Obří zakázka pro Alstom na jihozápadě Německa. Dodá 130 jednotek a zajistí servis na 30 let

Nové jednotky Alstom Coradia Stream HC. Foto: AlstomNové jednotky Alstom Coradia Stream HC. Foto: Alstom

Jednotky budou mít další stupeň pro automatické vedení vlaku.

21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hasler

Nemůžu si pomoct, ale Alstom má prostě vlaky fakt pěkný i přes všechny normy. Jak lokomotivy, tak jednotky.

Pája

Kontrakty s údržbou přímo od výrobce se mi líbí čím dál víc. Neměly by vznikat potíže s ND nebo aktualizacemi softwaru.

Petr Šimral

To si musíte řádně rozmyslet. Na druhou stranu údržba výrobcem bývá zpravidla dražší než údržba vlastní…

Ondřej

Zní to logicky, ale nemusí to tak být a spíš to tak není. Výrobce , pokud poskytuje údržbu i jinde, může rozpustit náklady na udržování knowhow pro daný model mezi víc zákazníků. Zákzaník ví, kolik bude údržba stát, a má tak jednoduší (tudíž levnější) plánování financí. Je to podobné, jako když si pěstujete zeleninu na vlastní zahrádce, kdž do toho započítáte cenu práce, cenu pozemku (náklad ušlé příležitosti), tak jste na násobcích toho, za kolik ji koupíte v obchodě , klidně i v té nejlepší kvalitě. U starších strojů, které se daly „opravit šroubovákem a kladivem“ to samozřejmě vycházelo jinak,… Číst vice »

Cestující

Zde mají 4vozové jednotky pouze 380 míst k sezení a ČD požadují minimálně 400 míst na sezení.
To je zvláštní koncepce krajní vozy patrové, vnitřní jednopodlažní?

PepaM

To bude objednaným uspořádáním, DB Regio také kupuje 4vozové Coradie Stream HC a ty mají kapacitu 420 osob.

Erik85

Meteo má taky málo míst k sezení, aby se tam lidí vešlo co nejvíce….

Erik85

Metro

Lukáš

Pane Sůro, GoA2 bych určitě nenazval pokročilou verzí – je to +/- klasické ATO jaké je u nás k vidění již dlouhá léta a tedy nejde o žádnou horkou novinku (to bude až GoA 3/4). Spíš by mě zajímalo, jestli půjde o ATO over ETCS nebo to bude nějaký samostatný systém.

Vojtěch Suchan

Na jaký typ výkonů se to bude nasazovat? Jednodílné dveře na patrové jednotce pro osobní vlaky mi přijdou jako hrozný prodlužovač pobytu ve stanici, pokud je to na rychlíky, jako flirt 200, tak samozřejmě neříkám nic.

Kubrt

Die Fahrzeuge kommen ab Dezember 2025 sukzessiv im Großraum Stuttgart mit folgenden Zieldestinationen zum Einsatz:

Karlsruhe
Pforzheim
Heilbronn
Schwäbisch-Hall
Aalen
Ulm
Friedrichshafen/Lindau
Tübingen
Horb/Rottweil

Auf den Strecken verkehren die Züge als Interregioexpress (IRE), Regionalexpress (RE), Metropolexpress (MEX) und Regionalbahn (RB). Die Züge werden nicht im S-Bahn-Verkehr oder Fernverkehr (ICE, IC) eingesetzt.

Takže křížem krážem celým Ba-Wü, v našich meřítkách by to bylo křížem krážem celou Moravou. Takže pomalých dveří bych se nebál. Určitě nebudou pomalejší než (naštěstí už mizející) otvírání ešusů po křídlech a po zastavení 🙂

XXXD

Pomalé otevírání dveří u Elefantů? Ano tlačítko je třeba zmáčknout až po odblokování a ovládá jen 1 křídlo dveří, ale spíš než pomalé je to nekomfortní. Reálně se tím ztratí tak maximálně sekunda, což je zcela zanedbatelné. Samotné vysouvání se děje běžnou rychlostí, takže argument pomalých dveří tady opravdu neberu. Ten bych vzal tak u sysla nebo obecně souprav, kde musí dveře zavírat vlakvedoucí. U jednotek z článku je ale spíš otázka, jestli jsou dveře tak široké, aby mohli vystupovat 2 lidé zároveň, pokud ne, tak to zcela jistě zpomalí výstup daleko více než staré ovládání dveří Elefantů.

Kubrt

Fanouškům železnice to možná bude znít neuvěřitelně, ale i v roce 2022 se v elefantech u dveří stále vyskytují cestující, kteří nevědí, že při zastavování mají být ve střehu s prstem u tlačítka. Rovněž velmi často druhé křídlo otvírá nějaký poučenější cestující až x vteřin po otevření prvního. V hodinovém čase jízdy jsou to možná zanedbatelné desítky vteřin, ale rozhodně je to otravné a hlavně – zcela zbytečné.

Šířka těch jednokřídlých dvěří diskutovaných jednotek je 1300 mm.

XXXD

Tak je pravda, že párkrát se mi vámi popisovaná situace také stala, ale do Prahy dojíždím pravidelně a byly to opravdu ojedinělé případy. Obecně ve špičkách těmi vlaky jezdí z naprosté většiny pravidelní cestující, kteří o tom vědí.

Kubrt

Já také dojíždím ve špiččce do/z Prahy elefantem téměř denně, ale určitě tyto „nešvary“ vídám dost často na to, abych je označil za ojedinělé 🙂

Radim

To „musí dveře zavírat vlakvedoucí“ mi připomnělo moje cesty rychlíkem na střední. Než vlakvedoucí ten 8-9-10 vagónový rychlík přešel, tak mu někdo zase na začátku nechal otevřené dveře. A než tam došel, tak zase na konci (klidně i 3x tam-zpět). Někdy jsem mu pomáhal protože jinak bychom nevyjeli nikdy, takhle měl rychlík i 3 minuty zpoždění na odjezdu (a to měl pobyt ve stanici 3 minuty, ne jako dneska) 😀 Jo to byly časy 🙂

Ryk Mat

Dva lidé vedle sebe v jedněch dveřích? Vaše teoretické fantazírování má k reálnému stavu dál, než lidstvo k teleportaci coby masovému dopravnímu prostředku.

Vojtěch Suchan

Dva lidé potřebují na komfortní výstup 1200mm. Tady je to i s jednodílnými dveřmi 1300, jak mi bylo řečeno, takže i tady mohou vystupovat dva lidé naráz. Ešusem jezdím každé ráno, a tam je výstup nebo nástup lidí vedle sebe, nebo v polozákrytu pravidlo, ne výjímka.

XXXD

No vy jste evidentně asi nikdy nenastupoval/nevystupoval do/z něčeho jiného než vašeho auta.

Pkiii

Tlačítko jde zmáčknou i před odblokováním a držet, dokud se dveře neodblokují. To je nejrychlejší způsob otevření. Ale to většina cestujících neví či neřeší. Naopak u otevírání obou křídel většina cestujících ví, takže pak pokud lze, mačká obě tlačítka současně (bohužel nelze vždy natáhnou ruku někomu přímo před čumákem).