Obří tramvajová zakázka pro Berlín je u konce, BVG převzal poslední z 231 Flexity. Nahradily české Tatry
Výroba běžela od roku 2008, BVG si objednal i tramvaje Flexity nové generace
Na berlínské koleje vyjela poslední nová tramvaj Bombardier GT6/8-08ER/ZR, známá jako Flexity Berlin. Skončila tak jedna z největších tramvajových zakázek v Evropě. Od roku 2008 postupně Bombardier (nyní Alstom) dodal berlínskému dopravnímu podniku BVG celkem 231 těchto tramvají. Dnes tvoří dvě třetiny všech tramvají v Berlíně.
Převzetí poslední tramvaje oznámil BVG v tiskové zprávě. Historie celé zakázky sahá do roku 2006, kdy dopravní podnik vypsal soutěž a Bombardier vyhrál. Od roku 2008 jezdily po městě první čtyři prototypy a postupně začaly nahrazovat tramvaje Tatra.
Flexity přinesly zásadní proměnu tramvajové dopravy v německé metropoli a přispěly k nárůstu počtu cestujících v MHD. Dopravní podnik byl s tramvajemi tak spokojen, že plně vyčerpal rámcovou smlouvu na 210 tramvají a ještě další dokoupil.
Tramvaje byly dodány ve třech verzích: 34 kratších pětičlánkových a 157 dlouhých sedmičlánkových.40 tramvají je sedmičlánkových a jednosměrných. Tramvaje se vyráběly v Bautzenu (Budyšín) a Hennigsdorfu.
Éra tramvají Flexity bude v Berlíně pokračovat. V roce 2020 BVG uzavřel smlouvu na dalších až 117 tramvají nové generace. Objednáno je zatím závazně 20 vozidel. Oproti původní verzi budou o deset metrů delší.