Ochromený pražský železniční uzel. Poruchy trakčního vedení zastavily vlaky
Poškozená trolej u mostu na Výtoni. Pramen: Správa železnic
Strojvedoucí některého z vlaků nerespektoval návěst a nestáhl sběrač.
Strojvedoucí některého z vlaků nerespektoval návěst a nestáhl sběrač.
No, tady v Brně je na Přerovce v úrovni Kšírové (cca 1 km před hl. nádražím) napájecí bod. Je tam od prvopočátku nařízená stahovačka , ale děliče úseků tam nejsou, aspoň jsem je nikde neviděl. Taky proto často vidím, jak příkaz – nepříkaz se nestahuje. A další věc, je tam už asi rok zničená přepěťová ochrana, upálené jiskřiště u Torokovy trubice. Jak je vidět, kálí na to údržba tratě i dopravce.
Ententyky cert vyletel z elektriky. Zkrat na 3kV? To musela byt slušná slupka.
V 21 století nedokážou udělat trakční vedení na jednom potenciálu. Aspoň třeba pro oblast Prahy. Někteří strojvedoucí na ty stahovačky nadávají, že jsou v blbých místech.
Technický nesmysl, DC soustava je ze své podstaty na jednom potenciálu. Ale je rozdělená, aby se porucha v České Třebové neprojevila třeba i v té Praze. Ale jako ve všem, někdy by se projektanti měli zamyslet nad tím, kde děliče úseků navrhují.
sorry, ale stáhnout sběrač není až zas takový problém, jenom je holt někdo neschopný
A nešlo by namontovat na drát klín který vy sběrač od drátu odskočil?
Ve 21. století?
V této kotlině může otázka vypadat naivně, (a mínusovaná, namísto odpovědi), ale v Holandsku jsem před čtvrtstoletím viděl (a mám nafoceno), jak se třeba v plné rychlosti projíždí se zdviženým sběračem místo zcela bez troleje (byl tam zdvihací most přes kanál). Jestli šla trolej nahoru (kde bez koncového izolátoru končila pod bránou) nevím, ale sběrač byl jasně v horní poloze. Tedy jde leccos, jen u nás to třeba jen neznáme…
Elektrická vozidla, jezdící v Holansku mají na to upravené sběrače. Ovšem není to laciná záležitost.
Hákovnice je to zařízení.
Co jste měl tak dobrého k obědu že se chováte jako kdyby jste byl pod vlivem návykové látky?
Tohle mělo být jako odpověď pod jedním inteligentním příspěvkem, nevím proč to nakonec je jako samotný příspěvek…
Za vše vždy může strojvedoucí. My nic! to voni !
To protože porušil předpis 🤦
Ve kterém byla stahovačka dost možná nejasně vymezená.
Co takhle stanovit omezení rychlosti, cedule odnést do hospody a nakráčet s kontrolou tachografů, fíra nebo šofér… pořádek musí být, my už je vychováme!
Že je to nesmysl? Ano, je to dokonce podvod, za nejasná pravidla stanovovat sankce, aby někdo byl pokutován. Takový přístup nevyhnutelně způsobí další a další selhání, jelikož je sám o sobě selháním.
“ za nejasná pravidla stanovovat sankce, aby někdo byl pokutován.“
Tak tohle je myšlenka dne.
Taková drobná perlička k zamyšlení. Je vjetí na to parkoviště přestupkem a nebo není vjetí na to parkoviště přestupkem? Toť otázka.
https://mapy.cz/turisticka?pid=91451237&newest=1&yaw=3.596&fov=1.257&pitch=0.032&x=15.3364285&y=50.6022796&z=19&ovl=8
Čistě teoreticky, za tu zákazovou značku byste jet neměl…
To si myslím taky. Ta značka je pravděpodobně myšlena pro tu cestu podél zábradlí dolů, ale proč je umístěna takto blbě nechápu. Vždyť by stačilo aby:
1. dala se až za roh
nebo
2. Byla doplněna směrovou šipkou která by upřesnila její platnost.
Jinak nově je tam nová, už není pootočená,ale pěkně kolmo a je na ní
https://www.zakruta.cz/dopravni-znaceni/zakazove-dopravni-znacky/b11/zakaz-vjezdu-vsech-motorovych-vozidel/
+
Mimo vozidel TS
A ještě něco, bez ohledu na umístění samotné stahovačky jsou ty rozkazy alespoň na papíře (čitelné, dá se do nich zvýraznit nebo podtrhnout něco, co je důležitější než ostatní. (např. ta stahovačka proti třeba pomalé 120km/h, která mne na nákladu nezajímá…)
Současný trend elektronizace všeho směřuje k tomu, abychom v tabletu měli úúúplně všechno… Pak už nevím, jestli si budu dělat poznámky na papír, nebo už budu pracovat raději někde jinde…
Pokud bude vše v RBC ETCS, ať papíry zaniknou. Jen houšť.
Až bude slavné ETCS zvládat polohu strojů v jednom oddíle podle polohy s né podle kolejových obvodů, tak to snad půjde….
What he said ??
https://youtu.be/QYw5fTfAftI?t=20
No pěkný. Na grappu obracáky z Řevnic zpoždění 300 minut a více.
Když budou mít 1440 minut, tak budou včas. Jako kdysi „Rabováky“ . Stalo se u nich to, že zasebou dojel na Wilson dnešní i včerejší během pěti minut.
V Japonsku když má vlak zpoždění 15 minut, tak strojvůdce spáchá harakiri, v Česku, když má vlak zpoždění 15 hodin, tak vám dráhy sdělí, že když jste chtěl být v Brně ve středu, tak jste měl vyrazit v úterý.
😀
Průšvih se stal.Ale reakce SZ a CD,to byla ubohost.CD nechaly sedět stovky lidí na hlavním nádraží,SZ vůbec neaktualizovala informace.Asi se slavily narozeniny pana Svobody.
A kde je v uvedeném úseku stahovačka?
výh. vyšehrad – vršovice
A to ještě na Výtoni explodoval Brejlovec 750.059, aby toho nebylo v Praze málo.
Cože? A nebyla to tedy ta rána co slyšel pan
Tahle země neni pro mladý ?
Mohl být sběrač v poruše?
Ano, dokonce i v poruše trakčního vedení. Bylo porouchané, lokomotiva ho vtáhla do poruchy.
Jen jestli ta porucha nebyla mezi sedadlem a ovládacím pultem
Nešly by stahovačky prostě všechny eliminovat a žádné nemít? A proč jsou v takových blbých místech, jako na zhlavích stanic nebo Vyšehradském mostě, kde typicky vlaky jezdí pomalu a rozjíždějí se, kde má fíra milion jiných problémů a nepřehledné oblouky?
Na zhlavích se jich nikdy plně nezbavíte, šlo by je sice asi dost omezit, kdyby každá staniční kolej šla odpojit extra, tedy by měla svůj úsekový odpojovač, ale to je nereálné. A stále bychom se jich plně nezbavili.
§ 1 nikdy se to tak nedělalo! Strojvedoucí by to jen zneužívaly! Novoty zavázet nebudeme, to by tak ještě chybělo.
Co na tom, že př. Italské železnice stahovačky prakticky neznají, viz. problém při zavádění Pendolína
Ale jo, už se to tak někdy dělá.
V Itálii (3kV DC) se začali nově objevovat stahovačky až s provozem VRT, které jsou napájeny 25kV AC.
Ve světě neznají práci pod napětím, ani tam kde mají stejnosměr, zrušíme ji proto taky?
Zrušíme hlavně stejnosměr.
Neznají práci pod napětím, odvážné tvrzení.
https://de.wikipedia.org/wiki/Arbeiten_unter_Spannung
Mluvil jsem o železnici, kde to skutečně neznají, a proto MTW100 nemůže být využito k práci pod U, protože nebyl výrobce, který by vyrobil SŽ takové vozidlo.
Co na tom, že Ital nezná práci pod napětím, zrušíme ji taky, že?
Ital nezná ten zázrak, a tak mu chátrá tělo,
Ital nezná ten zázrak, vepřo, knedlo, zelo.
Triky A Pověry (Šíp, Uhlíř, Janů)
Kdyby nechatrali, tak rychlost jejich reci a gestikulace, resp i ten jejich temperament by dosahl rychlosti kulometu. Takže je to takova prirozena regulace
Reálné to je, když se bude u SŽ chtít.
Není to nereálné, naopak je to jinde úplně normální. Jen se nechce.
Achjo, kdyby neměly žádný smysl, tak tam nejsou.
Nemáte pravdu.
Všechny ne, mnohé by eliminovat šlo. Trvalé stahovačky jsou z různých důvodů, některé jsou malicherné, některé vyžadují řešení za desítky milionů, některé jednotnou fázi. A skoro všechny stálé by šlo nahradit vypínačkami nebo aspoň svítivými.
Dočasné stahovačky kvůli výluce napětí TV ve stanici lze eliminovat na odbočkách úplně a v běžných stanicích z části vložením více deličů (někdy třeba i vzdušných dělení).
Svítivou stahovačkou? To je ještě větší hovadina jak pevná, na té aspoň vím, že stahovat musím, na indikátoru člověk čeká (kolikrát do poslední chvíle), zda bude nebo nebude stahovat.
Dotaz: proč není možné poškozené místo co nejdřív odpojit na sekcích a zapnout zbylou část? Aby nebyla bez napětí několik hodin půlka Prahy.
Protože těch sekcí je málo. Protože se za komoušů šetřilo na počtu deličů a vzdušných dělení a mnoho deličů bylo dokonce zakázáno přejíždět zvednutým sběračem čistě kvůli tomu, aby se děliče nepotřebovaly.
… aby se neopotřebovaly. Jestli nakonec nejsou vyšší škody, než ho čas od času vyměnit a sundaný repasovat.
Jsem jen blbej strojvedoucí, ale nemyslím si, že by to šlo tak lehce udělat, každá sekce nemá dle mého napájení zvlášť. Možná by to udělat šlo, ale nejspíš by to znamenalo zase někde jinde další stahovačky a samozřejmě čas a lidi. Takže ta původní oprava by se výrazně zpomalila a provoz ještě více zkomplikoval.
A jak to chceš opravovat? Máš tam lidi na střeše mvtv, na stožárech. Trolej prověšena do více kolejí. Chceš tahat zazkratovanou trolej přes sekce, kde je napětí, nebo kde je napětí v blízkosti na dotyk? To ani kvůli bezpečnosti nejde a nikdy, nikdo jako vedoucí práce s B příkaz v ruce to dělat nebude. K tomu pokud to chytla až měnírna, tak bůhví v jakém stavu jsou napáječe. Určitě bylo nutné je zkontrolovat, popř vyměnit za rezervní.
A zde to vypadá, že napáječ nerozpojil, kdy měl, spekl se a zkratový proud se přenesl na jiné místo.
Jo, to pamatuju a to bylo taky hrozný. Babička kamarádovi kdysi zapojila do zásuvky trafo kolejiště v domnění, že je to elektrické topení. Tehdy se taky speklo co mohlo.Byl to smutný pohled.
To co popisujete jsou mimořádnosti. Né normální provoz….
Poprosil bych o bližší vysvětlení, jak váš komentář souvisí s mimořádnou událostí, o které píše článek.
To bude nějaké ruské koště 🙈
Nemohl si pomoci a zrovna natrefil sem.
Dneska tady, jinde priste 😀
Proč to sem táhne?
Seděl jsem asi 50m od toho s pivkem na Náplavce. Od Smíchova se šoural nákladní vlak a když byl na konci mostu, tak najednou rána jak kráva. Málem jsem se polil 😀
Tak hlavně ze nespadl most
Kéž by spadl.
Proto na most můžou těžké náklady s vápencem a ne lehké osobáky,aby cestující v případě kalamity neskončili ve Vltavě,
Tak pozor, tady mají na svědky pifku 🙂
To byl vlak, ne Jehova.
Pokud to sledoval z povzdálí, tak je svědkem události.
Psal, že viděl vlak a pak že slyšel ránu .nepsal, že viděl vlak který sběračem to vedení strhl. Mimochodem myslím si, že najít vozidlo s poškozeným sběračem které v daném časovém rámci projíždělo místem události nemůže být vůbec těžké.Železnice není dálnice.
Neschoval to mezitím pachatel doma v garáži? 🙂
Jak to vite?😀
Ale ale, nákladní vlak. Pak mají lidi rozumět, proč řada spojů (a bude jich ještě více) končí na Smíchově a další zařezávání provozu linky S7 Ropid už připravuje.
…Jsem si říkal, že se něco děje, do 244 se pokoušelo narvat asi tak dvakrát víc lidí, než je standardní bus schopen pojmout. Dalším zážitkem dne (z rána) byly cedulky na syslografu o nefunkčních dveřích. To je taky součást koloritu a dlouhodobý evergreen.
Patrně šlo o výše zmíněnou havárii lokomotivy 750.059 🙁
V celém velkém Německu je méně stahovaček, tudíž pastí na strojvedoucí, než u nás. Než aby se páni ve Skáze Železnic zamysleli a udělali to také jako v tom Německu, tak vždy volí českou, rozuměj pro ně jednodušší a levnější cestu. Že to komplikuje život strojvedoucím je vůbec nezajímá. Je to banda ignorantů.
Stahovačka a past? To je jako říct, že stůj na návěstidle je past. Co je na stahovačce za past? Za past bych možná považoval nepředvěštěnou, či nenávěštěnou, ale když je všechno řádně, tak jaká past?
Past je něco, do čeho se dá chytit. Protože stahovačky pořád někde vyskakují, strojvedoucímu co tu trasu jede poprvé od zavedení stahovačky, aby si oči vykoukal, protože návěst může být kdekoliv. Tady ještě v kombinaci s pomalou přes most a ne moc dobrým rozhledem přes příhradovou konstrukci. Opravdu super.
Ale stále to není past, past je něco neoznačeného, špatně označeného. Za past považuji rozkaz jen ve znění za vjezdu/odjezdu projeďte staženým sběračem. Stahovačka na km polohu, číslo stožáru, nenávěštěná, možná ještě když bude stahovačka schovaná za trpaslíkem. Jinak je ale docela dobře vidět, včas vidět. A jestli se brečí nad stahovačkami, tak nevím, co by někteří dělali dřív, když bylo dělíčníků v skoro každé stanici, jak máku, a nejsou nijak předvěštěny.
Tady jde ale o to, že tu máme systém, do kterého se pravidelně strojvedoucí chytají. Je to pořád dokola. Místo aby se situace hrozící způsobit velké materiální, ale i další škody (odřeknuté spoje) v maximální míře eliminovaly, tak je to pořád dokola. Strojvedoucí má čumět. Pak to někdo přehlédne a je za blba, což je ještě ta menší škoda. Samozřejmě je to mnohem horší pro nákladní dopravce, kde fírové jezdí dlouhá ramena, někdy opravdu dlouhá, ne nutně pravidelně a tak tam mají spoustu nového každou jízdu. Pro fíru co to tam s ešusem hobluje tam a zpět to je snazší,… Číst vice »
Promiňte, víte ale co je na každé výluce projetých stahovaček, a neví se o tom, jen proto, že se nic nestalo? Velice často to projetí totiž není z důvodu přehlédnutí, ale protože strojvedoucí začne pozdě stahovat s odůvodněním aby projetí. A ano, pokud jsem to projel protože jsem to přehlédl (a bylo to řádně a správně návěštěno) tak jsem blbec já, a nebudu obviňovat systém, že je špatný, že to je past. Pak bychom mohli křičet, že je pastí i to, že výpravčí nepostaví vjezd a strojvedoucí to projede, protože si myslel, že jen výpravčí zaspal a hned to postaví.… Číst vice »
Kde mají výpravčí stanovenu onu povinnost?
Nečetl jsem konkrétní dokument, ale po těch průserech u Bezpráví a Brandýsa nad Orlicí, najednou začali volat, a ujišťovat se, že o stahovačce vím, kolikrát i přesně řekne, kudy pojedu, a dělají to doteď (například do vjezdové skupiny v Třebové), a když jsem jednomu takto poděkoval a divil, se že pravidelně volají, tak mi přímo od výpravčího bylo sděleno, že to mají nařízeno.
Pro trvalé stahovačky má strojvedoucí seznání trati, pro nově zavedené nebo přechodné (výlukové) to kryje rozkaz. Pokud v tabletu není vše tak jak je ve skutečnosti nebo se strojvedoucí do něho před jízdou nepodívá, je tedy viníkem kdo?
Právě to hledání viníka je problematické.
Osobně bych řekl, že by bylo moudré co nejvíc eliminovat prostor pro chyby lidského faktoru, protože bezchybně jednající lidé neexistují. Ani na mašině, ani mimo ni.
Přesně tak.
Když tu chybu udělá jeden strojvůbce, je to jeho chyba.
Když tu chybu udělá nějaký strojvůdce co měsíc, je to chyba systému.
Bože. Ale tady nejde o hledání viníků, ale PŘEDCHÁZENÍ incidentům a škodám.
Jestliže chcete předcházet incidentům musíte se nejprve dopátrat toho, co je těm incidentům navině.
Ano a zprávy DI zásadně neurčují viníka/y, ale popisují kde se co porušilo a kde je co nevyhovujícího či rizikového.
Mají se řešit všechny okolnosti, ne jen ten koncový článek.
Za mě (vývalého tramvajáka s peraxí 10 let) stahovačky/resp. napěťové výluky v kombinaci s nařízením snížené rychlosti a rychlosti chůze jsou pastí při sebelepším označení – opravdu si nedovedu představit, jak správně rozjet vlak při jeho velké délce a váze, aby projel i nemalý úsek tzv. výběhem, ale přitom nepřekročil rychlost 10km/h!
Když neprojedu, tak neprojedu, kde je problém? Proč se tváříme, že se za to popravuje? Lepší uváznout než potrhat.
Dopravci znají výluky dopředu, takže můžou zvážit nasazení třeba dieselového postrku, nebo zatlačit na SŽ, ať to udělá.
A jen pro detail, znám soukromou vlečku, kde je Vmax=10 km/h a 700 metrů bez drátů, jako běžný stav (konkrétně překladiště Metrans)a taky to musíme zvládnout.
Jasně, to vyřeší jen mastné pokuty pro strojvedoucí a demostrativně vztyčená gilotina na 1. nástupišti Hlavní nádraží, pro ty co nerespektují stahovačky. jak svého času navrhoval docent karel havlíček.
Přesně takové myšlení odlišuje (českou) železnici od letecké dopravy, kde se možnosti chyb a omylů systematicky eliminují a piloti se zbytečnostmi nezatěžují.
Budu pranýřovat SŽ za špatně oterčovanou výluku, za špatně sepsaný rozkaz, za to, jak občas neumí řídit dopravu tak, aby to bylo co nejvíc plynulé, za to, že při ztrátě hlavních klíčů jim na D3 trvá rok nahradit zámky, ale rozhodně nebudu dělat z fírů chudáky, kteří jsou stresováni stahovačkami, pokud je jinak dobře oterčovaná dobře. Když už poukazujete na leteckou dopravu, tam ano, snaží se eliminovat chyby pilotů, ale zároveň při jejich chybě to naplno řeknou. Zde se děje pravý opak, zde strojvedoucí hájí, že to jsou chudáci, kteří jsou stresováni stahovačkami a že i řádně oterčovaná výluka je… Číst vice »
A co třeba ten nesmysl, který byl nedávno ve Mstěticích? Skáza Železnic deska místo zastavení cca 20 metrů před výlukovou stahovačku. Prý podle dynamika SŽ to stačí. A takhle když začne pršet, elefant bez pískování motorákem dopředu? Bych chtěl vidět jak by se pan dynamik v pohodě a bez nervů rozjížděl. Já jsem to nikdy neriskoval, jezdím na jistotu. Nejsem hazardér. Chci dojet včas na místo, aby tam cestující byli včas a mě nic nezkrátilo pauzu už z tak napjatého obratu.
Tak se podívejte, kde ty stahovačky jsou, vždycky na těch nejpitomějších místech, před návěstidly, nebo do kopce. Jeden kolega co jezdí do Drážďan mi kdysi říkal, že když tam probíhala rekonstrukce, nebyla tam ani jedna výluková stahovačka. A proč? Protože Němci to mají vyřešené logicky, vypínají úsek až za výhybkou a ne nad ní, jako je to u nás. Proč se toho bordelu tady tak zastáváte? To těch povinností nemá strojvedouci takhle dost? V Německu už by bylo pět stávek. Smyslem práce není házet klacky pod nohy, ale ji zjednodušovat, uklidňovat a zpohodlňovat, zvlášť při obratech, jaké dneska jsou. Je… Číst vice »
Jen upřesnění Němci nevypínají jinak než my, mají sekční dělení velice podobné, oni pouze přes tato krizova místa nejezdí, u nás se ale musí jezdit za každou cenu,jak moc si přeju aby byla výluková činnost organizovaná jako v Německu, to by byla pohoda👍
Jako banda ignorantů mi připadají někteří přispěvatelé. Víte proč je tam tahle stahovačka? Znáte technické řešení daného místa? Ale kvákáte.
V celém velkém Německu mají pro železnici speciální jednorázovou elektrickou síť 16,7 Hz včetně distribuční /přenosové soustavy a elektráren. To u nás není. To je vlastnost jejich sytému, který má žároveň i nevýhody. Musíte porovnávat porovantelné. 3kV (tento případ) mají také Španělsko, Itálie, Belgie, nebo třeba Poláci. 25KV třeba Francie, Anglie, Maďarsko a v podstatě celý Balkán kromě Slovinska.
Pokud byste argumentoval stahovačkama v Polsku, nebo v Itálii tak ok, ale takto je to nesmysl.
Doporučuji se podívat na https://www.openrailwaymap.org
Kolik je Itálii stahovaček?
Kolik práce udělá Ital pod napětím na stejnosměrném napájení? 0, protože práci pod U známe jen my a Slováci.
Pořád nechápu, jak absence stahovaček brání práci pod napětím. Chápal bych to opačně, že absence stahovaček vynucuje práci pod napětím, ale takhle ne.
To byla jen reakce na to, jak se stále poukazuje na zahraničí, co tam dělají jinak než my, tak jsem taky poukázal na něco, co my děláme jinak
Jenomže v Itálii (3kV DC) si dráteníci nechají vypnout vypnout trolej od stanice ke stanici a mají za chvilku a bezpečně hotovo, bez jakékoliv vypínačky a stahovačky. V Itálii v osmdesátkách a devadesátkach opravdu výrazně eliminovali jak stahovačky, tak i vypínačky.
Nově stahovačky přibyli při vjezdu/výjezdu z VRT, které jsou na 25kV AC.
Kvůli jednomu laníčku vypínat TV celém úseku proč? Stačí si vzít 5 minut k jízdní době, a udělat ho za provozu, v hustotě našeho provozu to je daleko lepší. Samozřejmě na střídavině jiná možnost není, i když se práce pod U testovala i tam.
A práce pod U na potenciálu, není o nic méně nebezpečnější, naopak v případě práce ve stanici neriskujete projetí stahovačky, takže ještě bezpečnější.
Nemáte úplně pravdu. Mají Němci jednotnou fázi? Aneb proč jdou trvalé vypinacky a stahovačky.
Mají Němci více dělení ve stanicích, než my? Rakušani jich mají třeba stejně, tedy na klasických dvojkolejkách. Zato Poláci mají dělení více.
Stahovačky kvůli výlukám, tam jsou běžně. Tyto hefty napíše jen někdo, kdo to zná jako pohádku z hospody.
Co chcete od instituce, kde dlohodobě vítězí hmota nad duchem.😁
Zkuste kouknout jak mají Němci napájení.
Padají dráty. Něco si přej.
Byl jste o nějakých 21 sekund rychlejší, ale jen proto, že mě trvalo než jsem tu myšlenku přetavil na text od Ginevry . Ale je vidět že nás napadlo to samé.
Ten příspěvek je v diskuzi níže
„…provoz mezi hlavním nádražím a Smíchovem je úplně přerušen a vlaky jsou v tomto úseku odřeknuty.“
Vypadá to, jako maskovaná příprava na blížící se situaci, kdy toho jednoho krásného dne bude most pod Vyšehradem mít už dost a žbluňkne do Vltavy.
Kéž by do Vltavy spadl už včera…. .-)
Také mi to přijde podivné… Měl jsme za to, že ty dráty drží (tím, že jsou napjaté) most nad vodou.-).
A je to tu opět. Než by se přidal do drátů nějaký ten dělič navíc (jestli to dobře chápu tak byla napěťovka na Vyšehradě) tak budeme půl dne drátovat kde co, a zasekáme desítky spojů. A to se vyplatí…
Samozřejmě. Na napěťovku v Praze nejlíp hákovnicí v Ostravě.
Tuhle hákovnici?
https://www.vhu.cz/wp-content/uploads/2020/07/Hakovnice-zelezna-2.jpg
To chceš mít tisíce děličů na zhlaví?
Poté je demontovat a dát tam spojku?
RIP.
Stejne se tam porad nic nehne. Vlaky stojí na hlavaku a pridavaji zpoždění. LE proti stojí v Libni i když by to s ním mohli objet přes Vysočany.
Ak ne, s LE museli ucpat tu jednu sjizdnou kolej směr hlavák.
Sedím v RJ1007. Musela pro nás přijet do Vítkovského tunelu bangle.
Samozřejmě, že za skoro celé 2 hodiny informace od personálu RJ žádné.
A zrovna je takový pařák. Snad máte možnost alespoň stáhnout okénko.
Jak je to s klimatizací? Umí běžet z akumulátoru?
To netuším. Protože jsem člověk který sice o existenci klimy ví, ale nemá jí , nechce jí a upředňostňuje stahování po staru kličkou právě proto zmiňuji to okno.
Klimatizace v lowcostu neběžela, personál po chvíli i ztlumil světla, aby prý šetřil energii.
Neumí. CZE je vypnuté. Z baterek max světla.
CZE, centrální zdroj energie, zabudovaný ve vagoně, napájený z lokomotivy kabelem.
Tohle postihne každého, bez ohledu na barvu vagonu a lokomotivy*. Klimatizace nepojede, když je trolej bez napětí, baterka to nemá šanci utáhnout déle než pár minut.
*) dieslové se to netýká, dokud nedojde nafta.
Vypne CZE , nejede klima ani zásuvky.
Tak to má RegioJet. Stahovačka, vypíná se topení/klima, zásuvky. Když je 3kv topení, tak dojíždí jen ventilátor.
Baterie je čistě na osvětlení a elektroniku NN.
-Já vím co s tím máte.
-Jo? Tak co s tím teda máme?
-Máte to rozbitý!
Asi by si měli zavolat pana Spejbla. Ten byl podle jeho slov kapacita přes elektřinu:
„“Kdepak elektřina, Hurvajs. To byla vždycky moje láska.Já to měl všechno taky v malíčku. Volty, kilowaty, půlkilowaty, dvěkilowaty. Tím já byl známej! Když se někde něco porouchalo, nikdo s tím nemohl hnout, všichni se kolem toho chumelili, říkali: Jááá, to je marný! Schází nám tady už jenom pan Spejbl.
:-)“
Jo, pobavilo 👍🏻
„Podle mluvčího Správy železnic pro mimořádné události“…
Mimořádná událost je mimořádná, když je mimořádně a ne každodenně.
Stačí, že je “mimo řád”, ale už se nepíše jakej. 🙂
Může mi někdo vysvětlit, jak problém na Vyšehradě může odpálit Libeň, ale nic mezi tím, když se na Vršovice a Vysočany jezdí? Opravdu mě to zajímá. Jak ty dvě místa spolu souvisí?
Cesty elektrického proudu jsou nevyzpytatelné…
Po tom, co dráty popadají, se příslušné úseky odpojí a jezdí se podle možností tam, kde to jde.
Ale vemte si jakou máme výhodu, že žijeme na Zemi a ne na Měsíci. Tady ty dráty alespoň nahoru nepoletí a dole je najdeme.
možná vás to překvapí, ale na Měsíci gravitace také funguje…
Sice ne tak jako na zemi, ale jinak máte pravdu. Měl jsem zvolit jiné místo.
Jasně, tomu rozumím, ale jde mi o ten prvotní sled událostí, že když padnou dráty na Vyšehradě, dojde tam ke zkratu, tak jak je možný, že v důsledku toho to bouchne a spadnou dráty i na Libni na Balabence? To že ta měnírna „bouchne“ a odpojí se, ok. Ale že to vezme i dráty na zem?
Jedno z elektrotechnických pravidel:
Jistič nebo pojistka jsou chráněny obvodem, který shoří jako první:-)
No a záleží při napájení, přes co vše ten proud tekl. Obcházecí vedení tu není, a tedy pak si to najde místo, které je zrovna nejslabší. Pokud doma vyzkratujete zásuvku na půdě, také se může přepálit kabel ve sklepě. Teda alespoň pokud máte jištění jako SŽ, kde měla impedanční smyčka evidentně dost zajímavé parametry:-)
U nás obvykle vlaky nejezdí pokud na trať spadne strom, kterých tady máme mraky i když nemáme trakční vedení.
V Praze zase nemají v takové míře stomy, ale trakčního vedení kilometry. A pořád na tom jsme lépe, protože u nás ty stomy nejčastěji padají díky podmáčené půdě nebo větru a v Praze padá trakční vedení i když je sucho, neprší a ani nefouká 🙂
Trénink na uzavření Výtoňského mostu?
Nechtěla by SŽ třeba… já nevím, udělat nějakou revizi toho trakčního vedení, aby se tohle nedělo..?
1. nikdy se to tak nedělalo
Vy asi nemáte elektrotechnické vzdělání, že?
Jak by asi revize zabránila tomu, že když strojvedoucí projede stahovačku, tak to nespadne, to prostě z fyzikálního hlediska vyloučit nelze.
A pro Vaši informaci, na kontrolu TV má samozřejmě OTV plán údržby a TV se pravidelně kontroluje (sjízdnost, klikatost, opotřebení, atd….).
Tak nedělat stahovačky.
Jinak. Nepoužívat elektriku a používat naftu a je po problému. Není zač.
Nafta je dnes fuj, musíte vodík.
Nebo lépe trestat projetí stahovačky, aby vymizel nešvar, stahovat na poslední chvíli, protože když se nic nestane, tak se to nikdo nedozví, nebo se to neřeší
1) Mít stahovačky v datech a krmit tím systémy (ETCS). Když tam strojvedoucí chce uváznout, ať uvázne, ale není potřeba aby se Spržel mstila zastavením všeho okolo.
2) V zahraničí je stahovaček daleko méně.
3) Zvážit, zda jsou stahovačky dobře umístěné. (Ne na rozjezd do stoupání, jo navěstit dopředu)
1) ano, ale půjde to pouze u pevných neproměnných stahovaček, protože o výlukových byste musel nějak dostat informaci kde přesně je, a jelikož SŽ ani neumí napsat do rozkazu, z jaké, na jakou, kolej je potřeba stáhnout, i když jí to předpis v konkrétních případech nařizuje, tak to je utopie. U indikátorů byste zas musel nějak získat informaci, že svítí, respektive ji nějak přenést do ETCS. Ale zároveň softwarově umožnit strojvedoucímu na HV, které to umí, zakázat automatické stažení sběrače. 2) a to je co za argument? V zahraničí neznají práci pod napětím, tak ji tady taky zakážeme? 3) tomu,… Číst vice »
„SŽ ani neumí napsat do rozkazu, z jaké, na jakou, kolej je potřeba stáhnout“
Se to naučit.
Nenaučíte je to, protože předpis jim defakto umožňuje obě varianty, a na výtku jen napíšou, že proškolí zpracovatele, aby se tématu více věnovali.
Tím to hasne + velká část strojvedoucích na to ani nenapíše hlášení, protože přeci to je práce navíc
A za tohle chcete, cituji: „trestat projetí stahovačky“
To je křivárna, nepřijde vám to?
Ne nepřijde, protože výluková návěstidla pro elektrický provoz platí, i když je třeba v rozkazu nemáte vůbec – byť to je samozřejmě špatně, být tam mají.
A na projetí to bude mít minimální vliv, naopak, spíš strojvedoucí kvůli tomu stáhne, i když by nemusel, než že nestáhne vůbec.
1) Proměnlivá stahovačka- no dovil bych se, kdyby nešla předat do ETCS. Normálně umí proměnlivá návěstidla. A v jaké situaci je navěštěno stahování a strojvedoucí by to měl přebít a nechat sběrač nahoře? (Nedá se to nějak automatizovaně popsat)
2) Ok, může být důvod ke stahovačce. Inspirovat se, ale nezapomenout že cizí není vždy lepší.
3) to ano. Pokud se nepletu, etcs vidí 4 oddíly dopředu. Dovedu si představit, jak strojvedoucí vyčkává (má postaveno do odpojovačky a čeká až bude postaveno za ní).
V německy mluvících zemích je systém napájení jiný.
Já ho mám a nechápu proč se na velké železnici musí stahovat a u tramvají, trolejbusů i metra se jezdí bez stahování (snad kromě Severní Koreji), nově dokonce i s dovolenou jízdou přes sekční děliče. To je fakt odkaz minulého století a způsobuje to pravidelně škody na materiálu i zpoždění mnoha spojů.
Sestava TV a jeho napájení u městské dopravy jiná než u železnice. O napětí nemluvě
Myslím, že plýtváte energií…
Určitě by ale šlo prověřit celou síť, aby se nestávalo, že problém na Vyšehradě vypálí Libeň
To už je spíš na tom, jak je síť napájená, atd…, ale to není problém toho trakčního vedení jako takového. A pokud cestou není nějaká spínačka, kterou by to vykopli první, tak holt je jen měnírna na Libni, tady byste to musel víc rozparcelovat.
Ve 13.05 provoz do Libně obnoven po 1 koleji.
Když padají jen dráty, tak je to OK.
Podívej teď padají dráty, zas jsou čím dál níž
Vyplní to nejtajnější přání, na které pomyslíš
Podívej jeden je jasný a druhý září míň
Vzpomínej na ty co už zhasly, co po nich zbyl jen stín
R. Ten svůji mezi nimi najdeš, jako káně starý hrad
jen jediné velké přání ti nemohou splnit ani dát
Melodie: Ginevra-Hvězdy
už by to chtělo konverzi na střídavej,
na střídavině dráty nepadají? 😀
Spadlo to po přepálení stahovačky. Na střídavině je jich podstatně méně.
No jo, ale zatímco na ss systému se třeba z Prahy do Olomouce už dnes jede se zdviženým sběračem většinou celou dobu a téměř bez omezení, tak ze Zdic do Plzně jsou 4 vypínačky. To také není žádná výhra…
Stahovačky vs vypínačky. Na vypínačce se stahovat nemusí, nebo se pletu?
Záleží na lokomotivě, některé vypínačku vyhodnocují jako ztrátu napětí v troleji a tak je lepší stahovat, lokomotiva to pochopí jako záměr a je hodná.
Jojo, s Traxxem projedete vypínačku, a když máte „štěstí“, čeká vás několik minut křísení lokomotivy která nerozpoznala systém (stále stejný). Třeba u Cerhovic je nevím proč šance dost velká…
Na AC je celá sestava lehčí, tečou menší proudy….
Padají střídavě. Není to lepší, než když padnou na dvou místech současně a je utrum?
Být Vámi tak bych si to tak moc nepřál. To tady máme každou chvíli, že nám elektrárna střídavě zhasíná a rozsvěcuje. Tak totiž zní definice střídavého proudu podle Spejbla.
Normálně by člověk řekl, že porucha na jedné z 13 průjezdných kolejí u 7 nástupišť je nevyřadí všechny, ale u SŽ….
Do KPI za zpoždění se vyplatí spoj zrušit bez náhrady než ho provést.
To je ale praxe spíše u DB, nemyslíte? U SŽ jsem to zatím nezažil kromě „SBahnu“, kde jel další do půl hodiny.
Byla porucha takového rázu, že se dala opravit pod napětím?
Pokud jste řádně četl, tak porucha se na třinácti kolejích a sedmi nástupištích nevyskytuje …
Myslím, že porucha je na trati z hlavního na Libeň takže je jedno kolik je tam nástupišť a kolejí u nich. Z hlavního na Vysočany se jezdí.
Záleží na způsobu provedení TV.
Proč to vypadá, že si někdo zase hrál, fakt asi budou muset být všude bezpečnostní kamery, brzo to bude jako v Číně, kde vás sleduje vláda, ale tady to bude u klíčové infrastruktury ochrana bezpečného provozu a fungování klíčové infrastruktury, ach jo.
Kdo, s čím, jak?
Proč čekat na nějaké oficiální vyšetřování, když všechno neprodleně vysvětlí zdejší osazenstvo?
Borecký, se sběračem, v Jančurově lokomotivě. Natuty! 😀
Proč to vypadá, že jenom žvaníš, protože nic nevíš.
Už včera to bylo mezi Libní a hlavákem „divné“, 142 přijela s +20 ale odjela s +37, to samé vlaky od hlaváku, +15/+20. Můj osobák dorazil s +7, odjel směr hlavák s +19… Jediné, co jezdilo tak nějak ok byl směr z/na masnu a arrivácká městská linka
To je ostuda…
Proč si myslím, že si někdo hrál?
Pokud četnost takových poruch klesne po konci mistrovství, je jasné, že je za tím sabotáž. 🙂
Protože předbíháte oficiální vyšetřování se subjektivní spekulací?