Obří zakázka Deutsche Bahn. Objednala dalších 73 vysokorychlostních jednotek ICE

Jednotka ICE 3neo (řada 408). Foto: Deutsche BahnJednotka ICE 3neo (řada 408). Foto: Deutsche Bahn

Nové vlaky dodá španělské Talgo a německý Siemens.

38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Addams

Nazývať súpravu na 230 km/h ICE (akýkoľvek) je hrubou dehonestáciou tejto značky. 😡😡😡

Bartol

Aha.
ICE T = Vmax 230 km/h
ICE TD = Vmax 200 km/h
ICE MET = Vmax 220 km/h

Takže akorát blbe kec….

DavidS

ICE – Intercity-Express (meziměstský express) je co za značku k dehonestaci, když vlak jede 230?

SYN

Inu, pro vás, teď jde o to jestli je takových víc… (a drobné šťournutí – pořád je to o 70kmh rychlejší než cokoliv na našem území takže na naše poměry rozhodně „express“).

Růža

Brno – Znojmo 25 minut, i Praha – Hradec K. by se dala zvládnout za 25 min, Stačila by jedna jednotka a honit ji furt dokola. Značná úspora personálu i souprav. Postavme aspoň jednu trať kupme jednu soupravu a šetřeme na provozu.

Pavel Skládaný

Kdyby nebyla potřebná provozní záloha a strojvedoucí byl nadčlověk nepotřebující přestávky, tak by to teoreticky šlo.

SYN

Ta trať stojí tolik že byste za to koupil nejmíň deset těch souprav a ještě předplatil mzdu personálu na mnoho let dopředu…
Neboli, při těch investičních nákladech je drobné snížení nákladů na počet souprav irrelevantní. Je to jako bych řekl „postavme atomový parník abysme ušetřili za naftu“…

Josef Švejk

O tom se nám ani nezdá a zdát nikdy nebude.

Apollo 17

No v současné době jsou soupravy na 330 km/h k ničemu. Soupravy na 230 km/h se již kupují.

Knížecí rada

Nikdy jsem moc nepochopil výhody těch pidi-talgo vagónků proti vozům klasického „objemu“ – délky i výšky. Může mi to někdo vysvětlit?

Bartol

– Nižší váha a nižší spotřeba energie
– Nízkopodlažní vstup a žádné nájezdy ani schody při přechodu s jednoho do dalšího vozu, rychlejší výměna cestujících
– Větší klid ve voze, protože je obsazen menším počtem osob.
– Širší vozy
– Možnost pasivní technologie naklápění, není nutná složitá hydraulická/elektronická (aktivní) technologie

Dušan

Dneska už je ta koncepce považována spíše za zastaralou, protože: – jednonápravové podvozky situované na soupravě mají negativní dynamické působení na mosty a obecně žel. svršek – velký počet mezivozových přechodů se blbě obecně tlakově izoluje, takže souprava nemůže nikdy dosáhnout takové tlakotěsnosti jako třeba AGV nebo ICE – pasivní naklápěcí systém – který toto řešení umožňuje – se na nejnovějších produktech TALGO jako jsou vysokorychlostní jednotky AVRIL pro V = 350 km/h a platforma Intercity230 – což jsou vlaky ICE-L a DSB – již nepoužívá. U jednotek starších, kde se používá (= s výjimkou jednotek TALGO350) chybí jeden plnohodnotný… Číst vice »

Bartol

„jednonápravové podvozky situované na soupravě mají negativní dynamické působení na mosty a obecně žel. svršek“ To neplatí u koncepce Talgo. Talgo má vlastně nezávislé zavěšení kol. Tam není spojená osa. Takže to je ještě lepší než píšete… „velký počet mezivozových přechodů se blbě obecně tlakově izoluje“ Nejsou známé problémy. Staré vazy DB IC jsou spíš problematické. „jednotek starších, kde se používá (= s výjimkou jednotek TALGO350) chybí jeden plnohodnotný stupeň vypružení, což má přímý vliv na komfort cestujících“ A v tomto případě tratě jsou líp udržované… 3+2 umožní více cestujícími využit spojení. Dál si musíme uvědomit, že spojení ve Španělsku… Číst vice »

Peeetr

Tak nic, ICE L je přez zmatení už jen pouhá souprava tažená lokomotivou.

SYN

Stejně jako například Railjet…

Vojtech

Tak teď se ukáže jestli je levnější si koupit Siemens škoda 9 vozu (230 km/h max) a k tomu Vectron, Talgo (250 km/h) anebo ICE4 (265 km/h ) či ICE3neo (330km/h)

Michal82

No a jak to vyšlo?

Vojtech

Alex to za mě už spočítal. Zase za víc dostaneme méně.
Nejde jen o cenu za sedačku. Mít ICE na rameno Praha -Hamburk, tak je to to pro partnera z hlediska kompatibility podstatně zajímavější. Protože, kdo chce jet ICE, tak jede přes Lipsko. Totéž možná linka Praha Lipsko Frankfurt. (Teď jezdí jen do Dresden a německé nemají česky napájecí systém)

Vojtech

A když se vyrábí ICE v Číně….(O gentlemanské dohodě se Siemens, kde kritické komponenty se budou vyrábět v Německu, tak v Čechách mohla být jenom kompletace)

Olcit

Talgo dnes vydalo zprávu, že těch 56 vlaků na 230 km/h aktuálně objednaných pro DB, bude stát přibližně 1,4 miliardy EUR (tj. zhruba 35 miliard Kč). Je-li to částka včetně lokomotiv, tak sedačka v aktuálně objednaných Talgo ICE-L vyjde zhruba na 1,1 milionu Kč. Čili o chlup víc než 23 vlaků Talgo z úvodní objednávky pro DB před 3mi lety. Pro srovnání: částka za vagonky Talgo na 200 km/h pro DSB objednané bez lokotek je komplikovanější vyčíslit. Protože u druhé objednávky DSB zahustilo rozmístění sedaček, takže sedačková kapacita (493 sedaček) je vyšší o víc než 10% než u vagonků z… Číst vice »

Desura

jak to, že je zase zpátky?

Petr

Beetlejuice 😱😁

El Barto

Nereagujme, jenom krmíme pasažérského vagonkovo-lokotkového trola.

Pavel P.

Prosím nepoužívejte termíny jako „vagonky“ a „lokotky“ – sám jste v textu schopen použít i „lokomotiva“, což je vhodnější termín pro diskuse na tomto serveru. Druhá věc je, že opět píšete dlouhé pasáže o „cenách za sedačku“, předpokládám, že takové pasáže přitom byly důvodem k Vašemu předchozímu banu. Třetí věc je, že srovnávané zakázky mají odlišnosti, které mohou mít evidentní dopady na cenu. Talgo vyhrálo rámcovou smlouvu na 100 souprav včetně lokomotiv, ČD mají zakázku na 20 souprav, (lokomotivy jsou přitom zvlášť). Zejména fixní náklady se budou v přepočtu na sedačku lišit. Velkou otázkou je také lokomotiva od Talga, podle… Číst vice »

Bartol

„podle jejich webu má Travca až 3600 kW“

DB má objednáno od Talga na 6400 kW….

Pavel P

Díky za informaci, mě se výkon nepodařilo dohledat.

Mila

A u nás stále 810😆

Knížecí rada

Však to Talgo je 810kám dost podobné. Teda aspoň co se týká objemu těch vagónků… 🙂

Libcha

Lidé chtějí jezdit vlakem. Tak teď ještě co s těmi stávkami „po francouzsku“…

1785

ICx byly původně jednotky ICE 4. Talga byly ECx.

Neonym

Nemohu si pomoct, ale design ICE 3neo na mě působí oproti ICE 3 hrozně zastarale. Ale je mi jasné, že je to můj subjektivní pocit a také, že u železničních vozidel musí design ustupovat jiným požadavkům.

DavidS

To je zajímavé, já to mám přesně naopak:-). Na mě design působí modernějším a svěžím dojmem. Neříkám, že 3 je špatná. Dokonce jsem v ní několikrát jel, ale 3neo je v designu lepší. Tou jsem teda myslím nejel.

Neonym

Tak to jsem rád, že to píšete, alespoň vidím, že je to opravdu pouze můj subjektivní názor 🙂 Mně se tedy ICE 3 celkově moc nelíbí (nejvíc se mi líbí ICE 1), ale pokud bych ty vlaky měl seřadit dle data výroby a neznal bych je, dal bych ICE 3neo mezi ICE 2 a ICE 3 🙂

Bartol

ICE3neo (DB408, od 2021) vypadá na 99% stejně jako ICE3 (DB407, 2009-12). Oboje VelaroD.

Původní ICE3 (DB403/406, 1997-2006) bylo ještě postavené konsorciem Siemens-Bombardier. VelaroD již je pouze od Siemens.

DavidS

I můj názor je čistě subjektivní a očividně naše názory na design ICE vlaků máme na opačných stranách, protože ICE 1 je dle mě naprosto příšerná:-D. Stejně tak 2.

TPal.

Já zas mám ICE 3neo rád, nicméně interiér je takový lacinější, toj je pravda. Nicméně, to je chyba DB, ne výrobce. 🙂

SYN

Já obvykle jak slyším že něco by mělo mít „modernější design“ tak si hned představím po modernsku třeba křivou boční linii u Opel Meriva B a hned se mi chce blejt… Asi jsem ujetej do utilitarianismu ale už před 25lety byly věci designované naprosto v pohodě (něco též souvisí s materiály) tak že by se na nich dodnes nic nemuselo měnit… a když už, tak opravdu až na posledním místě.
Pokud se v tom někdo bude vyžívat zadara tak prosím, ale nevrazil bych do toho ani kačku navíc.

Michal82

Pane redaktore, je tam překlep 🙂
Vlaky z této objednávky mají být dodané do roku od roku 2026 do roku 2023