Očekávání pražského letiště pro příští rok: patnáct milionů cestujících a návrat United

Boeing 767-300 společnosti United Airlines v Praze. Foto: Letiště PrahaBoeing 767-300 společnosti United Airlines v Praze. Foto: Letiště Praha

Prioritou je podle vedení letiště i obnovení letů z Číny a „intenzivně se jedná“ také v Indii.

53 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pepa

To že je nejsilnější dopravce Smartwings je jednak úsměvné a zároveň k pláči. Ono nebýt koupáku tak neprodaj ani letenku

Y.K.

A co je na tom divného, když to je jejich core business, tak jako třeba Condoru, TUI, HiFly a desítek dalších?

Mufiko

Co to je zase za logiku, však “koupák je jejich hlavní bussines. Kdyby lidi nejedli, tak supermarkety neprodají ani rohlik.

Martin

Bohuzel tady maji monopol, tak se nelze nicemu divit

Tomas

aaa, monopol. to tu dneska jeste nebylo :

a tak se ptam – jak muze mit monopol nekdo, kdo ma podil 34% cestujicich?

Tomas

aaa, monopol. to tu dneska jeste nebylo :

a tak se ptam – jak muze mit monopol nekdo, kdo ma podil 34% cestujicich?

Martin

Maji monopol na charterovem trhu a jineho dopravce sem nepusti.

Tomas

muzete nam neznalym osvetlit, jak sem muze sw nekoho “nepustit”?

Průvodce

Třeba má dumpingové ceny, tak nikdo jiný nemá šanci 🙂
Nejlepší je, že zastánci „monopolu“ současně tvrdí, jak je SW drahý a jak má špatné služby. Z toho by vyplývalo, že je český charterový trh hladový a kterýkoliv jiný dopravce by měl začátek v Česku na růžích ustlaný. Ale přesto má SW „monopol“ 🙂

Tomas

to je stejny, jako treba se skodovkou – bambiliony tehle jako-ze expertu porad vykrikuji, jaky je to smejd predrazeny … a pak se podiva v jakym zisku zas loni (predloni, predpredloni, kdykoli predtim) skodovka byla….

musime se smirit s tim, ze vzdycky bude existovat skupina zaprdenych individui, pro ktere je neci uspech ihned duvod k prskani a hejtovani. smutny zivot.

Martin

Ona je tady nejaka jina letecka spolecnost zamerena na chartery ktera se je snazi vytlacit z trhu? Zadna takova tady bohuzel neni. Sam prece neverite tomu ze se o to zadna spolecnost nikdy nepokusila

Tomas

takze opakuji otazku – jak by sem smartwings mohl nekoho nepustit? verim, ze to neni tezka otazka.

Martin

Je tady nejaka jina charterova letecka spolecnost s podobnym poctem letu jako maji Smartwings? Byla tady nekdy takova? Proc tady teda neni a nevytlaci je? Verim, ze to nejsou tezke otazky

Tomas

aha, takze nevite, a jenom “placate”.

nicmene, proc by tady nutne mela nejaka byt? nenapadlo vas, ze smartwings, i kdyz jsou tady jedini, nabizi cestovkam takovy pomer cena vykon, ze az na mensi zbytky pro bulgaria air, air cairo a podobne. nemaji duvod hledat nekoho jineho?

asi nenapadlo.

nicmene to vypada, ze zpusob, jak smartwings brani vstupu konkurence, se asi nedozvime. takze dekujeme a pekny den.

Martin

Nebo spis placate vy. Porad se vsude pise jak jsou Smartwings drazi, jakej je to lowcost a podobne. Proc je tedy nemuze v takovem meritku nahradit jina letecka spolecnost ktera by poskytovala kvalitnejsi sluzby? Proc nevyuzili hladu po cestovani kdyz skoncil Covid a nenahradili Smartwings? Ty penize tady lezely na zemi, stacilo je sebrat. Myslite ze o cesky trh nema nikdo jiny zajem? Necekam ze se od Vas dozvim odpoved.

Tomas

No, koukám, že odpovedi se stále vyhýbate. Ne každý ale je jako vy, tak já vám přirozeně odpovím. Jste naprosto mimo – ale jako že fakt dost. 1. Jak už tu zaznělo, tak Smartwings je charterová společnost. Pravidelnou leteckou dopravu provozuje minimálně. To, co prodává na svých stránkách jako ty celkem drahé lety, to jsou jen zbylá místa na letech provozovaných pro cestovní kanceláře. A jak (možná) víte, tak poslední volná místa v letadle se vždy prodávají draze. 2. To, že se nadává, jak je předražený a jaký má služby – to cestovky nezajímá. Cestovky platí (překvapuje mě, že jste… Číst vice »

Tomas

btw – tezko maji monopol, kdyz charterove lety z cech letaji i dalsi spolecnosti ….

Pepa

Chtěl bych se optat, kdy letiště také začne budovat. A ne jen opravovat, rozšiřovat a přesunovat

Jiří Kocurek

Pokud jste z budování vyřadil „rozšiřování“, tak už moc nezbylo – jedině budovat úplně nové letiště někde jinde.

Divák

Přímá linka do Indie by mohla být super ale mám obavu, že to zabijou cenou a destinací (Dillí). Přece jen to asi bude spíše linka pro Indy než pro české turisty, co jezdí více na jih než na sever Indie.

Tomas

Indie .. hmm, tak to tady jeste nebylo 🙂

RHood

Hmmmm, tak si zjistěte nebo sledujte aktivity Aviation Business LKPR.

Jirka

Ale bylo- za komoušů tam lítaly ČSA 😉

Roman osobně

Indie má do budoucnosti velký potenciál. Je to trh s 1,4 miliardy lidí.

Lukáš

Proboha nestrašte. Víte co dokáže dav rozzuřených Indů kvůli zpoždění?

LiborV

Je reálné, že by se taková linka alespoň s 1nou rotací týdně z Prahy uživila?

Tomas

Není.

Linka s rotací jednou týdně je nesmysl. Minimum pro takovou linku je kolem 3-4 rotací týdně.

Vůbec – Indie? Praha má problém si udržet linky na letiště s mnohem větším “potencialem”, než Indie…

Z indie se teď stala nová modla?

David

Tomasi, drzte se radeji sveho Burgasu a Antálie. Kdyz o tom moc nevite, lepsi nekomentovat.

Pozdravy do SW.

LiborV

Podle čeho jste počítal nutný počet rotací týdně pro uživení se linky Praha – Indie nebo třeba Praha – Soul.

František

Dillí je právě ideální pro pravidelnou linku z Prahy. Od nás blíže, než třeba Bombaj (let na 7.5h) a dál se dostanete prakticky kamkoli v Indii s Air India, IndiGo, SpiceJet do 3 hodin (jih, Thiruvananthapuram), kousek na Východ máte Nepál, hodně cestujících může taky přilákat, nebo by bylo možné linku využít pro přestup do vzdálenějších destinací. Kdybyste linku vyjednal do dovolenkové destinace, jak naznačujete, poptávku omezíte jen na turisty do dané destinace. To už byste si mohl dovolit, kdyby Praha byla vhodnějším místem pro přestup, jako například Frankfurt. Také by to byla zajímavá alternativa k Dubai/Dauhá. Alespoň za mě… Číst vice »

Kopr

Souhlas, take letame radi do ruznych mene beznych destinaci a prime spojeni do Delhi bych rekl super napad. V IT je mezi ČR a Indii docela pohyb, a je to obrovské mesto, tak proc by se ta linka neuzivila párkrát tydne?

Tomas

SpiceJet ani IndiGo s Air India (coz jentak asi jediny dopravce, ktery by do te Prahy mohl letat) necodesharuji ani jinak nespolupracuji.

takze bych je z toho seznamu vyskrtl.

LiborV

Z některých evropských metropolí se létá i do Jakarty. Na obou z těchto letišť jsou dobré přestupy různě po Indii

Tomas

Jste si opravdu jisty, ze pro evropana je Jakarta vjodny prestupni uzel na cesty do Indie?

ja jen … ze pro evropana je letet do Indie pres jakartu zajizdka asi 4000 km …

Milan

Chlapi, ta Kanada by se lítala kam?

Jirka

Air Transat lítaly do Montrealu.

Ladi

A Toronta

Erskine

Air Transat letal do Montrealu. Do Toronta byla pred Covidem linka Air Canada Rouge.

Erskine

Air Canada Rouge se tezko v nejblizsi dobe vrati. Zbavili se svych Boeingu 767, kterymi letali do Evropy. Momentalne maji linky jen do Karibiku, Stredni Ameriky, USA a Mexika. Materska Air Canada by jim tedy nejdrive musela pridelit nejaka nova letadla.

Butrusik

Ženy odpovídat nemohou?:)

Tomas

Tož – snad se bude dařit.

VíKo

Za mě jsou to nízké cíle. ☹️ při 89% obsazenosti letadel mi přijde, že tady musí být větší potenciál.

Tomas

Ach ty potenciály. To je takový … no, skoro jako „ono se to“ a „samo se to“ .)

Asi není. Kdyby byl, tak nehoní 15 mega cestujících.

Jiří Kocurek

Ještě můžeme přidat oblibené železniční o přípravě: Kdyby se raděi na to jednání vykašlali a začali lítat!

VíKo

Pro Vas jsem Tome, Most wanted member…😁 vím ze trpíte utkvelou představou, že „víte víc“. Ale prosím ve Vašem vlastním zájmu. Snažte se o to v něčem, v čem můžete vynikat a neopakovat echolálicky to, co ví všichni. 😉 předpoklady na loňský rok byly podhodnoceny. Dopadl líp, než se čekalo. Letos to bude dtto. Mozna proto jsem to napsal. Ale proč Vám to vysvětluju. Zase mi napíšete nějakou edukativni lehce ironickou snusku slov.

David

Haha, ted jste me pobavil. Pan Air Traveller = Lord Pidzulka = Tomas vi vsechno nejlepe, expert.

LiborV

Čísla obsazenosti jsou průměrem. Realita bude pestřejší. Zažil jsem loni z Prahy let se Swiss kdebylo z kapacity A220 cca 60% obsazenost a do posledního místa plné A320 neo do Lisabonu v barvách TAP.

Jirka

Cíle jsou hezká věc, ale když tu letiště nemá silného domácího síťového dopravce, který by feedoval dálkové lety a dopravní dostupnost takovou, že pro dobrou polovinu obyvatel rozhodně není letištěm první volby, tak má velikou konkurenční nevýhodu oproti ostatním letištím regionu.

David

Takove lepsi regionalni letiste.

LiborV

Je to tak.

Génius 12

Je možné vzít za vzorový příklad LOT?

David

Obavam se ze neni, Polsko je dost jiny trh a hlavne polaci maji trochu jinou mentalitu. Tam se veci moc neboji, hodne jich pracuje ve svete a jsou zvykly dost cestovat.

Jirka

Rozhodně a taky Austrian.