Obří zakázka pro nizozemské dráhy skončila. CAF dodal poslední Sprinter

Jednotka Sprinter New Generation (SNG) pro nizozemské dráhy NS. Foto: NSJednotka Sprinter New Generation (SNG) pro nizozemské dráhy NS. Foto: NS

Hodnota kontraktu přesáhla 900 milionů eur.

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Twix

CAFky pomohly vyřadit vysokopodlažní Sprintery od Talbotu, ale ty už dojezdily někdy předloni, nemuselo se čekat na celou dodávku, jak možná vyplývá z článku. Před dodávkami CAFek se dočasně řešila krize zapojením už vyřazených patrových souprav DD-AR s lokomotivou (těch co nebyly modernizovány na DDZ). Nyní je vozový park NS pro Sprintery dost moderní, nejstarší jsou LighTTrainy z roku 2009, na východě země mají Flirty 3. generace a pak spoustu těchto CAFek.

Petr Jetelina

To není pravda. Nejstarší soupravy ICm se vyráběly již v 70. letech.

David

Jedna jednotka tak vychází na cca 100mil korun. Pro srovnání třívozové RegioPantery (kapacitně odpovídající těm čtyřvozovým Sprinterům) momentálně nakupují ČD za 165mil korun za jednotku a dvouvozové (kapacitně odpovídající těm třívozovým) pak nakupovaly za 116mil za jednotku.

Vojtěch Suchan

Nojo, jenomže on třívozový sprinter je kapacitou blíž dvojvozovému, než třívozovému panteru. Je to jednotka s jakobsy. Ale je to dobrá jednotka, hlavně má s jakobsy nižší nápravové tlaky, než cokoliv s podvozky pod každým vozem

David

Vždyť píšu, že to kapacitně odpovídá třívozovým a dvouvozovým RegioPanterům.

Permonik

Nápravové tlaky má lehce vyšší. Dvojvozový Panther má 8 náprav a třivozový Sprinter taky 8 a važí asi o 4 tuny víc….

X 1

Sprinter třívozový 110t. Čtyřvozový 138tun.

Permonik

Dvojvozový Panther 106 tun.

Aaabbb

Otázkou je – je toaleta (většina regionálních vlaků v NL nemá), je ETCS, je ten vlak vícesystémový jako Pantery? Přeci jen, aby člověk neporovnával jablka a hrušky.

Victor

toaleta je nyní už ve všech vlacích. ano – dříve nebyla, ale teď už je ve všech sprinterech.

X 1

Toaleta je nyní povinně ve všech nově pořizovaných vlacích (od r.2016). Vlakový zabezpečovač ATB-EG+ETCS. Napájení 1,5kV DC. Vmax = 160km/h. Wi-Fi, zásuvky + USB. Místa pro invalidy a větší množství jízdních kol (10-16)+ nabíječky na kola.

Twix

Toaleta byla do souprav LighTTrain doplněna později, i když to bylo celkem komplikované.