obnoveny

Němci odříkají vlaky kvůli prkotinám, my se snažíme vždy dovézt cestující do cíle, říká dispečer ČD Miroslav Boška

Lokomotiva 151.004 v čele rychlíku R951, Kamenné Zboží. Autor: Miroslav BoškaLokomotiva 151.004 v čele rychlíku R951, Kamenné Zboží. Autor: Miroslav Boška

V případě mimořádností neexistuje ideální řešení. Existuje jen sbírka špatných řešení a my hledáme to nejméně špatné.

Odebírat
Upozornit na
guest
27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
qěcy

Němci v první řadě nejdou ochotni improvizovat. Češi naopak dokáží improvizovat extrémně. Bohužel i plánovitě.

qěcy

Přístup, kdy v rámci PID se snažíte vyjezdit i celé trasy vlaků zpožděných o více, než polovinu taktu, je špatně. Obzvlášť pokud je v trase vlaku výluka, nebo nedostatek kapacity například v uzlu. Tento přístup ničí výhodné vlastnosti taktové dopravy.

Před nějakými deseti lety jste to takhle v PID nedělali, vlak zpožděný o polovinu taktu jste usekli a otočili zpět, aby se zpoždění nepřenášelo.

Lukáš

Jasně, cestující vysypeme někde po cestě a ať si do cíle dojedou čím chtějí. Inu přístup systémem „vozíme substrát“, hlavně že v tabulkách nám statisticky vychází vyježděný jízdní řád. Na cestující se kašle – ale pak se budou všichni divit, že lidi pak radši jedou autem.

DuDr.

Příměstské vlaky v systému PID síťový lokomotivní dispečer ČD opravdu neřeší. Toto může být vzneseno až tu bude jednou rozhovor s regionálním.

danaceks

Jen tak mimochodem – Bavorsko nemá jeden IDS, a to ani zdaleka. Systémy jsou mnohem roztříštěnější a některé plochy nejsou pokryté vůbec (např. okolí Landshutu, který je na cestě Bavorského depresu Praha-München)…
https://de.wikipedia.org/wiki/Liste_deutscher_Tarif-_und_Verkehrsverb%C3%BCnde#/media/Datei%3AKarte_der_Verkehrsverb%C3%BCnde_und_Tarifverb%C3%BCnde_in_Deutschland.png

qěcy

V mnoha věcech už naše IDS předběhly ty německé. Pro českou veřejnou dopravu už Německo není inspirativní. Koukejme spíš do Švýcarska, nebo zaveďme něco úplně nového. Klidně můžeme být průkopníci my.

Lukáš

A důvod pro změny? Nutnost udržovat cestující neustále ve střehu? Nebo snad vykazování činnost na straně organizátora dopravy, aby se nedejbože neukázalo, že někdo je nadbytečný? 😀

Dominik29

Ohledně IDS by podle mě mělo být vzorem Dánsko, kde sice regionální IDS fungují, ale klíčové prvky systému řeší na úrovni celostátního organizátora, kterého si založili. Výsledek je, že IT systémy, SPP a formálně i tarif jsou společné, ale každý regionální IDS si v tarifu mění parametry, jede svůj marketing, dělá JŘ a další věci, které má smysl dělat distribuovaně. Věřím, že takový model by byl udržitelný i v Česku, že většině krajů by byl přínosem a že i většina aktuálních vedoucích pracovníků by se s takovým řešením ztotožnila. A ne, nikdy není pozdě. Ani po vzniku IDS v jižních… Číst vice »

Gali

A v čem spočívá váš dispečerský přístup?

Naší prioritou je, aby vlak jel, aby dovezl cestující tam, kam potřebují, a pokud možno aby to bylo včas.

Jestli to není na úkor bezpečnosti…
Němci to radši zruší, protože se pod to nikdo nepodepíše…

Generální Kokrhel

Pokud jste článek četl pořádně a celý, mohl jste zjistit, že závady se opraví a ne že se s nimi jezdí vesele dál… Manažerský přístup v tomto případě není korporátní mumlání I’m busy a čekání na mail, ale pokud možno okamžité řešení mimořádných situací, tzn. náhradní oběhy, náhradní soupravy, náhradní lokomotivy, kooperace s ostatními dopravci atd atd atd, aby vlaky mohly BEZPEČNĚ jezdit dál i přes mimořádné události…

Gali

Ano otázkou je co je bezpečné že Němec ten vlak radši zruší a Češi s tím umí dále vesele jezdit. Viz komentář níže…

jen.haf

A nebo je němec pouze líný a tak se na to vykašle a radši kvůli tomu odřekne vlak (u DB každodenní realita)

Generální Kokrhel

Opět – pokud jste článek četl pořádně, zjistil byste, že v Děčíně přišel vozmistr a závadu opravil. Během chviličky.

Sioned

Otázka je, co je bezpečné, co nebezpečné a co je neproškolení a neschopnost personálu… Doprovázím vlaky na Ex1, Ex4 a Ex5 S ZSSK, skoro žádný problém (pokud pominu permanentně nefunkční maďarské soupravy) a stav „čo ste si dovezli, to si odvoztě“. PKP přiveze vlak, prohlásí že „wszystko gro“, možná zmíní nějakou toaletu a dveře ale to je vše… Chybí vůz který je u nás vymístenkovany? Nezájem. Nefunkční klimatizace a topení? Nezájem… Pískající, šumící rozhlas, nefunkční blokování dveří, vozy které se zhasnou při brzdění? V poslce nie je problem… A tak s tím bojujeme cestou… Z druhé strany OeBB, kde se… Číst vice »

Lukáš

Pokud dveře nefungují jak mají, daji se třeba uzamknout. Jak to podle vás sníží bezpečnost?

Stráťa

Pro vlaky neexistují limity na maximální počet cestujících na dveře pro případ evakuace?

Lukáš

A ono v případě nutné evakuace ty dveře nejde odemknout? Samozřejmě v případě mimořádné události se klidně může stát, že ty dveře tak jako tak nepůjdou otevřít vůbec, však proto se počítá i s evakuací třeba i skrze okna.

Generální Kokrhel

Tak přesně ta věc se dveřmi se stala nám… Asi v listopadu… Ráno v Berlíně, plné bistro, hodinu jsme čekali, četa s úsměvem a v pohodě, sem tam řekli, že je problém s dveřmi, pak se na to přišel někdo podívat, nic, po hodině od pravidelného odjezdu vlak zrušili, všechny vysadili, my jeli ihned soupravově bez čety do Děčína a odtamtud už normálně s lidmi… Zřejmě to byla veliká závada…

Frantisek

Prkotiny jo? Běžný stav do Belina bylo míň vozů, takže misto místenky k lostku za litr a vic jsem mohl postávat u záchodů… v létě zase nefunkční klima. Fakt prkotina u mezinárodního vlaku nejvyssi kategorie

jen.haf

Aneb když někdo čte jenom nadpis.

Lukáš

Takže je lepší německý systém, kdy teda nejede nic? 😀

Stráťa

Lepší je aby jízdenka nebyla lístkem do loterie.

Lukáš

A ono to loterie není, když vlak nepřijede vůbec? 😀

petr

A to je fakt hezký článek!tohle by si měli přečíst všichni cestující,než začnou brblat.pracuju na železnici skoro 30 let,takže vím o čem to je

Karel

Od vysloužilého výpravčího: Bravo a vše dobré další rok 🙂

Marek

Hezký článek

Tomáš

Ta poslední věta by se dala tesat do kamene. Bravo.