Od prosince bude na dvou úsecích D1 zákaz předjíždění pro kamiony
Kamiony, dálnice, ilustrační foto. Pramen: MDČR
Původní článek se dočkal v ČTK čtyř verzí, když byly některé výroky Andreje Babiše uvedeny na pravou míru a doplněna
Babiš proč!!!!?
Diskriminace.
Diskriminace řidičů kamionů nic víc.totez zavést i u osobních aut.aby rychleji tdickar musel jet za s105….to by bylo protestů.,
1). Kolik osobaku musi projet aby opotrebeni vozovky bylo ekvivalentni jednomu kamionu???
2) proc neni myto vybyrano i od osobaku dle jejich emisni tridy?
3) proc neni myto osobakum uctovano dle ujetych kilometru???
To jsou zvidave otazky, zejo!
Proč musí osobáky povinně střídat všechny pneumatiky za zimní ?
ČTK má hrubou chybu ve slově vytypovat. Ach jo, tak to dopadá, když si z našich daní musíme platit „kvalitní“ novináře
ČTK si neplatíte. Když si otevřete výroční zprávu ČTK, hned na úvod tam najdete tuto větu. Česká tisková kancelář hospodařila i v roce 2017 v souladu se záměrem vedení agentury bez požadavků na státní rozpočet či jiné veřejné zdroje, s kladnými rozhodujícími ukazateli a při zachování kvality zpravodajství.
Já nesouhlasím s tím zákazem o víkendu mimo hromadu výjimek. Nebylo by jednodušší o víkendu dražší mýto a ať si jede kdo chce?
Mýto o víkendu nstavitna 10. násobek základní sazby a hned vby se ukázalo, který náklad opravdu MUSÍ být o víkendu přepravován a který může počkat.
Přesně tak, satelitní mýto umožňuje pružně měnit sazby podle místa a denní doby po celém území ČR. Takže nasadit vysoké tarify v místech a době, kde kamiony opravdu nechceme.
Zase uplnej nesmysl vsech nesmyslu
Dnes mame vyhlasku ktera rika ze nemuzu zahaji predjizdeni pokud na to nemam dostatecnou rychlost
Tohle neumi hloupoucka policie trestat tak se vyda dalsi pravidlo narizeni omezeni a prikaz a zase budeme nervozni aby jsme neco neporusily
Bohužel silniční zákon v monha paragrafech je velmi vágní a tímpádem vylučuje postih. Dostatečná, nedostatečná a podobné věty jsou základem nepostižitelnosti. Pane příslušníku, mi se jevila rychlost 79.94km/h dostatečnou.
Zákaz předjíždění nad 12 tun má být všude, kde je míň jak 3 pruhy. Nevidím nejmenší důvod, proč by kamiony nemohli jet všechny trvale vpravo s dodržováním bezpečné vzdálenosti, (pokud uvažuju 2 sekundy tak cca 40m mezera mezi nimi) Tohle by se mohlo snadno kontrolovat, kamer na dálnici je moc, vzdálenost z obrazu měřit je sranda. Není týden, abych na D1 ve stoupání nepotkal 3 náklaďáky vedle sebe. (jezdím min 3x týdně tuto trasu)
Uvítal bych doplnění tohoto stručného článku o vyjádření řidiče kamionu. Určitě se kamiony vzájemně nepředjíždějí jenom tak pro srandu králíkům. Navíc opatření může mít dopad i na plynulost provozu, neboť se kamiony budou v pravém jízdním pruhu navzájem zpomalovat. Uvítal bych tedy vyjádření někoho znalého i v této otázce. Předem děkuji deníku zdopravy.cz za případné doplnění.
Člověk nemusí být znalec, aby věděl, že pokud někde jedou bedýnky rychlostí 80 – 100 km/h, vznikne za nejpomalejší bednou kolona těch ostatních. Jakmile vznikne, platí totéž i pro levý pruh, který pojede tak rychle, jako nejpomalejší vozidlo předjíždějící bedny v koloně (bus, děda s vlekem, dodávka plná Afgánců apod. Troufnu si předpovědět, že ve špičce budou vedle sebe pr(o)udit dva zhruba stejně rychlé pruhy plné značně nervozních řidičů. A pokud bedny v pravém něco zastaví (sníh, závada apod), už to nebude předjíždění, ale objíždění a bedny zas budou okamžitě i v tom levém. No brzy uvidíme.
Když už zákaz, tak od 3,5t nahoru, protože všechny tyto vozy mají už asi15 roků povinně také omezovač na 80 km. Takže ty různé lehčí náklaďáky budou levý pruh užívat legálně při stejné rychlosti jako těžké vozy vpravo. To samé dodávky do 3,5 t s vlekem, ty mají na sněhu minimálně takové adhezní potíže jako kamiony.
Všechny nemají.
Docela účinné by bylo hlídat, jak se dodržují současné zákony.
Začal si předjíždět když si neměl rychlost/zrychlení – pokuta a bod.
Zrychlení předjížděného(někteří kamioňáci dělají rádi, když se začne předjíždět z kopce) – zabavit řidičák, flastr stejně jako kdyby osobák zrychloval v mrtvém úhlu.
Předjíždějí se, protože jedou na tempomat a seřídit jej o 1 km/h nahoru nebo dolů je moc práce!:-)
Ne predjizdeji se protoze to proste jednomu jede vic a druhemu min
Nekdo ma omezovac 85 nekdo 87 a nekdo zase 90 a nehlede na to ze staci malinky kopec a nekdo nalozenej uz muze jet o 10min tak se proste predjizdi
Ne. Předjíždějí se, protože 4 z pěti jsou schopni jet ve vláčku, ale každý pátý si myslí, že nad vším vyzraje a celou D1 ty vláčky předjíždí rychlostí o 2 kmh vyšší.
Tak co v pravým se pojede 80-85 a v levým 100 někdy dokonce i jen 70. Běžný jev z Německa v místech se zákazem předjíždění pro NA. Další jev z Německa je svítící zákaz předjíždění pro NA v době, kdy platí zákaz jízdy pro NA a na dálnici se pohybuje pár NA, které mají výjimku ze zákona (jsou to opravdu počty jednotek). Proč? Někdo přeci tyto značky nebude vypínat.
bohuzel zase jen populismus. Dalnici neumime opravit natoz rozsirit na 3 pruhy. Okruh okolo Prahy neumime postavet, ale zuzime silnice v cele praze aby cesi meli klid na odpocinek. A tam kde muzem tak udelame bus pruh nebo Dame zakaz vjezdu Nepoucitelny narod
Zajistěte následující dokumenty: EIA, DÚR, hlukové studie, změny výměr katastrů, kupní smlouvy na pozemky potřebné k rozšíření
A do toho doufejte, že vám do toho nehodí vidle nějaká Voda z Tetčic či jiný póvl.
Jinými slovy: je třeba nadávat na poslance a ne na ŘSD nebo ministerstvo.
ad 1 – na nikoho nenadavam ad2-muzeme za to vsichni jak volime a jak jsme naivni. ad3- je o mentalite vzdelani a lenosti . tady jsou prakticke priklady : impotent-ridici prosadili denni sviceni misto abyse naucili soferovat – vysledek jedni z nejhorsich soferu na svete, nebo dalnicni krizovatkky – vetsina byla 2x 2 pruhy- Kroupa a spol vymysleli lejstro a tyhle pruhy zrusili napr. Exit Ejpovice kde se stalo v roce 2006 10 autonehod. A tak v roce 2010 po 4 letech zlikvidovali urychlovaci pruh. Pocet nehod 2009 byl nizsi nez po tomto opatreni. A Praha skoda mluvit. scheinherr je… Číst vice »
Treba ta Voda z Tetcic je usmevna. V Brne meli nachystany novy usek mestskeho okruhu, dle vlastnich slov naprosto perfektne pripraveny s neprustrelnou dokumentaci a namitku Vody z Tetcic resili rok. Jinym usmevnym prikladem toho, jak za to mohou poslanci a spatne zakony, je nedavny pribeh vyvlastneneho pozemku pro D3, kde zodpovedni urednici „zapomneli“ zaplatit. Celkove tu chybi snaha na projektech pracovat a dokoncovat je, potom dochazi k tomu, ze propadnou ruzna rozhodnuti o vlivu na zivotni prostredi, povoleni a podobne. Dle meho nazoru tu opravdu neni primarni problem v legislative, ta muze mit sve mouchy, ale pri zkoumani jednotlivych… Číst vice »
Nepoučitelnost se naopak projevuje v přístupu „další pruh to spraví“. Ne, nespraví. Viz https://twitter.com/urbanthoughts11/status/1191295205187686400?lang=cs
To co postujete se vůbec netýká nákladní dopravy, to jen lidem ve městě padla všem ve stejnou chvíli a jedou najednou domů.
Třetí pruh by hooodně vylepšil. Koneckonců přímé srovnání je, jako vede D1 mezi Prahou a Brnem, tak vede o pár km jižněji třípruhová A1 mezi Lincem a Vídní. A tam nějaké problémy s předjížděním čehokoli nejsou, dokonce je na ní povolená 140 pro oa.
ale spravi. Napr A10 Berliner Ring- pred 20 lety mel 2 pruhy, pak 3 a dnes se rozsiruje jizni cast na 5 pruhu. NIkdy to nebyl takovy obruz jako v cechaj. jenze Nemci a Cesi. To je rozdil nekolika svetu. Proc myslis ze slovaci od cechu utekli?
Když ono by stačilo konečně dokončit R35 (či jak se to aktuálně jmenuje) a existovala by použitelná alternativa k D1
jo v roce 2100 bud tady bude uz oficialne Rusko(dnes jsme jen gubernie) nebo se spojime s Rakouskem. Ale to nevidim realne nebot ceske skolstvi vyucuje k nemecke nenavisti dodnes.
Jsme v NATO a EU, ale jsme gubernie Ruska??! A budeme exkláva (jako Kaliningrad), nebo tam s námi bude aspoň i Polsko a Bělorusko, aby to území bylo celistvé? 😀
Za dvacet let už žádná EU nebude existovat
Ale nesmysl, nevyřeší se tím nic. To je blud, který někdo před 20 lety řekl a už to všichni jenom opakují. Dopravní proud z Prahy na Olomouc, případně dále na Ostravu dělá na D1 na Vysočině jen zlomek provozu.
Rozšířit? Snadné. Vykoupit pozemky, tj desítky let se handkovat s různými Havránkovými a podobně, x desítek let se tahat s Dětma země, vodou z Tetčis a podobnými XXXXorganizacemi, a pak pár desítek let stavět, V roce 2247 by to mohlo být hotový.
Doporučil bych Vám kauzu Havránková trošku nastudovat, kde se stala chyba. K plivání na tuto dámu se většinou uchylují ubožáci typu Miloš Zeman.
Chyba je v celém systému. Proč vedle v Německu se může stavba rozeběhnout a případné námitky se řeší už v průběhu stavby samotné, ale stavba prostě běží a žádné Tetčice nebo Havránci a spol stavbu samotnou nemaj šanci zdržet. Ale asi je to tím že oni jsou Němci.
byla použita jako příklad nikoliv jako viník. Stát versus vlastník versus ŘSD = výkupy se táhn ou desítky let. Kdo je neshopnější a kdo je viník, to se neodvažuju soudit. Jen konstatuju, že tento proces je v ČR extrémně pomalý. Totéž růzvý „ekoterorist“ spolky, kterí na ekologii zvysoka kašlou, i když ji proklamativně mají plnou … ústa… a jen vychytávají chybičky, procesní chyby, slovíčkaří s jediným cílem – Zdržovat a Zdražovat. Prostě je cíleně vysírají a prudí.
Baba Havránková sama nabídla úřadům výměnu pozemku bezúplatně, úřady nechtěly, tak ji po deseti letech vyplatily daleko víc než požadovala.
je mi jedno ceny. Každej che získat většinou maximum. Vytáčí mne, že to může tak dlouho trvat.
Když pozemky prodává správný politik, tak je všechno v pořádku. Baba je jenom obyč. baba, tak se holt po ní vozí, když si stojí za svým. Viz. Proskův plzeňský pytel, D3 (odeesák Vlach) a téměř všude, kde kopli.