Obrazem: ZSSK představila nové pantery, vlaky nakoupí díky dotaci
Nová elektrická jednotka pro ZSSK. Foto: ZSSK
První z 25 elektrických jednotek vycházejících z řady RegioPanter a InterPanter pro provoz na Slovensku dnes představila Železničná spoločnosť Slovensko.
Ta červená jednotkám sluší, interiér nic moc,nechápu tu oranžovou, ale celkově se mi to líbí více, než ty naše. Ještě tak ty boční panely kolem oken udělat v nějakém odstínu šedé, tak je to super.
To je teda opravdu kvalitativní skok, na jednom videu skřípou brzdy, jak u jednotek se špalkama ze 70. let a na druhým video z interiéru už legendární extrémní hukot klimatizace.
Jinak pro mínusáře včera jsem jel v modernizovaném vagonu z 90let Bdtee 276 a den předtím regiopanterem a v Bdtee 276 oproti regiopanteru bylo hrobové ticho.
Závist…já jsem Bdtee276 (mimochodem, nejsem profík, musel jsem vygooglit, ale chytl jsem se) viděl u nás v Brně jen jednou v životě zdálky zvenku.
Můžu si v tomhle panteru natáhnout nohy pod sedadlo přede mnou, nebo tam zase překáží nějaká zoufalá bedna? 😀
Tady se experimenty se státním majetkem a cestujícím nedělají. A nakupuje se na státního dopravce s dotací.
Pěkný vlak na pohled, interiér víceméně taky. Jinak počítám.. Jednička asi niet? To stylové osvětlení nelze regulovat, že? A u sedadla s odpadkovým košem se vejdou normálnímu člověku nohy? No nevím..
Prvá trieda v regionálnych vlakoch ZSSK nebola nikdy.
Pěkný napohled pouze do té doby než si člověk zapne zvuk.
A zase „západ“…. Žilina už má slony. Kolem Prešova nebo Košic to bude donekonečna 460 a různé deriváty B, Bt….
Co ramena do Bánovců nad Ondavou a Čierne nad Tisou?
Do Bánovců to je diesel rameno a do Čierné je náhoda, pokud jede něco modernějšího. Tam jezdí snad to nejhorší co v Košicích je…
esc: Elefanti v BA nahradí částečně klasické soupravy s 240 nebo pokryjí zvýšenou poptávku po přepravě?
,, nebo stylové LED-osvětlení interiéru“
Nějak moc stylové mi to nepřijde. Je možné, že tam jsou LED trubice, ale pořád to jsou jen pásy svítidel.
Tipuji to na LED pásky, narozdíl od českých Panterů jsou kryty světel ploché. Rozhodně na tom ale nevidím nic stylového, je to prostý pokrok.
Aspoň někdo tu nekvalitu využije, východní zaostalý trh… Tam se Škoda ještě chytá. Západ o to ani nezakopne a my už snad také ne.
To „my“ je kdo?Například Jihomoravský kraj(pokud to je také „my“) si jich objednal před měsícem 37 . 🙂
V JMK je otázka jaký bude další osud jednotek, jelikož neviditelný hejtman Šimek, poté co se začal cítit císařem jihomoravským, bude proti své vůli nejspíš sesazen z trůnu a nahrazen Vokřálem, který je odpůrcem hraní si na druhého národního dopravce.
Zase ten JOuda!
Proboha, co ten zvuk brzd na konci videa?
Taky me to prekvapilo, zvuk jako u jiz radne ojeteho vlaku…
Právě naopak. Neohlazené kotouče, někdy i lehce zarezlé u nových vozů to dělají.
Po čase hluk zmizí.
I když… Poslední dobou to vypadá, že piští už všechny vlaky. Nedávno to byly jen vozy regiojetu a slovenské. Vypadá to, že brzdové destičky od stejného výrobce začaly odebírat i ČD.
Jsou levnější a účel plní…
Ono při zastavování je taky důležitá kvalita kolejnic a strojvedoucího.
Jaký to má vliv? Poučte.: – )
Někteří mají možnost porovnávat různé vlaky na té samé koleji. Totiž kvalita kolejnic a strojvedoucího je až na 2. a 3. místě. V první řadě záleží na kvalitě vlaku. Stadler vs Tornádo (460). Tornádo ječí, jak kdyby ho na nože brali, i na zcela novém koridorovém svršku.
Koupili to pro oblast Okolo Žiliny – aby jim dělníci pracující v automobilce Kia neodcházeli na Ostravsko a jinam do ČR..
To nemyslíš tento nezmysel vážne, že? 😀
To myslím zcela vážně – je to boj o lidi. Jinak by přece logicky měla přijít jako první bratislavská metropolitní oblast… – jenže ta má ty lidi jistý – každej slovák (co nechce odejít) tam chce…
To je stejný jako u nás – prachy se cpou na ostravkou metropolitní oblast a na Ústecko na podkrušnohorskou magistrálu – aby tam ty lidi zustaly a nešly do Prahy nebo ven
A proto je v Brně tolik slovenských studentů. Protože v JMK jezdí všude nové vlaky.
Tomu asi vlaky nepomohou… Max rok zpětně bylo srovnání dělnických platu v automobilkach. SKODA, Hnujdaj ČR k 50K Kč….. KIA Slovensko 1000 euro. Nevím kdo jim tam pracuje. Nošovice mají za kopcem.
To zas bude kvalita.
Za zmínku stojí, že ZSSK pro pantery opravily a upravily depo ve Vrutkach. A ještě jedna věc- právě byl otevřen tendr na elektrické vlaky pro okoli Osla- ten ctyrvozovy panter jejich zakladnim pozadavkum vyhovuje:-)
Nejsou to Slovenské dráhy, ale Slovenské železnice. O dráhu se na Slovensku starají ŽSR.
Slovenske Železnice je státní firma ve Slovinsku – nikoli na Slovensku 😀
To máte pravdu. Já jsem ale napsal Slovenské železnice.
Není sž jako SŽ a to se nedívejme ani do Česka. 😅
No vidíte – je to ještě horší.
Na na tom videu jsou nějak hodně slyšet brzdy.
Kdyby někdo nezaspal, tak toto mohlo jezdit z Ostravy na Frenštát místo těch slavných pěti push-pullů za miliardu s rozpadajícími se brejlovci……….
A jak by tohle jezdilo v době když ještě nebudou natažené dráty a mají jezdit Push-pully s Brejlovci?
KDYBY někdo nezaspal, tak by toto MOHLO jezdit……….dráty měly být nataženy do roku 2014, mělo se navázat na hotovou elektrizaci Svinov-Opava a Ohl- OKunčice. Na úsek OKu – FM byla už 2011 hotova DÚR a EIA. V té tobě nebylo o Zlínu, Zastávce, Židlochovicích atd. ani slechu.
Ale přišel Bárta, pak Hyundai, pak studie Beskydy, pak střídavina………prostě pořád se něco děje a hlavně se v MSK spí.
A push-pully jsou vyhozené peníze, protože ty 750ky taky odejdou, takže nejen miliarda, ale ještě zbytečný nákup dalších 5 lok. (elektrických ?, nebo za 10 let shnilé esa na dožití ?)
Z linky R8 snad nějaký Esa zbyly ne?
EIA byla na 322, na nikdy 323 nebyla, takže pochybuji, že by existovala DÚR, maximálně jako koncept. Stejně tak s tím nemá moc společného Bárta, jako spíš spolek Střítež a postup SŽDC, která tlačila primárně právě 322.
O Zlínce nebylo takového vidu ani slechu, že měla EIA už v roce 2005. Stejně tak Zastávka – EIA z roku 2008. Takže pro příště doporučuji méně kategorických soudů o věcech, o kterých zjevně postrádáte základní znalosti.
Vy jste u toho byl ? Nebo to jedna paní povídala ? Podle toho co tady píšete, nevíte vůbec nic.
Frenštát – Ostrava není zadratovani za prvé a za druhé jezdí tam Loko r.750.7 neboli modernizovany brejlovec.ale to asi nevíte joudo
Dojdou-li argumenty, přichází osobní útok, že „joudo“ ?
Reakci máte výše. A ty „modernizované“ 750.7 které jezdí a nejezdí -viz K- report – tam vydrží těch min. 10 (optimismus) let než bude elektrizace. Nebuďte naivní.
V tomhle se musím p.justa zastat, protože každý kdo „profesně“ zná a někdy jel s Katrem 750.7 má oprávněné obavy o tyto lokomotivy až se nasadí na Unuckovy „puš apky“. Hmotnost, odběr proudu pro topení/klimatizaci, náročné sklonove podmínky Ov-FpR…nevím, jak dlouho vydrží. S dvěma či třemi vozy B přes Ramzovou je to sranda, Pražáci a Hradečáci můžou potvrdit jak dokáže 6 vozů s klimatizací Katra vycucnout…pak nejede ani na rovině.
750.7 na 323 jezdí bez problémů se čtyřmi Bdtee. Zatím spolehlivě. Nové třívozové pušpuly nebudou těžší. Takže bez obav.
Osobní útok ale jdete ..750.7 jsou náhodou dobře mašinky znám.a pokud se s tím bohuminsti firi naučí je to cajk.zadratovany ten Frenštát mnel být dávno to je lemplovina SŽDC.
Vaše „info“ o tom, že trať není zadrátovaná a jezdí tam sedmičkové katry je relevantní asi tak, jako že Berlín leží v Německu (ale to asi nevíte, joudo……) Nechci se nikterak zastávat SŽ (SŽDC), ale celá problematika modernizace trati 323 je podstatně složitější, než si vůbec někdo jako vy dovede představit. Fíři se mohou učit, ale nic to nemění na tom, že u dvou 750.7 byly závady trakčního motoru, další brzdí smykem nebo samovolně – některé „obuté“, motor se stopuje, mají problémy s regulátorem a obecně vůbec nejsou v nejlepším, ale v dost zanedbaném stavu. Není to problém fírů. Teď… Číst vice »
Některé 750.7 už jsou opravené a jízdní doby na beskydské jsou dost volne takže se to tam stíhá.
jako 10 let, to si děláte kozy 🙂
Jen to ne..
Budou vlastně mít ty push-pully nějaký standardizovaný komunikační protokol nebo nějaký protokol ušitý na pár mašin v jednom podniku? Ptám se, jestli vlastně budou mít ČD možnost bouchnout do stolu a pokud 750.7 nebudou schopné, jak píšete, jestli budou ČD moci pronajmout například herkulesy nebo jiné stroje schopné efektivně zvládnout tyto výkony.
WTB komunikace podle UIC 556.
Proč by 750.7 neměly být schopné?
Na to jsem hrd. Mám z toho…….
radost
Docela pěkný…! Pro ZSSK skok kupředu. Palec nahoru.
Sedačky stejné jako v ČD verzi?
stejné mají GWTR 628 a jsou nepohodlné