Dobrý večer, prozradí mi někdo znalý věci, jak to je s přidáním brzdných procent k těžkým mašinám pomocí prázdných vozů? Nebo byly něčím loženy a není to fotkách vidět?
Děkuji!
jans
3 let
T 478.1144 (751.144) pamatuji ve Vršovicích jako vymazlenou turnusovou lokomotivu. Je to už pár let, cca 30:-), ale stejně jí záchranu přeju. Všichni ti, kteří se těšili na autogen by měli vědět, že když se někde podělá trakční vedení, tak všechno stojí, protože náhradní stroje prostě nejsou. Takže zaplaťbůh za tyto motorové babičky …
„…že když se někde podělá trakční vedení, tak všechno stojí, protože náhradní stroje prostě nejsou. “ IMHO se ČD/ČD cargo zbavují lokotek 749/751/752. Ale hodlají si ponechat 742 (včetně modernizovaných) a 750/753/754 (včetně modernizovaných. K dnešku jde o 200 lokotek. A je pravděpodobné, že většina z těch lokotek dostane ETCS. https://zdopravy.cz/kocoury-cd-cargo-modernizuje-za-dve-miliardy-cz-loko-a-bombardier-19171/ Krom obou uvedených typů, se v ČD/ČDCargo provozuje dalších cca 100 lokotek (z čehož jde cca 40 typu 714). IMHO jde o reakci, že menší provozovatelé jsou šikovnější, eektivnější, takže málopočetné/staré typy lokotek se snaží nabídnout na trh. Věděl by někdo, kolik dalších velkých dieslových lokotek je v provozu… Číst vice »
MildaIV
3 let
Neví někdo, jestli se bude jednat o pohou rekonstrukci do púvodního stavu, nebo o nějakou formu modernizace např. dosazení CATru?
Bohužel Vám nedokážu odpovědět. Nicméně, pokud by v plánu byla výrazná modernizace, tak asi by to dělal např. CZ Loko (nebo ŽOS Zvolen). Neřkuli o ekonomickém hledisku – ETCS do těchto lokotek asi nebude (ostatně to patrně bude jedním z důvodů proč ČD/ČDCargo se těchto lokotek zbavují)…, tak k čemu tak masivní investice jako remotorizace? Spíše bych řekl, že primárně půjde dokompletování těch částí, které chybí, tipnu starých dílů z nějakých „lokotkových vrakovišť“… co taky chtít od lokotky, koupené za částku, zhruba ve výši dvoj- či trojnásobku ceny odpovídající hmotnosti šrotu? Možná čtyrnásobku (nevím to, nýbrž odhaduji). Jen se zeptám,… Číst vice »
Článek se primárně věnuje lokotce 751.176, která dle článku dojela do Kutné Hory
Vy se patrně dotazujete na 751.144, o které se v článku píše, že zůstala v Pardubicích… tuto lokotku koupila firma KPT Rail, s.r.o. Proč do Pardubic? Patrně proto, že také v Pardubicích měla, možná pořád má, tato firma aktivity… cituji z loňského článku:
Pokud si myslíte, že firma Východočeská dráha chce nějakou další lokotku typu 749/751/752, tak proč myslíte, že si nějakou nekoupila, když byly/jsou k mání?
Např. ČD Cargo postupně prodávalo 4 ks lokotky tohoto typu. Jednu koupilo Východočeská dráha. Další 2 lokotky koupil někdo jiný. A jednu lokotku (751.053) si patrně nikdo nekoupil.
A nepřipadá mi, že ČD Cargo neprodávalo. Naopak. Za poslední cca 2 roky tato firma z celkem 14 ks nabízených starých/starších různých (dieslových) lokotek prodalo 11
Oprava: Např. ČD Cargo postupně prodávalo 6 ks lokotky tohoto typu. Jednu koupilo Východočeská dráha. Další 3 lokotky koupil někdo jiný. A dvě lokotky (751.053 a 749.018) si patrně nikdo nekoupil.
Když do lokotky budou investovány soukromé peníze, tak jasně. A jestli z toho někdy bude nějaká akce, typu podpora prý aktuálně vydané knížky o těchto lokotkách (Nakladatelství Krokodýl), tak možná budu tak moc hodný, abych knížku v zimě dostal dárek (, bo v zimě mám svátek a snad už tou dobou bude jasné, jestli Gazprom se uklidní a přestane šponovat požadované penízky) Mimochodem. Na prodej od téhož prodejce (ČD Cargo) byla nabízena taktéž 751.053, s minimální nabídnutelnou cenu cca 0,8 milionu. Tato lokotka byla taktéž umístěna v Ostravě. Takže se jeví, že buď kupci starších lokotek nechtějí nebo nejsou schopni… Číst vice »
Proč bych se v tom měl takhle nimrat?? Tak ještě jednou. pro ty vzadu… je mi jedno, kdo to platí. Já psal jen, že je Barča fajn a ze jsem rád, ze ty stroje budou zachovány a občas budou někde k vidění. Toť vše.🤦♂️🤦♂️🤦♂️
Ze společné kasy už jedna lokotka zachována je. 751.010. A dokonce jezdí. Čili muzejní choutky jsou plně saturovány. Naproti tomu, pokud někdo ze svých soukromých peněz chce platit náklady na další lokotky typu 749/751/752 je věc jeho osobního rozhodnutí. Ovšem umím si představit, že z důvodu „nouzové zálohy“ by se mohla armáda podílet na zachování nějakých starých dieslových (diesl-elektrických lokotek). Např. tím, že by část poplatků za provoz těchto lokotek za železniční mýto pro SŽDC platila armáda ze svého rozpočtu… Nejsem si úplně jistý jak je to je, ale např. tzv. „elektromagnetický impuls“ z atomovky by asi vyřadil většinu novější… Číst vice »
Tak mě napadlo, jak by to bylo s legislativou při vyrábění repliky přesně podle tehdejších plánů? Mohla by taková mašina na koleje s tím že splňuje normy k datu kdy byla zkonstruována?
Nebo myslíte, že by se výrobci vyplatilo, aby vyráběl zbrusu nové náhradní díly pro max. pár tuctů lokotek starých desítky let? IMHO totiž nemusí být poptávka… ve smyslu přísloví – dobré víno do starých měchů
… Krájejte 3 dny staré housky… 😄😄😄
Dobrý večer, prozradí mi někdo znalý věci, jak to je s přidáním brzdných procent k těžkým mašinám pomocí prázdných vozů? Nebo byly něčím loženy a není to fotkách vidět?
Děkuji!
T 478.1144 (751.144) pamatuji ve Vršovicích jako vymazlenou turnusovou lokomotivu. Je to už pár let, cca 30:-), ale stejně jí záchranu přeju. Všichni ti, kteří se těšili na autogen by měli vědět, že když se někde podělá trakční vedení, tak všechno stojí, protože náhradní stroje prostě nejsou. Takže zaplaťbůh za tyto motorové babičky …
„…že když se někde podělá trakční vedení, tak všechno stojí, protože náhradní stroje prostě nejsou. “ IMHO se ČD/ČD cargo zbavují lokotek 749/751/752. Ale hodlají si ponechat 742 (včetně modernizovaných) a 750/753/754 (včetně modernizovaných. K dnešku jde o 200 lokotek. A je pravděpodobné, že většina z těch lokotek dostane ETCS. https://zdopravy.cz/kocoury-cd-cargo-modernizuje-za-dve-miliardy-cz-loko-a-bombardier-19171/ Krom obou uvedených typů, se v ČD/ČDCargo provozuje dalších cca 100 lokotek (z čehož jde cca 40 typu 714). IMHO jde o reakci, že menší provozovatelé jsou šikovnější, eektivnější, takže málopočetné/staré typy lokotek se snaží nabídnout na trh. Věděl by někdo, kolik dalších velkých dieslových lokotek je v provozu… Číst vice »
Neví někdo, jestli se bude jednat o pohou rekonstrukci do púvodního stavu, nebo o nějakou formu modernizace např. dosazení CATru?
Bohužel Vám nedokážu odpovědět. Nicméně, pokud by v plánu byla výrazná modernizace, tak asi by to dělal např. CZ Loko (nebo ŽOS Zvolen). Neřkuli o ekonomickém hledisku – ETCS do těchto lokotek asi nebude (ostatně to patrně bude jedním z důvodů proč ČD/ČDCargo se těchto lokotek zbavují)…, tak k čemu tak masivní investice jako remotorizace? Spíše bych řekl, že primárně půjde dokompletování těch částí, které chybí, tipnu starých dílů z nějakých „lokotkových vrakovišť“… co taky chtít od lokotky, koupené za částku, zhruba ve výši dvoj- či trojnásobku ceny odpovídající hmotnosti šrotu? Možná čtyrnásobku (nevím to, nýbrž odhaduji). Jen se zeptám,… Číst vice »
Nevíte nic, ale musíte se vyjádřit…
A jaký je Váš názor na dotaz od MildaIV?
Provoz vozidel s dieselovými motory staršími 20 let by měl být z ekologických důvodů zakázán.
Že jste si zapomněl vzít své léky?
Tomu už ani léky nepomůžou,beznadějný případ.
Ano zelenosoudruhu, zakažme vše. Kupředu levá!
Něco mi to připomíná: https://www.zelpage.cz/clanky/hon-na-lisku—111-010-cd
Ta modročervená už včera večer stála v Pardubicích.
a co s tou, která byla odvěšena Pardubicích? ta jela o KH později? nebo byl její cíl v Pardubicích??
Článek se primárně věnuje lokotce 751.176, která dle článku dojela do Kutné Hory
Vy se patrně dotazujete na 751.144, o které se v článku píše, že zůstala v Pardubicích… tuto lokotku koupila firma KPT Rail, s.r.o. Proč do Pardubic? Patrně proto, že také v Pardubicích měla, možná pořád má, tato firma aktivity… cituji z loňského článku:
„Oprava lokomotiv probíhala v pardubické pobočce společnosti TRAK Rail.“
https://zdopravy.cz/misto-srotu-zpatky-na-koleje-vychodoceska-draha-vzkrisila-dve-padesatilete-bardotky-50691/
Skoro si říkám, jestli VDA neplánuje 4. kus do své flotily.
Pokud si myslíte, že firma Východočeská dráha chce nějakou další lokotku typu 749/751/752, tak proč myslíte, že si nějakou nekoupila, když byly/jsou k mání?
Např. ČD Cargo postupně prodávalo 4 ks lokotky tohoto typu. Jednu koupilo Východočeská dráha. Další 2 lokotky koupil někdo jiný. A jednu lokotku (751.053) si patrně nikdo nekoupil.
A nepřipadá mi, že ČD Cargo neprodávalo. Naopak. Za poslední cca 2 roky tato firma z celkem 14 ks nabízených starých/starších různých (dieslových) lokotek prodalo 11
Oprava: Např. ČD Cargo postupně prodávalo 6 ks lokotky tohoto typu. Jednu koupilo Východočeská dráha. Další 3 lokotky koupil někdo jiný. A dvě lokotky (751.053 a 749.018) si patrně nikdo nekoupil.
autogen by byl fajn
Proč? Barča je fajn. Je jen dobře, když se jich zachová co nejvíc.
Když do lokotky budou investovány soukromé peníze, tak jasně. A jestli z toho někdy bude nějaká akce, typu podpora prý aktuálně vydané knížky o těchto lokotkách (Nakladatelství Krokodýl), tak možná budu tak moc hodný, abych knížku v zimě dostal dárek (, bo v zimě mám svátek a snad už tou dobou bude jasné, jestli Gazprom se uklidní a přestane šponovat požadované penízky) Mimochodem. Na prodej od téhož prodejce (ČD Cargo) byla nabízena taktéž 751.053, s minimální nabídnutelnou cenu cca 0,8 milionu. Tato lokotka byla taktéž umístěna v Ostravě. Takže se jeví, že buď kupci starších lokotek nechtějí nebo nejsou schopni… Číst vice »
Výkon motoru má 751 možná větší, ale tažnou sílu mnohem menší jak 771.
Proč bych se v tom měl takhle nimrat?? Tak ještě jednou. pro ty vzadu… je mi jedno, kdo to platí. Já psal jen, že je Barča fajn a ze jsem rád, ze ty stroje budou zachovány a občas budou někde k vidění. Toť vše.🤦♂️🤦♂️🤦♂️
Ze společné kasy už jedna lokotka zachována je. 751.010. A dokonce jezdí. Čili muzejní choutky jsou plně saturovány. Naproti tomu, pokud někdo ze svých soukromých peněz chce platit náklady na další lokotky typu 749/751/752 je věc jeho osobního rozhodnutí. Ovšem umím si představit, že z důvodu „nouzové zálohy“ by se mohla armáda podílet na zachování nějakých starých dieslových (diesl-elektrických lokotek). Např. tím, že by část poplatků za provoz těchto lokotek za železniční mýto pro SŽDC platila armáda ze svého rozpočtu… Nejsem si úplně jistý jak je to je, ale např. tzv. „elektromagnetický impuls“ z atomovky by asi vyřadil většinu novější… Číst vice »
u carga zůstávají provozní přesně 2krát 749 plus 751,750 je nižších 16 kusů-nějaké možná jsou dlouhodobě neprovozní.
Odhadoval jsem to z čísel ČD/ČD Cargo plus AtlasVozu
Pokud jde o 750 a 753.7, tak oba typy považuji za jeden, přestože vím, že po modernizaci je řada rozdílů.
Tak ho použij. Ne na Bardotky.
jich za chvíli bude provozních vic než z výroby 🙂
Tak mě napadlo, jak by to bylo s legislativou při vyrábění repliky přesně podle tehdejších plánů? Mohla by taková mašina na koleje s tím že splňuje normy k datu kdy byla zkonstruována?
Bych si tipnul, že spíše bude preference kanibalizovat existující lokotky.
Což asi bude osud jiného typu starších lokotek: viz typ 750 https://zdopravy.cz/cd-cargo-resi-co-se-starymi-brejlovci-nakup-modernizace-nebo-do-srotu-23736/
Nebo myslíte, že by se výrobci vyplatilo, aby vyráběl zbrusu nové náhradní díly pro max. pár tuctů lokotek starých desítky let? IMHO totiž nemusí být poptávka… ve smyslu přísloví – dobré víno do starých měchů