Obří tramvajová zakázka pro Berlín je u konce, BVG převzal poslední z 231 Flexity. Nahradily české Tatry
Tramvaj Bombardier Flexity v Berlíně. Foto: Bombardier
Výroba běžela od roku 2008, BVG si objednal i tramvaje Flexity nové generace
Krasna 7clankova verze..a bude delsi, proste nadhera. Bohuzel v Praze je tendence presne opacna.. smutny.
Cože? Oni tam zkracují T3?
😀👌👍
Plánují nákup dalších 32metrových
https://www.cs-dopravak.cz/praha-vyhlasila-soutez-na-nakup-az-200-tramvaji/
15T, 14T i KT8 jsou stejné kategorie, tak proto se tomu zkracování divím, poslední krátké byly T6.
Uplne v poho.. to byla spise nadsazka.. kdy si drzime 1T3/T6, ktere se nasazuji (resim kapacitu), zaroven se zkracuji zast.na 2T3.. skoda, ze tu nemame/nemuzeme mit aspon +-48m dlouhou tram jako zacina byt standard jinde. Chapu +-.. bylo to jen takove povzdechnuti a zavist, ze v Praze nikdy nebude.
Dobrá tedy, beru.
Třeba do Ječné nebo Spálené by ty sedmiclankove byly ideální, že? Blok mezi Tylakem a magistrálou a blok mezi Štěpánskou a Karlakem by byl ještě ucpanejsi,pokud by se tam mělo sejít víc souprav. Stejně tak třeba zastávka Národní.
Berlín, zejména východní byl dost vybombardován a velkoryse (vzhledem k prostoru) přestavěn, tam se to líp vejde (neříkám že všude). Navíc v Berlíně je IMHO poměr tramvajové dopravy vůči celkovému počtu osobokilometrů v MHD mnohem nižší než v Praze, takže tratě nejsou tak přetížené.
Vsak to nemusi jezdit pres Spalenou, Jecnou ulici. V Praze je stale hodne spoju, kde by mohlo byt plne vyuzito.
Poměr tramvajové dopravy na celkových výkonech je do jisté míry zavádějící, resp. neznamená nutně, že tramvaje nejsou přetížené – tramvajová síť se nachází prakticky jen ve východním sektoru.
Jasně, na Západ se to začalo prodlužovat až relativně nedávno a moc tam toho není, jen pár kilometrů ve Weddingu a okolí.
Mohu poprosit o zdroj osobokilometrů v Berlíně, tj. modal split? Díky.
Psal jsem IMHO, lze vygooglit, co to znamená.
Obávám se, že v Praze to je v délce souprav a typu provozu, kdy jsou všechny zastávky na max 2x T3 a ekvivalenty jako KT8 nebo 15T. Zabrat zastávku jedním vlakem ubírá kapacitu a ty nejfrekventovanější linky v Praze zrovna vedou všechny přes centrum.
Tak se tuším kdysi zamítly i trojičky
Tedy myšleno na dva vlaky 2xT3… Ne dvě té trojky.
Jo, teď prý nasadí jednu K2, ta je IMHO kratší než dvojice T3 :-)))
Jojo, na nočáky půjdou ty zkrácený posunováky 🙂 .
I v tom Berlíně zatím pořád jezdí něco kapacitně na úrovni 15T, 14T i KT8 – stačí si udělat výlet 61 k jezeru a kapacita je ta tam. I těch Flexity je pár kratších. Pozitivní ovšem je, že tam kde jezdí ty dlouhý umí být ta tramvaj plná, ale nikdy ne přeplněná. A ač v Praze by nebylo moc linek, kde by se s ní dalo bez komplikací jezdit, v Plzni už by to třeba šlo.