujte si fakta.
Vidíte. A přesto se tam nevyplatí zastavovat.
U komerčních vlaků to nejsou jen tupé škrty, věřte, že to mají statisticky podložené (počtem prodaných a ve vlaku načtených) jízdenek.
Tak ať to doloží konkrétními fakty. Ať tedy SŽDC ři ministerstvo dolží tady veřejně ty statistické analýzy. Jsem zvědav. Zatím to vypadá jako obyčejné rozhodnutí od stolu.
Linka Ex1 je komerční linkou na obchodní riziko dopravce České dráhy.
Správa železnic ani Ministerstvo dopravy s jejich rozhodnutím o ne/zastavování v Ústí n. Orlicí nemají nic společného.
Dopravce si fakta prostudoval (rozuměj frekvenci daného tarifního bodu) a na základě výsledku prostudování došel k jednoznačnému závěru, že zastavování se mu na předmětné zastávce nevyplatí. A proč se nevyplatí? No právě proto, že ze strany místních je zájem o tyto vlaky pramalý.
PS: Polycentrický okres zahrnující 10 měst tu poptávku zkrátka není schopen vygenerovat a kvůli prestiži ÚnO (či jakéhokoliv jiného „důležitého“ tarifního bodu v ČR) tam ty vlaky jen tak z plezíru stavět nebudou, když lidé o to nestojí.
Zřejmě není dostatek platících zákazníků aby to mělo cenu!
No a?
Autobusák je ovšem značně vzdálen jak přestupní vlakové stanici, tak vlakové zastávce ve městě. Ideální jsou autobusy zajíždějící až k té stanici, pro přestup z vlaku.
Když může stavět v Holýšově, Střiteži, Velešíně nebo Července tak proč ne tady…
Července se staví kvůli přestupu na Litovel. První tři zastávky jsou na objednáváných spojích. Ještě nějaké připomínky mimo?
Litovel je ale z pohledu expresu taky díra jako Ústí nad Orlicí.
Na Litovel hlavně ty motoráky nenavazují. Každopádně je to spádovost Litovle a Uničova autem…
Přestupuje tam ovšem překvapivě dost lidí.
Raději si prostudujte trochu zeměpis, než začnete urážet. Viz mé příspěvky výše.
To že je Ex objednávaný nemění nic na tom, že v dírách nemá stavět i když tam ma zrovna nějakej ouřada z ministerstva chalupu. Žeby potrefená husa, která si za naše daně zajistila Ex až před chatu?
Nooo… ale byla by to „pokroková“ husa co by na chatu jezdila vlakem místo autem??
Nemusí být pokroková. Může to být obyčejný kolenovrt jezdící na reží.
Za vaše těžko. To vaše daňové přiznání nebude mic slavného. Objednaný vlak zastaví tam, kde objednavatel určí. A jestli se vám zdá, že tam stavět nemá je nepodstatné. Ostatně na základě čeho tvrdíte, že něco někde stavět nemá? Váš dojem?
Z vašeho vyjádření úplně čiší úřednická arogance a povýšenost, uvědomte si laskavě, že jsme to my, kdo vás živíme. Berte to třeba jako názor voliče a daňového poplatníka a jestli máte nějaký problém se svým platem, tak já osobně letos zaplatím vyšší daně, než před tzv. snížením při zrušení superhrubé mzdy a už cca 15 let platím daně nadprůměrné, protože většina mých příjmů jde z HPP a pak z kapitálového majetku, kde optimalizovat nemuho, pronájem druhého bytu je až na třetím místě.
No vy mě fakt neživíte. To spíš já vás. Nadprůměrné daně je co? Já plat nedostávám, narozdíl od vás. Úplně z vás čiší, jak moc rád byste optimalizoval daně. Co se trošku příčinit sám a nenávidět jiným, že jim někde něco zastavuje. Mimochodem žádný expres v těch třech stanicích nezastavuje, jsou to dálkové vlaky v jiné kategorii než uvádíte. Jestli zre mě něco čiší, tak pohrdání nad demagogií, kterou tu předvádíte.
Ex do Žiliny se jenom expresem nazývá, jak přes Ostravu, tak Velmez, nebo EC do Varšavy, ve skutečnosti to jsou všechno rychlíky, to jen nezní tak pěkně.
Stejně tak kategorie vlaků „RJ“ je zvrácenost
Já např. žádný ouřada z ministerstva nejsem už pár desítek let, .chatu v Ústí n.O. nemám. Ex1 Silesia, Cracovia používám s rodinou k cestám do Polska, protože jsme česko-polská rodina. Ale za nějaké desítky let mám proto projeté i některé polské tratě, nejen české ve směru do našich cílových stanic v Polsku. Takže např.mám možnost být svědkemm, jaka kdy je vytíženost Silesií na českém i polském úseku. ….
Z UO město má dojezd autobusem do Rychnova n.K. a /Škody Kvasiny, to je už dnes severní periferie Rychnova n-K.).
V Července staví Ex2, která je taky objednávaná
V těchto lokalitách si zastavení objednal objednavatel dopravy, který provoz dotčených linek platí.
Linka Ex1 je provozována na komerční riziko dopravce a tedy jen dopravce rozhoduje o tom, kde zastaví a kde ne.
Tak to samozřejmě vím nejsem blbý, ale cestující do Lince/Mnichova/Olomouce to zdržuje úplně stejně jako u Ex1do Ostravy. A nikde jsem zdůvodnění, proč se naše daně utrácejí za zastavování Ex ve vesnicích neciděl.
Především se zastavením v UO město nemění čas jízdy. Navíc mezi Ústí n.O. a Ústí n.O. město je oblouk, kde stejně je omezení rychlosti – i pro pendolino. Rozumným důvodem pro zrušení zastavování (a to ještě u někerých dalších stanicích )by mohlo tedy být leda podstatné snížení doby jízdy. To může být reálné na tratích s velkou provozní rychlostí (160 km/h, a více), kde už by dobržďování, zastavení a rozjezd sebrali řekněme aspoň 5 nebo více mínut. Jenže to tento případ není ani náhodou, navíc tvrzení, že ČD provozují Ex1 na komerční roziko, je mimo mísu, protože to zastavení v… Číst vice »
Ten oblouk v Ústí žádné zdržení nepřináší, to spíš už ten v Třebové a ty před Chocní. Zastavení stojí peníze, stojí to čas, ten stojí peníze, mimo elektřiny a brzd.
Ale je oblouk mezi UO a UO město, akorát že po rekonstrukci má větší poloměr, takže bez brždění to i teď nejde, akorát že to není tak drastické zpomalení jak před rekonstrukcí . No a z té Chocě, máte pravdu. Ani po té rekonstrukci s takovými poloměry oblouků oprravdu nějaké urychlení nejde. A´t SŽDC ukáží tedy i energetickou bilanci – co se týká nákladů.
Průjezd Ústí je 130km/h, na to vlak co staví v Ústí město ale stejně nezrychlí, ten co zastaví v Třebové ani nepotřebuje zrychlovat na/z 160.
Na zastavení vlaku, nástup a výstup cestujících a opětovný rozjezd potřebujete minimálně tři minuty, když všechno dobře půjde. Reálně i víc.
Na průjezd obloukem?
Tedy pokud nechcete cestující nechat nastupovat za jízdy.
„Vtip“ je v tom, že časy mezi Prahou a Č. Třebovou zůstávají.-…
Takže teď už budou stavět jen 20x?
Větší logiku by mělo zastavení v Chocni. V době výluky na Bezpráví se tam s Ex1 zastavovalo a vždy tam výstup a nástup byl. A samozřejmě mnohem větší jistota při cestách Náchodsko – Morava.
Souhlas. Bývaly tam 4 minuty na přestup (nevím jak teď), což samozřejmě někdy ujíždělo.
Teď jsem jel v pondělí Břeclav – Nové Město na Moravě. Půl hodiny na první přestup v ČT z railjetu do osobáku směr Kolín. V Chocni potom 7 minut na přestup na Sp směr Náchod. Sp dokonce čeká na R Svitavy, takže je to příjemné. Opačným směrem to bude horší, pže Svitava asi na Sp čekat nebude
Asi spíš NM nad Metují?
Problém však je, že R Svitava nečeká vždy na zpožděnou Ex 1 v Třebové, tudíž je přestup v háji. Kdyby Ex1 zastavovala v Chocni, bylo by to o přestup méně a větší naděje, že Sp počká…
Tak já neříkám že by nebylo hezké kdybyste z městečka v Čechách do města na Moravě (skoro až v Rakousku) přes půlku republiky mohl jet s jediným přestupem, ale je to spíš vyjímka než pravidlo…
To je právě ten průšvih. Jezdím se ženou relativně dostkrát do roka do Varšavy a za ta léta už, za naše jízdenky Ústí n.O.město – Warszawa Zachodnia ČD dostalo nemálo peněz.. A Tteď si představte EC112 – odjezd z Warszawa Centralna před půl druhou příjezd Č. Třebová 20.02 (Ústí n.O. město je dosud 20.11). Z Č. Třebové v nové, JŘ ujede při zpoždění Ex1 (EC112) brněnské R19 – a nemáme čím dojet domů. Navíc s plnými těžkými kufry….Osobák, který z Třebové jezdil za EC112. nyní jede před ní. …Takže tak leda v Č. Třebové prenocovat …. Vlak má sloužit cestujícím… Číst vice »
Taxíkem to z ČT do UO bude tak drahé?
No pokud vyděláváte 100 tisíc měsíčně,. tak asi ne. Ale představte si třebna důchodce. ˇC-Třebová – Ústí n.O. je 10 km. Tak si spočítejte,pokud pro Vás např. má přijed z ´UO a odvézt z Č-. Třebové do ´UO….300 až 500 Kč-.
Do Noveho Mesta na Morave jste tudy urcite nejel, ale spis do Noveho Mesta nad Metuji. Sp v Chocni ma cekaci dobu na Svitavu 7 minut (tudiz celkem 14 pri zapocitani doby na prestup v JR). Opacnym smerem je to podobne, pokud Sp od Nachoda nema vic jak 10 minut, Svitava ceka. Jezdim tim pravidelne minimalne dvakrat tydne.
Zajímavé je, že Svitava v Chocni nečeká, ale už se mi stalo, že jsme ve Svitavách čekali na nějaký motorák asi 12 minut.
Svitava v Chocni čeká na Sp, nejsem si ale jist čekací dobou
Toto ale neřešit prodloužením stání Ex!!
No, takové uzly „někdy to navazuje, risk je risk“ mám nejraději. 🙂 Ideálně, když ještě vidím koncová světla a následující dvouhodinový prostoj. 😉
Ještě by v Chocni mohl zastavovat první ranní railjet směr Brno. Vzniklo by tak velmi rychlé spojení Rychnovska a Náchodska s Brnem a Rakouskem.
Myslím, že Rychnov nad Kněžnou i rychnovsko má velmi dobré spojení autobusem k vlakum do a z České Třebové.
Z Ústí n.O. město! Na co jet až do České Třebové,. a potom se vracet do Ústí n.O? Ten poměrně častý spoj do Rychnova jezdí z Č-. Třebové přes Ústí n.O.(zast. hotel UNO, to je při vlakové zastávce Ústí n.O.měst). a dál přes Libchavy (SOR, fabrika na busy) – Potštejn – Vamberk – Rychnov n.K (a Śkoda auto Kvasiny)
Z Č.Třebové zase je výborný dojezd od vlaku autobusem do Litomyšle, z Chocně trvá déle – když už mluvíme o Chocni, tak spíše Vysoké Mýto)
Ano i tu stavěli všechny Valašské Expresy které Ústí nad Orlicí nezastavují. Na památku jsem si vzal ty letáčky kde jsou vypsané všechny EX a IC vlaky které tu v době té výluky stavěli. Ty Valašské Expresy tu byli přidané od změny jízdního řádu v Prosinci roku 2021
Tak bylo by fajn kdyby vic vlaku od Olomouce zastavovalo v Usti „hlavnim“, aby se dal vyuzit prestup na Leose smer Kralicak, Kladsko nebo Wroclaw. Ale holt komercni trat, tady se na navaznosti nehraje. Aneb udrzitelna doprava v praxi.
Co to plácáte člověče ?
Na trati jsou všechny spoje v objednávce. Žádný osobní vlak není provozován na komerční riziko.
Regiojet, pendolino…
Odkdy jezdí Regiojet nebo pendolino v úseku Ústí – Letohrad a dále?
Tady někdo nechápe kontext…
On nemluví o trati Ústí – Letohrad ale o hlavní trati směr Česká Třebová.
Podle něho by bylo ideální kdyby vlaky stavěli ve stanici Ústí nad Orlicí (hlavní stanice), kde je možný přestup na vlaky do Letohradu a dál…
A na hlavní trati nejezdí? Jak jste došel k úseku Ústí n.O. – Letohrad?
Že by ty vtipy o ajznboňácích byly pravdivé? Zjevně nick TnM má na mysli komerční spoje na trase Praha – Ostrava, co v Ústí n. O. na hlavním právě nestaví.
Takže i ta nejrychlejší vrstva by měla stavět všude tam, kde je možnost přestupu na jinou trať, protože to někomu může vyhovovat. Ty chceš od nás z Hané zastavování v UnO, Pardubičák bude chtít Červenku, Ostravák bude chtít Moravany, atd atd atd. A já chci jezdit zrovna Bouzovem za dcerou a vnoučaty do Vrbátek, protože mi odjezd po půl, jednou za dvě hodiny vyhovuje víc než každou celou a nesnáším stavění v Salerově(Kraličkách)
Od Olomouce na Wroclav? A kolik lidí tak jezdí, i mimo vlak?
Bylo by legální, kdyby Ústí nad Orlicí u komerčních vlaků to zastavení Českým drahám zaplatilo?
Jinak vtipné je, že zatímco dokud tam Ostravany zastavovaly, tak měly v úseku Pardubice – Česká Třebová stejnou jízdní dobu jako nezastavující Valašské expresy, ale příští jízdní řád ji mají mít delší, i když tam zastavovat nebudou.
Na Sž zabrala vidina prémií za nezpoždění.
Hezky to jde vidět na Vindobonách, kdy se čeká ve stanicích i 5 minut.
Zas proč ne. Radši pojedu o chvíli déle a vím na čem jsem než to co tu bylo předtím. Zároveň je trochu vaty navíc fajn při nahánění zpoždění.
Přesně tak, mimochodem před 2 lety se zde naříkalo na to, že mají expresy jen minutu nebo dvě ve stanicích a že při velké výměně cestujících nabírají zpoždění. Naříkat se bude očividně pořád.
Tak holt v pátek a nedělu dojedou se zpožděním, ale i pro těch zbylých 5 dnů to má smysl.
No ale zdaleka to tak nemá každý… a logicky pak bude tlak (cestujících) aby takových 5min zastávek bylo co nejmíň, co říkáte?? Protože auto takové umělé zastávky dělat nemusí, že… a čím větší bude rozdíl cestovních dob těmito prostředky, tím menší bude atraktivita vlaku (aspoň pro ty co mají možnost volby, chápu že ti co volbu nemají to můžou vidět jinak).
Dokonce ani autobus po dálnici žádné umělé čekačky nemá…
A ta „chvíle déle“ je lepší při jistotě přípoje než na něj pak čekat hodinu, dvě.
V takovém Brně jsou 2 minuty málo.
Tím to nejspíš nebude, Ostravanům i Valašským expresům se zde jízdní doby zkrátily, jen každé lince jinak.
To je pravda, časy Ex1 se od Bohumína po Prahu nemění. Ministerstvo ještě MÚ v UO a krajskému napsalo, že ÚO má ještě LEO expres. To je ignorantství faktu: Poté, cz LEO prohrál soud ve věci dumpingu jsou ceny jeho jízdenek UO-Praha (a to v té nejlevnější třídě) absolutně nekonkurenční cenám jízdenek ČD.Navíc LEO stornoval jednotky Sirius čínské CRRC, a s těmi pár Stadlery – jak chce pokrýt tolik spojů? Pravda je, že staví ….Olomouc – Zábřeh – ˇUstí n.O. („hlavní“) – Pardubice – Kolín…..nicméně za jeho ceny s ním nikdo nepojede ČD mají v plánu linku Ex32 Praha –… Číst vice »
Až mu přepnou Žilinu a pak i Ostravu na střídavinu, tak jednotek na vlaky Praha-Ústí bude mít dost.
Do jen dodávám k vlastnímu příspěvku: Z Wrocławi klidně může na Ex32 být návaznost na Varšavu (zatím expresy včetně pendolin jezdí přes Opole – Częstochowu-Stradom a pak po CMK (Centralnej Magistrale Kolejowej), kde jsou úseky i na 200 km/h (a připravují někde i 250 km/h), nebo via Częstochoa Główna – Radomsko – Koluszki….to je o málo delší než přes CMK. Pointa: Dobře koncipovaný spoj Praha – Wrocław – Gdynia může takto mít s přestupem, ve Wrocławi i stejnou dobu cesty do Varšavy jak před Bohumín – Katowice.
Kolik jsou náklady na to zastavení?
a k tomu subjektivní pocit cestujících, že to stojí „v každé díře“?
V jakých jednotkách to chcete, ve ztracených cestujících??
Najisto myslel náklady na trakční energii.
Však dajte. Kolik lidí jezdí Olomouc/Ostrava-Praha autem, protože vlak jede 10 minut rychleji nebo pomaleji? Případně těmi neexistujícími busy.
Myslím že si ČD účtují 1000 za mimořádné zastavení. A možná, že nad 20 osob je zdarma.
Proč přesvědčovat? Stačí zaplatit náklady na čas a elektřinu, brzdy co nepokryjí cestující, starostové v Americe taky často platí zastavování Amtraku v jejich místě.
Jenže tolik jich zřejmě není a ostatní občané (jezdící převážně autem) by to mohli brát jako zbytečné rozhazování. Takže pro to zpravidla není vůle.
Jen jestli to trochu nesouvisí s tím že potom tím Amtrakem nechce skoro nikdo jezdit??
Tomu skoro nikdo nechce jezdit velmi rychle rostou cestující.
Dobrý den,
ne jen starostové v Americe; minimálně v jednom kraji v Česku u mnohým spojů autobusem zvláště o víkendu vesnice buď přisype, nebo autobus jede jinudy či nestojí.
Přeji hezký den.
Jirka Svoboda už tam nevystupuje??
To jste ve špatné firmě.