dkv_obrazok

Obří evropská dotace do české železnice. SŽ už má jisté peníze na část trati z Brna do Přerova

Nová trať Nezamyslice - Kojetín, vizualizace. Pramen: Správa železnicNová trať Nezamyslice - Kojetín, vizualizace. Pramen: Správa železnic

Dotace pokryje 85 % nákladů na stavbu trati na 200 km/h.

Správa železnic už má jistou jednu z největších jednorázových evropských dotací do modernizace českých tratí. S Evropskou výkonnou agenturou pro klima, infrastrukturu a životní prostředí (CINEA) podepsala smlouvu na dotaci v objemu 294,8 milionu eur (7,169 miliardy korun) na modernizaci trati z Brna do Přerova.

Dotace z nástroje CEF se konkrétně týká takzvané 4. stavby, tedy úseku Nezamyslice – Kojetín, která se začala budovat letos na jaře. Evropská dotace pokryje až 85 % nákladů na stavbu. Vyplývá to z dokumentu zveřejněného v registru smluv. Ze stejného programu byla spolufinancována již příprava stavby.

O přidělení peněz rozhodla Evropská komise letos v létě. V balíku peněz z programu CEF byla současně i dotace na projektovou přípravu navazujícího úseku Kojetín – Přerov, ten se již začal mezitím také stavět.

Stavba úseku Nezamyslice – Kojetín začala v květnu.  Zakázku za 6,689 miliardy korun bez DPH získalo sdružení Strabag Rail, Eurovia a Porr. Úsek Nezamyslice (mimo) – Kojetín (mimo) bude dlouhý 9,5 kilometru a převážně povede ve zcela nové stopě. Stávající jednokolejná trať bude zrušena. Hotovo má být v roce 2028. Maximální rychlost na trati bude 200 km/h.

Tagy Brno - Přerov CEF Nezamyslice - Kojetín Správa železnic
17 komentářů