Očekávání pražského letiště pro příští rok: patnáct milionů cestujících a návrat United
Boeing 767-300 společnosti United Airlines v Praze. Foto: Letiště Praha
Prioritou je podle vedení letiště i obnovení letů z Číny a „intenzivně se jedná“ také v Indii.
To že je nejsilnější dopravce Smartwings je jednak úsměvné a zároveň k pláči. Ono nebýt koupáku tak neprodaj ani letenku
A co je na tom divného, když to je jejich core business, tak jako třeba Condoru, TUI, HiFly a desítek dalších?
Co to je zase za logiku, však “koupák je jejich hlavní bussines. Kdyby lidi nejedli, tak supermarkety neprodají ani rohlik.
Bohuzel tady maji monopol, tak se nelze nicemu divit
aaa, monopol. to tu dneska jeste nebylo :
a tak se ptam – jak muze mit monopol nekdo, kdo ma podil 34% cestujicich?
aaa, monopol. to tu dneska jeste nebylo :
a tak se ptam – jak muze mit monopol nekdo, kdo ma podil 34% cestujicich?
Maji monopol na charterovem trhu a jineho dopravce sem nepusti.
muzete nam neznalym osvetlit, jak sem muze sw nekoho “nepustit”?
Třeba má dumpingové ceny, tak nikdo jiný nemá šanci 🙂
Nejlepší je, že zastánci „monopolu“ současně tvrdí, jak je SW drahý a jak má špatné služby. Z toho by vyplývalo, že je český charterový trh hladový a kterýkoliv jiný dopravce by měl začátek v Česku na růžích ustlaný. Ale přesto má SW „monopol“ 🙂
to je stejny, jako treba se skodovkou – bambiliony tehle jako-ze expertu porad vykrikuji, jaky je to smejd predrazeny … a pak se podiva v jakym zisku zas loni (predloni, predpredloni, kdykoli predtim) skodovka byla….
musime se smirit s tim, ze vzdycky bude existovat skupina zaprdenych individui, pro ktere je neci uspech ihned duvod k prskani a hejtovani. smutny zivot.
Ona je tady nejaka jina letecka spolecnost zamerena na chartery ktera se je snazi vytlacit z trhu? Zadna takova tady bohuzel neni. Sam prece neverite tomu ze se o to zadna spolecnost nikdy nepokusila
takze opakuji otazku – jak by sem smartwings mohl nekoho nepustit? verim, ze to neni tezka otazka.
Je tady nejaka jina charterova letecka spolecnost s podobnym poctem letu jako maji Smartwings? Byla tady nekdy takova? Proc tady teda neni a nevytlaci je? Verim, ze to nejsou tezke otazky
aha, takze nevite, a jenom “placate”.
nicmene, proc by tady nutne mela nejaka byt? nenapadlo vas, ze smartwings, i kdyz jsou tady jedini, nabizi cestovkam takovy pomer cena vykon, ze az na mensi zbytky pro bulgaria air, air cairo a podobne. nemaji duvod hledat nekoho jineho?
asi nenapadlo.
nicmene to vypada, ze zpusob, jak smartwings brani vstupu konkurence, se asi nedozvime. takze dekujeme a pekny den.
Nebo spis placate vy. Porad se vsude pise jak jsou Smartwings drazi, jakej je to lowcost a podobne. Proc je tedy nemuze v takovem meritku nahradit jina letecka spolecnost ktera by poskytovala kvalitnejsi sluzby? Proc nevyuzili hladu po cestovani kdyz skoncil Covid a nenahradili Smartwings? Ty penize tady lezely na zemi, stacilo je sebrat. Myslite ze o cesky trh nema nikdo jiny zajem? Necekam ze se od Vas dozvim odpoved.
No, koukám, že odpovedi se stále vyhýbate. Ne každý ale je jako vy, tak já vám přirozeně odpovím. Jste naprosto mimo – ale jako že fakt dost. 1. Jak už tu zaznělo, tak Smartwings je charterová společnost. Pravidelnou leteckou dopravu provozuje minimálně. To, co prodává na svých stránkách jako ty celkem drahé lety, to jsou jen zbylá místa na letech provozovaných pro cestovní kanceláře. A jak (možná) víte, tak poslední volná místa v letadle se vždy prodávají draze. 2. To, že se nadává, jak je předražený a jaký má služby – to cestovky nezajímá. Cestovky platí (překvapuje mě, že jste… Číst vice »
btw – tezko maji monopol, kdyz charterove lety z cech letaji i dalsi spolecnosti ….
Chtěl bych se optat, kdy letiště také začne budovat. A ne jen opravovat, rozšiřovat a přesunovat
Pokud jste z budování vyřadil „rozšiřování“, tak už moc nezbylo – jedině budovat úplně nové letiště někde jinde.
Přímá linka do Indie by mohla být super ale mám obavu, že to zabijou cenou a destinací (Dillí). Přece jen to asi bude spíše linka pro Indy než pro české turisty, co jezdí více na jih než na sever Indie.
Indie .. hmm, tak to tady jeste nebylo 🙂
Hmmmm, tak si zjistěte nebo sledujte aktivity Aviation Business LKPR.
Ale bylo- za komoušů tam lítaly ČSA 😉
Indie má do budoucnosti velký potenciál. Je to trh s 1,4 miliardy lidí.
Proboha nestrašte. Víte co dokáže dav rozzuřených Indů kvůli zpoždění?
Je reálné, že by se taková linka alespoň s 1nou rotací týdně z Prahy uživila?
Není.
Linka s rotací jednou týdně je nesmysl. Minimum pro takovou linku je kolem 3-4 rotací týdně.
Vůbec – Indie? Praha má problém si udržet linky na letiště s mnohem větším “potencialem”, než Indie…
Z indie se teď stala nová modla?
Tomasi, drzte se radeji sveho Burgasu a Antálie. Kdyz o tom moc nevite, lepsi nekomentovat.
Pozdravy do SW.
Podle čeho jste počítal nutný počet rotací týdně pro uživení se linky Praha – Indie nebo třeba Praha – Soul.
Dillí je právě ideální pro pravidelnou linku z Prahy. Od nás blíže, než třeba Bombaj (let na 7.5h) a dál se dostanete prakticky kamkoli v Indii s Air India, IndiGo, SpiceJet do 3 hodin (jih, Thiruvananthapuram), kousek na Východ máte Nepál, hodně cestujících může taky přilákat, nebo by bylo možné linku využít pro přestup do vzdálenějších destinací. Kdybyste linku vyjednal do dovolenkové destinace, jak naznačujete, poptávku omezíte jen na turisty do dané destinace. To už byste si mohl dovolit, kdyby Praha byla vhodnějším místem pro přestup, jako například Frankfurt. Také by to byla zajímavá alternativa k Dubai/Dauhá. Alespoň za mě… Číst vice »
Souhlas, take letame radi do ruznych mene beznych destinaci a prime spojeni do Delhi bych rekl super napad. V IT je mezi ČR a Indii docela pohyb, a je to obrovské mesto, tak proc by se ta linka neuzivila párkrát tydne?
SpiceJet ani IndiGo s Air India (coz jentak asi jediny dopravce, ktery by do te Prahy mohl letat) necodesharuji ani jinak nespolupracuji.
takze bych je z toho seznamu vyskrtl.
Z některých evropských metropolí se létá i do Jakarty. Na obou z těchto letišť jsou dobré přestupy různě po Indii
Jste si opravdu jisty, ze pro evropana je Jakarta vjodny prestupni uzel na cesty do Indie?
ja jen … ze pro evropana je letet do Indie pres jakartu zajizdka asi 4000 km …
Chlapi, ta Kanada by se lítala kam?
Air Transat lítaly do Montrealu.
A Toronta
Air Transat letal do Montrealu. Do Toronta byla pred Covidem linka Air Canada Rouge.
Air Canada Rouge se tezko v nejblizsi dobe vrati. Zbavili se svych Boeingu 767, kterymi letali do Evropy. Momentalne maji linky jen do Karibiku, Stredni Ameriky, USA a Mexika. Materska Air Canada by jim tedy nejdrive musela pridelit nejaka nova letadla.
Ženy odpovídat nemohou?:)
Tož – snad se bude dařit.
Za mě jsou to nízké cíle. ☹️ při 89% obsazenosti letadel mi přijde, že tady musí být větší potenciál.
Ach ty potenciály. To je takový … no, skoro jako „ono se to“ a „samo se to“ .)
Asi není. Kdyby byl, tak nehoní 15 mega cestujících.
Ještě můžeme přidat oblibené železniční o přípravě: Kdyby se raděi na to jednání vykašlali a začali lítat!
Pro Vas jsem Tome, Most wanted member…😁 vím ze trpíte utkvelou představou, že „víte víc“. Ale prosím ve Vašem vlastním zájmu. Snažte se o to v něčem, v čem můžete vynikat a neopakovat echolálicky to, co ví všichni. 😉 předpoklady na loňský rok byly podhodnoceny. Dopadl líp, než se čekalo. Letos to bude dtto. Mozna proto jsem to napsal. Ale proč Vám to vysvětluju. Zase mi napíšete nějakou edukativni lehce ironickou snusku slov.
Haha, ted jste me pobavil. Pan Air Traveller = Lord Pidzulka = Tomas vi vsechno nejlepe, expert.
Čísla obsazenosti jsou průměrem. Realita bude pestřejší. Zažil jsem loni z Prahy let se Swiss kdebylo z kapacity A220 cca 60% obsazenost a do posledního místa plné A320 neo do Lisabonu v barvách TAP.
Cíle jsou hezká věc, ale když tu letiště nemá silného domácího síťového dopravce, který by feedoval dálkové lety a dopravní dostupnost takovou, že pro dobrou polovinu obyvatel rozhodně není letištěm první volby, tak má velikou konkurenční nevýhodu oproti ostatním letištím regionu.
Takove lepsi regionalni letiste.
Je to tak.
Je možné vzít za vzorový příklad LOT?
Obavam se ze neni, Polsko je dost jiny trh a hlavne polaci maji trochu jinou mentalitu. Tam se veci moc neboji, hodne jich pracuje ve svete a jsou zvykly dost cestovat.
Rozhodně a taky Austrian.