Obrazem: Zubačka bez ozubnice. Na unikátní trati začala kompletní oprava

Ozubnicová trať Tanvald - Kořenov, stav 17.3. 2025. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czOzubnicová trať Tanvald - Kořenov, stav 17.3. 2025. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Trať projde během půlroku kompletní rekonstrukcí.

Odebírat
Upozornit na
guest
38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ruzian1

Neví někdo, kdy tam ta Arriva na posledním obrázku jela? Předpokládám, že to byla zkušební jízda ještě před zahájením provozu na rychlících a rád bych si k tomu dohledal více informací.

Michal M

Hehe to byla akce Libereckého kraje v době, kdy rychlíky už jezdily.
https://zdopravy.cz/arriva-testovala-sve-motorove-jednotky-na-zubacce-do-korenova-nevyjely-47515/

MilanSima

Ty vlečky v jednotlivých dopravnách. Je ještě nějaká v provozu?

zdroj

Vlečka Ornela mezi Desnou a Dolním Polubným a vlečka přímo v Dolním Polubným

Redaktor

Má to vůbec smysl, když je tam ozubnice na dvě věci?

Martin

Ano, na dvě věci, pro jízdu do kopce a pro brzdění pří jízdě dolů.

Redaktor

Buďte té dobroty a napište ještě jak často se na té ozubnici jezdí nahoru a dolů, stačí to ročně

Flek

Ta trať ani ozubnice nevypadají, že by to bylo v nějak špatném stavu. Pul miliardy..

Martin

Možná na fotkách ne, měl by jste tam zajít, už od pohledu to nevypadalo dobře. Jinak díky za reportáž panu Sůrovi.

Nose Peak

Klíčová slova: “rampouchy v tunelu”

Martin

SŽ zam zakázala provoz Rakušanek, v takovém to bylo stavu

Petr

Rakušanky měly problém s pevným podvozkek v obloucích. Viz zde https://youtu.be/F_iOpz0b3co

Redaktor

No to je neštěstí, čím budou v Kořenově topit?

Michal M

Tak třeba na úvodním obrázku vidíte velmi degradované štěrkové lože a vpravo v něm teče potůček. Takhle má podle vás vypadat železniční trať?

Flek

Mnohem lepší, než spojnice Pelhřimov Brod, kde žádný štěrk už místy není, jen pražce v hlíně a koleje křivé jen od oka.

David

#skanzenizace za kazdou cenu! Lepsi nez to dat do novych trati odpovidajici nejakym vetsim dopravnim potrebam!

Michal M

Tady je v létě docela cvrkot, že je tam D3 už trochu o držku.

Michal82

A bude se ta zubnice pravidelne využívat? Objednají se na tento usek zubačky?

Redaktor

Snad si nemyslíte, že by dobrá správa utopila půl miliardy za něco co se vůbec nevyužije.

Turnovak

Čistě ze sentimentu bych si, jeden kus ozubeného hřebene rád koupil. Být nějaký rozprodej, možná by to dalo víc než za ten šrot…

M152

Takhle SŽ nepřemýšlí.

Vlek

Zaujalo mě, že už nelze vyrobit ozubnici ze stejného materialu a navíc odolnou jen na podobné úrovni…

Robert Pražák

Nejspíš lze, ale jako zakázková výroba. Tzn za šílené peníze.

M19

Nejspíše nelze, protože v současnosti používané technologie výroby včetně surovinové základny to neumožňují. Tedy lze, pokud se vám podaří schválit nový provoz dle dnes nepoužívaných technologií. Což asi nepodaří… Takže… 😉

Petr

Podívejte se někdy na Máchův Industriál, jak staré slévárny po celém světě končí. Prostě v moderním provozu už se „tvoří“ trochu jinak a tedy jiný materiál. Pokud Vás zajímá něco o materiálech, které již nevyrobíte, dejte si vyhledat „low background steel“.

M19

Což ovšem nesouvisí s technologií, ale s jadernými testy. To jste si vytkl za cíl, dělat dezinformacemi medvědí službu pravdě?

Petr

Neumíte číst? Bezjaderné železo je jeden z mnoha příkladů co nevyrobíte. Jděte do prdele už s tím svým poučováním. Za ten ban mi tohle stojí.

Michal M

Tak umíme číst, ale před vymýšlením ilustrativní analogie by bylo vhodné znát podstatu problému s nevyrobitelností.

Michal M

Ozubnice měla být z low background steel? Víte úplné prd o tom, co je podstata problému.

Petr

Neumíte číst? Bezjaderné železo je jeden z mnoha příkladů co nevyrobíte. Jděte do prdele už s tím svým poučováním. Za ten ban mi tohle stojí.

Martin

Co je prosím bezjaderné železo, nerýpu, jen se ptám.

Michal M
Dejf

Prostě se tenhle materiál z nějakého důvodu nevyrábí a udělat jednu vsázku, z desetiny tý vsázky vyválet tyče na ozubnici a zbytek zase sešrotovat se asi nikomu nechtělo. Tak se to holt vezme z „katalogu“ a když bude mít podobný materiál o 10% menší životnost, tak se kulový stane, nejezdí tam 8 párů vlaků s uhlím denně.

Michal M

Těch 8 jste střelil od boku, nebo to býval opravdu špičkový výkon trati?

Dejf

Čistě od boku…

Petr

A tak tedy, jak to bude s vyhybkami v pólu něm? Kdy byly tyče a vyhybky zač. 90 let zlikvidovany?

Petr

V polubnem

Jarda

mělo by to být kompletně obnoveno včetně ozubnicových vyhýbek