Obří zakázka potvrzena: Škoda dodá do Lotyšska elektrické jednotky za šest miliard
Původní vizualizace nových elektrických jednotek pro lotyšské železnice
Plzeňská Škoda Transportation úspěšně završila po dlouhých měsících tahanic snahu o obří zakázku v Lotyšsku. Její dceřiná společnost Škoda Vagonka
A jaké tam měli oplatky? A kolik oplatek při jednání snědli? To jsou zásadní informace, které jsem se z článku nedozvěděl.
No vlastně já opomenul, že informace o oplatcích se dostává ven až s několikaletým zpožděním.
Upřímnou soustrast cestujícím. Zrovna jedu v panteru ústeckého kraje..
Vizualizace interiéru:
https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/67404676_2638404256193437_393101490266308608_n.jpg?_nc_cat=111&_nc_oc=AQndP78BMsxHa5nm89bN1vL91EqG99jbnpWpCmpwWSH1G82bnWAz9Z098YFFggjIyww&_nc_ht=scontent-lhr3-1.xx&oh=7a45e6bec934c8a29157edcf1cbf4652&oe=5DAA7FBA
https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/67676615_2638404159526780_1648053864294776832_n.jpg?_nc_cat=104&_nc_oc=AQkLFZD2tJ0NyiYFryR2hNhNjAn7XtvUIVyUGEN2h4mpvl7leOg3hH8yV5ChFKBAdns&_nc_ht=scontent-lhr3-1.xx&oh=1361c7d899e3305db6a9f08a6e33f1b2&oe=5DE7FB98
Lidi, aby se to správně zobrazilo, tak musíte k tomu odkazu přidat i ten otazník a všechno, co je za ním.
Do +40 může být do budoucna dost málo 🙁
Záleží jaký gabarit podle GOST bude použit , či jestli nemají nějaké národní specifikum. gabarity T, Ta, Tb podle GOST jsou široké tak, že umožňují šířku 3480 mm až do vzdálenosti podvozků 18,4 metru, leč nejsou všude. Do této šířky jde nacpat i sedadla 3+3 (sedák 450 mm), ale bez područek mezi sedadly.
Další jednotka úplně stejná ale v Lotyšských barvách. 1 řídící vůz+1 vložený+1hnací a nebo hnací s řídícím vozem 440, 640, 650 =RegioPanter.
1 řídící vůz+1 vložený vůz+1 hnací vůz nebo 1 řídící vůz+3 vložené vozy+1 hnací vůz 660 =InterPanter LG má řadové řazení 440, 640,650 a 660 -240. LG 200, 400, 410 RegioPanter a LG 220 InterPanter.
(EJ 240, 440, 450 RegioPanter a 460 InterPanter), protože CityElefant je v CZ ČD 471+071+971, SK ZSSK 671+071+971 a LG 211 (EJ575) LIETUVOS GELEŽINKELIAI.
Stejné složení ale v barvách LG
Naštěstí se soudruhu Dlouhému když „rozbíjel kolosy“ se ŠT nepodařilo rozbít.
Ne že by Dlouhý nebyl slušně řečeno darebák, ale není ŠT naopak jen atomem z rozbité Škody Plzeň? A za jejím pádem, co si pamatuju, stál jiný „vizionář“.
No a co z Plzně zmizelo? Dopravní strojírenství povstalo z popela, elektrárenství taky úspěšně pokračuje… Asi je větší specializace – fabrika už nedělá celý výrobek do posledního šroubku a objemy jsou menší (nechrlí se tisícikusové série do Ruska), ale o relativně slušném přežití se mluvit snad dá…
Jedině me napadá, jestli tam za totáče ještě nebyla i nějaká zbrojní výroba…
„nyní se na ně mohou těšit také cestující v Lotyšsku.“
No, těšit se sice mohou, ale dost pravděpdoně se moc netěší. Řekl bych, že by jednotky od Stadleru nebo Talga asi uvítali víc 😉
Řekl bych, že mezi cestujícím a šotoušem je rozdíl. Ten první se asi opravdu těší na nové vlaky (ve srovnání s tím co tam jezdí teď to bude značný progres), ten druhý už dopředu ví jak je to špatné.
Jen pro informaci, co za výdobytky sovětského železničního průmyslu tam teď jezdí: https://www.shutterstock.com/cs/image-photo/latvian-railways-old-electric-train-1399343360
Mohu potvrdit, teď v neděli jsem s tím jel k moři na jedné z vyjmenovaných tras. Interiér je nicméně za peníze EU realizován, připomíná mi rekonstruovaná patra ČD.
Měl jsem na mysli poučeného cestujícího 😉
„Naše jednotky jsou v provozu NAPŘÍKLAD v České republice, Litvě, Ukrajině nebo Slovensku“
Například? Vždyť vyjmenoval kompletní výčet zemí, kde jejich jednotky jezdí 😀
NIM Express jsou taky jednotky, takže kompletní není 😉
Nemluvě o tom, že po koupi Transtechu vlastně jezdí i ve Finsku.
Ve Finsku jezdí i 842 🙂 takže „například“ znamená vše kromě Finska :)))
On už je v provozu? To šlo tedy nokonec tak rychle, že mi to úplně uteklo 🙂
Pravda, v provozu pokud vím ještě nejsou 🙂
NIM už dostal certifikaci? Problém s lokomotivou je tedy vyřešen ke spokojenosti DB? A pětku a šestku už mají dostavěnou?
…a čo si predstavujete pod takým pojmom „certifikace“? Certifikací podle TSI HS RST totiž lokomotiva i vratná souprava nějaký ten pátek disponují: https://www.railjournal.com/fleet/skoda-nim-express-receives-tsi-high-speed-certification/
Já bych napsal zkráceně, že jezdí v rozvojovém východním bloku
Což nevidím nezbytně jako mínus, důležitější je, že ta firma žije a funguje.
Dúfam, že to Škode pomôže na ďalšie vychytanie chýb a vylepšenie regiopantera (podobne ako to robili na slovenských kusoch)
Tak gratulace! Jsem na ně zvědav. Předpokládám, že pobaltští panteři již budou mít i širší skříň pro tamní obrys. Nebo se pletu?
U 575 pro Litevce se rozměry neměly dle dostupných materiálů. Jaký celkový vliv by to mělo? Předpokládám – pouze – že sedačku do konfigurace 2+3 by se jim tam stejně nepovedlo nacpat. Ale to byste mohl vidět zase více vy přeci jenom.
Protože je Litevci kupovali skoro po kusech. Při 32 naráz už se to vyplatí.
Bude to uplně nová jednotka určená pro širokorozchodné tratě s širokou skříní a uspořádáním sedadel 2+3. Jelikož panter je pomaly ale jistě na konci svého výrobního cyklu je zbytečné tam hledat paralelu.
Asi těžko, o tolik víc to není, jen se dá trochu jiný podvozek.
No pokud vím, tak šíře skříně v bývalém SSSR je 3200 mm, u nás 2880 mm. To je už je docela velký rozdíl 😉
Už dle vizualizace to vypadá na širší skříň. Nakonec, proč by měly zrovna tyhle jednotky být užší, když i ostatní výrobci je pro trh s rozchodem 1520 mm dělají širší?
Spíš by mě zajímalo, jak je tam dopraví. To se vejde do průjezdného profilu?
Slyšel jste někdy něco třeba o „překročené ložné míře“?
Nejsem z oboru, takže ne. Ale děkuji, že jste naznačil, že něco takového existuje.
Co myslíte, jak se k bolševikovi dostaly všechny ty ČS-něco? Po Berounce?