Otevřeli Višňové, kolony se přesunuly jinam. Na Slovensku řeší důsledek chybějící dálnice do Košic
Den otevřeného tunelu Višňové. Zdroj: NDS

Na svatého Štěpána zkolabovala doprava kolem Ružomberku.

Na svatého Štěpána zkolabovala doprava kolem Ružomberku.
Kdekdo se tu posmívá, ale zkuste se podívat, kolik je dálničních tunelů v Česku a jaké jsou i okolo toho mála vždy problémy. Nechme se překvapit, kdy bude dokončený tunel Maletín se skromnými 4 km.
Čemu se pasáci ovcí diví 🤗🫠😀
Vždyť z Blavy do Košic to vždy bude rychlejší přes Maďarsko ne?
Poradil bych jim, jak omezit kolony: používejte veřejnou dopravu. Méně betonu, více přírody.
To není tunelem. Projet Ružomberok (čti: proskákat) trvalo v létě 50 minut a žádný tunel k tomu nepotřebovali.
K tomu opakovanému výběrku – je asi třeba aby to dostalo to správné italské konsorcium….. Jinak ať se daří. Snad jednou z domu do domu dojedu bez okresek po fajné cestě. Nyní najíždím na dálnici 12 km za domem a sjíždím z ní až u Holešova. O tom se mě dříve ani nezdálo.
Tak že je řetěz tak silný jako nejslabší článek nepovažuji za převratné zjištění. Až se otevře ružomberok, tak to bude viset na turany-hubová, pak se problém přesune k chybějící trubce braniska. A jestli po dostavění toho všeho vznikne nějaký další horký místo je už otázka na někoho s větší místní znalostí.
Branisko by malo stačiť do 2034.
Cieľ väčšiny tých áut je Liptov a Tatry.
Tak “ cesta “ kolem Ružomberku se otevře v roce 2026 a pak zbývá ten zrušeny úsek….ten bude “ někdy “ ….
Vzhľadom na to, ze sa chcú miesto realizácie novej súťaže súdiť, tak si ešte počkáme.
Bakšiš bol zrejme vyplatený dopredu….
Úsek okolo Ružomberku se má otevírat kdy?
Hovorí sa o marci aj maji 2026.
Mám za to že kolony tam byly pořád. Takže žádné překvapení. Už aby se tam ta dálnice otevřela.
Tak v Ružomberoku to bude střet místní dopravy a tranzitu, a za chvíli to zmizí, to je dobrý…
Nemám rád, když se Češi posmívají Slovákům za nedokončenou páteřní dálnici. Reliéf a sesuvná území hrají jednoznačně v neprospěch Slovenska. Klobouk dolů před projektanty a stavaři. Jen škoda toho politikaření kolem.
Největší potíže dělá neschopná Ficova vláda, která důležité stavby přiděluje podle známosti.
Nemám rád, když se kdokoliv komukoliv posmívá. Ale dálnici do Košic začali Slováci budovat v roce 1972, máme rok 2025, hotovo není a ještě dlouho hotovo nebude. Budovat nejstrategičtější dopravní stavbu republiky více jak půl století je naprosto nevídané. Vysvětlit to reliéfem krajiny a složitými geologickými pormínkami podle mého názoru nejde. Vypovídá to spíše o celkovém stavu slovenské společnosti jako celku.
Co potom hovori o českej spoločnosti budovanie ceskej D1 86 rokov?
Do konce roku 1992 to byl jeden stát. 2 světovou, okupaci v 68 …
Ano, na české straně se začalo dřív, na Slovensku až za Husáka, po těchto událostech, které stavbu přerušily. Tím takové srovnání kulhá na obě nohy.
Stavba zahájená před 86 roky byla formálně dálnicí až do Košic. To, že se u Slováků 33 let do země pořádně nekoplo počátek stavby nikterak neposouvá.
Soucasna D1 ma jine trasovani nez puvodne. Stejny je jen usek z Prahy do Brna, dal drive pokracovala na Bratislavu a pokračovat až na Ukrajinu. Se zmenou situace došlo k přejmenování úseku. Později někoho napadlo za D1 označit nesystémově i budovanou dálnici mezi Brnem a Ostravou.
D1 neměla vést do Bratislavy, ale v trase dnešní D49+R6 do Košic a dál do SSSR. Na značení D1 mezi třemi největšími městy ČR nevidím nic nesystémového, naopak. Ale to by bylo žabomyší dohadování o číslech.
Tak bavit sa o tom čo bolo pred rokom 1989 je zbytočné. Kde budu priority pre výstavbu dialnice stanovoval UVKSČ takze na Slovensku sa zbudoval akurat úsek Břeclav Bratislava .. a čestný úsek okolo Mary … to je vsetko.
Boli sme Československo a Slovensko rozhodně netozhodovalo samostatně ake cesty si postaví alebo nepostaví. Taky bol reálný stav veci. Takže o žiadnom stave slovenskej spoločnosti to nevypovedá … ta orografie je fakt zasadadna. Samozrejme politika tak ako v Čechách na to vplyv mala.
To soudruhům křivdíte. Dokázali postavit přes 80 km D61 (po exit 91 Horná Streda), čili současné D1, a pak asi 55 km okolo LM a mezi Prešovem a Košicemi. Čili třetina současné délky D1 vznikla už za komunismu.
Kolony se tam nepřesunuly, ty tam jsou na denním pořádku.
To opravdu někoho překvapí, že se kolony přesunuly jinam? Rožumberok byl problematický i předtím, jen to do problematického úseku „dávkovala“ už ta Žilina, navíc je to křižovatka dvou vytížených tahů – z východu na západ a ze severu na jih.