Obří evropská dotace do české železnice. SŽ už má jisté peníze na část trati z Brna do Přerova
Nová trať Nezamyslice - Kojetín, vizualizace. Pramen: Správa železnic

Dotace pokryje 85 % nákladů na stavbu trati na 200 km/h.
Ono to zase spousta lidí nebudou chtít slyšet, ale jestliže se ženeme do období, kdy nebudou ani peníze, ani stavební kapacity, tak by ten poslední tříkolejný úsek Nezamyslice-Brno měli dočasně vypustit, podobně jako tunely do Berouna nebo Ústí nad Orlicí. Protože ustavit a ufinancovat tunely do Budějovic, Drážďan nebo dohromady nižší stovky kilometrů nových tratí a tunelů Nezamyslice-Přerov, Hradec Králové, Plzeň-Budějovice, Zlín, Kroměříž, Prostějov, Plzeň-Bavorsko, České Velenice, stovky kilometrů socialistických tratí Plzeň-Brno-Hradiště, Luhačovice, Bojkovice, trať přes Vysočinu, pravoběžka, Hranice-Půchov, Karlovy Vary-Ústí nad Labem a vyšší stovky kilometrů devadesátkových koridorů od Děčína po Bohumín a Břeclav, k tomu stanice a všechno… Číst vice »
Oprava, zaměnil jsem Nezamyslice s Blažovicemi.
Co jako chcete zredukovat na Holubice-Přerov? Je tam jednokolejka, a ještě se po 25 letech diskuzí a vybírání co s tím udělat rozpadá. Tak jakože trochu polepit (bude to stejně stát polovinu toho co novostavba) a jdeme raději budovat třeba ten Krušnohorský tunel jo??
V Kojetíně se zatím jen demontují koleje a troleje v liché kolejové skupině:
https://youtu.be/GKoHaOwccLw
V podstatě na celé trase z Přerova do Nezamyslic už se něco děje, z Kojetína do Nezamyslic se intenzivně staví intenzivně trať v nové stopě. Dění na němčickém zhlaví žst Kojetín jsem moc nepochopil, celá výuka je jen kvůli jednomu propustku. Po skončení výluky se bude opět chvíli jezdit po staré trati:
https://youtu.be/T1z_Y5FKhAg
Je k neuvěření, že tento letitý projekt spojení druhého a třetího největšího města ČR (a zároveň šestého) se začíná realizovat teprve nyní. Přitom mimo trasy okolo Vyškova nejsou nikde žádné zásadní problémy, i terén je příznivý. Tato železniční alternativa ke kolabující D1 měla už dávno fungovat.
Nevím, co je na tom nepochopitelného. Připravuje to Skanzen železnic pod dohledem jednoho nejmenovaného a velmi vlivného odboru Ministerstva dopravy….
všude se jezdí 300 a tady se teprve řeší 200 zase o krok do zadu tomu nerozumím , rád bych si poslechl argumentaci proč to nejde i u nás
Když neexistuje koncepce, tak se staví, co se stihlo připravit…
Tahle trať slouží jako brněnské příměsto, 200 km/h je tam víc než velkorysé. Pro vyšší rychlost bude potřeba zcela nová trať, která nebude muset zajišťovat obsluhu menších sídel, nákladní dopravu apod.
Kde všude se jezdí 300?
V tomto konkrétním případě je to proto že se misto jedné pomalé a jedné rychlé (VRT) trati postaví jedna „středně rychlá“… Ale popravdě, zatím je to nejrychlejší trať u nás na které se už koplo do země.
Tak jsem se dozvěděl, že MD bude mít antievropská SPD. ( I to rohozecké pivo, které teď piju, mně zhořklo v hubě po přečtení této informace). No to je chucpe. Takže budeme sosat dotace a přitom se tvářit protiunijně. Myslím, že švejkování dostává nový rozměr….
Klid. Velkouzenář včera prohlašoval, že dnes představí kompletní vládu a dnes přišel jen s rozložením, které se u něj ještě změní. A vy nechcete Jiřího Koláře jako ministra dopravy za SPD? Takový sympatický a schopný pán, který z české železnice učinil evropský etalon bezpečnosti:-)
Kdyby jen MD, ale ministr za Stranu Pomocných Dělníků na obraně? Nácek na MZV, fanatický klausovec na MŽP? Prostě vláda národních dezolátů.
no jako dát hošanům prachy, když neřeknou ani cenu pražce, já bych jim spíš poradil mokrej hadr na hlavu, než žádat o dotaci.
Dotace jsou jako aditivum ceny. Cokoliv co je z dotací EU, Norska atp. je s vysokočeskou přirážkou…
To sa bude teraz stavať desiatky rokov takto po úsekoch s vylúčenou dopravou?
Nezamyslice-Přerov vyjde jedním vrzem, do 3 let hotovo.
Myslím trať Brno – Přerov ako celok, a spojene dvoch najväčších miest
Výluk bude relativně málo, hodně to povede v nové stopě a bude se to na ni postupně převádět, nejdřív jedna kolej a pak druhá. V roce 2026 tam vyloučený provoz téměř nebude.
To jste moc velký optimista. Že trať vede prakticky v nové stopě a ještě v době před deseti lety by se to přepojovalo v několika jedno nebo dvoudenních výlukách, tak se to opět bude přepojovat v několika měsíčních výlukách. Viz třeba Sudoměřice – Votice nebo Praha-Bubny. Údajně kvůli zkouškám zabzař.
No jo, „relativně málo“ znamená celkově poskládané cca. dva roky výluk…
Kdy se začne s druhou polovinou, to nevím a nechci ani hádat. Jako PPP by to bylo za 2 až 3 roky hotové, takže 3+3 výlukové roky (a ne 20 a více). Ale co s tím provede nová vláda, to taky nechci hádat.
Za 1km železnice se někde staví i 3km dalnice…
a?
To budou ty speciální pražce, kterým nerozumíme… 🙂
Dálnice je elektrizovaná a na 200km? A mohl bych ji vidět?
Cena za kapacitu, bezpečnost, míň záborů a ekologičnost, občas i rychlost.