dkv_obrazok

Obří evropská dotace do české železnice. SŽ už má jisté peníze na část trati z Brna do Přerova

Nová trať Nezamyslice - Kojetín, vizualizace. Pramen: Správa železnicNová trať Nezamyslice - Kojetín, vizualizace. Pramen: Správa železnic

Dotace pokryje 85 % nákladů na stavbu trati na 200 km/h.

Odebírat
Upozornit na
guest
28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Flek

Ono to zase spousta lidí nebudou chtít slyšet, ale jestliže se ženeme do období, kdy nebudou ani peníze, ani stavební kapacity, tak by ten poslední tříkolejný úsek Nezamyslice-Brno měli dočasně vypustit, podobně jako tunely do Berouna nebo Ústí nad Orlicí. Protože ustavit a ufinancovat tunely do Budějovic, Drážďan nebo dohromady nižší stovky kilometrů nových tratí a tunelů Nezamyslice-Přerov, Hradec Králové, Plzeň-Budějovice, Zlín, Kroměříž, Prostějov, Plzeň-Bavorsko, České Velenice, stovky kilometrů socialistických tratí Plzeň-Brno-Hradiště, Luhačovice, Bojkovice, trať přes Vysočinu, pravoběžka, Hranice-Půchov, Karlovy Vary-Ústí nad Labem a vyšší stovky kilometrů devadesátkových koridorů od Děčína po Bohumín a Břeclav, k tomu stanice a všechno… Číst vice »

Flek

Oprava, zaměnil jsem Nezamyslice s Blažovicemi.

SYN

Co jako chcete zredukovat na Holubice-Přerov? Je tam jednokolejka, a ještě se po 25 letech diskuzí a vybírání co s tím udělat rozpadá. Tak jakože trochu polepit (bude to stejně stát polovinu toho co novostavba) a jdeme raději budovat třeba ten Krušnohorský tunel jo??

Zesp

V Kojetíně se zatím jen demontují koleje a troleje v liché kolejové skupině:

https://youtu.be/GKoHaOwccLw

Zesp

V podstatě na celé trase z Přerova do Nezamyslic už se něco děje, z Kojetína do Nezamyslic se intenzivně staví intenzivně trať v nové stopě. Dění na němčickém zhlaví žst Kojetín jsem moc nepochopil, celá výuka je jen kvůli jednomu propustku. Po skončení výluky se bude opět chvíli jezdit po staré trati:

https://youtu.be/T1z_Y5FKhAg

Petr

Je k neuvěření, že tento letitý projekt spojení druhého a třetího největšího města ČR (a zároveň šestého) se začíná realizovat teprve nyní. Přitom mimo trasy okolo Vyškova nejsou nikde žádné zásadní problémy, i terén je příznivý. Tato železniční alternativa ke kolabující D1 měla už dávno fungovat.

lokodepo

Nevím, co je na tom nepochopitelného. Připravuje to Skanzen železnic pod dohledem jednoho nejmenovaného a velmi vlivného odboru Ministerstva dopravy….

petr

všude se jezdí 300 a tady se teprve řeší 200 zase o krok do zadu tomu nerozumím , rád bych si poslechl argumentaci proč to nejde i u nás

lokodepo

Když neexistuje koncepce, tak se staví, co se stihlo připravit…

Náhodný Kolemjdoucí

Tahle trať slouží jako brněnské příměsto, 200 km/h je tam víc než velkorysé. Pro vyšší rychlost bude potřeba zcela nová trať, která nebude muset zajišťovat obsluhu menších sídel, nákladní dopravu apod.
Kde všude se jezdí 300?

SYN

V tomto konkrétním případě je to proto že se misto jedné pomalé a jedné rychlé (VRT) trati postaví jedna „středně rychlá“… Ale popravdě, zatím je to nejrychlejší trať u nás na které se už koplo do země.

Happy

Tak jsem se dozvěděl, že MD bude mít antievropská SPD. ( I to rohozecké pivo, které teď piju, mně zhořklo v hubě po přečtení této informace). No to je chucpe. Takže budeme sosat dotace a přitom se tvářit protiunijně. Myslím, že švejkování dostává nový rozměr….

Pražák

Kdyby jen MD, ale ministr za Stranu Pomocných Dělníků na obraně? Nácek na MZV, fanatický klausovec na MŽP? Prostě vláda národních dezolátů.

Dejf

no jako dát hošanům prachy, když neřeknou ani cenu pražce, já bych jim spíš poradil mokrej hadr na hlavu, než žádat o dotaci.

Happy

Dotace jsou jako aditivum ceny. Cokoliv co je z dotací EU, Norska atp. je s vysokočeskou přirážkou…

Jozef

To sa bude teraz stavať desiatky rokov takto po úsekoch s vylúčenou dopravou?

N.N.

Nezamyslice-Přerov vyjde jedním vrzem, do 3 let hotovo.

Jozef

Myslím trať Brno – Přerov ako celok, a spojene dvoch najväčších miest

Twix

Výluk bude relativně málo, hodně to povede v nové stopě a bude se to na ni postupně převádět, nejdřív jedna kolej a pak druhá. V roce 2026 tam vyloučený provoz téměř nebude.

lokodepo

To jste moc velký optimista. Že trať vede prakticky v nové stopě a ještě v době před deseti lety by se to přepojovalo v několika jedno nebo dvoudenních výlukách, tak se to opět bude přepojovat v několika měsíčních výlukách. Viz třeba Sudoměřice – Votice nebo Praha-Bubny. Údajně kvůli zkouškám zabzař.

SYN

No jo, „relativně málo“ znamená celkově poskládané cca. dva roky výluk…

N.N.

Kdy se začne s druhou polovinou, to nevím a nechci ani hádat. Jako PPP by to bylo za 2 až 3 roky hotové, takže 3+3 výlukové roky (a ne 20 a více). Ale co s tím provede nová vláda, to taky nechci hádat.

Frantisek

Za 1km železnice se někde staví i 3km dalnice…

tm2

a?

michal001

To budou ty speciální pražce, kterým nerozumíme… 🙂

Klabava

Dálnice je elektrizovaná a na 200km? A mohl bych ji vidět?

Alibaba

Cena za kapacitu, bezpečnost, míň záborů a ekologičnost, občas i rychlost.