LOT_PRAGA_X-2021---WWW---III_728x90_new

Obrazem: Žehlička táhla jedenáct let odstavené Bardotky, čeká je oprava

Přeprava "bardotek" z Ostravy. Foto: Martin ŽabkaPřeprava "bardotek" z Ostravy. Foto: Martin Žabka

Oprava potrvá tři roky.

Netradiční konvoj tří lokomotiv se vydal ve čtvrtek na cestu z Ostravy do Pardubic a Kutné Hory. Tvořila ho vzorně zrenovovaná Žehlička 110.021 společnosti WYNX Pool, která se ujala přepravy před plamenem autogenu zachráněných Bardotek 751.144 a 176, které po více než desetiletém odstavení z provozu v dost nekompletním stavu prodávalo ČD Cargo formou veřejné soutěže.

Lokomotivy byly předány pracovníky SOKV Ostrava novým majitelům a okolo 10. hodiny dopolední opustily depo. Po sestavení vlaku, který tvořily také čtyři plošinové vozy Res kvůli dostatečnému brzdění, důkladné přípravě a prohlídce se celá sestava vydala v poledne na cestu. Ta probíhala hladce a bez problémů, zdržení způsobily pouze výluky u Dluhonic, Bezpráví a Kostěnic, kde probíhají modernizace a jezdí se po jedné koleji. V Pardubicích došlo k odvěšení stroje 751.144 a zbytek vlaku pokračoval do Kutné Hory, kam dorazil krátce po půl jedenácté večer, tedy asi s desetiminutovým náskokem oproti plánovanému jízdnímu řádu.

„Lokomotivu plánujeme v rozumném časovém horizontu opravit a uvést do provozního stavu,“ řekl jednatel firmy Martin Žabka. Majitel dopravního nakladatelství Krokodýl se spojil s dalšími dvěma společníky, se kterými bude opravu financovat. Nákup lokomotivy nebere jako ziskovou aktivitu, ale spíše splnění snu.

Přeprava Přeprava Přeprava Přeprava Přeprava Přeprava Přeprava Přeprava Vyřazená lokomotiva řady 751. Foto: FAN Rail
Tagy ČD Cargo FAN Rail lokomotiva 751 seznam
31 komentářů