Obrazem: Zubačka bez ozubnice. Na unikátní trati začala kompletní oprava
Ozubnicová trať Tanvald - Kořenov, stav 17.3. 2025. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Trať projde během půlroku kompletní rekonstrukcí.
Trať projde během půlroku kompletní rekonstrukcí.
Neví někdo, kdy tam ta Arriva na posledním obrázku jela? Předpokládám, že to byla zkušební jízda ještě před zahájením provozu na rychlících a rád bych si k tomu dohledal více informací.
Hehe to byla akce Libereckého kraje v době, kdy rychlíky už jezdily.
https://zdopravy.cz/arriva-testovala-sve-motorove-jednotky-na-zubacce-do-korenova-nevyjely-47515/
Ty vlečky v jednotlivých dopravnách. Je ještě nějaká v provozu?
Vlečka Ornela mezi Desnou a Dolním Polubným a vlečka přímo v Dolním Polubným
Má to vůbec smysl, když je tam ozubnice na dvě věci?
Ano, na dvě věci, pro jízdu do kopce a pro brzdění pří jízdě dolů.
Buďte té dobroty a napište ještě jak často se na té ozubnici jezdí nahoru a dolů, stačí to ročně
Ta trať ani ozubnice nevypadají, že by to bylo v nějak špatném stavu. Pul miliardy..
Možná na fotkách ne, měl by jste tam zajít, už od pohledu to nevypadalo dobře. Jinak díky za reportáž panu Sůrovi.
Klíčová slova: “rampouchy v tunelu”
SŽ zam zakázala provoz Rakušanek, v takovém to bylo stavu
Rakušanky měly problém s pevným podvozkek v obloucích. Viz zde https://youtu.be/F_iOpz0b3co
No to je neštěstí, čím budou v Kořenově topit?
Tak třeba na úvodním obrázku vidíte velmi degradované štěrkové lože a vpravo v něm teče potůček. Takhle má podle vás vypadat železniční trať?
Mnohem lepší, než spojnice Pelhřimov Brod, kde žádný štěrk už místy není, jen pražce v hlíně a koleje křivé jen od oka.
#skanzenizace za kazdou cenu! Lepsi nez to dat do novych trati odpovidajici nejakym vetsim dopravnim potrebam!
Tady je v létě docela cvrkot, že je tam D3 už trochu o držku.
A bude se ta zubnice pravidelne využívat? Objednají se na tento usek zubačky?
Snad si nemyslíte, že by dobrá správa utopila půl miliardy za něco co se vůbec nevyužije.
Čistě ze sentimentu bych si, jeden kus ozubeného hřebene rád koupil. Být nějaký rozprodej, možná by to dalo víc než za ten šrot…
Takhle SŽ nepřemýšlí.
Zaujalo mě, že už nelze vyrobit ozubnici ze stejného materialu a navíc odolnou jen na podobné úrovni…
Nejspíš lze, ale jako zakázková výroba. Tzn za šílené peníze.
Nejspíše nelze, protože v současnosti používané technologie výroby včetně surovinové základny to neumožňují. Tedy lze, pokud se vám podaří schválit nový provoz dle dnes nepoužívaných technologií. Což asi nepodaří… Takže… 😉
Podívejte se někdy na Máchův Industriál, jak staré slévárny po celém světě končí. Prostě v moderním provozu už se „tvoří“ trochu jinak a tedy jiný materiál. Pokud Vás zajímá něco o materiálech, které již nevyrobíte, dejte si vyhledat „low background steel“.
Což ovšem nesouvisí s technologií, ale s jadernými testy. To jste si vytkl za cíl, dělat dezinformacemi medvědí službu pravdě?
Neumíte číst? Bezjaderné železo je jeden z mnoha příkladů co nevyrobíte. Jděte do prdele už s tím svým poučováním. Za ten ban mi tohle stojí.
Tak umíme číst, ale před vymýšlením ilustrativní analogie by bylo vhodné znát podstatu problému s nevyrobitelností.
Ozubnice měla být z low background steel? Víte úplné prd o tom, co je podstata problému.
Neumíte číst? Bezjaderné železo je jeden z mnoha příkladů co nevyrobíte. Jděte do prdele už s tím svým poučováním. Za ten ban mi tohle stojí.
Co je prosím bezjaderné železo, nerýpu, jen se ptám.
https://en.wikipedia.org/wiki/Low-background_steel
Prostě se tenhle materiál z nějakého důvodu nevyrábí a udělat jednu vsázku, z desetiny tý vsázky vyválet tyče na ozubnici a zbytek zase sešrotovat se asi nikomu nechtělo. Tak se to holt vezme z „katalogu“ a když bude mít podobný materiál o 10% menší životnost, tak se kulový stane, nejezdí tam 8 párů vlaků s uhlím denně.
Těch 8 jste střelil od boku, nebo to býval opravdu špičkový výkon trati?
Čistě od boku…
A tak tedy, jak to bude s vyhybkami v pólu něm? Kdy byly tyče a vyhybky zač. 90 let zlikvidovany?
V polubnem
mělo by to být kompletně obnoveno včetně ozubnicových vyhýbek