Na dálnici D10 hrozí komplikace. Kvůli rozsáhlému kácení stromů bude snížena rychlost

Kácení stomů u dálnice D10. Foto: ŘSDKácení stomů u dálnice D10. Foto: ŘSD

Úsek mezi Prahou a Mladou Boleslaví je velmi vytížený. Řidiči budou muset zpomalit na 80 km/h.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Slušní lidé jezdí veřejnou dopravou

A nešlo by tam těch 80 nechat na stálo.
V Ml. Bol. nenávidí hluk a jim by to strašně pomohlo.
Pak by se ani nemusela snižovat rychlost/poloměr oblouku plánované trati.

Nose Peak

To by se u Dráhy nestalo. Nejlepší Správa stromečky miluje…

Karel

u Dráhy ve při použití pojízdné mechanizace pro kácení stromů opravdu nepoužívá snížení rychlosti. Kolejové vozidlo se nemůže pracovnímu vyhnout.

Dominic

Problémem D10 a návazující I/35 do Liberce je, že drtivá většina řidičů nějaké zpomalení a celkově dopravní značky ignoruje

Air Traveller

Drtiva vetsina ridicu jezdi (aspon rychlosti) podle znacek. Tech par jedincu, co jede vic jak limit, drtivou vetsinu nikdy nevytvori.

Dominic

Ne tady to bohužel není pár jedinců. Aktuálně je na I/35 u Paceřic (sice není to D10) omezení na 80 km/h a hned potom na 60 km/h, ale opravdu skoro nikdo tam nejede těch 60 km/h nebo méně

David

Protože to omezení na 60 tam nedává žádný smysl. Je tam jen pro to, že si ŘSD / policie myslí, že se lidé v osmdesáti nedovedou zařadit do jednoho pruhu.

Kebab

A přesto se tam zjevně nic hrozného neděje. Pak je tedy 60 km/h evidentně jen nesmyslný alibismus.

Dino

Tenhle system troll je fakt vsude

David

Na západ od nás jsou v úsecích se stavebními pracemi dvojnásobný pokuty. Bych radši viděl nějakou hlídku tam, než v prehlednych úsecích, kde si někdo vyvsteka sníženou rychlost kvůli hluku.

Dachs

Jistě se o tom na D10 informuje na kilometry dopředu pomocí PDZ, resp. infotabulí. Ne, že se jen píchne něco ke kraji za obloukem a bezprostředně za tím pracovní plac. Pár takových leknutí z D10 už mám. (Rychlost běžná, 130-140 tacho.) Sice rozumím faktoru „zapomenutého pohozeného kladiva“, ale velice často (ne vždy!) omezení rychlosti působí nesmyslně, zvláště když se tam ABSOLUTNĚ NIC neděje. Nejsme v Holandsku, kde za prodloužený víkend stihnou opravy v rozsahu několika km dálnice (u nás měsíc). Až řidiči uvidí kmitání po možný čas (asi chápeme, že ne vždy to jde 24/7), změní se i přístup a… Číst vice »

Jan

Taky zjevně nevěříte nejoblíbenější ceduli ŘSD TECHNOLOGICÁ PŘESTÁVKA? Myslete pozitivně…

Martin

Na západ od nás taky řidiči nejsou žádní andílci,nevím proč se to vždycky v diskuzi objeví. Co pomáhá je usekové měření, když jedeš za nějakým rychlikem a ten zpomalí je to návod proč držet rychlost.

Dino

Ano, ale toto je tezky vychod… skoro balkan.

v.sp

Na I/35 jsou omezení rychlosti nepřehledná a implicitní. Je to Rko, takže 110, ale některé úseky jsou 130, některé 90. A dle českého systému nikde není značka 110, jen konec omezení (takže občas konec omezení znamená snížení rychlosti!). Ani místní se v tom občas nevyznají, natož třeba cizinec.
A jako bonus za Chrastavou je “konec R za 1000m”, ale pokud sjedu na Žitavu a minu kruhový objezd, tak značku konce nepotkám a Rko neskončí. Ale zato je na tomhle Rku všude omezení na 90.

A v tom se má někdo vyznat?

Milan

…. takže tento https://maps.app.goo.gl/8cdg8QMsHniB8Bys9 „konec R za 1000m“, za nímž je před rozvětvením před kruháčem toto označení odbořky na R35 – https://maps.app.goo.gl/W9hjVDN2JUK2hgAx9 , a na baipasu vedle Vámi zmíněného kruháče předpisově označeno „90“ – https://maps.app.goo.gl/z7LMnuwtfnrAq6dW6 , tak jako na výjezdu z toho kruháče daným směrem – https://maps.app.goo.gl/Hcs7p7ry2skpUYaZ9 , a zejména následně znova za spojením těch dvou směrů, které se dá dle mě správně považovat za konec křižovatky ukončující předešlá omezení, tak pro jejich další pokračování musí být stanovena zančením znova – https://maps.app.goo.gl/CgXhX8Jkubhz8Rg69 .

David

Ono obecně to ukončování platností rychlostních omezení křižovatkami je velký nešvar. Zvlášť pokud se jedná o mimoúrovňové křižovatky na vícepruhových silnicích, kde není jasné kde vlastně končí a zahraniční řidiči neznalí tohoto specifika pak jedou třeba i mnoho kilometrů sníženou rychlostí (ono i chytrá auta jim budou ukazovat na panelu, že tam je 110) dokud jim to samotným nezačne připadat podezřelé a usoudí že ukončovací značku nejspíš minuli. Pak jsou tady úplné chytáky jako třeba na Rozvadovské spojce v Praze, kde je 100km/h ukončena křižovatkou na stodůlkách a dále už je jen 80km/h, avšak není tam žádná značka. To je… Číst vice »