Obří kontrakt na nové lokomotivy. Akiem objednal až 100 nových strojů TRAXX MS3
Vizualizace TRAXX MS3 v barvách Akiem. Foto: Akiem
Nové lokomotivy mají být schváleny pro provoz ve 12 zemích včetně České republiky.
Nové lokomotivy mají být schváleny pro provoz ve 12 zemích včetně České republiky.
Je to nové a jsou s tím jen problémy zadarmo dráha. Vectron je o x levelu výše. I petkove eso je lepší než tento německý nedodelek .
Co přesně myslíte těmi „problémy“?
Furt něco.. např celé jedno stanoviště mrtvé. ..tak vysílačku na simplex..aby se vůbec mohlo posunovat.
Zajímalo by mě, jestli to Akiem převezme s aktuálním schválením D-CZ-SK nebo bude čekat, až to bude mít schválení na všech 12 poptávaných zemí? A jsou nějaké novinky nebo nějaký posun v objednávce TXL na tento typ?
Áno. TXL objednalo 50 Vectronov
Prevezme to od 2025, kedy je plánované schválenie v udávaných 12 krajinách so systémom Atlas.
Porad me trochu fascinuje, jak nakladak muze relativne snadno jezdit vsude, stejne ta ma certifikaci letadlo, ale ty vlaky porad ne a ne.
Pokud Vectron stojí 100 miliónů Kč a Traxx MS3 80 miliónů Kč, tak se zájem o Traxx mezi nákladními dopravci se najde.
500 mil. Eur při kurzu téměř 24Kč není 80 milionů Kč, ale téměř 120 milionů Kč na kus.. Při počtu 100 lokomotiv.
To bude půl miliardy za všechny ale nejspíše
Častokrát se píše maximální částka
A tenhle “šrot” byl a bude vzdy levnější jak vectron (jinak by si to nikdo nekoupil) cena je jeho hlavní a asi jediná výhoda
Jaké s tím. Máte zkušenosti v porovnání s MS2e?
Co je na té lokomotivě špatného, že píšete, že se jedná o šrot? Neznám ji a tak se pouze ptám. Děkuji za objasnění.
Neumí ji rozjet v simulátoru.
Spíš je problém, že s touhle verzí softwaru se mašinka neumí rozjet ve skutečnosti. Intuitivní ovládání pro IT hlavičky taky nebylo důležité. Hardware taky překvapivě zlobil a zlobí. Aktuální verze ETCS je již jen třešnička na dortu.
Už jen několik let jízd na zkušebním okruhu, pár záručních a pozáručních návštěv Kasselu a bude to skvělá lokomotiva.
Každý stroj má svoje vlastností a jiné preferované řešení. Ten kdo jezdí převážně Vectronem si bude stěžovat na Traxx a to stejně i opačné. Není to nic jiného než diskuze o autíček. V konečném důsledku se u firem rozhoduje i podle nákladu při provozu: Co bude levnější při údržbě, co spotřebuje kolik elektřiny a jak rychle stroj je opraven a jak rychle budou k dispozici náhradní díly. Soukromá firma nerozhoduje podle informaci že se strojvedoucím nelíbí barva tlačítek. Zajímavé je spíš že se Alstom stále nemůže prosazovat vlastní platformou Prima a je úspěšnější s Traxxem. Ve firmě u mě byl… Číst vice »
Jo jo a možná taky dostupnost při pořízení (nejen cena, ceny).
Tak TRAXX je sice levný ale furt se to sere.hnujdaj ani zadarmo ..jak Kia ..po 2000km spojka v prdeli atd.
Železničního dopravce zajímají parametry jako disponibilita, spolehlivost, spotřeba, ale především dostupnost náhradních dílů. A v náhradních dílech je to u Alstomu tristní.
je to nový stroj a jako každý nový stroj, nebo jakékoliv jiné zařízení má své mouchy, které je potřeba vychytat, ano v tomto ohledu má Vectron výrazně napřed. Ale když se dané problémy vyřeší, tak to šrot nebude. Je potřeba jenom trošku potlačit své typicky české ego. Myslím si, že zrovna vy víte, že né všechny projekty jsou skvělé na první dobrou.
No úplně nový stroj to už teda není. A jestli tady někdo zase bude argumentovat Vectronem, tak 4 roky po prezentaci prototypů už běžela výroba a objevil se první sériový kus MS u Regiojetu. A znovu opakuji: Neměli končit s výrobou MS2 nebo mohli vymyslet nějaký MS2+, jako MS2 se skříní MS3.