Obří zakázka pro Alstom na jihozápadě Německa. Dodá 130 jednotek a zajistí servis na 30 let
Nové jednotky Alstom Coradia Stream HC. Foto: Alstom
Jednotky budou mít další stupeň pro automatické vedení vlaku.
Jednotky budou mít další stupeň pro automatické vedení vlaku.
Nemůžu si pomoct, ale Alstom má prostě vlaky fakt pěkný i přes všechny normy. Jak lokomotivy, tak jednotky.
Kontrakty s údržbou přímo od výrobce se mi líbí čím dál víc. Neměly by vznikat potíže s ND nebo aktualizacemi softwaru.
To si musíte řádně rozmyslet. Na druhou stranu údržba výrobcem bývá zpravidla dražší než údržba vlastní…
Zní to logicky, ale nemusí to tak být a spíš to tak není. Výrobce , pokud poskytuje údržbu i jinde, může rozpustit náklady na udržování knowhow pro daný model mezi víc zákazníků. Zákzaník ví, kolik bude údržba stát, a má tak jednoduší (tudíž levnější) plánování financí. Je to podobné, jako když si pěstujete zeleninu na vlastní zahrádce, kdž do toho započítáte cenu práce, cenu pozemku (náklad ušlé příležitosti), tak jste na násobcích toho, za kolik ji koupíte v obchodě , klidně i v té nejlepší kvalitě. U starších strojů, které se daly „opravit šroubovákem a kladivem“ to samozřejmě vycházelo jinak,… Číst vice »
Zde mají 4vozové jednotky pouze 380 míst k sezení a ČD požadují minimálně 400 míst na sezení.
To je zvláštní koncepce krajní vozy patrové, vnitřní jednopodlažní?
To bude objednaným uspořádáním, DB Regio také kupuje 4vozové Coradie Stream HC a ty mají kapacitu 420 osob.
Meteo má taky málo míst k sezení, aby se tam lidí vešlo co nejvíce….
Metro
Bude to asi tím, že v interiéru je 30 míst pro jízdní kola.
https://www.lok-report.de/news/deutschland/aus-den-laendern/item/32797-baden-wuerttemberg-so-sehen-die-130-neuen-doppelstockzuege-aus.html
Pane Sůro, GoA2 bych určitě nenazval pokročilou verzí – je to +/- klasické ATO jaké je u nás k vidění již dlouhá léta a tedy nejde o žádnou horkou novinku (to bude až GoA 3/4). Spíš by mě zajímalo, jestli půjde o ATO over ETCS nebo to bude nějaký samostatný systém.
Na jaký typ výkonů se to bude nasazovat? Jednodílné dveře na patrové jednotce pro osobní vlaky mi přijdou jako hrozný prodlužovač pobytu ve stanici, pokud je to na rychlíky, jako flirt 200, tak samozřejmě neříkám nic.
Die Fahrzeuge kommen ab Dezember 2025 sukzessiv im Großraum Stuttgart mit folgenden Zieldestinationen zum Einsatz:
Karlsruhe
Pforzheim
Heilbronn
Schwäbisch-Hall
Aalen
Ulm
Friedrichshafen/Lindau
Tübingen
Horb/Rottweil
Auf den Strecken verkehren die Züge als Interregioexpress (IRE), Regionalexpress (RE), Metropolexpress (MEX) und Regionalbahn (RB). Die Züge werden nicht im S-Bahn-Verkehr oder Fernverkehr (ICE, IC) eingesetzt.
Takže křížem krážem celým Ba-Wü, v našich meřítkách by to bylo křížem krážem celou Moravou. Takže pomalých dveří bych se nebál. Určitě nebudou pomalejší než (naštěstí už mizející) otvírání ešusů po křídlech a po zastavení 🙂
Pomalé otevírání dveří u Elefantů? Ano tlačítko je třeba zmáčknout až po odblokování a ovládá jen 1 křídlo dveří, ale spíš než pomalé je to nekomfortní. Reálně se tím ztratí tak maximálně sekunda, což je zcela zanedbatelné. Samotné vysouvání se děje běžnou rychlostí, takže argument pomalých dveří tady opravdu neberu. Ten bych vzal tak u sysla nebo obecně souprav, kde musí dveře zavírat vlakvedoucí. U jednotek z článku je ale spíš otázka, jestli jsou dveře tak široké, aby mohli vystupovat 2 lidé zároveň, pokud ne, tak to zcela jistě zpomalí výstup daleko více než staré ovládání dveří Elefantů.
Fanouškům železnice to možná bude znít neuvěřitelně, ale i v roce 2022 se v elefantech u dveří stále vyskytují cestující, kteří nevědí, že při zastavování mají být ve střehu s prstem u tlačítka. Rovněž velmi často druhé křídlo otvírá nějaký poučenější cestující až x vteřin po otevření prvního. V hodinovém čase jízdy jsou to možná zanedbatelné desítky vteřin, ale rozhodně je to otravné a hlavně – zcela zbytečné.
Šířka těch jednokřídlých dvěří diskutovaných jednotek je 1300 mm.
Tak je pravda, že párkrát se mi vámi popisovaná situace také stala, ale do Prahy dojíždím pravidelně a byly to opravdu ojedinělé případy. Obecně ve špičkách těmi vlaky jezdí z naprosté většiny pravidelní cestující, kteří o tom vědí.
Já také dojíždím ve špiččce do/z Prahy elefantem téměř denně, ale určitě tyto „nešvary“ vídám dost často na to, abych je označil za ojedinělé 🙂
To „musí dveře zavírat vlakvedoucí“ mi připomnělo moje cesty rychlíkem na střední. Než vlakvedoucí ten 8-9-10 vagónový rychlík přešel, tak mu někdo zase na začátku nechal otevřené dveře. A než tam došel, tak zase na konci (klidně i 3x tam-zpět). Někdy jsem mu pomáhal protože jinak bychom nevyjeli nikdy, takhle měl rychlík i 3 minuty zpoždění na odjezdu (a to měl pobyt ve stanici 3 minuty, ne jako dneska) 😀 Jo to byly časy 🙂
Dva lidé vedle sebe v jedněch dveřích? Vaše teoretické fantazírování má k reálnému stavu dál, než lidstvo k teleportaci coby masovému dopravnímu prostředku.
Dva lidé potřebují na komfortní výstup 1200mm. Tady je to i s jednodílnými dveřmi 1300, jak mi bylo řečeno, takže i tady mohou vystupovat dva lidé naráz. Ešusem jezdím každé ráno, a tam je výstup nebo nástup lidí vedle sebe, nebo v polozákrytu pravidlo, ne výjímka.
No vy jste evidentně asi nikdy nenastupoval/nevystupoval do/z něčeho jiného než vašeho auta.
Tlačítko jde zmáčknou i před odblokováním a držet, dokud se dveře neodblokují. To je nejrychlejší způsob otevření. Ale to většina cestujících neví či neřeší. Naopak u otevírání obou křídel většina cestujících ví, takže pak pokud lze, mačká obě tlačítka současně (bohužel nelze vždy natáhnou ruku někomu přímo před čumákem).