Od čtvrtka platí nové placené zóny i na Praze 3 a 7. Auta z carsharingu mají místa zdarma

Parkovací automat, foto: TSKParkovací automat, foto: TSK

Do nového systému zón placeného stání se od čtvrtka připojí přes 25 tisíc parkovacích míst v Praze 3 a 7.

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin Z.

Jedna věc je v článku zmíněna nepříliš explicitně: na Praze 3 byla zrušena VŠECHNA parkovací místa v oranžových a zelených zónách a převedena na zóny smíšené. Takže návštěva zůstávající v týdnu přes noc musí platit třeba 12 hodin parkování, a to ani nemulvím o faktu, že noční parkování je za stejnou cenu jako parkování denní. Dosud byla zelená zóna např.v prakticky neobydlené Olšanské ul., kde přes noc neparkoval téměř nikdo a místo se tam našlo vždy. Takže jde zase jen o další ždímání peněz z lidí.

petr.r

héj pepíci, za dva tři měsíce máme školení řidičů, tak prosím pošlete na moravu tu vyhlášku at se máme čím řídit, my jedeme podle zákona o silničním provozu 361/2000 Sb a ještě myslíte i na barvoslepé řidiče?

Filip

Dobrý den,
chybí Vám tam informace, že od zítřka se zavádí také nové zóny v Uhříněvsi (Praha 22) – viz zde:
https://www.praha22.cz/mestska-cast/aktualni-zpravodajstvi/zmeny-parkovani-v-centru-uhrinevsi-od-unora-2018-2671cs.html

Jan

Nevím proč takové politiky prostě voliči nevymění. Třeba Žižkov, chcete u hotelu zaparkovat na 8 hodin na školení,
ale prý není možné, že automat umí na 2 hodiny. Takže je vlastně ekonomicky poškozují. Navíc cena 1,3 euro za hodinu je nehorázná, přesahuje mnohdy Švýcarsko, Itálii.
A to vše jen tahá lidem peníze z kapes a snižuje konkurenceschopnost. Prostě měla by být referenda, jinak volič nemá možnost reálně ovlivňovat politiku kolem sebe.

Milan

Holt je třeba akceptovat fakt, že na místo k parkování na ulici není nárokové. Zavedení placených zón pro regulaci dopravy je všeobecně pozitivní.

Jan

Všeobecně pozitivní? To jako čím konkrétně? Že vyžene z města obchod, firmy, lidi a zákazníky?

JOHNNY

Na kraji Prahy existuji parkoviste za 10 korun na den – pak exituje něco cemu se říká MHD – to je něco cim se cestuje rychle levne a pohodlne po celem meste… 🙂 Je to 2x 32 Korun nebo 110 Korun neomezene.. Prekvapko, co ??? 😀

František

Na Žižkov jezdí i MHD, hotel může mít parkování ve dvoře (má-li jej). Emise zase přinášejí ztráty. Vše má svoje.

kik

Johny: Ano, máte pravdu, tato parkoviště opravdu existují. Jen se již platí 20,- Kč na den a hlavně tam tak kolem půl deváté již nenajdete volné místo. To mluvím o ykušenosti mé a kolegů na Chodově. A co vím od jiných lidí, tak třeba na ČM bývá plno již před osmou. Překvápko co?

jan

Johny. Jo? A jak bude přestupovat na bus na florenci, když tam nevede metro. Hledat ze které zastávky a podobně. Zaplatí za parkovné, pak za lístek, ztratí hromadu času a ještě mu někdo může ukrást auto.. Ne. Podle mě se na Prahu vykašle. A z té čtvrtí bude mrtvá noclehárna.

Aslanex

Ta podpora carsharingu je zajímavý krok, jsem zvědavý, jak se vyvine.

Petr

Modré zóny jsou klasický příkladem, kdy řešením problému, který město samo ve velkém vytváří svou nečinností a kašláním na infrastrukturu, vzniknou problémy násobně větší. Na lidi se kašle, zóny pomůžou minimu lidí v dané lokalitě a naopak je omezí když cestují jinam. Ale hlavně že se penízky sypou za povolení, z automatů a hlavně z pokut. A navíc je to omezení aut, takže se do toho ještě přidávají praštění Zelení a podobná verbež z různých Automatů a cyklo(ne)ziskovek, bike či carsharingů a podobných aktivit, které ovšem dopravě naprosto nic nepřináší a v těch pár desetinách procenta, kterými se podílí na… Číst vice »

Milan

Z praxe vím, že zavedení zóny placeného stání pomůže v dané oblasti velmi výrazně, kromě toho zóny přispívají k omezení IAD pro cesty po městě.

František

Město ovšem není zdaleka jen doprava, natož auty.

noerf

Při zavádění zón se jaksi nepočítá a tím, ze přijede někdo s celou rodinou k někomu na víkend. Z vlastní zkušenosti to dělám tak, ze zastavím na výstražná světla na volném parkovacim místě v modré zóně, vylozim rychlé rodinu a pak to jedu někam preparkovat do zelené zóny. Ten problém vzniká z toho, ze ke každé bytové jednotce ma být jedno parkovací místo, jenže v současné době ma každá rodina dvě auta, čili i v současné výstavbě je minimální stanovený počet parkovacích míst poloviční oproti potřebě. Další věci je, ze u rekonstrukci stačilo požádat o výjimku z vyhlášky a nemusel… Číst vice »