Obří zakázka na nová TGV. SNCF koupí od Alstomu 100 vlaků za 64 miliard

Nové jednotky Alstom Avelia Horizon. Foto: AlstomNové jednotky Alstom Avelia Horizon. Foto: Alstom

Francouzské státní dráhy SNCF se dohodly s výrobcem rychlovlaků Alstom na nákupu stovky nových vysokorychlostních jednotek Avelia Horizon pro provoz

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
MB

No, tak jsem zvědav. TGV obecně nejsou tak pohodlné jako třeba ICE a tím, že tam narvou ještě více lidí se asi chtějí přiblížit uspořádání sedaček u nízkonákladových aerolinek :-(. Bohužel pohodlným vlakům není přáno a vznikají paskvily, hlavně aby se tam těch lidí vlezlo co nejvíc. Třeba takový Railjet zrovna hitparádu pohodlnosti nevede, byť se nám ČD a OBB snaží namluvit opak. A design nového TGV mě připomíná fiat Multipla :D.

Asdf

Ten design je pořád mnohem lepší než u AGV. A jestli něco vypadalo jako Fiat Multipla, tak to byla spíš AnsaldoBreda V250 😉

Rail2005

AGV je jednotka s distribuovaným pohonem, podobně jako ICE, takže do stejně dlouhé soupravy dále zcela logicky více cestujících, než do klasického TGV a ani z toho nemusíte dělat sardinky. Uvidíme, jak nakonec bude nová dvoupodlažní jednotka od Alstomu vypadat. Těch 740 cestujících pro mě není nereálných u dvoupodlažní jednotky s distribuovaným pohonem. Další věcí jsou sedačky. Pokud použijte dostatečně štíhlý design sedaček, tak při stejné rozteči jsou ta štíhlejší sedadla pohodlnější. Porovnejte rozdíl např. v letaldech u A319/320, které použává Eurowings (od 10. řady dále, abychom byli objektivní) s těmi „křesly“ co používá Travel Servis ve většině svým Boeingů… Číst vice »

Asdf

Tak mě tak napadá, jak je na tom to avizované spojení Alstomu se Siemensem? Nějak se mi zdá, že od té doby, co sešlo z koupě Škodovoky Číňanama, tak je nějak ticho po pěšině…

Pavel Šmídek

TGV duplex (double deck). from Montpellier to Paris Gare du Lyon
https://www.youtube.com/watch?v=aGkg4yCF05U

Milan

64 miliard za kompletní obměnu vozidlového parku je dobrá investice a pro cestující pozitivní, zato v Česku se za podobnou částku plánuje odsun brněnského nádraží, takže v našem případě s dopadem pro cestující negativním.

Zbyněk

Nejspíš je chyba v desetinné čárce, buď 25 miliard euro, nebo 64,1 miliard korun. Obojí určitě ne, pokud nám od včerejška nedevalvovala měna nebo euro rekordně neposílilo 🙂

Zbyněk

Už je opraveno, omlouvám se. Stránku jsem měl načtenou celé odpoledne ale až teď jsem se dostal ke četní 🙂

TPal.

Trochu mimo téma, ale souvisí to s vlaky TGV: Chtěl bych se zeptat znalejších, jak vypadá budoucnost TGV jednotek, které mají design interiéru od Christiana Lacroixe (například Atlantique, Resseau) v horizontu tří let? Slyšel jsem, že jak do Milána tak do Švýcarska mají nově jezdit jednotky TGV Duplex, pričemž Euroduplexy vážně moc pohodlné nejsou. Zatímco TGV vlaky s designem od pana Lacroixe (hlavně 2.třída má nádhernou barevnou kombinaci interiéru) jsem nevyzkoušel a mrzí mě to. Poradí někdo?

Děkuji za odpověď. 🙂

AmsteBerl

Zdravím.

Vím, že se tak před 10 lety uvažovalo, že se Lacroix-design přestane používat, kvůli vibracím některých materiálu při větších rychlostech. Nakonec to tam nechali. Poslední místo, kde jsem Réseau viděl v Tours, tak cca 3 roky zpátky. A Atlantique jsou ještě někdy k vidění na Montparnasse. Někde jsem četl, že budou do pár let (možná pár desítek měsiců) vyřazeny z provozu a nahrazeny Duplexy, 2N2 atd…

AmsteBerl

Jo a ještě jsem zapomněl dodat… Do Milána už jezdí na některých spojích 2N2.

T.Pal

Děkuji za informaci. Takže výsledek jasný… Co nejdřív zavítat do Francie.

Jinak, dva roky zpátky. Byl jsem v Basileji a jel do Dijonu. Bohužel… Výjimečně byl nasazen TGV Duplex.

AmsteBerl

Když chcete zkusit zajímavé tratě, tak doporučuji SFS Frankfurt – Kolín, na cele trase je 40 tunelů a zároveň je tam místo, kde vlak překoná převýšení 40m za 10 vteřin, nejvíc na světě (běžná rychlost klesání letadel je cca 2m/s, tady to je 2x víc), a to je při 300km/h vážně cítit :).

To

64 mld, to už je slušně obrovský. Proti tomu ty naše obrovský akcičky za 5 mld. jsou úplně neobrovský. Nemělo by spíš být, že 64 mld. je už super mega obrovský? Nebo aspoň obrovitější… mám z toho obrovsky zamotanou hlavu.

Ten_z_Bíliny

Jsem myslel, že dnešní trend je mít distribuovaný pohon a ne na každým konci nevyužitelný hnací vůz

KL

Asi možná, že to má taky nějaké výhody. Že je něco trend, neznamená, že je to dobře. Proto máme pro ty dvě věci dvě různá slova.

železničář v důchodu

„Do jednotky se vejde až 740 cestujících, o pětinu více, než dosud.“
To ovšem a priori docela znejisťuje představu o pohodlí cestujících na větší vzdálenosti …

Petr.R

není to tím, že je to patrová souprava

mgr.pavel

Nemají patrové vlaky nízká patra? Nevím, ptám se, naposledy jsem patrovým vlakem jel před 20 lety a horní patro bylo výškou spíš tak jen pro děti.

Milan

V českém CityElefantu nebo německém dvoupatráku Bmto292 se může dospělý volně procházet v obou patrech, můžete být bez obav.

Petr.R

máte na mysli ty zelené čsd? tak tam byl nahoře velký sklon na oknech bylo to tam trochu stísněné a já jsem taky před pěti lety jel poprvé elefantem a byl jsem překvapen, ty starý vagony byly asi výše položeny na podvozky, hned jdu hledat tech. udaje. a srovnat stím TGV

Štěpán

v ceně v korunách chybí desetinná čárka;-)

AmsteBerl

Pěkné, protože ty Duplexy, co mají, nejsou vůbec pohodlné. Když jezdím Paříž – Frankfurt (Frankfurt – Paříž), tak se snažím vybírat ICE, ty jsou pohlím úplně v jiné kategorii.

Marek Suchomel

Když jsem jel Duplexem trasu Nice – Paříž (6 hodin doba jízdy), tak mě to pohodlné přišlo a celkem i prostorné, hlavně pro nohy. Ale tady o tom diskutovat můžeme, jak chceme, v ČR tyhle vlaky ,podle rychlosti fungování naší poslanecké sněmovny, kde se umí jen hádat za naše daně, se těchto vlaků nejspíš nikdy nedočkáme.